Duben 7, 201213 r tak když cca po 100km zhasla jedna ledka na displeji bylo jasno v žádnym případě to nedojedu, po dalších 100km zhasla další a jak jsem se přibližoval domu už zhasínala i třetí, hrubej odhad byl, spotřeba cca 8 na 100 (palubák 6,3)- žádná šetřivá jízda, bez omezení ale žádný závody prostě běžná cestovní rychlost a snaha redukovat zvýšené brždění a zvýšenou akcelerací, byl jsem z toho nezpokojen a tak jsem byl nucen dotankovat po 307KM se tam vešlo necelých 22l a to zredukovalo spotřebu na 7,12 na 100 ale myslím si že jsem při tom tankování stál trochu do kopce a proto se toho tam nevěšlo tolik jako kdybych byl na rovině ..... každopádně jsem jel ještě děčín a zpět (90km a palubák 6,8) a jak dojedu do PV tak dám do plný a zpruměruju celý výlet ikdyby to bylo 7,12 na 100 zdá se mi to moc (ale je to tolerovatelný) ... tímto stilem jsem jezdil tuto trasu za 5-5,5 ba. motorizace 1,2 htp 40kw
Duben 8, 201213 r 7,12 bych řekl je naprosto normální ... já se kolem 7,1 pohybuji naprosto běžně, když jedu svižnou jízdu po okreskách a nesnažím se šetřit
Duben 10, 201213 r to že to hrká neznamená, že je to úplně naplněné, většinou to pak "zacvakne" a zpomalí nebo úplně zastaví stojan, pak je nádrž naplněna na 80%...
Duben 10, 201213 r rozhodně natankuj déle než to začne hrkat, psal to tu už Karel.LPG, že se tím poškozuje multifunkční ventil a pak se ti stane že časem se ti bude dařit natankovat méně a méně. S plnou si nedělej násilí, pokud máš dobře nastavený plovák, tak když vezmeš plnou, tak ti vypne při 80% naplnění nádrže, takže tam máš ještě 20% rezervu na teplotní roztažnost. tak karel mě předběhl, nicméně s jinou odpovědí než bych od něj čekal Upraveno Duben 10, 201213 r od Malta
Duben 15, 201213 r mám další aktualizaci mé přestavby: trochu jsem počítal a 300km úsek který jsem běžně (několikrát) jel na BA za 5-5,5l jsem teď jel na lpg na palubáku 6,3l "BA" reálně 7,1 lpg - když vemu 7,1 : 5,5 = cca 1,3 to znamená že nárust spotřeby lpg od ba je 30% dále 6,3 : 5,5 = cca 1,15 to znamená že korekce ŘJ benzinu je minimálně 15% což my výcházi zhruba i s voloběhem (BA - stabilně 0,7) (LPG skáče 0,8-0,9...) takže když vemu 0,85 : 0,74 = cca 1,15 tedy 15% opět minimálně 15ti %tní korekce benzinové ŘJ. a ted 7,1:6,3 = 1,127 to znamená cca 13ti %tní korekce LPG od BA. tento vztah mi funguje i ve městě dřív podle PP 8l ted 9,5l - 9,5 : 8 = 1,188 tedy korekce 18,8% (město beru jako orientaci ale je to i tak ověření že to +- tak nějak je) tak nějak nevim co to co jsem vypočítal znamená ale 30ti %tní nárust jsem si nepředstavoval už mám odježděno 1000km a chystám se na "doladění" přemýšlel jsem co by mohly oni udělat proto aby spotřeba klesla a na nic jsem nepřišel.... protože pokud nastavili korekci na ŘJ plynu 13% a jezdil jsem a asi to bylo chudší tak si ŘJ BA udělala korekci 15% (delky vstřiku) a tím to přestalo být chudý a když tu korekci na LPG ŘJ dá v extrému na 0% tak si to BA řj zase doladí na 27-30% resp to bude mimo její pole a bude házet check, když ale dají LPG řj na korekci 30% tak BA nebude muset korigovat a PP bude ukazovat to samo co kdysi na BA protože se to počítá z delky vstřiku, ale stále se to nedotkne reálné spotřeby, (toto je moje teorie) 1.ted mě vysvětlete (nejlepe i Karel lpg) co oni stím udělají až jim řeknu toto co jasně prokazuje 30% nárust spotřeby a budu jí chtít snížit resp "doladit" jaký oni mají nástroj na snížení spotřeby nic mě totiž nenapadá. At hnou s jakou koli korekcí nic se nezmění jen udaje na PP museli by snížit celkově výkon což nechci a ještě k tomu by to museli udělat nějak že by přiškrtili i sání vduchu aby to mín nasálo vzduchu tím pádem menší dávka LPG tím pádem nemší spotřeba. 2. ještě mě zajímá protože mám cca 1400km dovýměny vzduchovýho filtru ale ten co tam ted je není nikterák zanesený jak se taková výměna projeví?mám ho tam dát ještě před "doladěním" nebo to na to vážne nemá vliv
Duben 16, 201213 r Drobet netuším co řešíš. Spotřeba se mi zdá dobrá, těch 25-30 procent je reálný nárůst. Podívej se na tovární Octavii, benzín asi 7,2 a LPG 9,2 a vyjde cca 30%. Před časem sem dával karel.LPG nějaký výpočet prepočtu s hmotnostmi paliv atd. a taky mi to tak vyšlo. Podle čeho čerpáš kolik by to mělo brát? A filtr určitě vyměň, před doseřízením, nevím sice jak se pozná čistý filtr, ale každých cca 40 tisíc km dávám já nový.
Duben 16, 201213 r jj vím o tym reálným přepočtu nárustu 32% ale ne žebych to nečekal, ale nechtěl jsem to čekat vzhledem k tomu že 99% lidí tvrdí nárust 1l popřípadě do 15%. byl jsem dnes u Fedora "obědnat" protože už tam mám natočeno kolem 1300km a zitra tam jedu a když se mě ptal jestli je nějaký problém, zminil jsem že mladá 2krát cejtila z pozaauta resp z kufru plyn, že bych rád snížil přepínací teplotu a pak to že navýšení spotřeby je 30% tak se tak trochu zarazil pouvažoval a vyjádření znělo že si to ještě sedá do cca 5000km a že do toho "doseřízení" to ani nemá moc cenu počítat.. tak k víše uvedeným otázkám přibylo : co si tam jako tak sedá? mapa?
Duben 16, 201213 r Cawte... Kedze ceny benzinu furt idu hore tak rozmyslam o namontovani LPG do fabky 1.4 16V 74kw (2000)... A chcem sa vas opytat kedze motor bude mat nabehane uz 220000km, tak ci pri prerabke na plyn by to motor vydrzal kedze je zvyknuty len na benzin... Motor ide v pohode, olej zere primerane.... A pozeral som LPG systemy, a asi najlepsie by bolo si priplatit za lepsie systemy...ako napr. BRC, Landi Renzo a pod (cena montaze je okolo 1000euro)....ake systemy by ste mi odporucali?? diki...
Duben 17, 201213 r :kol-26:tak bohužel další aktualizace: rožl se check když auto jelo na plyn, byl jsem u fedora a jelikož jsem nestih přijet včas objednali mě na čtvrtek, na to doladění (byl tam jiný technik tak jsem mu řekl o tý spotřebě a řikal že je to normální že tak do první revize (10 000km)) ale nabyl jsem pocitu že diagnostiku a mazání chyb zaplatim ikdyž je to díky plynu tak nějak nevim jak se k tomu postavit.
Červen 16, 201213 r už jsemto tu několikrát vysvětloval, čtete jen co chcete, bohužel, LPG je na nejvyšší hranici, zvýšení musí schvalovat EU, ekologické palivo jim zas tak nepůjde jednoduše zvýšit, CNG bylo na nulové hodnotě, proto se vrací na daň z r. 2007..
Červen 18, 201213 r zase plašíš, na slovensku je to tak, protože se slováci na placení spotřební daně vykašlali, nulová daň nemůže být, vždt jestli čteš pořádně forum tak se tu chvástali, jak je u nich plyn laciný, u nás tato daň funguje leta letoucí, jsi v česku tak si čti české články k tématu a neroznášej drby.....
Červenec 6, 201213 r bolo trocha inak, ministerstvo upravilo dan z hodnoty x na nulu. nikto sa na platenie dane nevykaslal !!
Červenec 7, 201213 r no to je jedno, jde o to, že tu daň měli odvádět a někdo rozhodl jinak.....u nás ji sice platíme, zase máme jednodušší schvalování vozidel na plyn, takže každý máme něco...
Srpen 21, 201213 r pre Karla: Neviem odkiaľ máš informáciu, že v súčasnosti je u vás LPG na najvyššej hranici a že zvýšenie musí schvaľovať EU. Pokiaľ viem EU nestanovuje maximálne sadzby daní. S tou spotrebnou daňou v SR to bolo tak, že do roku 2008 sa normálne odvádzala (dokonca bola vyššia než teraz), v roku 2008 ju zrušili a znovu zaviedli v roku 2011 v súčasnej výške 182 Eur/t. Súčasná sadzba v ČR je 3933 Kč/t, čiže cca 158 Eur/t. Takže síce sme v SR nejaký čas spotrebnú daň za LPG neplatili, ale v súčasnosti je vyššia než v ČR a ešte máme aj komplikovanejšie schvaľovanie prestavby. Keby si si prečítal ten článok, na ktorý odkazoval Boby77, zistil by si, že sa týka aj ČR, keďže sa jedná o iniciatívu Bruselu. Ak budú navrhované zmeny schválené, bude sa postupne zvyšovať minimálna sadzba spotrebnej dane pre celú EÚ. Zmeny by sa nás (SR aj ČR) začali týkať až od roku 2015, keďže v súčasnosti je u nás sadzba dane vyššia než minimálna sadzba stanovená EU (125Eur/t). Pre Bobyho: Minimálna spotrebná daň stanovená EÚ pre LPG by mala byť minimálne do roku 2018 nižšia než tá za benzín. Do roku 2015 by mala ostať nižšia než tá, ktorú už v súčasnosti platíme, takže by nás táto iniciatíva Bruselu zatiaľ nemala ovplyvniť. Rozhodnutie je každopádne na tebe, nikto ti nemôže garantovať že v rámci znižovania deficitu nebude spotrebná daň na LPG v ČR zvýšená už skôr. To či sa momentálne prestavba na plyn oplatí záleží od toho, aké máš auto a koľko ročne najazdíš. Upraveno Srpen 21, 201213 r od Matej712
Září 3, 201213 r Matejko, pokojne ! Karel je odbornik na LPG, ako sa vravi na slovo vzaty, ale pri spravach o LPG z "vychodu" mu obcas vzblkne klavesnica. klud, mier a vino...
Září 23, 201213 r karel.lpg: mohol by si, prosím Ťa, hodiť nejaký link na článok, alebo odkaz vo fóre, kde sú popísané rozdiely medzi LPG systémami a ich kvalitou? Konkrétne by ma zaujímal rozdiel medzi BRC / Landi Renzo a ostatné typu STAG, ESGI a pod. Ďakujem
Říjen 30, 201212 r Dobrý den, ma někdo zkušenosti z firmou HTS spol. s r.o. se sídlem v Zábřehu na Moravě http://www.elpigas.cz/ Mam možnost v rámci firemních benefitu udělat u nich montáž sekvenční lpg za 19 000Kč (Řídící jednotka Stella Polare, Vstřikovače ROSSO nebo Vstřikovače Verde, toroid 50-55l nevím přesně) šlo by to do Fabie 1.4 50kw ATZ, myslíte že je to dobrá volba nebo to bude spíš na škodu? auto žere jak tank a plyn za 17 korun je hodně lákavý Upraveno Říjen 30, 201212 r od sullysun
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.