Přejít na obsah

Matej712

Uživatel
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Matej712

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Zdravím, mám Fabiu I Combi (1,4 16V, 55kW) a klimatizácia mi síce funguje, ale uniká mi chladivo pri čidle tlaku klimatizácie (G65). Ten únik nie je veľký, takže po naplnení mi klimatizácia funguje približne rok. Kúpil som nový snímač, vrátane tesniaceho krúžku, chcel by som sa ale opýtať, či je možné toto čidlo vymeniť bez vypustenia chladiva (v dielenskej príručke sa píše: "Obeh chladiciho prostredku zustava zavreny pripojkou s ventilem", ale neviem čo presne je touto vetou myslené. Ide mi o to, či s tým potrebujem ísť do servisu alebo je možné to vymeniť v domácich podmienkach. Vopred ďakujem za odpovede.
  2. No, problém je v tom, že nie som mechanik a nemám na to ani priestor (garáž ani nič podobné). V Škoda servise povedali že s tým nejde robiť nič, že sa na to malo myslieť keď sa ten katalyzátor montoval, ale za tým chlapíkom čo to montoval sa mi tiež ísť nechce. Navyše, skoro rok to nebúchalo, tak neviem čo sa tam mohlo zmeniť. Nenájde sa niekto z Bratislavy a okolia kto by sa bol ochotný na to pozrieť bez toho, aby ma zodral aj z kože? Známych mechanikov nemám a nerád by som sa nechal obabrať. A ten Bosal - potreboval som jazdiť a ako laik neviem posúdiť ktorý z tých výrobkov je horší.
  3. Zdravím, zhruba pred rokom som menil na Fabii Combi predný diel výfuku s katalyzátorom (6Q0254504 X). Nezohnal som jazdený originál a dávať tretinu hodnoty auta za nový mi prišlo nezmyselné, tak som objednal neoriginál. Pôvodne mi na CC-autodily tvrdili, že sa jedná o český výrobok firmy TYLL, ale poslali mi Bosal. Dal som ho namontovať a asi pred mesiacom sa mi z prednej časti podvozka začalo pri zrýchľovaní ozývať klepanie. Bol som s tým v škodovke, kde mi povedali, že klepe tento diel výfuku o nápravnicu a že sa s tým nedá nič robiť. Je tam jednoducho menšia medzera než má byť. Pohrali sa trochu so závesmi a je to trochu lepšie, ale stále to klepe. Vedeli by ste mi niekto poradiť čo s tým? Napadlo mi vložiť do tej medzery nejaký tlmiaci materiál, ale neviem čo by to mohlo byť, keďže ten výfuk je kúsok za motorom zrejme poriadne horúci... Vopred ďakujem za každú radu.
  4. Zdravím, potreboval by som poradiť. Mám Fabiu Combi, r.v. 2005, 1.4 16V 55kW. V poslednej dobe pri pridávaní plynu cítim v podlahe vibrácie. Pri ubratí plynu, prípadne pri jazde na voľnobeh tam žiadne trasenie nie je. Je to cítiť aj pri dosť nízkych rýchlostiach, najvýraznejšie je to ale okolo 80 - 100 km/h .Na volante to nie je cítiť vôbec alebo len minimálne, len na podlahe, pričom spolujazdec to cíti viac než vodič. Podľa informácií čo som našiel tu na fóre by to mohol byť vnútorný homokinetický kĺb. Bol som s tým v Škodovke, tam mi potvrdili že by to mohlo byť tým kĺbom, ale že to nemajú ako zistiť kým ho nevymenia (prípadne že ho musia poslať do skúšobne). Mohlo by to byť aj niečím iným? Keďže je to celkom drahá záležitosť, nerád by som naslepo skúšal, čím to je. Nový kĺb stojí v škodovke 165 Eur. Na internete som originál nenašiel (jedine tu http://www.skoda-diely.sk/eshop/1j0498103kx-klb-poloosy-vnutornej.html , kde je ale na objednávku a navyše so zálohou stojí viac ako v škodovke, pričom by som ten pôvodný musel ešte posielať do sídla e-shopu). Mám ísť radšej do originálu alebo bude stačiť aj druhovýroba? Napríklad: http://www.cc-autodily.cz/kloub-vnitrni-fabia Vopred ďakujem za všetky rady a komentáre.
  5. Ahojte, dufam ze tato otazka tu nebude velmi od veci, ale tyka sa to vymeny oleja v 1.4 16V... Aka vypustna skrutka je pouzita na tomto motore (mam typ BKY)? Doteraz som mal 1.4 MPI, tam bol 8mm imbus, ale ktosi mi spominal ze na 16V je torx?
  6. Podľa mňa záleží skôr na tom, v akom stave to auto kúpiš, než na tom, či to bude MPI alebo 16V. Ja som doteraz jazdil na MPI, 50kW a nedávno sme kúpili 16V 55kW (nie kvôli motoru, ale kvôli tomu že je to Combi). S motorom MPI som bol úplne spokojný. Jednoduchý motor bez výraznejších nárokov na údržbu. Spotreba v meste je okolo 8-9 litrov podľa dopravnej situácie a štýlu jazdy, ale s tým treba pri krátkych jazdách počítať. Na druhej strane, oproti 16V ťahá o dosť lepšie od nižších otáčok, takže po meste sa mi s ním jazdí možno aj lepšie než so 16V, ktorý je odstpodu dosť mŕtvy (nad nejakých 3000 otáčok už je to o inom). Momentálne ma čaká výmena rozvodov u 16V. Rozvodovú sadu s vodnou pumpou som zohnal za 125€, počítam že aj s prácou by to nemalo stáť viac ako 200€. Keďže je to raz za 90 tis. km, nie je to zase až taká obrovská položka. v autorizovanom servise by to samozrejme vyšlo okolo 500€, čo sa mi dať nechce. Zatiaľ mám so 16V najazdené pomerne málo, moje dojmy sú asi takéto: je tichší (čo môže byť teoreticky aj lepším odhlučnením modelu po facelifte), podľa PP má nižšiu spotrebu (mesto ukazuje tak 6-7 litrov), ale treba ho vytáčať. Ako som už napísal, podľa mňa je pri takých krátkych vzdialenostiach viac-menej jedno ktorý motor vyberieš. Ak nájdeš auto, ktoré je zachovalé a dobre udržiavané, obe motorizácie ti urobia podobnú službu (aj s porovnateľnými nákladmi).
  7. Podľa toho, čo som zatiaľ počul nie je rozdiel v dodávateľovi remeňov, ale v jednej kladke. Ale neviem, v čom presne je rozdiel. Každopádne, už som kontaktoval troch predajcov náhradných dielov a každý chcel odo mňa VIN, pretože na základe typu motora a roku výroby neboli schopní na 100% určiť, akú rozvodovú sadu potrebujem. Inak, potešil si ma s tými pumpami Airtex. Mám teraz ponuku na sadu rozvodov INA 530 00 89 10 + vodná pumpa AIRTEX 1581, spolu za 125 Euro. Tak to asi vezmem...
  8. Z viacerych zdrojov som pocul, ze v roku 2005 sa zacali davat do motora 1.4 16V 55kW ine rozvody. Viete mi niekto povedat, v com sa lisia? Ako som uz pisal, mam auto prave z tohoto roku, takze by tam teoreticky mohli byt oba typy. Rozmyslal som nad sadou Contitech CT957K1. Podla udajov v jednom e-shope by mala byt tato sada vhodna pre auta s medzinarodnym identifikacnym cislom do 6Y-54421759. Kedze moj VIN konci 6Y854370675, predpokladam ze by tato sada do mojho motora mala pasovat. Viete mi to niekto potvrdit? Mali by ste niekto tip na dobru vodnu pumpu za dobru cenu?
  9. Ahojte. Práve som kúpil Fabiu Combi 1.4 16V, 55kW, r.v. 2005 (typ motora BKY) a má najazdených takmer 92 tis.km, takže budem zrejme rozvody riešiť čo najskôr. Podľa servisnej knihy bolo auto v máji na prehliadke v autorizovanom servise, pričom ďalšia kontrola má byť pri 103 tis. km, ale pri zázname je zaškrtnuté, že neboli prevedené dodatočné úkony pri 90 tis., čo by mala byť podľa mojich informácií práve kontrola rozvodov. Výmenu rozvodov chcem riešiť v neautorizovanom servise, pričom materiál by som si rád zohnal sám. Čo poviete na túto ponuku: http://www.dsauto.sk/product/sk/Rozvodova-sada-AUDI-SEAT-SKODA-VW-1-4-16V-1-6-16V-vodne-cerpadlo ? Rozvodova sada Contitech by mala byť ok, ale má niekto nejaké skúsenosti s vodnými pumpami alebo inými dielmi značky FAI? Na webe som našiel, že je to anglický distribútor náhradných dielov, pričom majú aj nejaké certifikáty kvality, ale nie sú výrobca. tak neviem či tá pumpa nebude niekde z Číny. Alebo mám radšej kúpiť len rozvodovú sadu, napr.: http://www.autosuciastky.com/produkt/716/sada-rozvodov-ina--fabia-14-16v a vodnú pumpu zvlášť? Akú by ste mi v takom prípade odporučili? Ďakujem za každú radu.
×
×
  • Vytvořit nový...