Podľa mňa záleží skôr na tom, v akom stave to auto kúpiš, než na tom, či to bude MPI alebo 16V. Ja som doteraz jazdil na MPI, 50kW a nedávno sme kúpili 16V 55kW (nie kvôli motoru, ale kvôli tomu že je to Combi).
S motorom MPI som bol úplne spokojný. Jednoduchý motor bez výraznejších nárokov na údržbu. Spotreba v meste je okolo 8-9 litrov podľa dopravnej situácie a štýlu jazdy, ale s tým treba pri krátkych jazdách počítať. Na druhej strane, oproti 16V ťahá o dosť lepšie od nižších otáčok, takže po meste sa mi s ním jazdí možno aj lepšie než so 16V, ktorý je odstpodu dosť mŕtvy (nad nejakých 3000 otáčok už je to o inom).
Momentálne ma čaká výmena rozvodov u 16V. Rozvodovú sadu s vodnou pumpou som zohnal za 125€, počítam že aj s prácou by to nemalo stáť viac ako 200€. Keďže je to raz za 90 tis. km, nie je to zase až taká obrovská položka. v autorizovanom servise by to samozrejme vyšlo okolo 500€, čo sa mi dať nechce.
Zatiaľ mám so 16V najazdené pomerne málo, moje dojmy sú asi takéto: je tichší (čo môže byť teoreticky aj lepším odhlučnením modelu po facelifte), podľa PP má nižšiu spotrebu (mesto ukazuje tak 6-7 litrov), ale treba ho vytáčať.
Ako som už napísal, podľa mňa je pri takých krátkych vzdialenostiach viac-menej jedno ktorý motor vyberieš. Ak nájdeš auto, ktoré je zachovalé a dobre udržiavané, obe motorizácie ti urobia podobnú službu (aj s porovnateľnými nákladmi).