Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nevím jak dnes, ale před par lety jsem na bio musel jezdit s Tatrou 815 a to byla hrůza, mělo to o dost větší spotřebu, počítám tak o dvacku na sto kilometrů (ale musí se brát že Tatra s vlekem pod padesát litru nejde) menší výkon, to můžu posoudit protože jsem jezdil půl roku jednu trasu, pořád stejně naloženy. Nakonec to odnesly filtry, když v zimě přituhlo a na jaře jsem měnil čerpadlo a to se říká že Tatra sežere vše!!! Už jsem viděl jet Tatru i na hydraulický olej.

Upraveno od VAG BoBo

hmm nic povzbudivého .-((

V žádném případě nejezdit s OC na bio naftu. Ověřeno z několika stran, bio znamená zadírání čerpadla a další doprovázející nepříjemnosti! VAG BoBo to docela jasně popsal a to je fakt, že Tatra sežere vše a i tak odešlo čerpadlo, natož u OC! Ono stačí už to co nám "soudruzi" ať již z Brusellu, či naši, míchaj do té normální!

P.S. Shodou okolností jsi tady a trochu jsi mne předešel, ale je to tak!

Upraveno od Lanny

hmm další negativum .-((

V tom velkém filtru a to jsou u Tatry dva, bylo po té naftě mimo ty namrzle sople taky něco jako jemný písek. Na normální naftu tam nikdy nebyl.

Upraveno od VAG BoBo

tak proč ji potom dělají a dá se natankovat na normal.benzinkách ??Jenom politický tlak ?

Já neříkám že je to dnes stejné svinstvo jak před deseti lety, ale naučil jsem se co je v téhle republice levnější než origo a je to legálně, tak to vesměs stojí za hov..

Já jsem měl kdysi ve velkém technickém průkazu u své 66kw octavie, že může jezdit na BIO 48. To znamenalo, že může jezdit na tzv. směsnou naftu kde je podíl biosložky 48%. Každopádně bych tam čistou bionaftu nelil. Prej jsou potíže i se skladováním ,že se nějak kazí či co, takže je to dobrý asi do aut, co hodně jezdí. A taky po bionaftě degraduje olej(gelovatí), takže kdo jezdí na dlouhé intervaly výměny oleje, by je měl skrátit.

Já musím říct za sebe, že jezdím na BIO 30 (30% bio, 70% nafta) už cca 2000 km a zatím jsem žádné změny nenašel. Spotřeba +- stejná, jen jsem si vyměnil filtr po 1000 km na bio. Ze zvědavosti jsem ho rozříznul a vypadal úplně normálně, žádnej písek nebo něco jinýho. Teď jsem jí kupoval na ONO za 32,90 L. Takže za sebe můžu jen doporučit. Otázka jak je to stím čerpadlem. Můj mechanik mi jí taky doporučil, má lepší mazací schopnosti, a on sám (dělá auta 20 let) měl 2 kokty a u obou na to jezdil a v pohodě. Občas přidám VIF jen pro sychr a jezdím spokojeně dál.

Asi začnu repasovat čerpadla, vidím že to bude v brzké době super kšeft. :kol-47:

Otec jezdí na bio naftu už 3 roky, najel cca 70 tis. km a nic se nestalo. Zpočátku jezdil na 30% podíl bio (asi 15tis. km), potom začal jezdit na 100%. Spotřeba stejná, možná o nějakou desetinku vyšší. Po přechodu na bio filtr neměnil. Nic do nafty nepřidává. Tankuje u Unicornu.

Kluci ,jak to tu čtu tak vidim same negativa ,ale bio nafta ma i jedno pozitivum , z vyfuku to fajně voni po hranolkach :D ,jinak pokud nemaš tatru nebo traktor ,tak to radši ani nelij ,moderni motory ji snašeji poměrně těžce, lili jsme ji povině do oktavek v praci a po par měsicich odešly všem čerpadla, hnedka se to šefikovi prodražilo ;)

Do motoru s rotačním čerpadlem bych se nebál dát bionaftu. Do PD určitě ne. Navíc rotačka to má napsané i v TP, takže není co řešit.

kdyžtak vyskoušej , a kdyby padlo čerpadlo ,tak dej vědět ,znam šikovneho mechanika ktery je repasuje ;)

Já mám PD tak si to nedám, zkušeností s bio mám špatné, ale bylo to před deseti lety. Takže se asi kvalita zlepšila, akorát bych chtěl vidět LOG auta v kopci na čtverku, které jede na bio a toho samého které pojede na normální naftu.

Komu není rady, tomu není pomoci! Před více jak 10ti léty jsme dávali do Octy - rotačky slavnou "bionaftu" a dopadlo to přesně jak píše Jozzi, odešlo čerpadlo!!! Ano bylo to sice napsané v TP, ale taky to poměrně záhy tam přestali psát!!! Pokud si někdo myslí, že ušetří, tak naopak- výměna, či repase čerpadla není rozhodně levná záležitost. :kol-44:

Já jezdím pravidelně na 100% bionaftu a žadný problém, ale musím říct že to má pár podmínek. Bionafta nesmí "stat" načepovat a jezdit. Jinak jde čerpadlo dohaje. Viděl jsem v bývalé práci (dělali jsme čerpadla bosh a pal) prodřený pláště čerpadel od bionafty. Normálně se to na ty hřídelky nalepovalo až to prodřelo plašt čerpadla. Takže jezdit a z přechodu normální nafty vyměnit palivovej filtr cca po 5tis/km. Já jezdím denně 150- 250km a octavka 66kw šlape jak má. a to má nalítáno 373tisíc. Na bionaftě 70tis.

Takže pokud máš malej najezd km, tak to do auta vůbec nelej.

definitely not ....

  • 2 měsíce později...

ja leju do octy olej+nafta 50:50 a zadny problem, borci z fora diesel power lejou i hydraulicky olej a no problem, takze bionafta nebo b100 neni problem...

V době kdy tobě bylo sedm let, tak já už řešil problém bionafty s Tatrou 815. Jak to tak vidím, dnes ti je 23 let, Octavii určitě nemáš od osmnácti, tudíž jen napiš jak dlouho na to jezdíš. Tady nikdo nenapsal že to tam naliješ a druhy den budeš mít problém. Otázka několika let, možná budeš mít štěstí nebo repas čerpadla, dnes také nestojí bůh ví co. To já raději splaším o pět korun levnější naftu přímo z Benziny a jezdím v klidu.

Naprosto souhlasím s VAG BoBo. Když bionafta začínala tak u nás v práci na ni zkoušely jezdit T815,filtry zanesené lístky a kvítím (nedělám si srandu), výkon slabý a spotřeba velká. Takže se od dalšího používání upustilo. Nyní jí znovu zkouší a jezdí na ní několik T815 a MANy, všichni řidiči nadávají na vyšší spotřebu a malý výkon. U MANů byl problém v zimě ještě větší, na palubních PC vyskočí závada, auto musí na dílnu, následuje výměna pal. filtru která se dělala třeba co 3-4 týdny.Ty fitry se normálně lepily na ruce. Potom byl dost velký problém odvzdušnit pal. soustavu. Další věc k zamyšlení: rozleptává se barva na pal.nádržích v okolí hrdla a pokud se bionafta dostane na pryžové součástky tak je naleptává. Tohle je moje zkušenost s náklaďáky.

Všichni co tady píšete špatné zkušenosti o bionaftě, tak myslíte čistou bio(B100)? Jestli ano, tak to potom chápu, že to problémy přinést může, ale u pump můžeme dneska vidět bionaftu, která má pouze marketingový název(jako třeba zde: http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/biodiesel.html ) a ve zkutečnosti se jedná o směsnou naftu(SMN30 : http://www.preol.cz/produkty/pohonne-hmoty/ekodiesel/ ), která se od "čisté" nafty(která může mít až 7% bio) liší tím, že v ní je 30% bio, takže rozdíl není tak velký a dnešní motory ji hravě skousnou. Osobně na ní jezdím dva roky(1.4TDI PD) a žádný problém nenastal, jenom motor je o něco tišší a na plné nádrži ušetřím cca stovku. Ale je fakt, že na čistou bio, bych taky nejezdil.

  • 4 měsíce později...

lijete někdo do PDček bezaromatik+2T oil

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.