Přejít na obsah

Bionafta


Liboro

Doporučené příspěvky

Nevím jak dnes, ale před par lety jsem na bio musel jezdit s Tatrou 815 a to byla hrůza, mělo to o dost větší spotřebu, počítám tak o dvacku na sto kilometrů (ale musí se brát že Tatra s vlekem pod padesát litru nejde) menší výkon, to můžu posoudit protože jsem jezdil půl roku jednu trasu, pořád stejně naloženy. Nakonec to odnesly filtry, když v zimě přituhlo a na jaře jsem měnil čerpadlo a to se říká že Tatra sežere vše!!! Už jsem viděl jet Tatru i na hydraulický olej.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V žádném případě nejezdit s OC na bio naftu. Ověřeno z několika stran, bio znamená zadírání čerpadla a další doprovázející nepříjemnosti! VAG BoBo to docela jasně popsal a to je fakt, že Tatra sežere vše a i tak odešlo čerpadlo, natož u OC! Ono stačí už to co nám "soudruzi" ať již z Brusellu, či naši, míchaj do té normální!

P.S. Shodou okolností jsi tady a trochu jsi mne předešel, ale je to tak!

Editováno: , autor: Lanny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl kdysi ve velkém technickém průkazu u své 66kw octavie, že může jezdit na BIO 48. To znamenalo, že může jezdit na tzv. směsnou naftu kde je podíl biosložky 48%. Každopádně bych tam čistou bionaftu nelil. Prej jsou potíže i se skladováním ,že se nějak kazí či co, takže je to dobrý asi do aut, co hodně jezdí. A taky po bionaftě degraduje olej(gelovatí), takže kdo jezdí na dlouhé intervaly výměny oleje, by je měl skrátit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já musím říct za sebe, že jezdím na BIO 30 (30% bio, 70% nafta) už cca 2000 km a zatím jsem žádné změny nenašel. Spotřeba +- stejná, jen jsem si vyměnil filtr po 1000 km na bio. Ze zvědavosti jsem ho rozříznul a vypadal úplně normálně, žádnej písek nebo něco jinýho. Teď jsem jí kupoval na ONO za 32,90 L. Takže za sebe můžu jen doporučit. Otázka jak je to stím čerpadlem. Můj mechanik mi jí taky doporučil, má lepší mazací schopnosti, a on sám (dělá auta 20 let) měl 2 kokty a u obou na to jezdil a v pohodě. Občas přidám VIF jen pro sychr a jezdím spokojeně dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otec jezdí na bio naftu už 3 roky, najel cca 70 tis. km a nic se nestalo. Zpočátku jezdil na 30% podíl bio (asi 15tis. km), potom začal jezdit na 100%. Spotřeba stejná, možná o nějakou desetinku vyšší. Po přechodu na bio filtr neměnil. Nic do nafty nepřidává. Tankuje u Unicornu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci ,jak to tu čtu tak vidim same negativa ,ale bio nafta ma i jedno pozitivum , z vyfuku to fajně voni po hranolkach :D ,jinak pokud nemaš tatru nebo traktor ,tak to radši ani nelij ,moderni motory ji snašeji poměrně těžce, lili jsme ji povině do oktavek v praci a po par měsicich odešly všem čerpadla, hnedka se to šefikovi prodražilo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Komu není rady, tomu není pomoci! Před více jak 10ti léty jsme dávali do Octy - rotačky slavnou "bionaftu" a dopadlo to přesně jak píše Jozzi, odešlo čerpadlo!!! Ano bylo to sice napsané v TP, ale taky to poměrně záhy tam přestali psát!!! Pokud si někdo myslí, že ušetří, tak naopak- výměna, či repase čerpadla není rozhodně levná záležitost. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím pravidelně na 100% bionaftu a žadný problém, ale musím říct že to má pár podmínek. Bionafta nesmí "stat" načepovat a jezdit. Jinak jde čerpadlo dohaje. Viděl jsem v bývalé práci (dělali jsme čerpadla bosh a pal) prodřený pláště čerpadel od bionafty. Normálně se to na ty hřídelky nalepovalo až to prodřelo plašt čerpadla. Takže jezdit a z přechodu normální nafty vyměnit palivovej filtr cca po 5tis/km. Já jezdím denně 150- 250km a octavka 66kw šlape jak má. a to má nalítáno 373tisíc. Na bionaftě 70tis.

Takže pokud máš malej najezd km, tak to do auta vůbec nelej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

V době kdy tobě bylo sedm let, tak já už řešil problém bionafty s Tatrou 815. Jak to tak vidím, dnes ti je 23 let, Octavii určitě nemáš od osmnácti, tudíž jen napiš jak dlouho na to jezdíš. Tady nikdo nenapsal že to tam naliješ a druhy den budeš mít problém. Otázka několika let, možná budeš mít štěstí nebo repas čerpadla, dnes také nestojí bůh ví co. To já raději splaším o pět korun levnější naftu přímo z Benziny a jezdím v klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto souhlasím s VAG BoBo. Když bionafta začínala tak u nás v práci na ni zkoušely jezdit T815,filtry zanesené lístky a kvítím (nedělám si srandu), výkon slabý a spotřeba velká. Takže se od dalšího používání upustilo. Nyní jí znovu zkouší a jezdí na ní několik T815 a MANy, všichni řidiči nadávají na vyšší spotřebu a malý výkon. U MANů byl problém v zimě ještě větší, na palubních PC vyskočí závada, auto musí na dílnu, následuje výměna pal. filtru která se dělala třeba co 3-4 týdny.Ty fitry se normálně lepily na ruce. Potom byl dost velký problém odvzdušnit pal. soustavu. Další věc k zamyšlení: rozleptává se barva na pal.nádržích v okolí hrdla a pokud se bionafta dostane na pryžové součástky tak je naleptává. Tohle je moje zkušenost s náklaďáky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všichni co tady píšete špatné zkušenosti o bionaftě, tak myslíte čistou bio(B100)? Jestli ano, tak to potom chápu, že to problémy přinést může, ale u pump můžeme dneska vidět bionaftu, která má pouze marketingový název(jako třeba zde: http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/biodiesel.html ) a ve zkutečnosti se jedná o směsnou naftu(SMN30 : http://www.preol.cz/produkty/pohonne-hmoty/ekodiesel/ ), která se od "čisté" nafty(která může mít až 7% bio) liší tím, že v ní je 30% bio, takže rozdíl není tak velký a dnešní motory ji hravě skousnou. Osobně na ní jezdím dva roky(1.4TDI PD) a žádný problém nenastal, jenom motor je o něco tišší a na plné nádrži ušetřím cca stovku. Ale je fakt, že na čistou bio, bych taky nejezdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...