Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Mám dva dotazy:

1. Na originál šroubu je "nějak" nasazená těsnící podložka aby nespadla ze šroubu a nejde vyšroubovat ani závitem šroubu. Jak s ní pro šroub nedestruktivně dolů?

2. Nová těsnící podložka ze značkového servisu Škoda je lehce nasunutelná na výpustný šroub - má o něco větší vnitřní průměr. Výpustný šroub má u hlavy zůžení, podložka nesedí tak jako originální podložka - má boční vůli. Těsní vám i takto vyměněná podložka? Když ji pod šroubem vycentrujete, neuhne vám při dotahování výpustného šroubu do boku?

PS: zase to soudruzi v MB nějak šidí, na Š105 jsou na motoru, převodovce a diferenciálu pod výpustnými šrouby hliníkové podložky, nikdy jsem je nevyměňoval. Pod motorovým šroubem (minimálně 10 výměn oleje) je již pěkně rozmačkaná a všechny tři stále perfektně tesní. Samozřejmě vždy jsem šroub, tesnění i dosedací plochu řádně očistil. Dosedací plochy mají ale osazení a nedotahuje se na rovnou nabarvenou plochu vany motoru jako u Fabie :-(

Vloženo (editace)

Na tvoj motor 1,4 16V sa predáva komplet šrób aj s tesnením ako celok. Takže samotnú podložku nevymeníš a ak, tak ti tam nebude sedieť presne kvôli tomu zúženiu u hlavy.

Simply clever :-)

Editováno: , autor: Lukynoo
Vloženo (editace)

Mluvíme o stejném šroubu a podložce?

Na foto je nový šroub (ne ze Škoda servisu) s náhradní hliníkovou a měděnou podložkou (měděna ze servisu Škoda), podložka blíže hlavy šroubu je "součástí" šroubu, vzdálenější od hlavy šroubu je náhradní. I na foto je vidět, že náhradní podložky mají větší vnitřní průměr a tedy nebudou zcela "sedět" na těsnící ploše šroubu.

post-4555-1252824085_thumb.jpg post-4555-1252824097_thumb.jpg

Nezkoušeli jste, z jakého materiálu je originál podložka? Má stejnou barvu jako šroub, ale odlišnou od hliníkové (nechci pilovat novou podložku) dle váhy je šroub ale ocelový :)

Editováno: , autor: MirekM
Vloženo

Tak to jsem byl celou dobu u výměny oleje v záruce ve značkovém servisu Škoda po roce a servisák tam dal ten původní šroub i stěsněním. Když jsem se ptal jestli nebude měnit těsnění (netušíce ještě, že šroub i podložka je jeden celek), tak mně odpověděl, že je dobré. :-)

Vloženo
V servisu ten šroub vč. těsnění při každé výměněn oleje vyměňují....je to položka za cca 20,-Kč......

Ve značkových servisech Škoda stojí diskutovaný šroub s podložkou 46 Kč bez DPH ...

Vloženo
tak se na to vy.sral........ale nevím proč, když to stejně platíš....pak to dopadá tak že to okolo šroubu může prosakovat....

Neplatil jsem jej, žádnou položku za 46 Kč jsem na faktuře neměl, jen drobný a pomocný materiál za 9,10 s DPH Kč plus filltr, ekologickou likvidaci oleje a práci.

Vloženo

no neplatil jsi ho proto, že ho tam nevyměnil...ale asi jen mávnul rukou, že je to dobrý...protože by ho musel vyfasovat ze skladu.....a pak se stává, že to tam pořádně netěsní...

Vloženo
Nekupuj nic. Pouzi stary-povodny srob aj s podlozkou. Nic ti nebude slzit-olej. ;):)

Kolikrát jsi již stejný šroub s originál podložkou použil aniž by Ti pídil pod šroubem olej?

  • o 7 let později...
Vloženo

Kolem výpustného šroubu mi prosakuje olej. Loni jsem dával nový s podložkou od FEBI. Snažil jsem se ho tentokrát více dotáhnout, ale zda nebude opět propouštět si nejsem jist. Rozhoduji se, jestli koupit s příští výměnou nový šroub nebo k tomuto přidat nějaké těsnění?

Vloženo

s tím dotahování opatrně, neměla by být potřeba nějak extra velká síla. Další těsnění tam nedávaj, měl by to v pohodě udržet ten měděný (hliníkový) kroužek. Pokud to stále teče, tak šoub vyměň, může být ale poškozený i závit na vaně.

Vloženo

Tentokrát jsem již při výměně originál podložku ustřihl bočními štípacími kleštěmi - dosti velkou silou (nebyl to hliník), barva na střihu jako železo. Dal jsem nový měděný kroužek, který jsem nahřál nad plynem a ochladil ve vodě, aby měď změkla. Při dotahování jsem kroužek vystředil. Olej mě již pod originálním kroužkem trochu prosakoval - cca po 5-ti výměnách oleje.

Vloženo

Díky za reakce. Příště zkusím taky vyměnit za měděný kroužek, to by mohlo pomoci. Ten co je na šroubu vypadá ze stejného materiálu jako šroub, hliník to asi taky nebude. Mně to s tím od FEBI teklo po roce víc jak s tím původním, který tam byl mnoho let.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Nic proti výměně šroubu, není zase tak drahý, ale měděné těsnění stojí podstatně méně a na šroubu na rozdíl od originálního těsnění nedrží, takže jeho výměna je velmi jednoduchá.

Vloženo

Taky mám v 9 letém autě šroub ještě z továrny, možná i těsnění. :-) Nic netěče. Hlavně k výměně šroubu (utahovaného 30 Nm) nevidím důvod. Z principu se mně nelíbí dávat do použitého (tj. nějak nataženého závitu) nový šroub.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...