Přejít na obsah

VAG - COM


teo41

Doporučené příspěvky

V 1 řadě záleží co je to za kabel . Jestli origo nebo čína . Hexcan kabel má hardwardový klíč a čína už nový soft nebere . Pokud je origo tak jen ovladče .

kabel je to tento

http://www.greebid.com/wholesale/VAG-9081-Vagcom-updated-ODX-data-For-VWAUDI-Free-Shipping-23.html

takže čína jen je to verze 908.0 plus k tomu byl soft Ross-tech ve stejné verzi se kterým to šlapalo než se nechtělo spustit otevření jednotlivých jednotek tak jsem přeinstaloval na novou verzi, možná by bylo lepší restartovat PC asi to bylo nějak zatuhlé. No a tou přeinstalací jsem to asi zadrbal.

I tak si myslím když to zablokovat tak by to mohlo jít i vrátit do původního stavu. Už jsem to rozebral a žádné reset tlačítko vevnitř není :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

kabel je to tento

http://www.greebid.com/wholesale/VAG-9081-Vagcom-updated-ODX-data-For-VWAUDI-Free-Shipping-23.html

takže čína jen je to verze 908.0 plus k tomu byl soft Ross-tech ve stejné verzi se kterým to šlapalo než se nechtělo spustit otevření jednotlivých jednotek tak jsem přeinstaloval na novou verzi, možná by bylo lepší restartovat PC asi to bylo nějak zatuhlé. No a tou přeinstalací jsem to asi zadrbal.

I tak si myslím když to zablokovat tak by to mohlo jít i vrátit do původního stavu. Už jsem to rozebral a žádné reset tlačítko vevnitř není :(

Je to tak. Máš big problem.

Máš prepísaný obsah eeprom v atmege + prepísaný obsah v FT232RL.

FT232RL opravíš v pohode cez FT PROG. Čiže Windows aspoň rozpozná pripojené zariadenie /kábel/. Len opatrne, lebo ak tam vložíš špatné VID a PID, tak zablokuješ FT232 a bude sa ti hlásiť vo WIN ako Unknown device.

Čiže najprv si nainštaluj ovládač na tvoj prepísaný kábel. Možeš aj cez tento odkaz: http://hex.kvalitne.cz/.

Potom si stiahni FT PROG + obsah do FTDI a preprogramuj FTDI podla postupu čo je na obrazku

A to ja asi tak všetko čo sa dá s týmto káblom urobiť, bez ďalších náročnejších a pracnejších operácií.

Staršie verzie VagCom-u fungovali tak, že keď sa kliklo 5x buď na test, alebo 5x sa načítala nejaká RJ v aute, tak sa ti po 5-tom raze prepísal obsah EEprom pre FTDI.

A to tak, že najskor prvý krát hodil do tej eepromky kalsické VID:0403 a PID:6001. Keď sa opravil obsah na pôvodný, tak po dalších 5-tich pripojeniach prepísal obsah bludmi a MProg sa už potom nechytal na takéto bludy, iba FT PROG. Ak to funguje aj tuná tak isto, tak budeš stále opravovať /flashovať/ FTDI eepromku.

Tieto káble vymysleli múdre hlavy čínske. A aj SW čo k tomu dávajú je ich špecialitka, aby to fungovalo s tým ich zapojením - pri inštaláci sa to tvári ako vírus.

Je tam zmenené zapojenie HW oproti starším verziam a to podstatne. Ďalej je iný obsah v Gale-e /ATF16V8/.

To znamená, že nech preprogramujete Atmegu hocijakým obsahom, tak to nestačí a treba preprogramovať aj GAL. Jedine keby niekto mal ten origo čínsky obsah do atmegy, čo silno pochybujem.

Ale stále je to málo a treba urobiť úpravy aj na plošnej doske.

Čiže záver je jednoduchý. Kto chce mať klud nech radšej nekupuje tieto káble, alebo keď kúpi, tak nech neskúša iné verzie VagComu, len tie čo boli k tomu káblu.

FT_PROG v1.3.1.zip

Origo_908_EN_China.xml

post-16861-046453500 1280915543_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Ahojte,

tak jsem si to pročetl co tu pišete a nejsem z toho moc moudry. Ja mam kabel OBD-II a ted sem si stahl novou verzi VAGu 10.6.1 a nechce mi to spolu šlapat. Tuší někdo z vás, jestli ta nova verze VAGu je funkcni s mojim kabelem? nebo musim kupovat novy HEX-CAN kabel?

Diky Kubayz

kuba.glas(zavinac)volny.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, přesně tak. Na novou verzi 10.6.1 ať česky, nebo anglicky, potřebuješ originální HEX-CAN kabel.

Zřejmě budeš mít KKL kabel, pro tento kabel vyšla myslím VCDS Lite verze, ale tu jsem neměl tu čest zatím vidět v praxi. Případně klasika - VAG-COM 409 EN...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuju za rychlou odpoved. Uz hledam tu starsi verzi. A jenom ciste ze zajimavosti, jaky je pro me jako uzivatele a majitele Octavie1 rv2004 mezi VAGEem 10.6.1 a tou starsi 409? jedná se mi o to ze bych chtel nastavit pár vecí jako stahovani okinek na dalku pres vystrelovaci klic a ne jak ted pres zamek, atd. jde to s tou verzi 409?

dik K.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U staršího auta rozdíl vlastně nepoznáš, nové verze mají jen pár vylepšení, které by se tě týkaly - zjištování skutečných kilometrů, jednoduché nastavení servisních intervalů a tak, ale tam jde hlavně o to, že nová auta potřebují kabel s komunikací HEX-CAN, tobě stačí klasický starší a tam se dá nastavit a zjistit vše, co je třeba pro tvé auto. Ani verzí 10.6.1 se nenastaví stahování oken na dálku u tvého auta, to bych zkusil nastavit programem Motordiag Comfort Manager, pokud tedy podporuje tvé auto a tvou jednotku, mně to u Fabie nešlo, musel mi to nastavit odborník pomocí programů, o kterých se mi v té době ani nezdálo. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

zajima mne ( jako cloveka ktery se poprve o nejakem VAGu dozvedel ve foru teprve pred dvema dny) jestli si teda na me Okte 2003 facelift (96kW, 6kvalt) vystacim s tim Vagem 409? Myslim tim standardni veci ktere si chce amater s prumernym intelektem udelat svepomoci (cetl jsem o cenach za praci ve znackovych servisech a nestacil jsem se divit co chteji za to kdyz zastrcej štekr do zasuvky pro diagnostiku a najedou PC). Priznam se ze by se mi taky libilo naprogramovat autom. zavirani oken a treba aby mi blikly smerovky kdyz zamykam dalkou (je to prakticke... nekdy se vracim k autu a kontroluji jestli se opravdu auto zamklo nebo ne, zvlast kdyz je ve meste kraval), ale z toho co jsem se tu docetl tak bych asi musel mit vyssi verzi programu VAG a s tou zase nemaka levny kabel z Asie, a to nejhorsi... kdyz se neznaly clovek pokousi o update softiku a pouziva Asia-kabel tak se nadobro podela interni naprogramovani a jen tezko se kabel alespon castecne zprovoznuje.Alespon takto jsem to pochopil...?

Takze: jak prez net nakoupit kabel s jistotou ze neni z Asie? Je mi jasne ze bude asi drazsi, ale jde mi o to mit alespon jistotu, aby kdyz se s nim clovek pokusi nejak experimentovat, se interne neznehodnotil a porad spolehlive slapal zpatky ve VAGU 409 (chystam se ho provozovat s NOTASEM tak predpokladam ze prichazi v uvahu jen verze USB...) taky bych se nerad orientoval jen podle ceny (spousta predrazenych asijskych kabelu se muze za cenou schovavat)

dale: existuje na netu (marne hledam) nejaky rozsahlejsi clanek typu VAG od A-Z ? Myslim tim neco jednoducheho a polopate vysvetleno pro amatery a kutily? ...od zapojeni, nainstalovani ovladacu po samotnou zakladni diagnostiku a seznam nejakych chybovych hlaseni nebo vysvetlivek co ktera polozka znamena atd.

Proste bych chtel do teto tematiky trochu vice zabrednout abych si bezne veci byl schopen udelat sam, pripadne pomoci svym znamym kteri jsou taktez dosti casto majiteli Oktavek

Predem dekuji za jakekoliv info a Samurajovi diky za srozumitelny komentar. (kdyby s nama laikama ty znalejsi uzivatele komunikovali vsichni na teto vlně nebylo by tu tolik stejnych temat ve kterych porad jen ctu "nebud linej a hledej, vzdyd uz to tu bylo tolikrat")

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uff, tohle je na delší psaní, nejradši bych to probral někde na pivu. :-)

Ale dobře, napíšu tu jen pár takových důležitějších bodů, které mě napadly při čtetní - ke zničení dochází u kabelů HEX-CAN, jelikož kabel v sobě obsahuje čip, který nese určité informace, jakmile člověk nahraje verzi VCDS (VAG-COM), ve které je již sériové číslo toho kabelu na "blacklistu", tak mu ty data na tom čipu přehraje a kabel je "mrtvý". To se ale netýká tvého případu, takže toho se neboj.

To zavírání oken jde, je na to program Motordiag Comfort Manager, tvou řídící jednotku nejspíš podporuje, tak stačí jen mít kabel (ten o kterém uvažuješ) a nahrát ten program. Bliknutí směrovek nastavíš VAGem sám, pokud máš tedy originální centrální zamykání.

Na tvé auto nepotřebuješ novější soft, ta verze 409 ti bude stačit. Samozřejmě, fungovala by ti i ta nejnovější, ale... legální stojí 9000 Kč a pro tebe by neznamenala nic moc navíc, tak se vyplatí spíše kabel KKL za pět stovek.

Dle mého jsou všechny z Asie a ničemu to nevadí. Možná jim věřím víc, než těm vyrobeným podomácku. Říká se, že modré kabely nejsou kvalitní, nemám s nimi zkušenost, ale číny bych se nebál.

Článek VAG od A do Z hledá asi hodně lidí, bohužel nic takového asi není. K programu VAG je manuál, tak tam je o obsluze dost věcí a pak tu jsou fóra atd... Existuje program VIS, což je takový užitečný pomocník k VAGu, koukni kdyžtak na netu co umí... Myslím že by se ti hodil, chybové hlášení atd tam jsou...

Shrnutí pro tebe - kablel KKL s verzí VAGu 409, program VIS a silnou baterku v notebooku. :-)) A tady na fóru někdo prodává kvalitní KKL kabely, sám jsem od něj kdysi měl a vydržel několik let a ještě více aut. :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samurai -to jsi měl ode mě :palec2:

Jinak je to tak. Na auto 2003 Ti potřebuješ ten KKL kabel. Co se týče těch asijských výrobků,zkus si koupit televizi,notebook,nebo rádio takový,který je vyrobený třeba v německu,rád bych ho viděl. Dneska se všechno dělá snad v číně apod. Na trhu je v podstatě jeden zásadní druh KKL kabelu v modrým provedení,to je trošku horší kvalita a zpracování, a pak je ještě jeden typ a ty mám já. Nikde jsem je teda zatím neviděl prodávat,ale z cca prodaných 350kusů se nevrátil za 3 roky ani jeden,stále je tady mnoho lidí,co ho mají. Pak jsou teda ještě zmíněný Hex kabely,origo s updatem za cca 6tis kč (taky výroba čína) a nebo bez updatu fungující ůplně stejně jako origo,ale jen pro jednu danou verzi,ale to už se pohybuješ na hraně zákona,takže tím bych se být tebou nezabýval. Navíc tímhle kabelem pak nejde nastavit komfortka a dojezd oken přes program MKM. Jestli chceš vědět něco o těch KKL kabelech,tak TADY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť já vim že od tebe, také už jsem tě od té doby několikrát doporučoval. :-) Na přezdívku jsem si nevzpomněl, ale věděl jsem, že ta nabídka tady snad pořád platí. :-)

Já myslím, že jsme poradili dostatečně a nedá se koupit špatně. :-) Ten HEX bych vůbec neřešil, jedině že by byl v plánu update vozového parku, ale jinak bych koupil KKL a nebál se zničení. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čau chlapi,

přidám se do tohoto tématu. Pořídil jsem pro své vlastní účely k mé O1 rv 2004 si tento USB VAG-COM OBD II KKL 409.1 Diagnostic Cable Interface káblík. Bohužel jsem zřejmě udělal nějakou chybu (podezření mám na drivery z windows update) a kabel se mi nyní v device manageru ve WIN hlásí jako "USB <-> Serial" zařízení.

Z toho, co jsem pročítal na webu, to vypadá, že se mi nějakým způsobem podařilo vymazat vnitřní EEPROM.

Zkoušel jsem podle různých návodů typu http://hex.kvalitne.cz/ přeprogramovat vnitřní eeprom tak, aby měl kabel správný VID a PID ve WIN. Bohužel Mprog i FTprog se tváří, že umí kabel načíst - EEPROM je prázdná (samá FFFF). Tváří se, že umí EEPROM i vymazat, ale neumí do EEprom nahrát již správná data. Při pokusu o zápis jednotlivé sw buď nevypíší nic, nebo jen strohou hlášku "Write failed". Prostě se mi nedaří žádným způsobem změnit data v eeprom. Eeprom je teď blank.

Díval jsem se, že v mém kabelu je použit chip FT232BL.

1. Nemáte někdo prosím ponětí, jak kabel zpět oživit? Resp. jak nahrát EEPROM zpět?

Jinnak trochu OT://

2. Je nutné mít kabel v diagnostické zásuvce v autě, pokud testuji spojení ve VAGu ?

Protože návod který jsem měl přiložen na CD tvrdil to, že nejprve otestovat spojení ve VAGu a až poté zapojit do zásuvky ve vozidle. Teď právě podle některých zjišťuji, že se musí kabel nejprve zapojit do vozidla a až poté otestovat spojení ve VAGu.

3. Můj další dotaz je ohledně driverů. Por správnou funcki sw VAG msuí být nainstalovány FTDI drivery, nebo drivery od Ross Tech ?

Předem díky za odpovědi pro začátečníka ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jako první se dá poznamenat, že jsi nepřišel až o tak moc peněz, jak tak koukám na cenu. :-)

Je to již probíraný modrý kabel, prý jsou nekvalitní, já je nikdy nezkoušel, ale co vím, tak s kvalitním kabelem se mi tohle nikdy nestalo. Dokonce jsem měl i za to, že u KKL kabelů nehrozí takové riziko přepisu čipu jako u HEX-CAN kabelů. Proto se s nimi dá víc experimentovat a nebát se zničení. Doporučoval bych tedy zakoupit nějaký kvalitnější KKL kabel, třeba již zde zmíněný. Snažit se tento opravit asi bude zbytečně náročné, navíc, pokud se jedná o nějakou HW závadu.

Pokud se testuje spojení, tak kabel nemusí být v autě, vyskočí klasické okýnko se statusem a na konci jen poznámka, že není zapojen v autě, ale licence a sériové číslo a se načte až při testu na autě...

Nesnažil bych se tedy opravit KKL kabel pomocí návodu na HEX kabely, koupil bych nový a pustil se do diagnostiky. :-)

PS: Nejsem prodejce kabelů. :-)

PPS: Teď mě tak napadá - zkoušel jsi ten kabel na autě a nafunguje, že ano? Tak trochu doufám že ano a je to opravdu nějaký problém s nefunkčním kabelem a ne jen teoreticky nefunkčním. :palec2: To by tu vše co tu píšu mohlo být taky zbytečné a kabel normálně fungovat...

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za reakci.

Priznam se, ze jsem ten kabel v aute nezkousel. Z duvodu, ze jsem mel strach pripojovat neco o cem si myslim ze neni funkcni do sveho vozu, kdyz nevim presne jake by mohly byt dusledky :) Znate to, kdyz delate neco poprve...

Jinak mozna budu vypadat jako mamlas, ale muze mi nekdo popsat jaky je zakladni rozdil mezi KKL a HEX ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ajajajaj, proč opravovat něco, co není rozbité? Teď jsi možná zničil "nezničitelný" kabel. :-) Měl jsi to nejdřív vyzkoušet na autě, nic to nezničí, je to jen kabel jako tisíce ostatních a ne hned začít opravovat možný problém a ještě navíc dle návodu na jiný druh kabelu. :-) Ale jak jsem psal prve - nejedná se zas o tak velkou částku. :-) Právě že když dělám něco poprvé, tak se v tom nešťourám, čekám nervózní na poště až přijde kabel a pak hned s nim do auta. :palec2:

Základní rozdíl mezi kabely je podporovaný druh komunikace a zároveň podpora SW. KKL podporuje starší auta, která nemají řešenou komunikaci pomocí CAN. A zároveň tento kabel podporuje jako poslední verzi VAG-COM 409 a nebo VCDS Lite. Pak je HEX-CAN kabel, který podporuje auta jako KKL kabel a ještě navíc i veškerá další (bavíme se o koncernu) až do současné doby. S tímto kabelem funguje program VCDS, což je nová verze VAG-COMu, který má i pár dalších vylepšení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 samurai Díky moc za reakci. Řeknu Ti teď jsem z toho zmaten dokonale. Četl jsem, že i O1 obsahuje sběrnici CAN. Ale co třeba vím, tak posledí Fabie 1 prý mají komunikaci řešenou jinak (někdo říká právě CAN). Ale teď tedy opravdu netuším jak přesně to je. Není na to někde nějaká tabulka například? Kolega v práci ma Fabii 1 (rv 07) a prosil mě, až se s tím VAGem zžiju, jestli bych mu neudělal diagnostiku... No asi je lepší to nejprve vykoušet..

Jinak já jsem postupoval přesně podle návodu, který mi číňam přibalil na CD, kde bylo řečeno ať nejprve otestuji komunikaci a až poté jít do auta :D (viz příloha)

Jinak prubnu tedy ten kabel v autě. Jinak o ty peníze mi ani tolik nejde, spíše mě z principu zajímalo trošku více jak to funguje.

PS: Jinak máš čím dál zajímavější avatary :D :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle avatar dokazuje mou oddanost fóru až do poslední chvilky. :-D O to víc mě teď štve, že mi zmizelo asi 100 příspěvků a nikdo mi k tomu nechci nic říct. No nic.

Jde o canbus sběrnici, Octavie I (a to i Tour) se dají diagnostikovat kabelem jaký máš ty (KKL), stejně tak i Fabie první generace i druhé generace, ovšem u nové Fabie po faceliftu už by člověk narazil, tam je třeba HEX-CAN.

Pokud kabel stále žije po tvých "oživovacích" pokusech, tak kolegovu Fábii zdiagnostikuješ bez problému. :-) Tabulka asi nějaká je, ale vždy se dá jednotlivě zjistit, na které auto je třeba jaký kabel. Další řešení je prostě pořídit i do budoucna HEX-CAN a nestarat se o to, tím se zdiagnostikuje vše. Na této stránce je seznam která auta potřebují HEX kabel: http://www.antiradary-distributor.cz/vagcom-8123-en-cz-hexcanusb-licence-aktualizace-orig-akce-p-20349.html .

Kabel píchni do auta a zjisti, jestli ještě žije a je HW v pořádku. Pokud ano, můžeš se pustit i na kolegu. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 samurai :) Díky za link. Netušíš prosím Tě jak se ti hlásí tvůj KKL kabel device manageru ve Windows? Mi je právě divné to, že se mi hlásí jako USB <-> Serial zařízení.

Navíc ten návod co ke kabelu psokytli číňani postrádá logiku... Napíšou ať použiješ originál VAG Com drivery ale přiloží Ti drivery od FTDI (což je výrobce chipu převádějící komunikaci z USB portu na serial)...

VAG.COM 409.2 USB Driver Installation Instructions.doc

Editováno: , autor: LukiX
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to dlouho, co jsem měl KKL kabel, ale rozhodně, co si pamatuji - drivery FTDI jsou ty správné, po připojení se tvářil jako COM, dalo se i nastavit jako který COM (ve vlastnostech hardware ve Windows) a ve VAG-COMu se ten COM nastavil. Jak říkám - zkus to připojit a uvidíš. :-) Jestli jsi z Prahy, tak navrhuji setkání a vyřešili bysme to nějak hlavama dohromady, takhle na dálku je to těžší a navíc už ten kabel ani nemám...

Jo a jinak ten návod není k tvému kabelu, je to tam i napsáno - je pro HEX kabel, ten ty nemáš, nemůže to odpovídat! :palec2: Ale jsou to teda experti, to se jim musí nechat. Jmenuje se to VAG.COM 409 USB .... a hned na začátku je uvedeno "pouze pro verzi VAG-COM 504.1 a vyšší... :) )

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 samurai Máš u mě velký dík za pomoc a podporu! :)

Bohužel jsem z opačného konce republiky - z Ostravy. Nicméně jsem překonal strach a připojil kabel do USB i do auta. Ihned jak jsem VAG kabel připojil do vozu, tak se rozsvítila modrá LED dioda na kabelu. Tudíž mi bylo jasné, že kabel předtím zřejmě neměl napájení... Identifikace kabelu ve VAG OK :) Přesně jak jsi napsal. Soudruzi z Číny zřejmě sami neví co prodávají, protože na mou žádost o radu opdověděli že mi mohou vrátit peníze, pokud kabel nefunguje a poslali mi pro jsitotu odkaz na tentýž (chybný) návod co byl na CD... No sranda no... :)

Důležité pro mě je, že kabel opravdu potřebuje FTDI drivery a VAG SW nastavit na emulovaný COM port.

Jinak co se týče kabelu a jeho provedení, tak je překvapivě slušné. I se zastrčením do zásuvky nebyl sebemenší problém.

Tudíž doufám, že dále se již VAGem nějak prokoušu...

Jinak pokud by to někoho zajimalo tak s VAGem zatím pracuji ve VMware aby odpadly problémy s kompatibilitou...

Editováno: , autor: LukiX
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau hoši tak jsem si objednal tenhle VAG COM http://ostatni-dily-prislusenstvi.sbazar.cz/diagnostika-kkl-usb-pro-vag-com-na-vw-skoda-audi-seat-praha-o4922777.html budu to dělat po prví koupil jsem to spíše ze zvědavosřti než potřebě časem bych se stim chtěl naučit vím že je to asi náká levná čína ale chci se zeptat opravdu to půjde do Fabie 2 jak tam píšou ? a ješte bude ten program česky ? píšou CZ manuál ale o tom programu se nezminují díky za odpovědi

Editováno: , autor: Sdíčák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...