TonyRS Vloženo 17. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2009 Mno tak auto se ti nepřehřívalo, protože ten termostat zjevně nedovírá. VAG ti podle mě nic neukáže, protože termostat je čistě mechanická součást, tzn. žádná elektronika (alespoň si to teda myslim, pokud ne tak mě nekamenujte) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 18. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2009 aha... no cena termostatu není tak strašná, co výměna ? zvládnu to svépomocí ? je třeba potom něco nastavovat ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TonyRS Vloženo 18. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2009 Mno myslim si, že by si to měl zvládnout v pohodě. Nic se nastavovat nemusí, jenom je potřeba vypustit trochu chladící kapaliny (aby byla hladina pod termostatem), nemusí se vypouštět celá náplň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 18. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2009 byl by nějaký návod ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 21. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2009 Zdravíčko pánové, mám tady jeden neřešitelný problém. Co začaly mrazy, objevil jsem že při zapnutém topení na max, mi padá teplota.Včera při jízdě v -15 C, auto ani neohřálo. Dnes logicky udělána výměna termostatu, ale problém přetrvává dál. Jen se mi zdá, že i když ručička teploty pomalu spadne i na 60 C, auto topí pořád stejně. Pokud vypnu topení, teplota se vyšplhá i na volnoběh na těch 90 C bez problémů a při jízdě drží. Jakmile zapnu topení, okamžitě klesá dolů - pomalu. Teplotní čidlo je měněno před 2 měsící. Diagnostika bez jakékoliv závady. Tak poradíte, už nevím co s tím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 21. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2009 tak stejný "problém" mám já na své octavii .. 1.6 motor - zřejmě to bude kosou . Přesně co popisuješ se stává mě, chtěl jsem měnit termostat , ale jak říkáš, máš měněný a problém stejný. Podle mě se to nestihne zahřát, je to nízky obsah a zároveň venku mrazy. V Než byla taková zima tak to fungovalo normálně že ? Neřešil bych to .. jak říkáš, auto topí stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 21. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2009 Jo před tím to fachalo normálně. Štve mě jen že pokud to topení dám na max hned po nastartování tak ani po ujetí 20 km, prostě teplota nevyleze na 90 C. Už si nevím rady, a prachy se mi do toho sázet nechce - nasypal jsemm už dost.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 21. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2009 Já jezdím pravidelně trasu Ostrava - Lodz - 300 km.... teplota se po celou cestu pohybovala mezi 60 a 85 stupni ... kdyz vypnu topeni tak se vysplha na 90 .. neresil bych to, auto topi a na spotrebu to vliv nema. Je to zimou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 21. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2009 Ted jsem jel domů cca 60 km, přišel jsem na to že když dám ventilátor na polohu 1 teplota tolik nepadá. Prostě auto, když nedostává čoud, tak teplota padá. jakmile ho dostane, třeba jízdou do kopce, jde to nahoru. Pokud mi nikdo nic jiného neporadí, kašlu na to a neřeším to dál. Pokud je topení přesně uprostřed, bez problémů mi drží těch 85 C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TonyRS Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 Nemám rád zimu, auto se ani po 20km jízdě neohřeje, to kolísání teploty je opravdu tím mrazem. Myslel jsem si, že by ta teplota takhle lítat neměla, ale v -18 sundam nohu z plynu a teplota jde dolů :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 jo jo, stejný poznatek... nic se s tím dělat nedá, auto ale i tak topí, což je pohoda na ručičku nekoukat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
67jitka58 Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 Nazdar,já dávám při větších mrazech před chladičovou stěnu papundekl a myslím ,že to pomáhá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lostsoul Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 no já jsem tam narval lepenkový papír taky, ale nepomáhá to... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mysko Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 No ja prejdem cca 5 km a uz sa da povedat ze to je teplejsi vzduch co fuka aj pri tych mrazoch co boli. Okolo nuly tak mi staci zajst pre manzelku do prace a to je do 3 km,ked mozem pustit vetrak na okno. Takze by som to videl-moj nazor- ze termostat nedrzi a otvara velku cirkulaciu skor ako je potrebne. Teda hned to ide aj cez chladic. Ako je zname TDi maju vysoku ucinnost a malo tepla davaju do okolia teda je problem zohriat vodu a ked to nedrzi za studena vodu len okolo bloku tak moze byt problem s tym casom ohrevu. Za dalsie. Ak je v poriadku termostat tak nejaky kryt chladica je naprd,lebo pokial sa voda nezohreje tak ti tam aj tak neprudi nic,skor efekt je ten ze mas mensiu zimu MOZNO okolo motora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FRN1 Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 VAG ti neukáže poruchu termostatu. Myslí že nepozná ani vadné čidlo teploty. Normálně to má fungovat tak že ručička teploty má plynule vystoupat na 90 a tam zůstane. Ale když mrzne a já těsně potom co ručučka vystoupala na 90 třeba jedu delší domu z kopce stane se že motor začne vychladat. Stačí jen nechat motor běžet na parkovičti a taky začne vychladat. Nebo kdykoli během zahřívání začne klesat protože jedu z kopce(musí to bejt ale delší klesání). Po dokonalejším zahřátí (po delší jízdě) se to už nestává. A samozřejně se to nestává při jízdě v létě. To ochlazování je logický...dieslový motor má zkrátka velkou účinost a tak nemění tolik energie na teplo. U benzínu sem toto nepozoroval. Benzínový motor když nechám v chladnu běžet na volnoběh tak se dokáže ohřát až na 90 a to ani nemusím jet....u dieselu ani náhodou...možná s úplně vypnutým topením a to až za hodně hodně dlouho. Naštěstí mi u auta funguje to elektrický přihřívání vody a tak za 18km prohřeju motor na 90 téměř vždy (když je -20 tak ne). Myslím že to přihřívání dávali od MR02. Kdysi sem měl poruchu termostatu a projevovalo se to tak že ručička teploty vystoupala na 90 a pak náhle spadla a pořád dokola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mysko Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 Myslis zle. Aj ja mam to el. vyhrievanie chlad. kvapaliny. je to o vybave alebo kam isli auta... Lebo toto je asi dovezene z Nemecka,usudzujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FRN1 Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 Zajímavé, mám leták o MR02 a tam to uvádí jako novinku. Faktem je že auta určená pro německý trh byla lepší než pro náš....důkazem je třeba felicie která lidem v česku hnije pod rukama a feldy co šli do světa měli lepší antikorozní úpravu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladinek90 Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 já to praktikuji tak,že ze záčátku vůbec netopím,všechno teplo nechám motoru a až se rafička vyšplhá blízko k 90 tak pak teprve topím. ventilator max. 2 a teplotu max."15 min po celé" a nemám žádné problémy,ohřeji to během pár km.samozřejmě když není noha na plynu = spotřeba 0.0,ventilátor na 4 a teplota na full,tak se ten motor v mrazech chladí a rafička klesá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nohic Vloženo 27. Prosinec 2009 Autor Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 presne. na to jsem taky letos prisel, teda, spise me cvalko v bedne, proc to tak neohrivam jde to poznat, ze se to hreje rychleji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fire Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 a počkej až dáš ježky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 27. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2009 Tak dle příspěvků výše to funguje jak má Benzínový motor se mi na parkovišti zahřeje na 90 bez problémů, když pustím nohu z plynu ochladí se v mrazech. V létě stálých 90 S tím topením, zapnutí až po zahřátí to praktikuji taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nohic Vloženo 28. Prosinec 2009 Autor Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2009 a počkej až dáš ježky :-) no, jestli sezenu kabelaz... to posledni mi chybi :-P Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hacman Vloženo 29. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2009 (editace) Zdravíčko pánové, mám tady jeden neřešitelný problém. Co začaly mrazy, objevil jsem že při zapnutém topení na max, mi padá teplota.Včera při jízdě v -15 C, auto ani neohřálo. Dnes logicky udělána výměna termostatu, ale problém přetrvává dál. Jen se mi zdá, že i když ručička teploty pomalu spadne i na 60 C, auto topí pořád stejně. Pokud vypnu topení, teplota se vyšplhá i na volnoběh na těch 90 C bez problémů a při jízdě drží. Jakmile zapnu topení, okamžitě klesá dolů - pomalu. Teplotní čidlo je měněno před 2 měsící. Diagnostika bez jakékoliv závady. Tak poradíte, už nevím co s tím. Tak tento problém mám aj ja. Ak pustím kúrenie a ventilátor naplno, tak mi teplota padne z 90 C na cca 70 C alebo i menej, zavísí to od vonkajšej teploty. Po vypnutí vetráka sa teplota drží normálne na 90C. Myslím, že to nemôže byť normálne, podľa mňa je problém z termostatom. Žiadne iné auto mi to doteraz nerobilo, tak neviem prečo by to u Octavie malo byť ináč. Termostat predsa musí udržať teplotu motora bez ohľadu na to, že je vetrák pustený. Zdá sa mi blbé aby som "maturoval" s nastavením kúrenia a vetráka, aby som udržal teplotu na 90C. Podotýkam, že mne tá teplota padne pri záťaži, teda za normálnej jazdy. Dnes som bol s tým v servise a snažili sa ma presvedčiť, že je to normálne. Nakoniec vymenili teplotné čidlo, lebo diagnostika ukazovala inú teplotu ako budík, no pri skúšobnej jazde po výmene bol stále rozdiel teploty mezi budíkom a diagnostikou. Nakonie sme sa dohodli, že to odsledujem, či bude teplota padať naďalej a potom sa uvidí čo ďalej. Teraz len aby prišiel dobrý mráz, aby sa ukázalo či výmena čidla pomohla(skôr si myslím, že to nemá súvislosť). Včera som skúšal inú Octáviu a ručička teplomeru sa ani nepohla a kúrenie a vetrák som tiež pustil naplno. Editováno: 29. Prosinec 2009, autor: Hacman Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mysko Vloženo 29. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2009 Kurenie je napojene na maly okruh motorovy,takze to ma suvislost s tou teplotou,lebo beries teplo ktore horko tazko vyprodukuje na zaciatku hned do kabiny. k tomu jezkovi,teda prihrev chlad. kvapaliny. Ako som inde spominal napojil som na vystupy k zhavicom led diody a mozem napisat co som zistil. Teda zacina to zapinat rele az ked teploty padli na cca aspon -3 minimalne na cidle teploty vzduchu v narazniku. Tato elektronika sa riadi ale teplotou vody,takze orientacne. ked boli tie posledne mrazy tak to zapinalo uz v podtate zakazdym. -5 a viac uz ide. Nie je to nastavene tak ze az ked sa auto pohybuje zapina to aj pokial som stal a cistil okna. Pekne to pomaly nahrieva raz 1 okruh potom druhy silnejsi s 2 zhavickami. Asi tak 5 sekund 1,2 pauza 1,2, obidva . ako kedy sa mu zachcelo. Asi po minute dvoch to zaplo obidve. Skusil som dat vetrak naplno,aj vyhrev okna som zapol aby som odskusal auto off pokial nestiha alternator. Takze mi stiha,som spokojny. Nevyplo sa to. Ked boli ozaj mrazy -10 a pod. tak to svietilo mozno odhadom 5,max 7 minut a dost. Rucicka sa ledva odlepila od dola na teplomeri. Takze zazraky necakajte,tolko to nezakuri aby si mohol vyzliect kabat,ale zase vidno ze to pomoze motoru skor sa prebrat z toho ladoveho soku.... Takze to dokaze hriat v kuse,netreba sa obavat ze by to pretavilo draty... Teraz zohnat 2 ks vypinacov ake su na ohrev zadneho okna,napojit to paralelne na rele s diodami koli ochrane RJ, kontrolku na vypinacoch pouzit namiesto mojej LED a vidis cinnost. Ked chces zapnes 1,2 alebo obidva okruhy. Vypnes podla svojho uvazenia. Nedrazdit alternator pokial nejdes dlhsiu trasu. Tak to radsej skor vypnut. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hacman Vloženo 29. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2009 Lenže ja som najprv nechal motor zohriať na 90 C a potom som pustil kúrenie a vetrák. Za týchto okolností by sa podľa mňa teplota mala udržať. Ak neklesne teplota na inej Oktávii, kde som to tiež skúšal, prečo by mala klesnúť na mojej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.