nohic Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 nazdar. dneska jsem si vyjel na kopec, zaclo snezit, tak sem si to sel omrknout. nahore bylo asi pul stupne nad nulou. jakmile jsem jel postupne dolu, tak jsem si vsimnul, kdyz jsem byl pod kopcem, ze mi spadla teplota vody v motoru, asi o 10 stupnu. jinak, normalne s teplotou jsem doted neme "problem"... nevim, jestli je to tim, ze z kopecka jsem jel na trojku a jenom pribrzdoval, aby spotreba byla 0 a v te zime se to schladilo samo anebo mi blbne termostat? na spotrebe jsem nic moc nepoznal, tak se nijak nezmenila a motor se po startu za studena zahral na 90, ikdyz to trvalo dele, nez v lete tak co myslite chalani?? nechce se mi zase kupovat novy termostat nebo nekoho otravovat s diagnostikou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fire Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) u mě stejný problém na stejném autě: Minulý rok - čidlo, které snímá teplotu vody a poslíá to na budíky ( stojí tuším do 500,- ).... Letos - preventivně termostat ( stojí tuším do 200,- ).... když budeš moc otravnej, mrknu na číslo dílu toho čidla Edited October 13, 2009 by Fire Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
šipan Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 To je normální.Pokud nešla teplota úplně dolů,tak je to v poho.Motor se ti klasicky vyfoukal,protože neměl zatěž.Mě to v zimě dělá taky těch 10stupnů,někdy i víc.Při normální jízdě pak bez problémů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fire Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 jak říká Šipan, buď tak jak píše, nebo problém bych přirovnal mému... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nohic Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 u mě stejný problém na stejném autě:Minulý rok - čidlo, které snímá teplotu vody a poslíá to na budíky ( stojí tuším do 500,- ).... Letos - preventivně termostat ( stojí tuším do 200,- ).... když budeš moc otravnej, mrknu na číslo dílu toho čidla jj, to jsem menil pred ctyrmi mesici termostat a cidlo neorigo a pred mesicem dalsi novy cidlo. no, uvidime jak se to bude chovat kdyz se mi bude chtit, vymenim jeste termostat, uz vim jak konecne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duch46 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 me se obcas stane ze rafika teploty padne uplne na nulu, takze nejspis čidlo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chase Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 taky me nedavno odpadl ukazatel teploty, vymenil jsem cidlo teploty a zase vse v poradku nekde jsem cetl, ze ukazatel je nastaven tak, ze od cca 70-100 ukazuje stabilnich 90stupnu (asi z estetickych duvodu) , takze pokud byl motor zahraty neco kolem 70 stupnu, pak staci napor chladnejsiho vzduchu a nizka zatez motoru a raficka zpadne z 90, pokud by to bylo pri plne zatezi, pak by to mohl zpusobovat termostat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignác Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 nazdar. dneska jsem si vyjel na kopec, zaclo snezit, tak sem si to sel omrknout. nahore bylo asi pul stupne nad nulou. jakmile jsem jel postupne dolu, tak jsem si vsimnul, kdyz jsem byl pod kopcem, ze mi spadla teplota vody v motoru, asi o 10 stupnu. jinak, normalne s teplotou jsem doted neme "problem"... nevim, jestli je to tim, ze z kopecka jsem jel na trojku a jenom pribrzdoval, aby spotreba byla 0 a v te zime se to schladilo samo anebo mi blbne termostat? na spotrebe jsem nic moc nepoznal, tak se nijak nezmenila a motor se po startu za studena zahral na 90, ikdyz to trvalo dele, nez v lete tak co myslite chalani?? nechce se mi zase kupovat novy termostat nebo nekoho otravovat s diagnostikou motory TDI se na volnoběh a při jízdě z kopce nezahřívají - pokud to byl dlouhý kopec je možné že se chladící kapalina ochladila, ale mě se to teda nestává, takže to sleduj možná je to opravdu termostatem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nohic Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 motory TDI se na volnoběh a při jízdě z kopce nezahřívají - pokud to byl dlouhý kopec je možné že se chladící kapalina ochladila, ale mě se to teda nestává, takže to sleduj možná je to opravdu termostatem no dloouhej kopec to byl, skoro z 1000 m.n.m no uvidime, jako v meste atd se nestane nic, ani nepada teplota na volnobeh, kdyz stojim na miste, coz mi predtim delalo a byl to termostat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nohic Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 me se obcas stane ze rafika teploty padne uplne na nulu, takze nejspis čidlo? vymen termostat + cidlo vody, hlavne men za original napr. cc-autodily.cz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nohic Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 taky me nedavno odpadl ukazatel teploty, vymenil jsem cidlo teploty a zase vse v poradkunekde jsem cetl, ze ukazatel je nastaven tak, ze od cca 70-100 ukazuje stabilnich 90stupnu (asi z estetickych duvodu) , takze pokud byl motor zahraty neco kolem 70 stupnu, pak staci napor chladnejsiho vzduchu a nizka zatez motoru a raficka zpadne z 90, pokud by to bylo pri plne zatezi, pak by to mohl zpusobovat termostat -hm, to se mi zdat trosku jako divny, aby to ukazovalo od 70stupnu devatesat na budicich a jestek tomu 100? to ne, vzdyt to se uz prehriva... -kdyz pripojis diagnostiku na zahrate auto, ktere jeste nedosahne 90stupnu, tak ti diagnostika napise aktualni teplotu motoru podle cidla... coz u par aut (vcetne meho), ktery jsem tak videl napojeny a mereny ukazovalo celkem realnou teplotu motoru dle budiku... napr 70, 83.5, 85 a pri zahrati na 90stupnu ukazovala diagnostika teplotu 87,9 atd. coz odpovidalo priblizne rucicce... a do kopce jsem jel na trojku, dvojku, takze motor se celkem zahral ) je to dobrej stoupak nahore jsem stal asi 5 minut a pak jsem jel dlouhou streku dolu... motor nemel zadny vykon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radius Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 me se to stava porad, jakmile je treba pod 10 stupnu viz treba dnes byly 2 stupne, jedu jedu, termostat na 90ti, pak jsem jel za jednim prdolou, ten si to sinu 70, po 5 km nahle teplota padla o 2 carky niz, pak padla mlha, tak jsem jej predjel, prisel kopec a hned tam zas bylo 90, v kabine se zaclo topit ja myslel ze je tohle normal ne, kdyz se proste jede hodne klidna jizda a motor netahne, tak se to ochladi a kdyz je -5, tak se mi motor neohreje ani po 18km (jen do toho kopce to ylitne nachvilku k 90 a pak to hned padne), takze v zime clovek musi jezdit nabalenej, delal to i P 309 a i P 307 - s tim ze tata ma HDI a ten se ani na tech 90 neohreje ani pri 50km trase (a koupil funglovku) takze pokud ti termostat ukaze 90 a auto topi, je to ok, pokud ti zacne termostat padat, tak i citelne poznas, ze to zaclo topit do kabiny min, aspon takhle to mam ja a pokud to tocis na 3tis otacek, tak by termostat padat nemel, kamos takhle tocil porad lagunu a mel porad vedro (tvrdil, ze to pak lip jede) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nohic Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 me se to stava porad, jakmile je treba pod 10 stupnuviz treba dnes byly 2 stupne, jedu jedu, termostat na 90ti, pak jsem jel za jednim prdolou, ten si to sinu 70, po 5 km nahle teplota padla o 2 carky niz, pak padla mlha, tak jsem jej predjel, prisel kopec a hned tam zas bylo 90, v kabine se zaclo topit ja myslel ze je tohle normal ne, kdyz se proste jede hodne klidna jizda a motor netahne, tak se to ochladi a kdyz je -5, tak se mi motor neohreje ani po 18km (jen do toho kopce to ylitne nachvilku k 90 a pak to hned padne), takze v zime clovek musi jezdit nabalenej, delal to i P 309 a i P 307 - s tim ze tata ma HDI a ten se ani na tech 90 neohreje ani pri 50km trase (a koupil funglovku) takze pokud ti termostat ukaze 90 a auto topi, je to ok, pokud ti zacne termostat padat, tak i citelne poznas, ze to zaclo topit do kabiny min, aspon takhle to mam ja a pokud to tocis na 3tis otacek, tak by termostat padat nemel, kamos takhle tocil porad lagunu a mel porad vedro (tvrdil, ze to pak lip jede) - no nevim, pokud ti celkem razantne spadla teplota o dve carky, kdyz jsis to pekal 70, tak vymen termostat, tohle uz neni o tom, ze se ti to ochladi, ale o tom, ze mas blby termostat. melo by ti tohle delat, ikdyz budes stat delsi dobu na volnobej - pokud teplota spadne, mas fakt spatny termostat a vymen pri jednom i cidlo (samo ze za originalni dily, zadny china-shit). ja mel podobnej problem po koupi auta, tak jsem to vymenil a pohoda, teplota proste za jizdy mestem nebo i mo nej nepada. ted mi taky zatim ta teplota nespadla. holt tenkrat jsem jel dloouho z kopce a motor nemel zadny vykon, tak to spadlo o jednu carku. - a kamos, ze to tocil na 3000, tak to je jasny, ze to lip jede, kdyz to tocis ale jestli to tak tocil i studeny, tak je to pekny po - a vubec, motor se ti ma proste za jizdy pozvolna zahrat a ne ze ho zahrejes tim, ze to tocis, protoze jinak ti teplota pada... tj blbost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radius Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 (edited) no otazka zni, jak dlouho stat na volnobeh a za jaky teploty, kdyz jsem staval nekdy dlouho a cekal na mamu pred kaufem, tak to nikdy razantne nepadlo (jako ted treba za jizdy), urcite se to snizilo, ale nemyslim ze az takhle ale ta teplota si takhle lomcuje furt v zime (co mam to auto, cca 2.5 roku), dnes jsem jel 35km a bylo kolem 8mi stupnu, prevazne roviny a ani se to nehlo na druhou stranu, mozna si jednou vzpominam, ze byla rucicka o 1mm naklonena vpravo, a to fakt byl parak, ze by clovek ani na koupaliste nesel a kulil jsem to do kopce 120 (kdyz jsem prijel domu, tak se tocil vetrak motoru a bylo tam zas jen 90 stupnu) kazdopadne mam vyzkouseno, ze po 45 min se motor ohreje na volnobeh sam, idkyz venku mrzne (zase cekani u kaufu s nudli u nosu, pustenym radiem a nezvadanym telefonem) a spotreba byla 50l edit:// na diagnostiky a prohlidky jezdim kazdych 6 mesicu, ted jedu v pa, termostat by doufam odhalili?? Edited October 20, 2009 by Radius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nohic Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 (edited) no otazka zni, jak dlouho stat na volnobeh a za jaky teploty, kdyz jsem staval nekdy dlouho a cekal na mamu pred kaufem, tak to nikdy razantne nepadlo (jako ted treba za jizdy), urcite se to snizilo, ale nemyslim ze az takhleale ta teplota si takhle lomcuje furt v zime (co mam to auto, cca 2.5 roku), dnes jsem jel 35km a bylo kolem 8mi stupnu, prevazne roviny a ani se to nehlo na druhou stranu, mozna si jednou vzpominam, ze byla rucicka o 1mm naklonena vpravo, a to fakt byl parak, ze by clovek ani na koupaliste nesel a kulil jsem to do kopce 120 (kdyz jsem prijel domu, tak se tocil vetrak motoru a bylo tam zas jen 90 stupnu) kazdopadne mam vyzkouseno, ze po 45 min se motor ohreje na volnobeh sam, idkyz venku mrzne (zase cekani u kaufu s nudli u nosu, pustenym radiem a nezvadanym telefonem) a spotreba byla 50l edit:// na diagnostiky a prohlidky jezdim kazdych 6 mesicu, ted jedu v pa, termostat by doufam odhalili?? - termostat neodhali, odhali spise cidlo, termostat nema zpetny kontakt. no a cidlo poznaji, kdyz jim bude spatne ukazovat teplotu motoru, ktera neodpovida rucicce - ty ohrivas motor v mrazu tak, ze stojis na volnobeh a cekas az se to zahreje? jsi odvazny ...kazdopadne vymenou termostatu a cidla preventivne nic nezkazis... termostat taky dokaze ovlivnit spotrebu Edited October 22, 2009 by nohic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anthony Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Dám to sem, abych nezakládal další téma. Mohl by někdo ochotný dát foto, kde je u motoru AUM (1.8T) na O1 čidlo teploty chladicí kapaliny? Podle nákresů vím zhruba, kde se nachází, ale fotka by pomohla. A hlavně bych prosím chtěl vědět, jak ho nejsnáze vyměnit, zda to jde zeshora a co je třeba odkrytovat a na co si dát pozor. Takže kdyby měl někdo se zkušeností trochu vlídného textu či foto :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radius Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 - termostat neodhali, odhali spise cidlo, termostat nema zpetny kontakt. no a cidlo poznaji, kdyz jim bude spatne ukazovat teplotu motoru, ktera neodpovida rucicce - ty ohrivas motor v mrazu tak, ze stojis na volnobeh a cekas az se to zahreje? jsi odvazny ...kazdopadne vymenou termostatu a cidla preventivne nic nezkazis... termostat taky dokaze ovlivnit spotrebu V servisu jsem si nechal udelat komplet diagnostiku vseho, prevazne jsem jim rekl dvere a pak veci okolo motoru a rekli ze je vse ok, az na ty dvere a ja si nemyslim ze by byl problem s cidlem ci termostatem. Kdyz se rucka dostane kam ma, tak to zatopi a ja to hned poznam, kdyz zas lehce padne, tak to topi min a zas to hned poznam a jelikoz nastane prvni jev a po nem hned druhy, tak se domnivam ze je vse ok. A se spotrebou problem nemam, co ctu tady na foru, tak mam prumer (+-5l, ted jsem za posledni 2 dny najel 600km a padlo to na 4.8l, az budu zas tyden jezdit do prace, tak tam bude 5l). ale co se mi zda, tak to, ze to auto je v lete linejsi, nez za tohodle pocasi, mam spis podezreni na vahu vzduchu, ze ji neco nesedi na teplym pocasi. A na to nezna odpoved nikdo, kazdej rika ze to jede normal, ale kdyby jeli za vedra a pak hned po desti, tak je rozdil podle me znat. A nenechavam samozrejme motor ohrivat na miste, neni to doma prvni naftak a vim, ze se ma sednout a jet, ale chodit nakupovat s mamou je sazka do loterie, tak uz ted prijde, za chvilku... no kdyz ne ted, tak urcite za minutu a ejhle, ono to je uz 45 min... tak jsem vymyslel system, bez nakoupit, pak u kasy prozvon a ja prijedu. Takhle to funguje na vybornou! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fíša Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 (edited) Mám taky problém s teplotou. Vše bylo OK. Vyměnil jsem ventilátor na chladiči, protože hučel motor. Tak jsem musel vypustit chladící kapalinu a sundat horní hadici abych se k němu dostal. Když jsem dal vše zase dohromady, tak teď mi vyleze teplota za jízdy tak na 1/4 stupnice, jen při stání vyleze ručička k půlce jak má být, ale po rozjezdu za jízdy zase spadne tak čtvrtku. Je možný, že se tím vypuštěním kapaliny nějak zasekl termostat? Nebo nemusí se to nějak odvzdušňovat nebo co? Pokud by to byl termostat, tak máte někdo zkušenosti s jeho vyndáním? Nevím ani kde je. Je to problém ho vyndat? Je k němu dobrý přístup, nebo se musí vyházet dalších X věcí? Díky Edited October 30, 2009 by Fíša Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
idjobs 4x4 TDiPD Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Čus, tak to já mám jiný problém, ať je léto nebo zima tak se mi auto prohřívá jen na cca 80, teda podle ručičky. Termostat a čidlo jsem vyměnil, protože mi padala ručička, ale proč se to neprohříva....:-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonda vento Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 nazdar. dneska jsem si vyjel na kopec, zaclo snezit, tak sem si to sel omrknout. nahore bylo asi pul stupne nad nulou. jakmile jsem jel postupne dolu, tak jsem si vsimnul, kdyz jsem byl pod kopcem, ze mi spadla teplota vody v motoru, asi o 10 stupnu. jinak, normalne s teplotou jsem doted neme "problem"... nevim, jestli je to tim, ze z kopecka jsem jel na trojku a jenom pribrzdoval, aby spotreba byla 0 a v te zime se to schladilo samo anebo mi blbne termostat? na spotrebe jsem nic moc nepoznal, tak se nijak nezmenila a motor se po startu za studena zahral na 90, ikdyz to trvalo dele, nez v lete tak co myslite chalani?? nechce se mi zase kupovat novy termostat nebo nekoho otravovat s diagnostikou z cela normalní,v poho to nežeš Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted December 15, 2009 Share Posted December 15, 2009 Octavia 1.6 55kW 1997 - stejná zkušenost jako výše, tedy zahřátí v např. dnešním mrazu (brrr) ani po 15-ti kilometrech na 90 stupňů neproběhlo, když jsem to pořádně rozhýbal tak ano, ale po chvilce klidné jízdy cca 1800 ot.( vynikající 5-ka v téhle octě) teplota spadla na zhruba 70 stupňů... ale auto topilo pohoda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonyRS Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Tak nevim nevim, mě u octy teplota nijak nelítá a topí furt stejně i když je teďkon -9 , viděl bych to na termostat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 (edited) Není možné, že by to bylo motorizací ? Přece jen ta 1,6ka je lina a netocim ji nejak extremne... kdyz topeni dam na polovinu a nebo vypnu vetrak tak 90 stupnu je v pohode.. jak zapnu topeni na max. a zapnu vetrak na dvojku tak teplota klesne na cca 70 stupnu... doplnim ze na vagu jsem byl v pátek a bez závad Edited December 17, 2009 by HanyZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonyRS Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Nevím, nevím, termostat by právě měl ty výkyvy teploty kompenzovat. Tohle mi nedělala ani felda. Opravdu bych to viděl na ten termostat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 (edited) Ale v tom případě by VAG ukázal závadu ne ? Dělá to jen teď když mrzne a mám topení na plno puštěné... jinak problém nebyl v létě se auto nepřehřívalo a to jsem strávil dlouhé desítky minut i v pražských kolonách Edited December 17, 2009 by HanyZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.