Jump to content

spadla teplota


nohic

Recommended Posts

nazdar. dneska jsem si vyjel na kopec, zaclo snezit, tak sem si to sel omrknout. nahore bylo asi pul stupne nad nulou. jakmile jsem jel postupne dolu, tak jsem si vsimnul, kdyz jsem byl pod kopcem, ze mi spadla teplota vody v motoru, asi o 10 stupnu. jinak, normalne s teplotou jsem doted neme "problem"... nevim, jestli je to tim, ze z kopecka jsem jel na trojku a jenom pribrzdoval, aby spotreba byla 0 a v te zime se to schladilo samo anebo mi blbne termostat? na spotrebe jsem nic moc nepoznal, tak se nijak nezmenila a motor se po startu za studena zahral na 90, ikdyz to trvalo dele, nez v lete :)

tak co myslite chalani?? nechce se mi zase kupovat novy termostat nebo nekoho otravovat s diagnostikou :D

Link to comment
Share on other sites

u mě stejný problém na stejném autě:

Minulý rok - čidlo, které snímá teplotu vody a poslíá to na budíky ( stojí tuším do 500,- )....

Letos - preventivně termostat ( stojí tuším do 200,- )....

když budeš moc otravnej, mrknu na číslo dílu toho čidla ;)

Edited by Fire
Link to comment
Share on other sites

u mě stejný problém na stejném autě:

Minulý rok - čidlo, které snímá teplotu vody a poslíá to na budíky ( stojí tuším do 500,- )....

Letos - preventivně termostat ( stojí tuším do 200,- )....

když budeš moc otravnej, mrknu na číslo dílu toho čidla ;)

jj, to jsem menil pred ctyrmi mesici termostat a cidlo neorigo a pred mesicem dalsi novy cidlo. no, uvidime jak se to bude chovat :)

kdyz se mi bude chtit, vymenim jeste termostat, uz vim jak konecne :D

Link to comment
Share on other sites

taky me nedavno odpadl ukazatel teploty, vymenil jsem cidlo teploty a zase vse v poradku

nekde jsem cetl, ze ukazatel je nastaven tak, ze od cca 70-100 ukazuje stabilnich 90stupnu (asi z estetickych duvodu) , takze pokud byl motor zahraty neco kolem 70 stupnu, pak staci napor chladnejsiho vzduchu a nizka zatez motoru a raficka zpadne z 90, pokud by to bylo pri plne zatezi, pak by to mohl zpusobovat termostat

Link to comment
Share on other sites

nazdar. dneska jsem si vyjel na kopec, zaclo snezit, tak sem si to sel omrknout. nahore bylo asi pul stupne nad nulou. jakmile jsem jel postupne dolu, tak jsem si vsimnul, kdyz jsem byl pod kopcem, ze mi spadla teplota vody v motoru, asi o 10 stupnu. jinak, normalne s teplotou jsem doted neme "problem"... nevim, jestli je to tim, ze z kopecka jsem jel na trojku a jenom pribrzdoval, aby spotreba byla 0 a v te zime se to schladilo samo anebo mi blbne termostat? na spotrebe jsem nic moc nepoznal, tak se nijak nezmenila a motor se po startu za studena zahral na 90, ikdyz to trvalo dele, nez v lete :)

tak co myslite chalani?? nechce se mi zase kupovat novy termostat nebo nekoho otravovat s diagnostikou :D

motory TDI se na volnoběh a při jízdě z kopce nezahřívají - pokud to byl dlouhý kopec je možné že se chladící kapalina ochladila, ale mě se to teda nestává, takže to sleduj možná je to opravdu termostatem

Link to comment
Share on other sites

motory TDI se na volnoběh a při jízdě z kopce nezahřívají - pokud to byl dlouhý kopec je možné že se chladící kapalina ochladila, ale mě se to teda nestává, takže to sleduj možná je to opravdu termostatem

no dloouhej kopec to byl, skoro z 1000 m.n.m :) no uvidime, jako v meste atd se nestane nic, ani nepada teplota na volnobeh, kdyz stojim na miste, coz mi predtim delalo a byl to termostat

Link to comment
Share on other sites

taky me nedavno odpadl ukazatel teploty, vymenil jsem cidlo teploty a zase vse v poradku

nekde jsem cetl, ze ukazatel je nastaven tak, ze od cca 70-100 ukazuje stabilnich 90stupnu (asi z estetickych duvodu) , takze pokud byl motor zahraty neco kolem 70 stupnu, pak staci napor chladnejsiho vzduchu a nizka zatez motoru a raficka zpadne z 90, pokud by to bylo pri plne zatezi, pak by to mohl zpusobovat termostat

-hm, to se mi zdat trosku jako divny, aby to ukazovalo od 70stupnu devatesat na budicich a jestek tomu 100? to ne, vzdyt to se uz prehriva...

-kdyz pripojis diagnostiku na zahrate auto, ktere jeste nedosahne 90stupnu, tak ti diagnostika napise aktualni teplotu motoru podle cidla... coz u par aut (vcetne meho), ktery jsem tak videl napojeny a mereny ukazovalo celkem realnou teplotu motoru dle budiku... napr 70, 83.5, 85 a pri zahrati na 90stupnu ukazovala diagnostika teplotu 87,9 atd. coz odpovidalo priblizne rucicce...

a do kopce jsem jel na trojku, dvojku, takze motor se celkem zahral :)) je to dobrej stoupak ;) nahore jsem stal asi 5 minut a pak jsem jel dlouhou streku dolu... motor nemel zadny vykon...

Link to comment
Share on other sites

me se to stava porad, jakmile je treba pod 10 stupnu

viz treba dnes

byly 2 stupne, jedu jedu, termostat na 90ti, pak jsem jel za jednim prdolou, ten si to sinu 70, po 5 km nahle teplota padla o 2 carky niz, pak padla mlha, tak jsem jej predjel, prisel kopec a hned tam zas bylo 90, v kabine se zaclo topit :D

ja myslel ze je tohle normal ne, kdyz se proste jede hodne klidna jizda a motor netahne, tak se to ochladi a kdyz je -5, tak se mi motor neohreje ani po 18km (jen do toho kopce to ylitne nachvilku k 90 a pak to hned padne), takze v zime clovek musi jezdit nabalenej, delal to i P 309 a i P 307 - s tim ze tata ma HDI a ten se ani na tech 90 neohreje ani pri 50km trase (a koupil funglovku)

takze pokud ti termostat ukaze 90 a auto topi, je to ok, pokud ti zacne termostat padat, tak i citelne poznas, ze to zaclo topit do kabiny min, aspon takhle to mam ja

a pokud to tocis na 3tis otacek, tak by termostat padat nemel, kamos takhle tocil porad lagunu a mel porad vedro (tvrdil, ze to pak lip jede)

Link to comment
Share on other sites

me se to stava porad, jakmile je treba pod 10 stupnu

viz treba dnes

byly 2 stupne, jedu jedu, termostat na 90ti, pak jsem jel za jednim prdolou, ten si to sinu 70, po 5 km nahle teplota padla o 2 carky niz, pak padla mlha, tak jsem jej predjel, prisel kopec a hned tam zas bylo 90, v kabine se zaclo topit :D

ja myslel ze je tohle normal ne, kdyz se proste jede hodne klidna jizda a motor netahne, tak se to ochladi a kdyz je -5, tak se mi motor neohreje ani po 18km (jen do toho kopce to ylitne nachvilku k 90 a pak to hned padne), takze v zime clovek musi jezdit nabalenej, delal to i P 309 a i P 307 - s tim ze tata ma HDI a ten se ani na tech 90 neohreje ani pri 50km trase (a koupil funglovku)

takze pokud ti termostat ukaze 90 a auto topi, je to ok, pokud ti zacne termostat padat, tak i citelne poznas, ze to zaclo topit do kabiny min, aspon takhle to mam ja

a pokud to tocis na 3tis otacek, tak by termostat padat nemel, kamos takhle tocil porad lagunu a mel porad vedro (tvrdil, ze to pak lip jede)

- no nevim, pokud ti celkem razantne spadla teplota o dve carky, kdyz jsis to pekal 70, tak vymen termostat, tohle uz neni o tom, ze se ti to ochladi, ale o tom, ze mas blby termostat. melo by ti tohle delat, ikdyz budes stat delsi dobu na volnobej - pokud teplota spadne, mas fakt spatny termostat a vymen pri jednom i cidlo (samo ze za originalni dily, zadny china-shit). ja mel podobnej problem po koupi auta, tak jsem to vymenil a pohoda, teplota proste za jizdy mestem nebo i mo nej nepada. ted mi taky zatim ta teplota nespadla. holt tenkrat jsem jel dloouho z kopce a motor nemel zadny vykon, tak to spadlo o jednu carku.

- a kamos, ze to tocil na 3000, tak to je jasny, ze to lip jede, kdyz to tocis :D ale jestli to tak tocil i studeny, tak je to pekny po :prc:

- a vubec, motor se ti ma proste za jizdy pozvolna zahrat a ne ze ho zahrejes tim, ze to tocis, protoze jinak ti teplota pada... tj blbost

Link to comment
Share on other sites

no otazka zni, jak dlouho stat na volnobeh a za jaky teploty, kdyz jsem staval nekdy dlouho a cekal na mamu pred kaufem, tak to nikdy razantne nepadlo (jako ted treba za jizdy), urcite se to snizilo, ale nemyslim ze az takhle

ale ta teplota si takhle lomcuje furt v zime (co mam to auto, cca 2.5 roku), dnes jsem jel 35km a bylo kolem 8mi stupnu, prevazne roviny a ani se to nehlo

na druhou stranu, mozna si jednou vzpominam, ze byla rucicka o 1mm naklonena vpravo, a to fakt byl parak, ze by clovek ani na koupaliste nesel a kulil jsem to do kopce 120 (kdyz jsem prijel domu, tak se tocil vetrak motoru a bylo tam zas jen 90 stupnu)

kazdopadne mam vyzkouseno, ze po 45 min se motor ohreje na volnobeh sam, idkyz venku mrzne (zase cekani u kaufu s nudli u nosu, pustenym radiem a nezvadanym telefonem) a spotreba byla 50l

edit:// na diagnostiky a prohlidky jezdim kazdych 6 mesicu, ted jedu v pa, termostat by doufam odhalili??

Edited by Radius
Link to comment
Share on other sites

no otazka zni, jak dlouho stat na volnobeh a za jaky teploty, kdyz jsem staval nekdy dlouho a cekal na mamu pred kaufem, tak to nikdy razantne nepadlo (jako ted treba za jizdy), urcite se to snizilo, ale nemyslim ze az takhle

ale ta teplota si takhle lomcuje furt v zime (co mam to auto, cca 2.5 roku), dnes jsem jel 35km a bylo kolem 8mi stupnu, prevazne roviny a ani se to nehlo

na druhou stranu, mozna si jednou vzpominam, ze byla rucicka o 1mm naklonena vpravo, a to fakt byl parak, ze by clovek ani na koupaliste nesel a kulil jsem to do kopce 120 (kdyz jsem prijel domu, tak se tocil vetrak motoru a bylo tam zas jen 90 stupnu)

kazdopadne mam vyzkouseno, ze po 45 min se motor ohreje na volnobeh sam, idkyz venku mrzne (zase cekani u kaufu s nudli u nosu, pustenym radiem a nezvadanym telefonem) a spotreba byla 50l

edit:// na diagnostiky a prohlidky jezdim kazdych 6 mesicu, ted jedu v pa, termostat by doufam odhalili??

- termostat neodhali, odhali spise cidlo, termostat nema zpetny kontakt. no a cidlo poznaji, kdyz jim bude spatne ukazovat teplotu motoru, ktera neodpovida rucicce :)

- ty ohrivas motor v mrazu tak, ze stojis na volnobeh a cekas az se to zahreje? :) jsi odvazny

...kazdopadne vymenou termostatu a cidla preventivne nic nezkazis... termostat taky dokaze ovlivnit spotrebu

Edited by nohic
Link to comment
Share on other sites

Dám to sem, abych nezakládal další téma. Mohl by někdo ochotný dát foto, kde je u motoru AUM (1.8T) na O1 čidlo teploty chladicí kapaliny? Podle nákresů vím zhruba, kde se nachází, ale fotka by pomohla. A hlavně bych prosím chtěl vědět, jak ho nejsnáze vyměnit, zda to jde zeshora a co je třeba odkrytovat a na co si dát pozor. Takže kdyby měl někdo se zkušeností trochu vlídného textu či foto :-)

Link to comment
Share on other sites

- termostat neodhali, odhali spise cidlo, termostat nema zpetny kontakt. no a cidlo poznaji, kdyz jim bude spatne ukazovat teplotu motoru, ktera neodpovida rucicce :)

- ty ohrivas motor v mrazu tak, ze stojis na volnobeh a cekas az se to zahreje? :) jsi odvazny

...kazdopadne vymenou termostatu a cidla preventivne nic nezkazis... termostat taky dokaze ovlivnit spotrebu

V servisu jsem si nechal udelat komplet diagnostiku vseho, prevazne jsem jim rekl dvere a pak veci okolo motoru a rekli ze je vse ok, az na ty dvere a ja si nemyslim ze by byl problem s cidlem ci termostatem. Kdyz se rucka dostane kam ma, tak to zatopi a ja to hned poznam, kdyz zas lehce padne, tak to topi min a zas to hned poznam a jelikoz nastane prvni jev a po nem hned druhy, tak se domnivam ze je vse ok. A se spotrebou problem nemam, co ctu tady na foru, tak mam prumer (+-5l, ted jsem za posledni 2 dny najel 600km a padlo to na 4.8l, az budu zas tyden jezdit do prace, tak tam bude 5l). ale co se mi zda, tak to, ze to auto je v lete linejsi, nez za tohodle pocasi, mam spis podezreni na vahu vzduchu, ze ji neco nesedi na teplym pocasi. A na to nezna odpoved nikdo, kazdej rika ze to jede normal, ale kdyby jeli za vedra a pak hned po desti, tak je rozdil podle me znat.

A nenechavam samozrejme motor ohrivat na miste, neni to doma prvni naftak a vim, ze se ma sednout a jet, ale chodit nakupovat s mamou je sazka do loterie, tak uz ted prijde, za chvilku... no kdyz ne ted, tak urcite za minutu a ejhle, ono to je uz 45 min... tak jsem vymyslel system, bez nakoupit, pak u kasy prozvon a ja prijedu. Takhle to funguje na vybornou!

Link to comment
Share on other sites

Mám taky problém s teplotou. Vše bylo OK. Vyměnil jsem ventilátor na chladiči, protože hučel motor. Tak jsem musel vypustit chladící kapalinu a sundat horní hadici abych se k němu dostal. Když jsem dal vše zase dohromady, tak teď mi vyleze teplota za jízdy tak na 1/4 stupnice, jen při stání vyleze ručička k půlce jak má být, ale po rozjezdu za jízdy zase spadne tak čtvrtku. Je možný, že se tím vypuštěním kapaliny nějak zasekl termostat? Nebo nemusí se to nějak odvzdušňovat nebo co?

Pokud by to byl termostat, tak máte někdo zkušenosti s jeho vyndáním? Nevím ani kde je. Je to problém ho vyndat? Je k němu dobrý přístup, nebo se musí vyházet dalších X věcí? Díky

Edited by Fíša
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
nazdar. dneska jsem si vyjel na kopec, zaclo snezit, tak sem si to sel omrknout. nahore bylo asi pul stupne nad nulou. jakmile jsem jel postupne dolu, tak jsem si vsimnul, kdyz jsem byl pod kopcem, ze mi spadla teplota vody v motoru, asi o 10 stupnu. jinak, normalne s teplotou jsem doted neme "problem"... nevim, jestli je to tim, ze z kopecka jsem jel na trojku a jenom pribrzdoval, aby spotreba byla 0 a v te zime se to schladilo samo anebo mi blbne termostat? na spotrebe jsem nic moc nepoznal, tak se nijak nezmenila a motor se po startu za studena zahral na 90, ikdyz to trvalo dele, nez v lete :)

tak co myslite chalani?? nechce se mi zase kupovat novy termostat nebo nekoho otravovat s diagnostikou :D

z cela normalní,v poho to nežeš

Link to comment
Share on other sites

Octavia 1.6 55kW 1997 - stejná zkušenost jako výše, tedy zahřátí v např. dnešním mrazu (brrr) ani po 15-ti kilometrech na 90 stupňů neproběhlo, když jsem to pořádně rozhýbal tak ano, ale po chvilce klidné jízdy cca 1800 ot.( vynikající 5-ka v téhle octě) teplota spadla na zhruba 70 stupňů... ale auto topilo pohoda...

Link to comment
Share on other sites

Není možné, že by to bylo motorizací ? Přece jen ta 1,6ka je lina a netocim ji nejak extremne... kdyz topeni dam na polovinu a nebo vypnu vetrak tak 90 stupnu je v pohode.. jak zapnu topeni na max. a zapnu vetrak na dvojku tak teplota klesne na cca 70 stupnu...

doplnim ze na vagu jsem byl v pátek a bez závad :)

Edited by HanyZ
Link to comment
Share on other sites

Ale v tom případě by VAG ukázal závadu ne ? Dělá to jen teď když mrzne a mám topení na plno puštěné... jinak problém nebyl

v létě se auto nepřehřívalo a to jsem strávil dlouhé desítky minut i v pražských kolonách :)

Edited by HanyZ
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...