Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Cívka s mezizávitovým zkratem (takzvaně "načnutá" - cvaká, ale nemá dostatek síly) se pozná podle většího odběru proudu ve srovnání se "zdravou". Pokud je porucha někde po cestě k téhle cívce (baterka, spínačka, (relé), cívka startéru), pozná se to voltmetrem - na přívodu k té cívce nenaměříš při sepnutí klíčkem plné napětí baterie = na závadě (přechodový odpor) ubývá napětí a pro cívku ho není dost. Pokud ale cvaká a netočí startér, bude něco možná i s tím spínačem...

a to relé ???

Pokud cívka cvaká, mělo by relé být v pořádku. Stejně by ale bylo dobré všecko přeměřit.

len ako ??? ja osobne chybu v cievke predbežne vylučujem, ostáva teda spínačka, dúfam že zotrvačník nie!, na rotore a statore som žiadne mechanické poškodenie nevidel, musím pozrieť v elektrickej schéme ako je to prepojené cez to relátko... je zaujímavé, že túto istú poruchu má aj môj kamarát na felícii, jemu sa to prejavuje najmä po daždi, údajne mu zatekalo do prístrojovky...

Měřit se musí napětí - voltmetrem. Jeden přívod voltmetru se připojí na kostru nebo přímo na záporný vývod aku a druhým se měří napětí na kontrolních bodech. Je víceméně jedno, kde začneš - na měřáku nastav rozsah 20V a nejdřív změř napětí na baterii - mělo by v klidu být asi tak 12,5V, pokud máš Ca-Ca baterii, bude mít asi tak 12,7V.

Stejné napětí s minimální odchylkou bys měl naměřit na spínačce, na přívodu k relé spínajícímu startérovou cívku i na samotném přívodu k cívce v momentě, kdy otočíš klíčkem.

Pokud už v tom momentě netočí startér a přitom napětí na přívodu k cívce je nízké, zkus odpojit drát k cívce a místo ní připojit halogenovou žárovku (druhý konec na kostru). S připojenou žárovkou zkus znovu otočit klíčkem - pokud žárovka svítí "mdle", je závada v relátku, pokud se žárovka rozzáří jasně, je závada v cívce startéru.

Když je všecko v pořádku, na přívodu k cívce je po otočení klíčkem téměř plné napětí baterie (odchylka v řádu desetiny voltu je OK) a přesto startér jen cvakne a netočí, musel by se rozebrat a zkontrolovat stav toho propojovacího můstku, který připojuje baterii přímo k motoru startéru. Taky by bylo vhodné, když už bude startér venku, pomalu otáčet motorem a překontrolovat pohledem skrz díru po startéru stav ozubení na setrvačníku - jestli správnému zajíždění zubů pastorku nebrání něco mechanického.

A vylučovat můžeš co chceš, směrodatné je opravdu jen to, co se naměří - i ten kámoš může mít problémy s cívkou, která po navlhnutí netahá takovou silou, jako tahat má.

dík za rady, skúsime a uvidíme...

  • 1 rok později...

přidávám se se stejným problémem - mám startér nový cca 12000km značka český magneton, žádná čína a dnes jenom cvaká ... stáří 4 měsíce ... zuřím, jak je jenom toto možné ??? Nevíte někdo, jestli už i Magneton nespolupracuje s čínanama ??? Nechalo mě to ve štychu ...

Máš otlučené zuby na setrvačníku a svádíš to na nový startér.

Zdarec, KocFeldo! Snad mě tady nikdo nepošle někam, když přidám kapku do mlýna... Mám Feldu 1,3MPi r.v.97 a měl jsem problém, hlavně v zimě při mrazech pod mínus pět stupňů Celsia, že startér cvakal a já musel točit klčkem sem a tam a až na pátý pokus startér začal točit. Vyměnil jsem spínačku za nějakých 150,-kč a mám dodnes klid. Ale kolega měl obdobný problém a ten měl chybu v imobilizéru. Jenomže tomu to ani necvaklo. Počkal pět minut a pak mu to normálně točilo. Takže to zkus přeměřit, jak radil Ekkar. Čus-bus, felicius!

  • 5 let později...

Dobrý den, mám problém když chci nastartovat auto (Octavia II 1.6 MPI) tak bych řekl že startér klape a na palubním počítači zhasnou kontrolky a čas se vynuluje 

Pravdepodobne batéria je skoro totálne vybitá. 

Ano, utíkej pro baterku.

Dobře děkuji mám ještě náhradní na chatě tak pro ní skočím 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.