Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2010 Cívka s mezizávitovým zkratem (takzvaně "načnutá" - cvaká, ale nemá dostatek síly) se pozná podle většího odběru proudu ve srovnání se "zdravou". Pokud je porucha někde po cestě k téhle cívce (baterka, spínačka, (relé), cívka startéru), pozná se to voltmetrem - na přívodu k té cívce nenaměříš při sepnutí klíčkem plné napětí baterie = na závadě (přechodový odpor) ubývá napětí a pro cívku ho není dost. Pokud ale cvaká a netočí startér, bude něco možná i s tím spínačem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobocop Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 a to relé ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Pokud cívka cvaká, mělo by relé být v pořádku. Stejně by ale bylo dobré všecko přeměřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobocop Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 len ako ??? ja osobne chybu v cievke predbežne vylučujem, ostáva teda spínačka, dúfam že zotrvačník nie!, na rotore a statore som žiadne mechanické poškodenie nevidel, musím pozrieť v elektrickej schéme ako je to prepojené cez to relátko... je zaujímavé, že túto istú poruchu má aj môj kamarát na felícii, jemu sa to prejavuje najmä po daždi, údajne mu zatekalo do prístrojovky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2010 Měřit se musí napětí - voltmetrem. Jeden přívod voltmetru se připojí na kostru nebo přímo na záporný vývod aku a druhým se měří napětí na kontrolních bodech. Je víceméně jedno, kde začneš - na měřáku nastav rozsah 20V a nejdřív změř napětí na baterii - mělo by v klidu být asi tak 12,5V, pokud máš Ca-Ca baterii, bude mít asi tak 12,7V. Stejné napětí s minimální odchylkou bys měl naměřit na spínačce, na přívodu k relé spínajícímu startérovou cívku i na samotném přívodu k cívce v momentě, kdy otočíš klíčkem. Pokud už v tom momentě netočí startér a přitom napětí na přívodu k cívce je nízké, zkus odpojit drát k cívce a místo ní připojit halogenovou žárovku (druhý konec na kostru). S připojenou žárovkou zkus znovu otočit klíčkem - pokud žárovka svítí "mdle", je závada v relátku, pokud se žárovka rozzáří jasně, je závada v cívce startéru. Když je všecko v pořádku, na přívodu k cívce je po otočení klíčkem téměř plné napětí baterie (odchylka v řádu desetiny voltu je OK) a přesto startér jen cvakne a netočí, musel by se rozebrat a zkontrolovat stav toho propojovacího můstku, který připojuje baterii přímo k motoru startéru. Taky by bylo vhodné, když už bude startér venku, pomalu otáčet motorem a překontrolovat pohledem skrz díru po startéru stav ozubení na setrvačníku - jestli správnému zajíždění zubů pastorku nebrání něco mechanického. A vylučovat můžeš co chceš, směrodatné je opravdu jen to, co se naměří - i ten kámoš může mít problémy s cívkou, která po navlhnutí netahá takovou silou, jako tahat má. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobocop Vloženo 7. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2010 dík za rady, skúsime a uvidíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jose123 Vloženo 4. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2012 přidávám se se stejným problémem - mám startér nový cca 12000km značka český magneton, žádná čína a dnes jenom cvaká ... stáří 4 měsíce ... zuřím, jak je jenom toto možné ??? Nevíte někdo, jestli už i Magneton nespolupracuje s čínanama ??? Nechalo mě to ve štychu ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 4. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2012 Máš otlučené zuby na setrvačníku a svádíš to na nový startér. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Felicius Vloženo 5. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2012 Zdarec, KocFeldo! Snad mě tady nikdo nepošle někam, když přidám kapku do mlýna... Mám Feldu 1,3MPi r.v.97 a měl jsem problém, hlavně v zimě při mrazech pod mínus pět stupňů Celsia, že startér cvakal a já musel točit klčkem sem a tam a až na pátý pokus startér začal točit. Vyměnil jsem spínačku za nějakých 150,-kč a mám dodnes klid. Ale kolega měl obdobný problém a ten měl chybu v imobilizéru. Jenomže tomu to ani necvaklo. Počkal pět minut a pak mu to normálně točilo. Takže to zkus přeměřit, jak radil Ekkar. Čus-bus, felicius! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Daniel Jackson Vloženo 1. Červen 2018 Sdílet Vloženo 1. Červen 2018 Dobrý den, mám problém když chci nastartovat auto (Octavia II 1.6 MPI) tak bych řekl že startér klape a na palubním počítači zhasnou kontrolky a čas se vynuluje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 1. Červen 2018 Sdílet Vloženo 1. Červen 2018 Pravdepodobne batéria je skoro totálne vybitá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 1. Červen 2018 Sdílet Vloženo 1. Červen 2018 Ano, utíkej pro baterku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Daniel Jackson Vloženo 1. Červen 2018 Sdílet Vloženo 1. Červen 2018 Dobře děkuji mám ještě náhradní na chatě tak pro ní skočím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.