MirekM Vloženo 11. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2006 Při koupi mi v autosalonu řekli a bylo to i na papírovým štítku v motoru, že je tam Shell Helix 5W40. Při první garančce se mě ptali co tam chci za olej a doporučili zůstat u toho původního. A kde v motoru jsi mel ten papirovy stitek s typem oleje? Nasel jsem jen nalepku "Doporucujeme oleje Shell" nad chladicem pobliz zamku kapoty. Pidil jsem se i na infolince v MB pres e-mail, sdelili mne, ze to nejde zjistit i kdyz jsem jim zaslal vsechny udaje vcetne VIN. A co vy ostani co jste tvrdili, ze vite z vyroby, jaky olej tam mate. Jak jste tuto informaci ziskali? Poradte jak na to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 12. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2006 (editace) [Mě by konkrétně zajímalo, jak všichni víte, co jste tam měli z fabriky. To jste to měli v servisní knížce? Já jsem volal až do bolky, abych to zjistil, tam si mě předávali, jak horký brambor, ale konkrétní odpověď jsem nedostal. Prý se to zjistit nedá. Tak jsem zkusil zavolat primo na ustrednu MB, uvodem jsem odmitl jejich infolinku, ta je dle mych nedobrych zkusenosti po odborne strance na dve veci (drive jsem se tam take pidil naprosto neuspesne po oleji). Chtel jsem prepojit na motorarnu, spojovatelka to odmitla, prepojila me na oddeleni pece o zakaznika - prvni zenska nic kloudneho, prepojeni na dalsi a zase nic konkretniho. Nebyly mne schopne rici ani ktery z tech Shellu pouzivaji. Takze jsem dopadl uplne stejne. Doposud se vsichni ohaneli provozni priruckou VW normami 50X.XX a nikdo nechce slyset na teorii stale stejneho oleje. Editováno: 12. Prosinec 2006, autor: MirekM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 12. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2006 [Mě by konkrétně zajímalo, jak všichni víte, co jste tam měli z fabriky. To jste to měli v servisní knížce? Já jsem volal až do bolky, abych to zjistil, tam si mě předávali, jak horký brambor, ale konkrétní odpověď jsem nedostal. Prý se to zjistit nedá. Tak jsem zkusil zavolat primo na ustrednu MB, uvodem jsem odmitl jejich infolinku, ta je dle mych nedobrych zkusenosti po odborne strance na dve veci (drive jsem se tam take pidil naprosto neuspesne po oleji). Chtel jsem prepojit na motorarnu, spojovatelka to odmitla, prepojila me na oddeleni pece o zakaznika - prvni zenska nic kloudneho, prepojeni na dalsi a zase nic konkretniho. Nebyly mne schopne rici ani ktery z tech Shellu pouzivaji. Takze jsem dopadl uplne stejne. Doposud se vsichni ohaneli provozni priruckou VW normami 50X.XX a nikdo nechce slyset na teorii stale stejneho oleje. Mám stejnou zkušenost, ani já jsem se to nedozvěděl. I mě zaráží, jak někteří s jistotou tvrdí, že ví co měli z výroby v autě za olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ing.edo Vloženo 9. Březen 2007 Sdílet Vloženo 9. Březen 2007 Ahoj§Mam fabiu combi 1,2HTP 47kw r.v.2003.mam najazdene 58 000km a používam olej SHELL helix ultra(plna syntetika)5W40.Som s nim spokojny.Od vyroby tam bol olej SHELL helix plus 5W40 ale dalej som daval len ten ultra.Co sa tyka znacky,tak si myslim ze je to jedno(hlavne aby bol olej kvalitny).Dolezite je aby boli dodrzany hodnoty od vyrobcu.To bol moj nazor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 10. Březen 2007 Sdílet Vloženo 10. Březen 2007 Myslím že to asi nebude moc o značce,ale jak jsem tady četl tak o normách.... Osobně sem doporučoval shell helix ultra 5W-40,ale nyní přewcházím na ELF Evolution SXR 5W-30 má šníženou HTHS viskozitu tzn.nižší "odpor v motoru" oproti např XW-40-50....čím vyšší 2hý index v označení oleje tím je možné vyšší tepelné zatížení xW-50 se používá pro vysokootáčkové turbo-benzíny...jinak na Shell ultra jsem slyšel že je to kraklá minerálka... Jako PAO olej je mj.Elf evo.SXR...proto ho taky mám a liqui molly...ty moc neznám...tak doufám že sem trochu poradil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 (editace) ... nyní přewcházím na ELF Evolution SXR 5W-30 má šníženou HTHS viskozitu tzn.nižší "odpor v motoru" oproti např XW-40-50.... tak na to bych si dal zrovna majzla - nepíšeš, co máš za auto, ale pokud výrobce motoru uvolnil olej s ACEA A1/B1 nebo ACEA A5/B5, tak proč ne? Tím tě nechci strašit, jenom nechci, aby sis zadřel motor !!! Pozn: U Škody-auto normu ACEA kopíruje příslušná VW norma. Editováno: 11. Březen 2007, autor: marvin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 Jen se chci ujistit. Ta doporucena specifikace pro HTP je VW 500.00 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 Jen se chci ujistit. Ta doporucena specifikace pro HTP je VW 500.00 ? ano, případně 502 00 (lepší a kvalitnější) - to u pevných intervalů 15.000, u proměnlivého intervalu 30.000 to je 503 00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 K nám do servisu přijel borec,co si koupil nákej olej v americe,bylo na něm najetý 25000 byl jak novej.Musím zjistit to jmeno ale pozor na jednu vec, v europe sa predavali za dobre peniaze amercike oleje CASTROL a treba povedat ze oleje pre ameriku su inak robene.Pretoze tie ich 8 valcove kravy nie su tolko namahane a motory jazdia pri nizsich otackach.Ked to das do HTP ktore musis tocit tak nemusi uplne dokonalo mazat.....a ked je olej cisti neznamena ze je dobry......skor naopak.Nerozpusta usadeniny v motore. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 Ostatně jako známí Castrol GTX, kterej má něaká aditiva že vypadá jako nový olej ale ve skutečnosti je motor zadělanej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alan 07 Vloženo 13. Březen 2007 Sdílet Vloženo 13. Březen 2007 Zdravím, jsem laik co se olejů týče, tak se ptám co říkáte na: TEXACO HAVOLINE SYNTHETIC - 5 litrů (5W/40) Označení: 4110 Výrobce: Texaco Plně syntetický, víceúčelový motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro nejvýkonnější zážehové a vznětové motory osobních automobilů (i s katalyzátory a turbodmychadly). Spoří palivo, prodlužuje životnost motoru.API SJ/CF,ACEA A3-98/B3-98,VW 502.00/ 505.00,ŠKODA, PORSCHE, MB 229.1,BMW longlife -98 Obsah balení: 5 litrů Cena koncová (bez DPH): 941.18 Kč Cena (s DPH - 19%): 1120.00 Kč Je to doporučení od jednoho známého a cena by byla něco kolem 930.-Kč/5l. Dále jsem slyšel, že např Castrol a jiné jemu podobné značky používají při výrobě až 20% recyklátu(tj. že z 20% dávají do nového starý vyjetý olej) nevíte někdo co je na tom pravdy... a ještě, že mezi nejkvalitnější oleje patří ty které výrábí PARAMO(recykláty při výrobě nepoužívá...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 13. Březen 2007 Sdílet Vloženo 13. Březen 2007 Ostatně jako známí Castrol GTX, kterej má něaká aditiva že vypadá jako nový olej ale ve skutečnosti je motor zadělanej. Castrol GTX má API SG/CD. Tohle zkousne nanejvejš tak Gulf I 1.6D nebo Š120 těsně před výbrusem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 20. Březen 2007 Sdílet Vloženo 20. Březen 2007 ... nyní přewcházím na ELF Evolution SXR 5W-30 má šníženou HTHS viskozitu tzn.nižší "odpor v motoru" oproti např XW-40-50.... tak na to bych si dal zrovna majzla - nepíšeš, co máš za auto, ale pokud výrobce motoru uvolnil olej s ACEA A1/B1 nebo ACEA A5/B5, tak proč ne? Tím tě nechci strašit, jenom nechci, aby sis zadřel motor !!! Pozn: U Škody-auto normu ACEA kopíruje příslušná VW norma. taky nechci aby si tady někdo zadřel motor ale když škoda doporučuje 0W-30 pro prodloužený interval tuším QG1-2 tak olejem 5W-30 pro běžný interval 15tk QG0 nic neskazím ne?Myslím že ba naopak ale pozor pro 1.8T a 2.0TFSI se požívá 0W-40 aby se nesnížila mazací vrstva oleje na extrémě zahřátých místěch což myslím že o TDI a obyč.nepřeplňovaných benzínových motorů nehrozí............joooooooooooo....oleje...nekonečné téma a ten nejlepší neexistuje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 20. Březen 2007 Sdílet Vloženo 20. Březen 2007 Používám 0W30, páč mám prodlouženej proměnnej servisní interval, vždycky koupím olej, aby splňoval specifikaci VW a není co zkazit. Tak půlroku před odhadovanou výměnou sleduju akce na www.oleje.cz a když je v akci tak nakoupím a pak nechám v servisu vyměnit. Zkus www.oleje-eshop.cz mají tam dobré ceny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 20. Březen 2007 Sdílet Vloženo 20. Březen 2007 Longlife 0w30 je možno nahradit novým longlife III 5w30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 4. Duben 2007 Sdílet Vloženo 4. Duben 2007 Longlife 0w30 je možno nahradit novým longlife III 5w30. Longlife nemyslím...ale když do toho motoru můžeš nalít 0W-30 tak proč ne 5w-30? jinak Elf Evo SXR 5W-30 sem nali do tetineho HTP 40kw a po 500km motor nesrovnatelně utichl až čumím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 5. Duben 2007 Sdílet Vloženo 5. Duben 2007 otazka neznie ci mozes naliat 0W ci 5W, otazka znie ci maju rovnae spicifikacie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 5. Duben 2007 Sdílet Vloženo 5. Duben 2007 pri vsetkych rovnakych parametroch (okrem parametrov tykajucihc sa cisla W) je uz iba otazka prevadzky a teda zvolenia vghodneho tepelneho rozsahu (v zimnych mesiacoch ) sa rozhoduje ci 0W ci 5W ci 20W a pod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 7. Duben 2007 Sdílet Vloženo 7. Duben 2007 Prosím Vás je tu někdo kdo si mění olej v motoru 1,2 12v HTP SÁM ? Potřeboval bych vědět jestli lze servisní interval vymazat svépomocí jak je uvedeno v příručce od auta, nebo to jde jenom přes VAG. Rozhodl jsem se totiž ,že bych si olej měnil sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 8. Duben 2007 Sdílet Vloženo 8. Duben 2007 Prosím Vás je tu někdo kdo si mění olej v motoru 1,2 12v HTP SÁM ? Potřeboval bych vědět jestli lze servisní interval vymazat svépomocí jak je uvedeno v příručce od auta, nebo to jde jenom přes VAG. Rozhodl jsem se totiž ,že bych si olej měnil sám. máš to v návodu, jak vymazat interval, pokud nemáš budíky s maxíkem a prodlouženým intervalem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 8. Duben 2007 Sdílet Vloženo 8. Duben 2007 Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 10. Duben 2007 Sdílet Vloženo 10. Duben 2007 (editace) Neda mi to ked citam toto vlakno sa nespytat. Doteraz mi neni jasne jedno. Mam motor 1.2HTP, a raz mi v jednom servise dali 3litre potom v inom 3.5. Tak neviem ci pol litra navyse pomoze dacomu.Je mi jasne,ze sa musim drzat podla risky aby nebolo malo ci moc. V techniskych udajoch o aute pisu 3 litre.ja fakt neviem. No aby som prispel do statistiky: Od vyroby som tam mal Castrol 5W-30, potom sa vraj prislo na to,ze to neni asi dobry olej,ze je to moc riedke ci co,tak o rok neskvor mi tam liali Castrol 5W-40. No vizera to,ze trend ide k 10W-40.To je na porazku,ked ani sam vyrobca nevie co by malo ist do motora,ale asi to nebude take striktne ked to tak citam.Jeden 5w-40 iny 5w-50.... a zabudol som r.v 11/03 Dal som si kupit 4 litre toho 5w40 TXT,ale skoda ten 4liter nacinat ak netreba,no nie? Editováno: 10. Duben 2007, autor: Piaggio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nota Vloženo 10. Duben 2007 Sdílet Vloženo 10. Duben 2007 teraz som menil olej u kamosa v servise ale nie skoda a dal my Valvoline , 5w-40 , je to dobry olej alebo nie/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 10. Duben 2007 Sdílet Vloženo 10. Duben 2007 Neda mi to ked citam toto vlakno sa nespytat.Doteraz mi neni jasne jedno. Mam motor 1.2HTP, a raz mi v jednom servise dali 3litre potom v inom 3.5. Tak neviem ci pol litra navyse pomoze dacomu.Je mi jasne,ze sa musim drzat podla risky aby nebolo malo ci moc. V techniskych udajoch o aute pisu 3 litre.ja fakt neviem. No aby som prispel do statistiky: Od vyroby som tam mal Castrol 5W-30, potom sa vraj prislo na to,ze to neni asi dobry olej,ze je to moc riedke ci co,tak o rok neskvor mi tam liali Castrol 5W-40. No vizera to,ze trend ide k 10W-40.To je na porazku,ked ani sam vyrobca nevie co by malo ist do motora,ale asi to nebude take striktne ked to tak citam.Jeden 5w-40 iny 5w-50.... a zabudol som r.v 11/03 Dal som si kupit 4 litre toho 5w40 TXT,ale skoda ten 4liter nacinat ak netreba,no nie? Tak ten 4tej určitě nenačínej do 1.2HTP/40kw dáš tak2,5-2,6lit. a do 1.2/47kw 2,8-3lit.To že Ti v servisu učtujou 3,5lit je bohužel dost častá praxe holt každej zaplacenej pulitřík dobrej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rodsten Vloženo 10. Duben 2007 Sdílet Vloženo 10. Duben 2007 Mi servis účtoval při první výměně 3 l oleje. Na druhou garančku jsem si přivezl 4l balení vlastního oleje a přesně litr tam zůstal. Motor 1,2 / 47 kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.