Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

wrout: nemyslím si, že by tam byly větší kotouče. Když jukneš na desky, tak zjistíš, že mají zprávnou velikost a problém je v orezlých místech. Ta už jsou natolik zrezlá, že deska na nich nebrzdí, protože tam chybí materiál na kotouči. Věčí kotouč by ti nevlezl do držáku třmenu.

Vyměň kotouče, pořádně očisti třmeny a držáky, zajisti volný pohyb desek a je to.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Zdravim vas, po zlej skusenosti s kotucmi ATE, chcem dat vsetko original aj dosky.

Predne kotuce a dosky robi Skodovka aj ako Economy, ma to zmysel?

Mate nejake skusenosti?

  • o 2 týdny později...
Vloženo

pasujú ale nevidím dôvod to meniť , samozrejme musíš držiaky aj strmene aj platne ...tam to dáva význam pri kotúčoch 312x30 ako má Karoq a spol ... ak máš ponuku na lacné origo diely tak bež do toho , inak staré ATE strmene sa mne páčia viac a hlavne pri opotrebených platničkách nehrkocú 

IMG_20200222_190045.jpg

IMG_20200222_190041.jpg

IMG_20200222_190030.jpg

Vloženo

Super. 

Vzadu mam trw 282mm strmen, mam možnosť kúpiť ako nové zadné bosch vraj tiež na kotúč 282mm, aký je tam rozdiel? 

Kotúče a dosky sú rovnaké? 

Vloženo

Zdravím, po 2 rokoch som zistil, že mi mechanik nakodoval cez vcds väčšie brzdy ako mam reálne. 

Teraz som to zistil náhodou, keď sme pozerali ABS jednotku a jej kódovanie. 

Mám 312/282 a nastavene bolo 345/310.

Takisto mi prekodovali brzdovy asistent z 0 na 2 z médium na strong. 

Mohlo aj toto nastavenie spôsobiť zle opotrebenie kotúča? 

Po prekodovani sa zjemnil chod pedala, skor brzdí a jemnejšie, vibrácie kotúča sú oveľa menšie. 

Brzdy pôjdu originál nové, už sú aj kúpené, len chcem vedieť vás názor prečo to tak nastavili, ďakujem. 

Vloženo

Super. 

A aký to malo zmysel nakodovat väčšie brzdy? 

Dávalo to vyšší tlak? 

Pocitovo to brzdilo ostrejšie, len nábeh bol agresivny, skôr na okruh, nie na bežné jazdenie. 

Takisto ten asistent, načo to je dobre? 

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Zdravím menil som pred 400km kotúče aj dosky, mozem ísť na stk ci radsej počkať kým to sadne? Sem tam pri slabom dobrzdovani to este zapiska, takze to este nesadlo. 

  • o 5 měsíců později...
Vloženo (editace)

Dobrý deň,

hľadal som tento strmeň (BOSH BIR III) ale buď mám pociť hľadalo len druhé slovo, ktorým bolo číslo 3 alebo sa to fakt v taktomto formáte nenachádza "bir 3, bir III". Tak dúfam že bude v poriadku, keď sa opýtam.

 

Chcel by som si skúsiť vymeniť kotúče a doštičky aj vzadu. V predu to išlo celkom ľahko. V manuáli pre FL verziu píšu

o ručnej/parkovacej brzde - "Nové seřízení je nutno provésť pouze při výměně lanka ruční brzdy a třmenu brzdy nebo brzdových kotouču". Takže predpokladám, že to bude nutné urobiť.

1, Viete mi prosím poradiť ako sa ľahko dostať kej seřizovacej matici? Cez zadný popolník, ten nejako vytiahunť? (doložím ešte foto ako to vyzerá u mňa, lebo zo skúseností viem, že ten stred môže vyzerať rôzne)

2, Ručná brzda mi robí trochu starosti. Je nutné ju zo strmeňa nejako odmontovať, alebo s ňou netreba nič robiť? Pokojne môžem len dať dole strmeň a niekde ho bezpečne zavesiť aby neťahal brzdovú hadičku?

3, Na čo si dať ešte pozor pri výmene? V podstate podľa manuálu by to malo byť podobné ako predná brzda. Strmeň dať dole - pridržať vodiaci čap a vyšróbovať samoistiaci šrób, vyčistiť, zatlačiť prípravkom, namazať ak treba vodiace čapy, strmeň zavesiť, držiak strmeňa dať dole a vyčistiť, poistný šrób kotúča odšróbovať a kotúč dole, vyčistiť náboj, nový kotúč namontovať a zaistiť šróbom, držiak strmeňa namontovať, nové pliešky do ktorých idú doštičky, strmeň, nové poistné šróby čo by mali byť pri doštičkách. zošliapnuť (pri vypnutom motore?) brzdový pedál, Nakoniec nastaviť ručnú brzdu.

Ďakujem Vám veľmi pekne za pomoc.

Editováno: , autor: aquilla
Vloženo

1) přes vyndaný popelní to jde - blbě, ale jde

2) není nutné

3) držák třemenu je přichyven šroubem s "mnohohranem" - taková ta hvězdička, co má víc cípů než thorx. Netuším, jak se to jmenuje a je to myslím dvanácka.

Vloženo

wittmann - ďakujem za odpovede. keďže som zháňal info aj inde, je to tak, s tou ručnou nič netreba. Len mi poradili ju po dokončení a zošliapnutí brzdového pedálu pár krát na doraz zdvyhnúť. Ten mnohohran je XZN a má veľkosť M14. Strmeň bol 15 poistný šrób a 17 vodiaci šrób strmeňa.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Mal by som otázku. Mám octaviu 2 1.9tdi r.v. 09-2006. Prešiel celé toto téma. Tak podľa všetkého mám zadné kotúče 255 a zadný piest v strmeni je 38mm. Na škoda stránke podľa vin píše 253mm. Čítal som že 253mm sa dávali od roku 2009. Naposledy som kupoval 253mm a tie sú na aute , ale veľmi často mením zadne kotúče z dôvodu prehriatia a následne pri vysokej rýchlosti cítiť chvenie od zadnej nápravy až v opierke. A brzdení hučia. Je už úplne jedno aká značka. Je problém v tom že tam som stále dával 253mm , lebo sú tenšie ,ľahšie ? Predne kotúče sú ok 280mm.

V zadu piesty - voditka sú stále premazané, strmene komplet nové.

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Mam přesně co ty. A ještě DSG.

A po přečtení fóra jsem sel do kotoucu Brembo Max (drazkovane) a keramické desticky Textar. A naprosto v poradku.

Brzdi to dobre, nepíská a diky keramickejm destičkam se nešpiní ani (tolik) kola.

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...