Přejít na obsah

Zadní kotoučové brzdy Fábia


Petrando

Doporučené příspěvky

Já bych do toho taky rád šel. Když jsem četl příspěvky, který jsou přímo u tématu, tak jsem myslel, že to nepůjde.

A čekal jsem na někoho, kdo to i bez ABS vymění. Myslím, že Olin brzda není a myslím, že by si už stěžoval.

Takže asi do toho půjdu taky. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem příznivec všech možných přestaveb, ale do tohohle bych rozhodně nešel. Vlastně tím zcela vyřadíš omezovač brzdného tlaku na zadní nápravě. V praxi to může znamenta o pár metrů delší brzdnou dráhu při velmi intenzivním brždění. To je ale spíš ten menší problém. Horší je, že pokud někdy do někoho nabouráš, tak zapomeň na to, že máš nějakou pojistku a povinné ručení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia nemá rozdělovač brzdného účinku jako Octavia?U Okty se ZN mění za kotoučovou zcela běžně,o menší brzdný účinek se stará právě zátěžák a to jak u bubnové tak u kotoučové.

btw: s těmi problémy při bouračce to není tak jednoznačné.Pojišťovna musí plnit,pokud nedokáže,že namontovaný díl,v tomto případě náprava měla bezprostřední vliv na vznik nehody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co jsem napsal je informace získaná od likvidátora jedné naší pojišťovny,každý ať si to přebere jak uzná za vhodné.

A ještě k nápravám,určitě jezdí mraky aut s vyměněnou ZN a jejich majitelé to ani nevědí.V tech.průkaze se neuvádí jakými brzdami je vozidlo vybaveno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co jsem napsal je informace získaná od likvidátora jedné naší pojišťovny,každý ať si to přebere jak uzná za vhodné.

A ještě k nápravám,určitě jezdí mraky aut s vyměněnou ZN a jejich majitelé to ani nevědí.V tech.průkaze se neuvádí jakými brzdami je vozidlo vybaveno.

ty brzdy tam právě zapsané jsou. A pokud k nehodě dojde tím, že nestačíš dobrzdit (asi většina nehod), tak je velmi pravděpodobné, že to pojišťovna na neoprávněný zásah do brzd uhraje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty brzdy tam právě zapsané jsou. A pokud k nehodě dojde tím, že nestačíš dobrzdit (asi většina nehod), tak je velmi pravděpodobné, že to pojišťovna na neoprávněný zásah do brzd uhraje.

Zřejmě máš jiný techničák než já,prostě tam typ brzd zapsán není.Nesouhlasím s Tebou ani s případnou likvidací.Opakuji,pokud nebude nehoda v přímě souvislosti s nápravou není možné ze strany pojišťovny se vzdát odpovědnosti za plnění škody.Pokud ta náprava a brzdy na ní budou OK nemají pro to důvod.Podle toho,jak to prezentuješ by se mohli vzdát plnění např.při výměně interieru za RS.Ten tam taky nepatří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím interiérem je to přeci úplně něco jiného, stejně tak s xenony nebo výměnou motoru. Jednak si nedovedu představit dopravní nehodu, kde by hlavní roli hrál špatný stav motoru nebo interiéru. Také, když si dáš do auta silnější motor nebo xenony, tak je to sice zakázané, ale nadruhou stranu auta s xenony a silnějšími motory se vyrábějí, takže ten zákaz je spíše technická obstrukce ze Škodovky a pojišťovna by asi byla bez šance. Ale zadní kotoučová náprava bez ABS není u Fabie homologována a určitě to bude brzdit a chovat se jinak než seriové vozidlo.

Pokud nestihneš zabrzdit a nabouráš, měl by se zkoumat stav brzd. Pokud se zjistí změna konstrukce, která je nota bene zakázaná, verdikt je jasný. Ty se můžeš s pojišťovnou leda tak soudit, ale důkazní břemeno, že změny nápravy neovlivnila chování vozidla při brždění, bude na tobě.

Jak říkám osobně jsem příznivec všelijakých přestaveb, ale v tomto případě má konzervativní křídlo fora pravdu. Jedinou možností je dodělávka ABS. To se sice také nesmí, ale dostaneš se na vlastnosti seriového vozu a ta tvoje argumentace má šanci na úspěch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ABS mám, zadní kotoučovou nápravu taky, půl roku a to přes zimu jsem jezdil bez abs a nikdy se mi nestalo že by mi při kritickém brždění dělala zadní nápreava nějakou paseku. Osobně bych se předělávky na kotoučovou nápravu nebál.A nevidím žádný problém proč by nemohli zachovat regulátor tlaku pokud nemají abs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím interiérem je to přeci úplně něco jiného, stejně tak s xenony nebo výměnou motoru. Jednak si nedovedu představit dopravní nehodu, kde by hlavní roli hrál špatný stav motoru nebo interiéru. Také, když si dáš do auta silnější motor nebo xenony, tak je to sice zakázané, ale nadruhou stranu auta s xenony a silnějšími motory se vyrábějí, takže ten zákaz je spíše technická obstrukce ze Škodovky a pojišťovna by asi byla bez šance. Ale zadní kotoučová náprava bez ABS není u Fabie homologována a určitě to bude brzdit a chovat se jinak než seriové vozidlo.

Pokud nestihneš zabrzdit a nabouráš, měl by se zkoumat stav brzd. Pokud se zjistí změna konstrukce, která je nota bene zakázaná, verdikt je jasný. Ty se můžeš s pojišťovnou leda tak soudit, ale důkazní břemeno, že změny nápravy neovlivnila chování vozidla při brždění, bude na tobě.

Jak říkám osobně jsem příznivec všelijakých přestaveb, ale v tomto případě má konzervativní křídlo fora pravdu. Jedinou možností je dodělávka ABS. To se sice také nesmí, ale dostaneš se na vlastnosti seriového vozu a ta tvoje argumentace má šanci na úspěch.

Nechme toho,od začátku píšu,že pokud NEBUDE v přímé souvislosti s nehodou a jaksi to nebereš na zřetel.

Možná by neškodilo přečíst si stanovisko Škoda auto k přestavbám.Je tam uvedeno mnoho věcí a to i náprav na starší modely Škoda,které je zakázáno nebo nedoporučeno přestavovat,ale ZN Fábie mezi uvedenými změnami není.

Ještě bych se chtěl zeptat a tím míním vážně zeptat,proč by se nemohl zabudovat xenon dodatečně na typ auta,na kterém je homologován.Samozřejmě s ostřiky a dyn.regulací náklonu.Mohl by jsi mi to objasnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s těmi xenony ti to nevysvětlím. Ale tady na foru už to někdy někdo popisoval. Osobně hlavní problém vidím v tom, že většina lidí je domontuje bez té automatické regulace, se kterou je spojená homologace. Xenonů bych se ale nebál ani bez ostřikovačů.

Jinak to co povoluje nyní Škodovka je jen zlomek toho co šlo dřív. Hodně věcí se nedávno zakázalo. Legálně bylo třeba možné přihlásit Škodu 120 na papíry embéčka. Dnes už takováto "přestavba" není možná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...