Přejít na obsah

1,2 HTP - zakolísání otáček po vyřazení


Honza81

Doporučené příspěvky

Zdravim,

tak jen pro upresneni, mate pravdu s tema 800 jsem to asi prepiskl, to je opravdu hodne! Cucel jsem na carky a nejak jsem si neuvedomil, ze to neni jako na tachometru symetricky :) Opravdu to je mezi 700-750.

V kazdem pripade jsem dneska nechal auto na slunci a startoval bez vseho (klima, svetla atd.) Otacky opet na 1100 presne (nechal jsem to na neutral) a pomaloucku klesaji a presne ve chvili, kdy ma motor 90 stupnu (provozku), tak spadnou na presne na tech cca. 750ot. Pripada me to, jako by se sam chtel ohrat ! Sledoval jsem spotrebu a sla od 1,8 na 0,7 l/h a cele to trvalo 1-2 minuty. Tak me to prijde jako "asi" normalni - ale prijde me to spis jako vlastnost modelu 06 a ze to dela kvuli katiku, aby byl ohratej hned ?! Ptal jsem se v servisu a prej jestli me to vadi, tak me to nastavi na mene v RJ (nejak se me to ale nezda)

To kolisani s tim divnym zvukem (pozn. ten divnej zvuk dela ten motor i lehce i pri volnobehu, jak jsem ted zkoumal) jen pri to zakolisani je to znat vic, - se nikdy!!! nestane pokud brzdite motorem a seslapnete spojku, otacky plynule dojdou na hodnotu neutralu a jsou v pohode, vzdy se to objevuje v souvislosti s pridanim plynu z neutralu apod., popojizdeni v kolone atd. Nemuzu se zbavit pocitu, ze to dela lambda regulace spalin, protoze jak jsem se docetl tak Fabie je kvuli Euro4 ?! priskrcena u 1,2 HTP 12V na uplne minimum.

Opravdu by me zajimala reakce nekoho, kdo ten motor zna jako sve boty, uz delsi dobu se snazim najit servisaka, ktery si to poslechne, projede a rekne - je OK :D

Diky za reakce, kazda hrozne potesi.

V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak až na toho servisáka narazíš, tak dej vědět. Má zkušenost zatím je, že za ohromný peníze ti na autu udělaj téměř nic a pokud jim poruchu nenapíše počítač tak se s hledáním závady moc nemažou. Na garančce mi dali nový stěrače tak, že pravej krouhal lak na pravym sloupku, že by si dali tu práci a gumičku trochu srovnali to ne. Co by člověk za 3500,- taky chtěl že :-)

S tím bržděním motorem to zkusím, mohlo by to bej ončo. Stejně je ale divný že ostatním s 1,2 to nedělá, přitom to je věc, který si všimne každej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

tak jen pro upresneni, mate pravdu s tema 800 jsem to asi prepiskl, to je opravdu hodne! Cucel jsem na carky a nejak jsem si neuvedomil, ze to neni jako na tachometru symetricky :) Opravdu to je mezi 700-750.

V kazdem pripade jsem dneska nechal auto na slunci a startoval bez vseho (klima, svetla atd.) Otacky opet na 1100 presne (nechal jsem to na neutral) a pomaloucku klesaji a presne ve chvili, kdy ma motor 90 stupnu (provozku), tak spadnou na presne na tech cca. 750ot. Pripada me to, jako by se sam chtel ohrat ! Sledoval jsem spotrebu a sla od 1,8 na 0,7 l/h a cele to trvalo 1-2 minuty. Tak me to prijde jako "asi" normalni - ale prijde me to spis jako vlastnost modelu 06 a ze to dela kvuli katiku, aby byl ohratej hned ?! Ptal jsem se v servisu a prej jestli me to vadi, tak me to nastavi na mene v RJ (nejak se me to ale nezda)

To kolisani s tim divnym zvukem (pozn. ten divnej zvuk dela ten motor i lehce i pri volnobehu, jak jsem ted zkoumal) jen pri to zakolisani je to znat vic, - se nikdy!!! nestane pokud brzdite motorem a seslapnete spojku, otacky plynule dojdou na hodnotu neutralu a jsou v pohode, vzdy se to objevuje v souvislosti s pridanim plynu z neutralu apod., popojizdeni v kolone atd. Nemuzu se zbavit pocitu, ze to dela lambda regulace spalin, protoze jak jsem se docetl tak Fabie je kvuli Euro4 ?! priskrcena u 1,2 HTP 12V na uplne minimum.

Opravdu by me zajimala reakce nekoho, kdo ten motor zna jako sve boty, uz delsi dobu se snazim najit servisaka, ktery si to poslechne, projede a rekne - je OK :D

Diky za reakce, kazda hrozne potesi.

V.

v podstate si si na to zodpovedal sam.

Volnobeh medzi 700 az 750 ot/min je vramci limitov, takze je to normalne.

Ja mam PP, a po nastarovani v garazi kde je cca od 5-20°C nastartujem a sledujem PP spotreba vyskoci na cca 1,7 (kedy ako niekdy na 2,2 a ihned poklesne pod 1,5, Inokedy zase nahodi 1,3 a postupne klesa) a behom 10 sek poklesne pod 1,0 (teda na 0,9) a vtedy sa pohnem.

Co sa tyka otacok, tak na zaciatku vyskocia na 1100 a ked vyjdem z garaze a zavriem vrata co trva cca 30 az 60 se, tak otacky mam uz pod 900 a spotrebu PP mam pod 0,9 l/h.

Je to koli ochrane zivotneho priostredia a RJ jednotka resp lambda sonda....... je to tak naprogramovane koli emisiam. Ja mam MR04 a tiez mi to robi, dalsie MR05, to robi tiez, ale menej.hmmm :unsure:

Viacej pomoct neviem......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem v úterý a ve středu auto v servisu. Na nic nepřišli, ani toho jevu nedosáhli. Nakonec mi vyšli vstříc a vyměnili tedy alternátor. A.... a nic :disgust: Dělá to stále.

Zkusil jsem ten jev natočit digitálním foťákem. Moc se nedařilo kvůli sluníčku, ale něco tam snad vidět je. Vždy jsem jel na čtyřku bez plynu, pak jsem začal lehce brzdit a kolem 1500 ot. jsem vyřadil. Video je na RapidShare (má asi 2MB).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak jsem koukam na to video a je to skoro to same, ale je pravda ze tobe to jde az k tem 500ot., u me to je spis 750ot. a ten pokles je tak tech 50 - 100ot. max. Za jizdy do nepozoruju, snad jen pakrat! a to musim udelat to co ty, ale pri vyrazeni musim pridat plyn. Jak se ti auto chova, kdyz pri zahratem motoru zastavis a na neutral pridas, jaky to ma prubeh na otackomeru ? Me se to tak prejevuje skoro na 100 procent, ve sve podstate motor bez zateze presne tohle dela - prijde me to opravdu jako lambda regulace kvuli spalinam, ale je fakt ze to je trosku nedotazene (myslim si, ze ve skodovce kvuli Euro4, skrtili az to pretahli :-) Jeste to budu sledovat, ale nevim k cemu se jeste dobereme :(

Ale protoze jsem se o me predchozi auti staral sam (Fiat Tipo), tak jsem podobny problem resil take a mohla za to Lambda sonda a kat. Tyhle vstrik. jednotky maji jednu takovou vlastnost a to tu, ze kdyz nejake cidlo nejede, tak ten motor nenechaji chcipnout a tudiz pri spatnem vyhodnoceni spalin se asi zachova takto podivne ?! Ale me strasne zajima spis to, co to chrasti, protoze me takhle podobne chrasti ten motor na neutralu i pri normalnich otackach :(

Zatim cus a dalsim poznatkum zdar.

P.S. Co to video predat servisu a nebo si servisaka vypujcit na projizdku, treba nas vsechny pouuci, ze vlastne treba jezdime spatne ?! :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když na neutrál přidám plyn tak se to chová normálně. Buď to spadne rovnou na bežnou úroveň a nebo se to asi sekundu drží trošku výš a pak to spadne (bez toho zhoupnutí co je na videu). To je normální chování. Teď jsem koukal do DP a bežné otáčky při vypnuté klimě by měli být 720, ale povolený rozsah při zahřátém motoru je 580 - 830.

Brácha má jednu z prvních HTP 40kW bez výbavy, takže alternátor 70A. A tam jsem si všimnul, že se mu volnoběh drží o kousíček výše až do doby než auto uplně zastaví.

Jinak to chrastění je pro HTP normální zvuk. Když pojedeš někdy kolem zdi, tak si stáhni okno a při zatížení motoru to je slyšet i v 2.500 ot.

Do servisu jsem to video dneska posílal, společně s tím, že výměna alternátoru nic nevyřešila. Psal jsem, ať to zkusí poslat do Boleslavi. Když časem neodpoví, tak to tam pošlu sám. Ale už jsem se s tím nějak smířil. Ještě by to auto víc rozvrtali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to co si natocil na tom videu mi presne dela taky. Obcas to dela min, ale v nejhorsim pripade to dopadne vzdycky takhle. Dej prosim vedet co ti na to reknou, planuju v nejblizsi dobe taky servis, tak podle toho na ne budu tlacit.

Taky je pravda, ze kdyz nevyradis a nechas otacky spadnout se spojkou tak to neudela nikdy. Asi to fakt bude ta sonda - celkem draha zalezitost :-) takze to snad stihneme do vyprseni zaruky.

Hodne stesti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl ted malinko prohnat auti a musim rict, ze jsem tenhle pokles az skoro k 500ot. take nasimuloval :( Dal jsem si o vikendu cca. 400 km a kdyz jsem se vracel domu, tak jsem zkousel maximalku na dalnici (docela jsem cucel. tesne pred cervenym 175km/h B) , no ale jak jsem prijel do mesta, tak jsem nechal dojizdet 4ku az na nejakych 40km/h a ve chvili kdy jsem vyradil, tak spadly otacky na 1000 a pak skoro na 500, hned se to vratilo - ale stalo se. Pak jsem to zkousel jeste asi 2x a povedlo se me to uz jen 1.

Ted uz jen nevim zda-li to je opravdu spravne - vzhledem k tomu, ze to tady uz myslim resime 4 nebo 5, azde auto je jiny rok vyroby a v servisu o tom nikdo nic nevi :D, a nebo je to projev nejakeho problemu o kterem nikdo nechce nic vedet.

Ono snad opravdu nezbude nic jineho, nez to odvezt do Skodovky.

Hodne zdaru a snad se nekam dopatrame.

V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ješte jsem si psal s DIAGNOSTIKem... Tímto mu děkuji za cenné rady. Až se dostanete na diagnostiku, tak ať se podívají do centrální řídící jednotky (BSG). Já tam měl asi před měsícem chybu, které jsem moc nepřikládal význam: "01598 - Napeti akumulatoru vozidla 07-10 - signal prilis nizky - Sporadicky". Asi to s tím souvisí a DIAGNOSTIK radí: "zkontrolovat dobíjení a vedení k jednotce BSG."

Edit: DIAGNOSTIK byl rychlejší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám auto půl roku, najeto asi 11.000 km a dělá to úplně od nova. Co přesně to způsobuje zatím asi nikdo neví. Ale indície, které by dovedly k vyřešení problému, tu už asi padly. Mě se po výměně alternátoru (která nic nevyřešila) a zaslaní videa ze servisu ještě neozvali. Buď se na to už vykašlali nebo to řeší se škodovkou... :disgust:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic moc. V Boleslavi video viděli. Psali, že je mrzí, že to výměna alternátoru nevyřešila, chtěli VIN a jednání po mailu i telefonicky bylo solidní. Technik ze servisu říkal, že mám dát dohromady co všechno se už kontrolovalo, tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli jsem četl správně, tak dneska je den D, tak se pak pochlub jestli to kluci v servisu nějak vymysleli ?! :D Diky za info

P.S. Myslím, že ti nakonec vymění celej motor ?! Ale teď jsem přestal neduhy nové Fabie řešit a cejtím se tak nějak normálně - jinak bych se asi zblaznil.

V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I ja ted pozoruju v teplotach kolem 20°C (ne vzdy) start na 1100 ot./min po delsi dobu nez se mi zda obvykle.

Divny, ale zda se, ze to dela hodne lidem...

Mam 03/2005, MR2005.

A jak jiz bylo vyse zmineno, je to u me taky po prvni zime - "nenaucila" se ridici jednotka (treba v tech mrazech) neco, co to ted zpusobuje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...