Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

http://www.auto.cz/i...-generace-65806

Já to sem nechtěl napsat, když jsem výše psal o konstrukci a chudé výbavě, že mě připadá, že i design je derivátem OI, že v Rapidu vidím modernizovaný tvar Octy I (aby mě zase někdo nenařknul, co to plácám :kol-28:). A teď to "Prófa" potvrdil na tiskovce, že se ideově inspirovali ...... A pod tou ideou si můžeme představit cokoliv, tedy i základy designu.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco z výroční zprávy:

Internacionalizační a růstová strategie ŠKODA klade nové

nároky také na design budoucích vozů ŠKODA. V únoru 2011,

ještě během dokončování modelu VisionD pro jeho prezentaci

v Ženevě, začaly už první konkrétní práce na konceptu blízkém

sériovému stavu – na pozdějším voze MissionL.

Diskutuje se o prvním konceptu předváděcího vozu v segmentu

A­Entry, který má být představen na IAA ve Frankfurtu. Pod ve­

dením šéfdesignéra Jozefa Kabaně se utváří tým interiérových

a exteriérových expertů a jsou stanoveny styčné plochy s tech­

nickými odděleními. Je vytvořen model z průmyslové plastelíny

(clay model) a souběžně s tím je zahájena práce na digitálním

modelu. Dokonce se už projednávají a hodnotí barvy a látky.

Jsou defnovány požadavky na novou studii pětidveřové limuzí­

ny. Měla by vyzařovat sportovní eleganci, ale především by měla

ztělesňovat klíčové kompetence vozů ŠKODA. Požadována je

vysoká funkčnost a nadprůměrná prostorová kapacita. Největ­

ším úkolem je však něco jiného. Navzdory blízkosti k sériové

výrobě musí designéři tomuto vozu propůjčit emocionalitu,

kterou předtím zaujala už studie VisionD. Musí zůstat radost

z redukce, z puristického minimalismu, z čistých ploch a navý­

sost přesných linií – zkrátka z moderního designu, který odpoví­

dá dění v dnešním světě.

Šéfdesignér Jozef Kabaň jde ještě o krok dál. Chce modelem

MissionL poukázat nejen na světovost značky ŠKODA, ale ta­

ké na její české kořeny. Proto se na MissionL nacházejí prvky

nejvybranějšího sklářského umění, které má i v České republice

velkou tradici. Tři ostré linie na přírubách zadní části vozu před

zadními světly tvoří jemně tvarovaný trojúhelník, který připomí­

ná broušené sklo. U světlometů jsou pak použita olovnatá křiš­

ťálová skla. Exkluzivní zvláštnost nabízí studie svou střechou

z černého průhledného skla – jde o unikátní kus, jehož výroba

a montáž jsou extrémně náročné. Proto bylo k tomuto účelu

využito služeb jedné z nejrenomovanějších sklářských manu­

faktur v Benátkách.

V červnu 2011 vyrábí ŠKODA prototyp vozu MissionL. Zároveň je

pro účely fotografování a pro flmové záběry vytvořena maketa

předváděcího vozu, aby se drahocenný prototyp neopotřeboval.

Tým se rozrůstá a jsou do něj přizváni také designoví experti

z Italdesign Giugiaro (IDG). První podklady a údaje putují do Turí­

na. V proslulé designérské manufaktuře probíhá výroba předvá­

děcího vozu na základě prototypu. Čas kvapí. Do zahájení me­

zinárodního autosalonu ve Frankfurtu v září zbývají už jen dva

měsíce. Ale jak tým společnosti ŠKODA, tak i kolegové v Itálii

jsou na kreativní práci ve velké časové tísni zvyklí. Týmová práce

mezi Mladou Boleslaví a Turínem funguje přesně jako hodinky.

Ale navzdory i tomu nejlepšímu plánu se práce neobejde bez

překvapivých momentů, na které je nutno pružně reagovat. Karl

Neuhold vzpomíná: „V průběhu prací na MissionL objevili Češi

a Italové jako společnou vlastnost výrazný smysl pro improvi­

zaci. To byla hezká zkušenost, která nám všem velice pomohla.“

Mnohé úkoly je třeba zvládnout časově náročnou ruční prací.

Montuje se téměř tisíc LED žárovek, plochy karoserie vznikají

podle zadání clay modelu. Zčásti je třeba pracovat na dvě smě­

ny, aby se dodržely stanovené časové limity. Poslední směna

končí kolem druhé hodiny v noci. Tým pracoval s maximálním na­

sazením a s mimořádným úspěchem práci zvládl. Cíle bylo dosa­

ženo včas, za pouhých šest měsíců – MissionL je připravena na

své velké entrée na IAA ve Frankfurtu.

Vzápětí začíná druhá část projektu „MissionL“, je třeba provést

rozsáhlá bezpečnostní opatření, aby byl drahocenný předvá­

děcí vůz bezpečně dopraven do Frankfurtu. Prezentace vozu

MissionL 12. září 2011 nakonec vzbuzuje u tisku i veřejnosti vel­

ký ohlas. Všichni chválí jasný design, vyvážené proporce a velkou

prostorovou kapacitu. O konečném názvu modelu se spekuluje

stejně živě jako o jeho výhledové ceně. Předseda představenstva

Prof. Dr. h.c. Wilfried Vahland oznamuje premiéru sériového vozu

na září 2012 na pařížském autosalonu – tedy za dvanáct měsíců.

A tak bude opět zapotřebí kreativity a efektivnosti a zaměstnanci

společnosti ŠKODA budou muset znovu prokazovat svou výkon­

nost. Jedno je však už nyní jisté, výsledek bude stát za to!

Ta příprava zas tak dramatická být nemohla, když MissionL není nic jiného než drobně upravená seriová podoba :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

V pátek jsem viděl na dálnici HK-Praha ve stříbrné barvě,kliky černé a zatmavená zadní světla ve 13.20 hodin Škodu Rapid,Popular na Fkové značce bez maskování.Má být představení prý každým dnem.

Editováno: , autor: Dix1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nahrávka je bohužel dost nekvalitní a nelze určit, co z toho je maskování a co je reálná podoba. Každopádně pokud to bude vypadat takhle nějak, tak do toho rozhodně nejdu a budu se rozhodovat mezi Toledem, i30 a výběhovým Golfem. Pokud to ale nakonec bude vypadat jako MissionL (s jinými světly, klikami a materiály v interiéru atd.), tak si ani nebudu vybírat a jdu do toho. Jsem napnutej jak špageta, tady se v přímém přenosu rozhoduje o mém příštím autě. :)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezká vábnička :-). Taky se mi zdá, že spíš u nás testují TOLEDO a RAPIDa zase bez nervů v klidu vesele testují někde ve Španělsku..... Hlavně TOLEDO je už profláknutý z Frankfurtu tak nemají už moc co tajit. A domaskování předních světel, mezery zadních dveří a tvaru zadních světel má zase navodit pocit, že je to indický "jen" RAPID. Divím se, že taky neudělali falešný zadní rám zadních dveří, aby to vypadalo, že je tam třetí okýnko. A ohledně předního nárazníku si vzpomeňte, jak vypadal Roomster RS a přetížená Octavia combi při testování na Grosglockneru někdy v roce 2010-2011. Možná jen zkoušeli předek pro SEAT, možná že bude nárazník tvarově společný. Uvidíme. A koukněte se opět na stránky http://www.autoforum...ledu-nenajdete/, kde je 100% dokonaleji zamaskovaný RAPID.

Já bych se v negativních komentářích a hážení flinty do žita neukvapoval, nebojte, RAPID bude hezčí a MissionL-kovější než frankfurtské TOLEDO !

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D jo, spíš jsem měl napsat "testují" než testují.... teď už spíš dojíždějí poslední 10-tky t.km testovacího provozu a protože je pořeba je najet rychle, už jim tajné okruhy a daleká cizina nestačí. Reál je reál. A myslím, že to není určitě trapné 3 měsíce před zahájením seriovky, který notabena má být po 22KT takže už jen1,5měsíce, ještě určitě lze vychytávat poslední mouchy. Ono asi není co moc vychytávat, když podvozek a motory není žádný hi-tech a je to léty ověřen co se sype a co ne......
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...