Přejít na obsah

Olej MOGUL Extreme 10W-40


Kubenec

Doporučené příspěvky

Tak jsem psal do Škodovky ohledně normy VW 505.00 a používání na benzinovém motoru a odepsali toto.

Dobrý den,

chci se zeptat, zda můžu používat motorový olej CASTROL Magnatec 10W-40?

Ptám se proto, že už nějakou dobu používám na doporučení autorizovaného

servisu ŠKODA tento olej a dnes jsem se dočetl na etiketě,

že splňuje pouze normu VW 505.00 a pro moje vozidlo Fabii 1 RV 2003 motor

AZQ 1.2 12V 47kW je určena podle návodu k vozu norma VW 502.00.

Dobrý den,

k Vašemu dotazu sdělujeme: protože olej specifikace VW 505 00 je určen pro dieselové motory, není možné jej v motorech, jejichž

palivem je benzín, používat. Může dojít k poškození mazaných částí motoru. Pokud Vám opravna aplikovala olej, který k motoru

Vašeho vozidla nepřísluší, jedná se zcela o její odpovědnost za případná poškození.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
To je zajímavá informace. Ale co na to motor, když je zvyklej jezdit 80tkm na 10W-40 a teď najednou 5W-40?

Je to přeci řidčí olej?

No ja teda nevim ale v kazdem servisu ti reknou ze po horsim oleji nesmis dat lepsi napr. po 15W40 nesmis 10W40 nebo z 10W40 na 5W40 je taky blbost.

Mozna jen kdyz udelas poradne vyplach.

Lepsi olej muze rozpoustet usazeniny ktere tam jsou po horsim oleji. Vim o pripadu kdy se po mogulu dal Agip a motor sel do kytek. On se muze zacit trhat karbon a ucpat mazaci kanaly a taky co tlak oleje u motoru ktery jiz ma vule?. Potrebujes urcity tlak oleje a u "vybehleho" motoru toho dosahnes prave hustsim olejem. Prechod z 5W40 na 10W40 pri urcitych kilometrech neni kvuli tomu ze motoru uz to staci! Radeji bych se na to zeptal primo ve skodovce.

Ja osobne bych zustal u 10W40 kdyz uz tam je.

P.S.: Tvrdit ze se prechodem z horsiho oleje na lepsi nemuze nic stat je docela odvazne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sám si určitě četl co mi Škodovka odepsala. Je to o několik příspěvků víš. A podle diskuse, která se tu vede je zdřejmé, že je rozdíl pouze u viskozity při nízkých teplotách, za provozní teploty je ten olej stejnej. Pokuš změníš pouze z 10W-40 na 5W-40 nikoliv 5W-30, tam je ten olej řidší i při provozní teplotě.

Editováno: , autor: Kubenec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové

1) o olejich je tady téma jak prase,- http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...\\%27

2)stranka kde je snad víc než vše- http://www.oleje.cz/

3)nevidím duvod proč nedat změnu z 10W40 na 5W40.To že se motor odporoučí je totalní kravina,která platila před 20lety kdy při změně z oleju řady A na řadu AD došlo k rozpuštění usazenin a motor se bez předchozího tzv.vyplachu odrovnal(vlastní zkušenost).

4)pokud olej splňuje specifikaci VW tak je uplně jedno jestli je to Shell nebo Mogul.

5)Když se podívám do příručky od auta tak tam je napsaný jakou VW normu má muj motor používat.

6)Starší HTP(pro příklad) mají normu pro benzín 500.00 a 502.00 protože v té době žádná norma 504.00 neexistovala,od prvního uvedení HTP uběhlo 8 let a za tu dobu začala platit norma 504.00.Takže se najelo na normu 502.00 a 504.00 u benzínu,pro klasickej nterval 15tis/km nebo 1 rok.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Přehled norem VW

VW normy

Vozidla/motory

Benzín

Diesel mimo čerpadlo-tryska

Diesel čerpadlo-tryska

vozidla > 1999 (> X) 500 00

501 01

502 00

500 00

501 00

505 01

vozidla > 2000 (Y >)

bez LongLife Service (QG0/2) 500 00

501 01

502 00

503 00

505 00

505 01

506 00

505 01

vozidla > 2000 (Y >)

a LongLife Service (QG1) 503 001) 506 00 506 01

1) oleje mohou být rovněž použity pro vozidla MR 2000, výměna oleje pak ale musí být provedena každých 12 měsíců nebo 15 000 km

Nové normy olejů VW

Oleje s normou VW 504 00 jsou určeny pro benzínové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01.

Oleje s normou VW 507 00 jsou určeny pro naftové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.

Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna! Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje.

Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lepsi olej muze rozpoustet usazeniny ktere tam jsou po horsim oleji. Vim o pripadu kdy se po mogulu dal Agip a motor sel do kytek. On se muze zacit trhat karbon a ucpat mazaci kanaly a taky co tlak oleje u motoru ktery jiz ma vule?. Potrebujes urcity tlak oleje a u "vybehleho" motoru toho dosahnes prave hustsim olejem. Prechod z 5W40 na 10W40 pri urcitych kilometrech neni kvuli tomu ze motoru uz to staci! Radeji bych se na to zeptal primo ve skodovce.

Ja osobne bych zustal u 10W40 kdyz uz tam je.

P.S.: Tvrdit ze se prechodem z horsiho oleje na lepsi nemuze nic stat je docela odvazne.

co to je za "žvásty"? 1.) jak poznáš lepší a horší olej? to že třebas Castrol stojí víc než Q8, která není známá, neznamená lepší kvalitu...a dokonce nevěř tomu, že i u prémiových značek je v každym kanistříku naprosto stejnej oolej ;) 2.) spousta lidí co se "olejema" zabývá dokonce DOPORUČUJE střídat značky oleje, protože právě každý olej má lehce jiné vlastnosti v odstraňování usazenin - respektvivě "jeden je lepší proti korozi, druhej zase lépe vyplachuje usazeniny" atd - skrátka v menší míře je každý olej v něčem dobrý 3) pokud člověk dodrží normu danou pro určitý motor, proč by nemohl měnit z 5W40 na 10W40 atd?? když se i s autem přestěhuju do jíného teplotního pásma, tak asi těžko budu v zimách pod -20°C používat 10W40 ;) ani 0W40 bych se v tomhle případě nebál 4) asi jsem odvážnej, protože tvrdím, že se přechodem z horšího oleje na lepší staát nic nemůže....teda s tím, že horkotěžko poznáš který olej je lepší a který horší :)

jak napsal Vlasta, témat tu je dost a na www.oleje.cz je i dost rad a zkušeností ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mate pravdu psal jsem do Mogulu. Zde je odpoved.

Dobrý den, na motorový olej na 5W-40 můžete od oleje 10W-40 Shell přejít. Nevím jaký máte automobil nebo motor, ale jestli byl provozován na uvedený olej 10W-40 nemusíte se bát rozpouštění úsad v motoru. Oba oleje mají zhruba podobnou aditivaci, liší se pouze viskozitou, která nemá vliv na znečištění motoru.

S pozdravem

Ing. Petr Beneš / specialista OTS

TIMTO SE VSEM OMLOUVAM ZA MUJ NE ZCELA PRAVDIVY "RETRO" PRISPEVEK.

To co jsem napsal plati asi pouze u starych motoru provozovanych s nekvalitnim olejem. :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

přidám perličku pánové:jako první olej ve F1 byl shell helix ultra 5W40.Pak v a.servisu mi dali castrol mag.10W40.Na můj 1.dotaz ve škodovce mi odpověděli,že je to takřka ideální olej do F1.Na můj 2 dotaz,že ale nesplňuje normu odpověď zněla,že sice ne,ale zástupce castrolu jim to prý vysvětlil,že sice v některých bodech tu normu nesplňuje,ale jinak je výborný.Tak nevím,výrobce sám nedodržuje normu kterou si sám určil,když jí nedodržím já a dojde k poškození motoru,bude to moje chyba. :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...