Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Ahoj všichni, poradil by mi někdo kde se stala chyba ? :feve: .... začalo mi v motoru tak bzučet, stejně jako při jízdě na zpátečku , avšak když jedu normálně popředu. Mám takový dojem, že to začalo dělat po těch mínus dvaceti co bylo venku ... Pravděpodobně to dělalo už před tím, čehož jsem si ale nevšiml, zjevně vzrůstající porucha, ale každopádně po těch mrazech to bzučí docela dost ...

Nejvíce to dělá ..a to i při volnoběhu zhruba tak kolem 2 - 3 OT ... zní to fakt jako zpátečka ...

Inu koupil jsem vozidlo z druhé ruky, je možné že rozvody ? Nebo olej? Bylo prý vše měněno... Je to celkem známý člověk, tak jsem mu věřil, bez servisky

Nevim jestli bzučení je přesnej termín ... možná že to spíš kvičí .. No prostě klasickej kvičák kterej je slyšet při zpátečce, kvílí to jak tuhej setrvačník

Editováno: , autor: SEARCHER
  • o 1 rok později...
Vloženo

Teď se mi stalo úplně to samé. Netuším co s tím.Popíšu situaci: Jel jsem ráno při -12° do práce a odešel mi termostat a začal se mi přehřívat po cestě motor - termostat nepropouštěl z motoru ani do motoru si myslím. Každopádně jsem dojel do práce se 3 zastávkami ať neuvařím motor. Náhodou jsem měl nový termostat v kufru, i chladící kapalinu i destilku... :kol-28: ....tak mi to v práci vyměnil jeden kolega co se v tom vyzná. Ale po výměně vznikl ten problém s bzučením. Jak bylo popsáno bzučí to jako když jedete rychle na zpátečku....raději s autem teď nejezdím, abych náhodou něco nerozbil. Prosím poraďte co s tím.

Může to mít něco společného s tím že jsem měl na motoru 110° ? Nebo že pak ze 110° chladl až na -12° ?? A taky mi bylo řečeno, že mám projet auto tak, ať se zahřeje nad 90° a spustí ventilátory, aby chladící kapalina projela chladičem (což je problém při -15° momentálně ) .....nejede třeba nějaké čerpadlo naprázdno a proto bzučí?

Budu vděčný za každou radu, díky moc :kol-47:

Vloženo

Bzučí to jen když přidávám plyn, ať je to neutrál nebo s rychlostí. Na 4. a 5. rychlosti to už nejde slyšet skoro vůbec. 1.2.3. je nejhlasitější. Více plynu, více otáček = rostoucí intenzita bzučení. Napadlo mně že je to vodní pumpa, že třeba ložisko ve vodní pumpě nebo tak něco. Vše funguje, ale bzučí to. Při poslechu to slyším někde kolem rozvodů, nejde určit přesně to místo. Nevím jestli je tam někde i ta pumpa.

Když jsme zastavili aby se motor zchladil, povolili jsme kryt nádržky chladící kapaliny (za chodu motoru), ta se vytlačila nahoru a na konci jízdy byla pořád plná nádobka....tzn že v motoru nic nebylo si myslím a vodní pumpa jela naprázdno...třeba se nějak poškodila ne?

Vloženo (editace)

Vodna pumpa je sucastou rozvodu. Rozvodovy remem pohana aj vodnu pumpu.

Objem chladiacej kvapaliny v motore je cca 6,5 Litra. Vodna pumpa je na spodku motora.

Kedy boli naposledy menene rozvody+vodna pumpa???

Editováno: , autor: PROCHY603
Vloženo

netuším, koupil jsem to před půl rokem a nebylo mi to řečeno, vím, že se to má měnit hned, ale neměl jsem peníze a řemen vypadal jak nový. Chtěl jsem to měnit za 2 měsíce, ale myslím si že to je ta vodní pumpa....takže to asi nechám vyměnit co nejdříve.

Vodí pumpa je poháněna rozvodovým řemenem a řemen se točí v závislosti na poloze plynu že? A bzučení vycházelo někde okolo rozvodů, tzn že všechno odpovídá, že čím více dám plyn, tím více se točí pumpa a tím více to bzučí....uvažuji správně ?

Když se stane něco s pumpou, může se stát něco s řemenem a tím mi zničit motor?

Vloženo

no já to otevírat nebudu :kol-32: a i kdybych to otevřel tak to nepoznám, jestli to je opravdu ona co bzučí. Ale tak nějak jsem si to představoval, že tam je zakomponovaná. Podle mně je to vážně ta pumpa...může se mi rozbít motor když se ta pumpa zničí? asi jo že?

Vloženo (editace)

presne tak,uvažuješ správne :kol-47:

čím více dám plyn, tím více se točí pumpa a tím více to bzučí....uvažuji správně ?

keď sa zadrie vodná pumpa,hrozí následne pretrhnutie rozv.remeňa a tým k stretnutiu ventilov s piestami...

Když se stane něco s pumpou, může se stát něco s řemenem a tím mi zničit motor?

tie plastové kryty sa dajú kúpiť..či ten zadný aj predný..

Jo a ten plastový kryt mám celý popraskaný, dá se koupit nový že? Nechci ať mi tam hobluje řemen.

Editováno: , autor: libero1071
Vloženo

TO CEZAR:

ako píše Under pozri najprv na vrakoviskách,môj odkaz ti pomôže v tom,že vieš aspoň číslo dielu a podla toho zháňať...

spodným krytom myslíš čo je za rozvodmi (plastový) alebo úplne ten spodný (plechový)??

LINK plechový:http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/038109147-kryt-ozubeneho-remenu-oct-1-9-octavia.html

LINK plastový: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/038109145d-kryt-ozubeneho-remenu-octavia.html

Vloženo

no ona tá vodná pumpa nie je na spodku motora..aby ju majiteľ nehľadal u olejovej vane

foto je ilustračné,aby sa tu nespustila vlna debaty,že značím rozvody fixou :kol-28:

:kol-47::kol-26: PISAL SOM ZE JE u olejovej vani???

Vloženo

nie nepísal...písal si na spodku motora...namiesto toho,aby si upresnil svoj príspevok,tak zasa reaguješ nekonkrétnou odpoveďou :kol-47:

:kol-24: Na co budem konkretne pisat kde je vodna pumpa ked aj tak 95% ludi tu z fora si to da vymenit v servise. Urcite si to neopravi doma a sam. :kol-28: Alebo sa mylim??? :kol-27::kol-31:

Vloženo

na jednu stranu ano, nechám si to opravit v servise, na druhou stranu, zajímá mně kde to je a jsem rád když na jakémkoliv tématu jsou obrázky. Člověk má v tom více jasno i když to nepotřebuje, ale může to potřebovat někdo jiný.

Tak a teď k tomu odkazu Libero - vypadá to na ten druhý odkaz spíše. Jak jsem se tak díval, tak abych ten kryt sundal, musely by jít dolů všechny ozubené kola. Je našroubovaný na motoru si myslím. Je plastový a je prasklý. Zacvakává se do něj ten díl z tvého úplně prvního odkazu - ten kryt vrchní. A bylo mi nabídnuto i spájení toho plastu ať nemusím kupovat nový, tak mrknu na vrakáče a rozhodnu se co bude lepší.

Díky kucíí :-)

Vloženo

V dnešní době existují hodně dobrá 2 složková lepidla...To by mělo nakryt motoru stačit...

Nebo pár dírek a stahovací pásky.Taky dobrá oprava...Pár prasklých plastů na podvozku mi tyhle pásky už roky drží...

U motokrosařů to je oblíbená metoda opavování lupnutých blatníků :kol-28:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...