Přejít na obsah

1.4 tdi VYSOKA spotreba, prosim


Doporučené příspěvky

zdravim vsechny skodovaky...k veci, koupil jsem si fabii 1.4tdi 55kw...mam ji pul roku, najeto 100 000km a zda se mi ze to proste moc zere...jezdim s celkem volnou nohou, maximalne vyuzivam brzdeni motorem, nejezdim studene starty, staruju jenom kdyz vim ze se auto poradne prohreje...nicmene ho mam uz pres pul roku a dlouhodoba spotreba je 6.4 litru...samozrejme jsem vedel co kupuju a cetl jsem nespocet ruznych recenzi kde psali o suprove spotrebe kole 4.5 litru...jasne ,najdou se zly jazykove ,kteri budou tvrdit ,ze spotreba je vzhledem k zimnimu obdobi a rekneme i 15ti palcovym pneu standardni..ale ja si kupoval auto ktery melo jezdim max do 5ti litru..co myslite skodovaci..cetl jsem i nejake diskuze o dotankovani cele nadrze a ze to palubni pocitac nejak oblbuje..ae to se mi zda jako blbost, kdyz proste natankuju 37 litru a najedu 700 km tak spotreba bude stejne stejna jako kdyz natankuju 45 litru a najedu treba 850..tim bych ale nechtel nekoho zmast od jeho nazoru, budu rad za kazdy prispevek...chtel bych hlavne oslovit majitele stejneho typu motoru a jejich nazor na vec a zkusenosti...diky a at se dari

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tak, palubní PC vždy netvrdí přesnou pravdu - je to jen orientační ;)

esomarena: záleží hodně na tom, co se jezdí a jak....pokud jezdíš často jen couračky, kdy se motor ani pořádně neprohřeje, tak je diese "žravej" a není problém jezdit kolem 6 - 7l/100km.....ona ta spotřena u 1.4TDi je opravdu nízká, ale jako kombinovaná, tudíš že se nejezdí jen malé vzdálenosti :) jináč subjektivně jak auto "táhne"? v kolika lidech jezdíš? 6.4/100km je na 1.4 TDi opravdu dost, osobně auto co podpis a teď přez zimu 50 na 50 město střední vzdálenosti a průměrka 5.8l/100km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ted uz merim spotrebu jenom pres palubni PC, ale kdyz jsem auto mel cerstve tak jsem si pocital sam podle kilometru a o moc se nelisila...50% jizd jezdim sam a zbytek tak ve dvou ve trech...ty pneu jsou 195/50/15 ale zase tak velky kola to nejsou aby mi o tolik zvedali spotrebu ne?co kdyz pujdu na diagnostiku??objevi mi to treba spatnou filtraci vzduchu, nebo zanesenou palivovou soustavu??zacinam si myslet, ze je to nejaky podobny problem, jezdim opravdu sporive...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

50% jizd jezdim sam a zbytek tak ve dvou ve trech...ty pneu jsou 195/50/15 ale zase tak velky kola to nejsou aby mi o tolik zvedali spotrebu ne?co kdyz pujdu na diagnostiku??objevi mi to treba spatnou filtraci vzduchu, nebo zanesenou palivovou soustavu??zacinam si myslet, ze je to nejaky podobny problem, jezdim opravdu sporive...

tak to moc vytíženej nejezdíš a s pneu 195/50 R15 je to oproti 185/65 R14 téměř zanedbatelnej rozdíl (u mne v desetinnách litru na sto km) = zvednout spotřebu můžou, ale téměř zanedbatelně....diagnostika by v případě problémutento samozřejmě ukázala ;) PS: na spotřebu a potažmo výkon motoru by mělo vliv kdyby byl výfuk přicpanej (nejčastěji v katalizátoru) to že je někde povrchová ďura u dieselu nemá takovej vliv jako u benzínu - popravdě i kdyby ti výfuk upadl, tak to jede stejně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jsem majitelem FI, 9/2005 1,4tdi 55 kW, má najeto 120 tis. km, pneu 185/60 R14 dunlop SP winter response, palivo nakupuji OMV při mrazech jinak globus. Jezdím trasu Vodňany-ČB - 2 lidi (celkem rovina)40 km. Občas pojížďky po městě cca 12% ujetých km). Dlouhodobá průměrná 4,3 l/100km, podle tankování 4,4 l/100km. Upozorňuji - nejsem závodník (dodržuju rychlostní limity a využívám brždění motorem). Pokud jedu trasu V-ČB je průměrná spotřeba na začátku města ČB 3,9 až 4,1 dle situace na silnici. Opravdu je tvá spotřeba nezvykle vysoká. Příčin může být celá řada od podhuštěných pneu, přes technický problém na výfukové soustavě, palivové soustavě a též i na tech. stavu motoru. Moje rada: zkontroluj stav celé výfukové soustavy (i pro stk budeš stejně potřebovat mít jí ve stavu ok)netěsnost ve výfukové soustavě může mít přímý vliv na spotřebu, zkontroluj tlak ve všech pneu (nevím jestli víš, že zimní pneu se foukají na vyšší tlak než letní - dočteš se více v knížce(návod k obsluze?) k vozu. Předpokládám, že dodržuješ serv. intervaly a že dáváš auto do autoriz. servisu. Ale i tam se může přihodit, že při výměně např. olejové náplně vymění pouze 1/2 a zbytek vyšetří mechanik pro sebe. To samé může udělat se vzduch. filtrem (místo výměny provede pouze vyfoukání)atd... . Konkrétně vzduch. filtr můžeš snadno zkontrolovat sám (z praxe vím, že má vliv jak na úbytek motor. oleje tak teort. může mít i vliv na spotřebu i když ne tak velký). Doufám že nebudeš mít smůlu a nenarazil jsi prostě na špatný kus ať už z výroby nebo po špatném předchozím majiteli. S radou "protáhni to na dálnici" se já osobně nestotožňuji. Pak už jen může pomoci kvalitní diagnostik v servise který by provedl kontrolu vstřikovacího systému, funkce turba, tlaky ve spal. prosotru aj.. Osobně jsem s mím vozem spokoje hlavně co se týče spotřeby. Přeji hodně štěstí při hledání závady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

esomarena ... napisem ti svoje postrehy ... kupil som minule leto v auguste (srpen) fabiu 1.4 TDi (59kw) v combajnu ... do novembra (listopad) sa moja priemerna spotreba (podla PP, ziadne ine merania) pohybovala okolo 5,8 litra ... az nastupila zima, dost silna zima a spotreba isla pekne postupne smerom nahor az k dnesnym 6,3 litra ... podotykam, ze jazdim 99% mesto, kratke trasy, narocne na zahrievanie motora, castokrat sa motor ani nezohreje a uz ho vypinam, same semafory (ja este ani nezaradim 2ku a uz mam semafor) a pod. ... aj napriek tymto podmienkam sa k nemu spravam setrne, nevytacam ho nad 2500 ot. ... este spomeniem, ze hned po kupe som kupil hliny 195/50 R15, vymenil olej, vsetky filtre a dal skontrolovat na pocitac, ktory neukazal ziadne chyby ...

... jakmile vyjdem s autom mimo mesta, spotreba pri normalnej ale razantnej jazde rychlo (po cca. 15-20 km) klesne na cca. 4,6 litra a pri dlhsej ale uspornej jazde sa pohybuje niekde medzi 3,9 a 4,2 litra ...

... pytam sa ... je moja sucasna aktualna priemerna spotreba 6,3 litra vysoka ? ... ak zoberiem za akych podmienok = dlha zima jak svina, 99% mesto, takmer ziadne zahrievanie, rusna premavka a pod. ... myslim, ze nie ... ak mi niekto bude tvrdit, ze zarucene jazdi s tymto motorom v meste za cca. 4,5 - 5 litrov, tak mu neverim !!! ... jazda mestom nie je jazda mestskym obchvatom ustalenou 80kou na 5ke, ale semafory, brzda-plyn (hoci aj usporne) a pod.

... ak ty, esomarena, mas spotrebu 6,4 litra a v meste jazdis malo, tak neviem ... aj tak sa mi to nezda vela ... ale predsa by som popozeral kde moze byt pes zakopany ...

... vela som ti asi nepomohol, ale chcel som napisat svoje postrehy s tymto motorom ... aj tak si myslim, ze dokaze mat skvelu spotrebu !!! ... mnohokrat ma o tom uz presvedcil ...

Editováno: , autor: kantorek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

esomarena ... napisem ti svoje postrehy ... kupil som minule leto v auguste (srpen) fabiu 1.4 TDi (59kw) v combajnu ... do novembra (listopad) sa moja priemerna spotreba (podla PP, ziadne ine merania) pohybovala okolo 5,8 litra ... az nastupila zima, dost silna zima a spotreba isla pekne postupne smerom nahor az k dnesnym 6,3 litra ... podotykam, ze jazdim 99% mesto, kratke trasy, narocne na zahrievanie motora, castokrat sa motor ani nezohreje a uz ho vypinam, same semafory (ja este ani nezaradim 2ku a uz mam semafor) a pod. ... aj napriek tymto podmienkam sa k nemu spravam setrne, nevytacam ho nad 2500 ot. ... este spomeniem, ze hned po kupe som kupil hliny 195/50 R15, vymenil olej, vsetky filtre a dal skontrolovat na pocitac, ktory neukazal ziadne chyby ...

... jakmile vyjdem s autom mimo mesta, spotreba pri normalnej ale razantnej jazde rychlo (po cca. 15-20 km) klesne na cca. 4,6 litra a pri dlhsej ale uspornej jazde sa pohybuje niekde medzi 3,9 a 4,2 litra ...

... pytam sa ... je moja sucasna aktualna priemerna spotreba 6,3 litra vysoka ? ... ak zoberiem za akych podmienok = dlha zima jak svina, 99% mesto, takmer ziadne zahrievanie, rusna premavka a pod. ... myslim, ze nie ... ak mi niekto bude tvrdit, ze zarucene jazdi s tymto motorom v meste za cca. 4,5 - 5 litrov, tak mu neverim !!! ... jazda mestom nie je jazda mestskym obchvatom ustalenou 80kou na 5ke, ale semafory, brzda-plyn (hoci aj usporne) a pod.

... ak ty, esomarena, mas spotrebu 6,4 litra a v meste jazdis malo, tak neviem ... aj tak sa mi to nezda vela ... ale predsa by som popozeral kde moze byt pes zakopany ...

... vela som ti asi nepomohol, ale chcel som napisat svoje postrehy s tymto motorom ... aj tak si myslim, ze dokaze mat skvelu spotrebu !!! ... mnohokrat ma o tom uz presvedcil ...

[/quot

.......mám 1.4 TDi 59kw do práce jezdím 25km denně a používám často volnoběh při sjíždění z kopce a spotřeba do práce4,3 l když jedu delší trasu např.40km dostávám se na spotřebu 3,9 l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 1,4 TDI PD 59KW kombíka a jezdím denně vyloženě po Brně - když píšu po Brně tak myslím tak jak píše Kantorek co 100m semafor a samý kolony všude. jezdím vyloženě klidně a nějak auto jízdou netrápím,jinak samý studený starty (chudák autí) a dřív než se stihne zahřát tak už sem na místě a průměrná spotřeba tady na těch krátkých trasách je kolem 5,5-6 l ale když vyjedu někam dál tak spotřeba okamžitě klesá. jeli jsme ve 4 lidech uplně plně naložení do itálie - cca 1000km celou cestu po dálnici max 130km/h a spotřeba 4,2 a když jezdím mimo dálnici tak jsem schopný dostat se i pod 4 litry. Např. jeli jsme ve 4 lidech na Salzu (cca 500km), plně naložení, na střeše 2 plastový kajaky, v kufru 2 nafukovací kajaky - fakt těžkej náklad- a jeli sme mimo dálnici 90 - 100 a spotřeba 4,3. Rozhodně nejezdím jak posranej ale snažím se auto držet v optimálních točkách (2500 dle max krouťáku) a využívám setrvačnost a brzdím motorem. jinak hodně pomáhá (i ve spotřebě) tempomat. Mě osobně to udělá na delší štrece po dálnici klidně i litr. když ho zapnu tak se auto uplně uklidní a je to dost poznat.

myslím že máš někde chybu. pokud tvrdíš že nejezdíš po městě a nehoníš to jak nadmutou kozu tak je určitě někde chyba. hodně pomůže vyměnit pal. a vzduch. filtr... ty podhuštěný kola sou taky dost znát...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mam to same co starburst a musim NAPROSTO souhlasit i s tim co napsal kantorek.

Pokud je na mem premistovatku vse v poradku a to JE, tak mam ty same zkusenosti co tito dva clenove.

S timto motorem je proste potreba se naucit zachazet a odvdeci se pak slusnou spotrebou.

Je samozrejme mozne, ze ta 55ka muze mit trochu odlisne vlastnosti.

Mam pocit,ze jsem nekde cetl, ze prave i kuli spotrebe Bolka presla na ty 59tky?!?!?!?!?

Ale nejsem si tim jisty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak panové..zatím jsem na nim moc nepřišel ani už to tolik neřeším...přezul jsem PNEU a dlouhodoba spotreba merena podle palubniho pocitace pocitana z 1400 km je 5.4 l/100...no zda se mi to porad moc, ale vite jak se to rika, kdo chce vic nema nic :-)...nasel jsem ale pod palivovym filtrem nejakou skvrnu, ktera proteka pres naraznik ven z auta...je tam tusim chladic paliva...co myslite? nedokazu rozeznat jestli je to kapalina z chladice nebo nafta, kazdopadne je to mazlavy, ale jako nafta to nesmrdi..nemate nekdo nejaky zkusenosti??jinak FABIA FOREVER, dik Marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak panové..zatím jsem na nim moc nepřišel ani už to tolik neřeším...přezul jsem PNEU a dlouhodoba spotreba merena podle palubniho pocitace pocitana z 1400 km je 5.4 l/100...no zda se mi to porad moc, ale vite jak se to rika, kdo chce vic nema nic :-)...nasel jsem ale pod palivovym filtrem nejakou skvrnu, ktera proteka pres naraznik ven z auta...je tam tusim chladic paliva...co myslite? nedokazu rozeznat jestli je to kapalina z chladice nebo nafta, kazdopadne je to mazlavy, ale jako nafta to nesmrdi..nemate nekdo nejaky zkusenosti??jinak FABIA FOREVER, dik Marek

Čau. Nevím co jsi všechno zkoušel, ale něco podobnýho jsem se spotřebou řešil teď po zimě aji já. Zvýšená spotřeba oproti loňsku caa 8dcl na dlouhodobé 5.9 l oproti 5- 5.1 co jezdívám. Auto jelo normálně žádný pokles výkonu jsem nezaznamenal. Při běžný ježdění jsem se nemohl dostat na denní spotřebě pod 5 l/100. Nechal jsem si udělat diagnostiku váhy, turba, a dávkovaní vstřiku jestli je v še ok, protože dle mého to byl vcelku velký nárust. Váha nebyla ůplně 100% ale plnila vceku dobře. Mechoš mi řekl že ji mám vyčistit a se uvidí jinak ostatní bylo ok. Tak jem ji vypral v lihu vyfoukal vzduchem vyměnil palivový filtr a vyčistil egr ventil, ale ten stím asi neměl nic společnýho a auti už jezdí jak má. Spotřeba klesla pod 5L takže teď jezím už zase za krásných 4.5 :) denní spotřeby a celková klesla prozatím na 5.5 l. Jo a jsem po výměně olejue a vzduch filtru ;)

Editováno: , autor: martikk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, no nejak to shrnu..diagnostiku jsem delal myslim v zime...samozrejme vsechno v poradku...vahu vzduchu jsem cistil, bohuzel jenom prostriknutim cisticem na brzdy( neprisel jsem totiz na to jak ji rozebrat uplne jestli mi rozumis...ten valcovitej dil od ty jakoze elektroniky...jsou tam dva srouby tvary torx, ale jakoby byly uprostred zality nejakym cudlikem...nejsem mechanik tak se omlouvam za diakritiku :-))nebo jsi to cely namocil v nejakym sajrajte???palivovy filtr a vzduchac chci menit az po lete, nebo myslis ze to mam ted zkusit udelat vsechno naraz??jeste teda nevim jak vycistit ten ventil EGR...jinak fakt bych nejakou spotrebu neresil, kdybych porad necetl jak ostatni s tou samou motorizaci jezdi vesele pod 5 litru a ja se pod tuto hranici nikdy nedostal a to jezdim fakt sporive..kdyz pospicham tak neni problem jet podle p.p. za 7 litru a to ne ve meste..po okrskach...jeste takovej detail..ted jsem menil ventilar, protoze vyhorel (a to doslova :-)) a vsiml jsem si ze pod intercoolerem(jakoze tim chladicem vzduchu) je nejakej sajrajt..neco tam proste vytejka..co myslite, ze to je??plni se to nejakou kapalinou neco co myslite???dik za kazdou odpoved Marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, no nejak to shrnu..diagnostiku jsem delal myslim v zime...samozrejme vsechno v poradku...vahu vzduchu jsem cistil, bohuzel jenom prostriknutim cisticem na brzdy( neprisel jsem totiz na to jak ji rozebrat uplne jestli mi rozumis...ten valcovitej dil od ty jakoze elektroniky...jsou tam dva srouby tvary torx, ale jakoby byly uprostred zality nejakym cudlikem...nejsem mechanik tak se omlouvam za diakritiku :-))nebo jsi to cely namocil v nejakym sajrajte???palivovy filtr a vzduchac chci menit az po lete, nebo myslis ze to mam ted zkusit udelat vsechno naraz??jeste teda nevim jak vycistit ten ventil EGR...jinak fakt bych nejakou spotrebu neresil, kdybych porad necetl jak ostatni s tou samou motorizaci jezdi vesele pod 5 litru a ja se pod tuto hranici nikdy nedostal a to jezdim fakt sporive..kdyz pospicham tak neni problem jet podle p.p. za 7 litru a to ne ve meste..po okrskach...jeste takovej detail..ted jsem menil ventilar, protoze vyhorel (a to doslova :-)) a vsiml jsem si ze pod intercoolerem(jakoze tim chladicem vzduchu) je nejakej sajrajt..neco tam proste vytejka..co myslite, ze to je??plni se to nejakou kapalinou neco co myslite???dik za kazdou odpoved Marek

Já bych to vyměnil hned. A pokud máš původní váhu vzduchu a po výměně filtrů by spotřeba nešla dolů, tak bych uvažoval o výměně i té váhy. Jak je známo pokles její učinnosti sám nepoznáš. Ikdyž může ukazovat na vagu že je ok tak podle mechoše už nemusí plnit jak má? Proto je dobré ji v něčem vyprat vyfoukat a pak se uvidí. Nemusí se kupovat celá váha vzduch stačí to čidlo pokud to tak někdo nabízí. Jinak na vyndání toho čidla potředuješ torx s dutým středem. Když ji vytáhneš tak se čistí ty kovový tyčinky co vyčuhují dole a na těle toho čidla jsou ještě dírky. Nic se nečistí mechanicky jenom nejakým přípavkem nebo lihem a vzduchem se to vyfouká. Čidlo rozebrat nejde!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar...no otazek mam zase plno :-) ohledne toho ventilu EGR..k cemu je dobry ho zalepit? a ohledne ty vahy vzduchu...kdyz si teda najdu ty srouby tvaru TORX s dutym stredem a vahu ocistim, musim tam pres pocitac neco vyvadet??jak pisou v tom clanku, ze neco nuloval..kompa samozrejme mam, ale zadnej kabel ani program k tomu...a jeste by me zajimala jedna vec...vyhorel mi vetrak na chladici..musim sehnat primo na TDi nebo staci nejakej obyc..a posledni :-)ja vim, ze jsem otravnej..prisel jsem na to, ze mi asi neco tece z intercooleru..je to mastny a auto celkove syci, proste chladic v hajzlu...zajima me, jak se do chladici soustavy dostane tenhle mastnej sajrajt???chapete me..abych nevymenil intercooler a za pul roku z nej zase neco teklo a zavada byla jinde...diky za kazdy rady, moc mi pomahate a fakt mi to hodne pomaha..dik marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR slouží k reciklaci nespálenýho paliva a snižování emisi. V zimě pak k rychlejšímu ohřátí motoru. Takže palivo shoří ve válci jde do výfuku a část slpodin jde zpět přes EGR vetil do sání a znovu shoří. Proto je tak zasraný. Zaslepuje se právě kvůli tomu bordelu co dělá kolem. Pak ti z intercoleru nebudou týc ty sračky co ti tečou. Od určítého roku byvá EGR elektronický a ten se odstavuje zaslepkou + se musí odstavit vagem. Aspoň myslím. Já mám ještě mechanický kámoš má o rok mladšího golfa a má elektronický a měl to celý zasraný od oleje. Tudy ti teče olej do intercoleru. U váhy se nic nenastavuje. Vyčistit a šup zpátky. Vetilátor bych koupil z vrakáče co tam patří, ale myslím že jsou stejný u všech fábii.

Já bych první čistil vyměnil filtry a pak uvidíš. Nejlevnější varianta.

post-691-1276109410,3703_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...