chipmann Vloženo 2. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2013 (editace) zdravím vás, mám problém že keď idem po diaľnici 130, otáčky nad 2500, aktuálna spotreba 5l/100km, tak mi začne autom akoby trhať, pomôže keď spomalím, potom to prestane. To iste robi keď idem do prudkého kopca na studenom motore, rýchlosť cca 60, otáčky 2000, aktuálna spotreba 15l/100, musím spomaľovať a zrýchľovať aby som ten kopec vyšiel... Upozorňujem že toto sa deje len občas, nie vždy, väčšinou ide auto bez problémov. Naštudoval som si túto tému a vyčistil som sacie potrubie, egr ventil + zaslepil som ho, čističom bŕzd som vystriekal váhu vzduchu. Fabia ma nalietane 390tis km, prekvapilo ma že po toľkých km v sacom a na egr ventile bola len slavá vrstva sadze max 2mm, ani to nie. Podľa fotiek čo som pozeral na nete som čakal väčšie znečistenie. Čistené to predtým určite nebolo. Pravidelne po 15tis mením olej castrol edge TD 5w-40 a posledných 90tis km tam lejem naftu jedine z tesca+pridavam VIF. Na egr som použil šrobovak+čistič karburátorov+kefku, na sacie potrubie malé šróbiky a matky a technický lieh a všetko je bez problémov čiste, tým som chcel len povedať že netreba zháňat čistič egr a turba ktorý rozpúšťa karbón a hlavne nedá sa nikde zohnať. No a po vyčistení to trhanie motora neprestalo, poradíte čo ešte s tým robiť? Ešte ma napadá prečistiť turbo a posledná pomoc bude návšteva servisu... Alebo bude dačo so vstrekovaním??? A ďalšia vec, po zaslepení egr sa mi nezohreje motor, 200km zo Žiliny do Bratislavy je ručička teploty oleja cca o 20% nižšie ako je optimum v strede. To asi nieje dobré. Ani v malých ani vo vysokých otáčkach sa nezohreje, iba keď som zastavil a nechal voľnobeh tak do 5 min bola teplota na optime v strede. Nebude lepšie egr otvoriť?... Poraďte ak viete niekto..... Dopredu díky ešte jedna vec, podtlaková hadička(otvára egr ventil) čo ide od egr k nejakému ventilu, tak ten ventil je po jazde celkom horúci. Je to normálne? Keď je tam len podtlak tak by to malo byť studené nie? Asi to súvisí s tým zaslepením egr.. Tohle vypadá na nějaký vstrik zajdi na diag. A uvidíš Editováno: 2. Říjen 2013, autor: Wojnar Nauč se pracovat s příspěvky!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirka1022 Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 EGR byl kontrolován tak jak to popisujete a je v pořádku Ahoj, mám podobný problém, už jsi to nějak vyřešil?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kopr333 Vloženo 19. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2013 Nevyřešil. Jezdím se svítící kontrolkou. Mechanik co me to vše kontroloval tak řekl že to mám nechat projevit. Prý to může být klidně i přímo ten EGR ventil nějaký načatý a časem odejde uplně. Kupovat nový se mi nechce když nevím jestli je to opravdu tím. Ještě mi říkal že bych to mohl zkusit chipnout že se tím ten EGR odstaví ale to asi bude blbost když ty to chiple máš a máš stejný problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robo-Cadca Vloženo 24. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2013 vymenil som 2 vstrekovace a nepomohlo, a nakoniec bola zavada v kabelazi ku vstrekom, vymenil som to, material 50e je to OK 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka-spel Vloženo 11. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2013 (editace) Čím čístíte EGR? Mě se nejlépe osvědčil Milit. Editováno: 11. Prosinec 2013, autor: ka-spel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka-spel Vloženo 11. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2013 Ahoj,už jsem to tu několikrát hledal ale na můj problém jsem odpověď nenašel. Mám Škodu Octávii II 1,9 Tdi PD 77kw. rv 2005 Už delší dobu řeším problém se závadou P0401 Ventil zpětného vedení výfukových plynů. Už mi proměřovali kabeláž,zkoušel jsem mněnit krabičku která ovládá pouštění podtlaku,kontrolovali se podtlakové hadičky,mněnil jsem váhu vzduchu konroloval se EGR ventil. Žádná z těchto věcí ale nepomohla a závada je tam pořád a pokud se smaže tak po ujetí několika kilometrů se objeví znovu. Motor jede normálně neškube ani není v nouzovém režimu. Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? Poraďte prosím. Vyměnit EGR co chceš jiného slyšet. Mě po vyčištění EGR se objevila kontrolka emisí. Diagnostika vypsala tu samou závadu. Po vymazání závad se vždy po cca 20 km znovu objeví. Včera jsem vymazal a skočilo to znova. Podle VAGu jsou tam jasně viditelné rozdíly mezi požadovanými hodnotami a skutečnosti. Dnes jsem jel za mistrem diagnostikem Viktorem do Litovle a potvrzeno, že je to prostě EGR. Mechanická závada, EGR se zasekává. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 12. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2013 taky jsem to nedávno řešil. Kontrolka motoru se rozsvítila, na diagnostiku, chyba EGR vymazána, po cca 20km to svítilo zase. Po konzultaci s mechanikem, že vyčištění velice často nepomáhá a nakonec se EGR musí stejně měnit, jsem tam nechal dát nový rovnou, zas taková částka to není. Auto má skoro 200 000km, tak se s nějakou investicí musí počítat. Auto hned neplánuju prodat, tak snad další desetitisíce kilometrů bude od EGR klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kopr333 Vloženo 13. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2013 jakou značku toho EGRu tam mám dát? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PARAMEDIC Vloženo 5. leden 2014 Sdílet Vloženo 5. leden 2014 Ahoj. Prosím poraďte mi. Přečetl jsem si výše popisované problémy s EGR ventilem. Mám nejspíš obdobný problém. Mám Fabii 1.4 TDI PD 59kw. 200tis.km najeto. Z ničeho nic, když jsem motoru "šlápnul" na krk abych občasně vypálil saze ve výfukové soustavě, se najednou začal linout od motoru tak zhruba od 3000ot./min. zvláštní zvuk, jako nějaké drnčení, více z prostoru blíže palubovce. Nejde mi ale do hlavy, že tento zvuk, co jakštakš popisuju, nevzniká pořád. Navíc když běží motor na volnoběh, tak lze slyšel zvuk, který jsem neslyšel, takový pumpovací zvuk, pumpumpumpum, také tento zvuk není pořád slyšet, jak kdy. Zkoušel jsem sundat potrubí co vede k EGRu a ze sání k motoru vystřeloval vzduch, když tento pumpující zvuk zmizel, taktéž už nevystřeloval proud vzduchu z EGRu tedy od sání do motoru. EGR ventil a škrtící klapku jsem vyčistil, bylo to zam*dané, horší než komín, 2mm vrstva karbonu. Nyní mám EGR se škrtící klapkou vyčištěný a nic se nezměnilo. Když motor vytočím tak to někdy drnčí, je to takový nezdravý zvuk. Úbytek výkonu není, auto krásně táhne, na VAGu bez závady. Olej motor nežere. Motor jede jak hodinky. Zkusím vylučovací metodou ještě zaslepit EGR. Ještě mě napadlo, jestli toto drnčení nemůže vznikat z důvodu zasraného katalyzátoru, když to vytočím, tak se zapráská spalinami a dělá to pak bordel. Děkuji za vaše názory. Petr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. leden 2014 Sdílet Vloženo 5. leden 2014 Hele a nevadí ti, že jsi v motoru 1.9 TDI OII? Navíc stejný příspěvek jsem ti už jednou přesunul do Fabií, když nehledáš. A jak tak sleduju, další obdobné tam již máš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PARAMEDIC Vloženo 6. leden 2014 Sdílet Vloženo 6. leden 2014 (editace) Hele vůbec mi to nevadí, třeba je zde někdo kdo mi alespoň poradí a nebude mě peskovat za to, že zde řeším motor z fabie, který je totožný s motorem z Octavie II 1.9 TDI PD. Děkuji. Editováno: 6. leden 2014, autor: Pawouk Odstraněna citace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. leden 2014 Sdílet Vloženo 6. leden 2014 Ale mě vadí, že tady máš po foru několik skoro stejných příspěvků, tak si v tom laskavě udělej pořádek. A necituj předchozí příspěvek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alchemist Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 ahoj chcel by som sa opytat, citam na fore ze ste mali problem s tymto ventilom, dnes sa mi stalo ze idem po rovine a zrazu mi prestal reagoval plyn, proste som stlacal plyn.pedal na podlahu a proste motor netahal tak som zastal motor normalne drzal volnobeh a ked som pridal na neutraly tak ma to niekedy pustilo na 4000ot niekedy iba na 1700 a hned prestal plyn reagovat a padli otacky na volnobeh, potom som nejako sa dotackal domov a teraz to funguje v pohode,a v servise mi napojili na PC a ze ziadna zavada, chcem sa opytat ci to moze robit ten EGR ventil? este spomeniem ked som isiel v january do Talianska tak sa mi toto iste stalo na dialnici ale zastal som a pokracoval dalej, a o tyzden nato idem do kopca zrazu strata vykonu kontrolka motora, a emise do dilny, tak mi to chlapi vycistil vymazali chyby a jazdilo sa dalej tak rozmyslam ci to nemoze byt ten EGR ventil, prosim poradte ci moze byt moj problem spojeny s tym ventilom, nechce sa mi ho menit a problem bude pretrvavat, dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HONZA 1982 Vloženo 17. Červen 2014 Sdílet Vloženo 17. Červen 2014 ahoj uz jsi prisel cim to je ja mam ten samy problem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zelo7 Vloženo 17. Červen 2014 Sdílet Vloženo 17. Červen 2014 No presne takto sa prejavuje aj zadrhávajúca regulácia turba, aj keď to by vypísalo chybu na diagnostike. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HONZA 1982 Vloženo 21. Červen 2014 Sdílet Vloženo 21. Červen 2014 no me to napsalo na dia plnici tlak EDIT: a ze by to mohl byt blok magnetickeho ventilu NECITUJ POSLEDNÍ PŘÍSPĚVKY A EDITUJ PŘÍSPĚVKY!!! wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zelo7 Vloženo 21. Červen 2014 Sdílet Vloženo 21. Červen 2014 Regulacia plniaceho tlaku - prekrocena horna medza. Ak ti to pise tuto chybu tak by to mohlo byt tym turbom. Skus ho niekedy prehnat po dialnici nech sa riadne vypali a rozhybala sa regulacia, uvidis ci sa to nezlepsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smallpuck Vloženo 7. Únor 2015 Sdílet Vloženo 7. Únor 2015 Taj jsem si dnes, jen tak preventivně vyčistil EGR. Motor 1,9 TDI PD, BKC. Sprej z autokelly za 111Kč. Demontáž a montáž šla perfektně, čištění už trochu horší, ale výsledek posuďte sami. :-)))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 9. Únor 2015 Sdílet Vloženo 9. Únor 2015 Pekne. Taky jsem to asi pred rokem preventivne cistil. Ja tam toho mel teda o neco vic, ale nic hrozneho. Kolik mas najeto? Ja v te dobe mel asi 200 tkm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smallpuck Vloženo 10. Únor 2015 Sdílet Vloženo 10. Únor 2015 Já mám najeto 217 tkm. Vše šlape jak hodinky, ale staram se, zejména o motůrek. :-) Vše pravidelně měním a dávam mu myslím to nejlepší. Jinak čipnuto na 103kw, čip dělanej ve 150tkm a doposud vše bez problému a původní. Myslím setrvák, spojka turbo a pod. :-)))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 29. Březen 2015 Sdílet Vloženo 29. Březen 2015 hosi potreboval bych nejaky postup jak zjistit pres diagnostiku spravnou funkcnost EGR,neporadi nekdo?diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 (editace) Zapni logovani bloku 3 v RJ motoru. Dava tyto udaje. 1. Engine Speed 2. Exhaust Gas Recirculation (spec.) 3. Exhaust Gas Recirculation (actual) 4. Exhaust Gas Recirculation Duty Cycle A treba na trojku dejme tomu pri 1200 otackach dej plny plyn a drz ho alespon do takovych 4000 otacek. Potom vypni logovani a vznikly csv soubor importuj do Excelu, ve kterem z toho vytvor graf. Pokud ti EGR neotvira, budes mit namerenou hodnotu porad vyssi nez specifikovanou. Pokud mas naopak EGR zasekly otevreny, bude namerena hodnota porad nizsi nez specifikovana. Pripadne muzes mit vadnou vahu vzduchu, protoze ta to meri... Tady prikladam muj graf z funkcniho motoru. EDIT: Tak si rikam, ze te mozna ani tolik nezajimaji hodnoty pri akceleraci, protoze pri te je stejne EGR zavreny. Ale aspon vyzkousis, jestli neprofukuje. Jinak na volnobeh mam Exhaust Gas Recirculation (actual) cca 240 mg/str. Kdyby EGR na volnobeh neotevrel, bylo by to cca 470 mg/str. Editováno: 30. Březen 2015, autor: LucasCZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 diky nejak to zkusim s kabelem ted zacinam jde u nej udelat i zakladni nastaveni nebo tak neco?vahu mam zanovni pierburg ikdyz asi origo by byl vhodnejsi zepry dava vic nez origo tak nevim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 tak sem to jenom zkusil na ten volnobeh a mam 285 mg/str tak nevim,byl ted cisteny tak nevim jestli se nemusi udelat zakladni nastaveni,jde to nejak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 1. Duben 2015 Sdílet Vloženo 1. Duben 2015 Ja mam EGR rizeny podtlakem, tam tusim zadne zakladni nastaveni neni. Pokud mas rizeny motorkem, tak je dost mozne, ze tam nejake zakladni nastaveni je. (Je takovy vubec? Mozna si to pletu se zdechaci klapkou.) Ale toto nevim. 285 mg/str je podle me naprosto OK. Navic mas 2.0, ja jen 1.9, takze je jasne, ze u tebe budou hodnoty o neco malo vyssi. Kdyby ti EGR neotviral, budes mit na volnobeh cca 500 mg/str. Takze toto je OK. Jste zkus tu akceleraci. EGR musi zavrit, viz co jsem psal predtim... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.