Přejít na obsah

Kufr a jeho komplet otvirani na dalku (pružiny)


Cizap

Doporučené příspěvky

Takze dneska jsem si vyzvedl repasovane a posilene vzpery od Pana Gorcaka. Vzpery posilil ze 400N na 500N, cili o 25%. Pruziny jsem prehodil, za cervene jsem dal modre, kvuli tomu licovani kufru, jak je videt na fotce, modre jsou o neco kratsi... stalo me to 400kc

modre vs cervene

post-26532-1271683829,2449_thumb.jpg

mezera s cervenyma pruzinama:

post-26532-1271683853,7859_thumb.jpg post-26532-1271683862,4489_thumb.jpg

video cervene pruziny

video modre pruziny

z videi jde poznat, ze cervene pruziny to otevrou snadneji, ale na ukor te mezery to za to nestoji!

jeste bych mel asi dodat, ze pan Gorcak tenhle tyden pracuje naposled a objednavky prijima do konce tydne...pak se svou zivosti konci :(

Editováno: , autor: Michal K.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

takze moja skusenost:

namontovane modre pruziny 8020 16x51 na combi r.v.2009. Funguje to super aj ked sa mi zda ze by stacili aj zelene pruziny 8010. Al tie som nemal takze zostali modre s tym ze prilezitostne ked pojdem okolo tak vymenim, resp. vyskusam. Hned na druhy den som si vsimol maly unik oleja a trochu mokre vzpery... Poutieral som a pomaly zatvaral a v jednom momente striekal doslova striekal olej von zo vzpery. Po 5 dnoch machrovania kufor uz iba odskoci ale vzpery ho uz hore nevytlacia :angry: takze taka je moja skusenost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takze jsem nakonec koupil opravdu ty RSové vzpery (nestihl jsem onehdá p. Gorčáka), maji dle servisu 460N, chodi to naprosto perfektne, myslim, ze by vzperam (s modrými pružinami) stacilo i mene, a to mam zadni dvere v plne vybave (roletka, zadni sterac, destnik v sitce zespoda). Jestli maji ty standard kolem 400-410, myslim, ze by stacilo tak 440, aby se to zvedlo, a pritom to slo jeste rozumne zavrit.

Ale i tak jdou dvere zavrit docela OK, cekal jsem trochu horsi odpor, zena si zpocatku trochu stezovala, ale uz to nevadi.

Ještě jedna věc, k dokonalosti stále chybí možnost otevřít takto kufr nějakým tlačítkem z palubky, pokud sedím za volantem s nastartovaným motorem, nemohu dálkou kufr otevřít, musí se klíček vytáhnout a poté to teprve reaguje.

Nedalo by se instalovat nějaké tlačítko (třeba na nevyužíté pozici), které by kufr dokázalo odemknout (a přitom zachovalo bezpečnost, tj. jen při stojícím autě) i bez použití tlačítka na dálce ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tento tydem jsem neuspesne resil instalaci pridaveho tlacitka pro dalkove ovladani otevreni zadnich dveri (kufru), ktere jsou "upgradovany" pruzinami a zesilenymi vzperami.

Bohuzel u O2 FL je jinak reseno pripojeni zamku zadnich dveri, vzhledem k neexistenci "RJ Komfort" u FL a jeji nahrazeni "centralni RJ jednotkou vozu" se to servisu nepodarilo dle publikovaneho schematu (pouze pro starou O2).

Nemel by nekdo radu s modifikaci onoho schematu pro ovladani kufru pridavnym tlacitkem ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačilo by se napojit paralelně na tlačítko 5. dveří, případně přes blokovací relé při zapnutém zapalování.

Chtěl jsem najít správný pin na BCM sledovačkou signálu, ale potřeboval bych se napojit na kontakty tlačítka.

Chtěl jsem se k tlačítko dostat zvenku, třeba po vyjmutí osvětlení RZ. Svítil jsem tam baterkou, ale dráty k tlačítku jsou krátké.

Poradíte prosím, jak se sundává plastový kryt 5. dveří...

Není tam nebezpečí, že ulámu nějaké plastové držáčky a pak to už nebude pořádně držet ?

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už to funguje, i s blokováním při zapnutém zapalování.

Kdybych ale věděl jaká s tím bude piplačka, asi bych si to odpustil...

U tlačítka 5. dveří je hnědý a hnědo-rudý vodič.

Ten jsem našel u BCM, vede do černého konektoru.

Jeho uzemněním se otevírají 5. dveře.

Na tento vodič jsem se u BCM napojil, zapojil přes rozpínací kontakt relé a zapojil k tlačítku.

To jsem už měl doma, původně jsem s ním chtěl blokovat ostřikovače světel.

Teď ale používám denní svícení, takže jsou ostřikovače užitečné.

Relé je zapojené na spínaných +12V, takže při zapnutí zapalování tlačítko odpojí.

post-26406-1278867412,632_thumb.jpg post-26406-1278870800,3349_thumb.jpg post-26406-1278867433,5134_thumb.jpg post-26406-1278867440,2407_thumb.jpg

post-26406-1278867922,3298_thumb.jpg

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už to funguje, i s blokováním při zapnutém zapalování.

Kdybych ale věděl jaká s tím bude piplačka, asi bych si to odpustil...

U tlačítka 5. dveří je hnědý a hnědo-rudý vodič.

Ten jsem našel u BCM, vede do černého konektoru.

Jeho uzemněním se otevírají 5. dveře.

Na tento vodič jsem se u BCM napojil, zapojil přes rozpínací kontakt relé a zapojil k tlačítku.

To jsem už měl doma, původně jsem s ním chtěl blokovat ostřikovače světel.

Teď ale používám denní svícení, takže jsou ostřikovače užitečné.

Relé je zapojené na spínaných +12V, takže při zapnutí zapalování tlačítko odpojí.

- pokud nechci, aby to nefungovalo pri zapnutem zapalovani, mohu rele vynechat ? Ja chci aby to slo i pri bezicim motoru, ale ne za jizdy...

- pokud se pro otevreni tedy pouzije jen paralelni uzemneni tlacitka na 5.dverich, musi to tedy respektovat originalni funkcnost tlacitka na dverich, tzn. neotevre za jizdy a neotevre pri zamcenem centralu (coz je presne ono, co potrebuji) ?

- ktery drat tedy uzemnenim odemkne 5.dvere ? Hnedy nebo hnedo-rudy ?

- muzes trochu presneji definovat (pro meho technika v servise), kde se na prislusny drat da dostat (nekde pod kastlem) ? Nikdy jeste nedelal O2 FL s tou novou centr. ricici jednotkou...

Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

- ano, relé jen blokuje funkci tlačítka, může se vynechat

- Originální funkčností si právě nejsem jistý, proto jsem ho tam raději dal.

Pokud by byl zamčený centrál, stoprocentně je otevírání zablokované.

Nejsem si ale jistý, jak je to za jízdy. Pokud máš aktivované automatické zamknutí po rozjezdu, skoro určitě se otevírání kufru také zablokuje.

Tato funkce ale ženě vadila, takže jsem ji vypnul.

Domnívám se, že v tom případě bude otevírání funkční i za jízdy. Měl jsem obavy, aby se mi neotevřel kufr třeba při jízdě dálniční rychlostí...

Relé mám zašité pod palubovkou, takže se tam hned nedostanu, abych ho dočasně vyřadil.

- Na odemykání služí rudo-hnědý (hnědé jsou obecně v auto-elektrice spojené s kostrou).

- Do BC modulu jdou tři konektory, vodič od tlačítka jde do konektoru s černým krytem. Nevím ale, zda do tohoto konektoru nejde víc rudo-hnědých (je tam hrozný přístup). Proto jsem ani konektor z BCM nevyndával, překáží tam další svazek. Nevím proto, na jaké číslo pinu je vodič připojený. Jak ale psal Kajman, servis by snad měl mít schémata, pak je to legrace :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Na odemykání služí rudo-hnědý (hnědé jsou obecně v auto-elektrice spojené s kostrou).

- Do BC modulu jdou tři konektory, vodič od tlačítka jde do konektoru s černým krytem. Nevím ale, zda do tohoto konektoru nejde víc rudo-hnědých (je tam hrozný přístup). Proto jsem ani konektor z BCM nevyndával, překáží tam další svazek. Nevím proto, na jaké číslo pinu je vodič připojený. Jak ale psal Kajman, servis by snad měl mít schémata, pak je to legrace :-)

Diky za info, jen pro upresneni, na ten cervenohnedy vodic ses tedy napojil nekde primo ve svazku pres jeho izolaci ?

Predpokladam, ze ten cervenohnedy, vedouci do cerneho konektoru je tam jen jeden :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, napojil jsem se v místě označeném šipkou - kousek kabelu se mi podařilo ze svazku u BCM povytáhnout.

Kleštěmi na odizolování jsem kousek izolace stáhnul a připájel jsem tam kablík od tlačítka.

To je otázka, nevylučuji, že je ve svazku schovaný další, ale neviděl jsem ho...

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak uz mam rovnez funkcni tlacitko pro dalkove elektricke otevreni kufru z palubky, nechal jsem to na servis, vrtani se v kabelovych svazcich u FL neni nic pro me, hosi to (na dvakrat) zvladli na jednicku, jeste musim ale trochu zbrousit ten obrazek na tlacitku, mam tam ted 2 tlacitka pro zap/vyp parkovaciho systemu ;).

Tlacitko funguje perfektne, presne jak jsem chtel je blokovane za jizdy do doby, nez se automaticky (po vyjmuti klicku ze zapalovani), nebo tlacitkem rucne na tunelu neodemkne central.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemas daku fotku jak to vyzera? kam si umiestnil tlacitko?...co ta to vyslo a co vsetko pri tom museli rozobrat :) diky

Fotku nemam, ale mohu udelat, nicmene tlacitko je umistene na jedine volne pozici, kterou jsem tam mel, a to mezi myslim, tlacitkem TPM a kontrolkou vypnuti airbagu. Musim ho jeste prebrousit, protoze tam ted mam 2 tlacitka pro park system (ktere jsem pouzil pro ten kufr), tak aby se to nepletlo. Je nyni i podsvicene.

Co me to vyslo jeste nevim, cele jsem to nechal uz kvuli zaruce (u me dokonce placene prodlouzene) na znackovem servise, kde to dle par rad z tohoto fora udelali.

Rozebirali puvodne i kastlik, nicmene reseni pro klasickou O2 (ja mam FL) ze zde zverjeneho schematu nebylo pro FL pouzitelne, takze po upresneni nutneho dratu uz sundavali jen stredovy panel kolem popelniku. Je to popsane vyse v teto diskuzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

chlapci takze na combicko bud ST11580 alebo SZ 8030.16X051? ide o rovnake pruziny len je iny vyrobca?

cusky na adrese alcomex najdu tohle objednavaci cislo a pod tim je prumer hridela 9,5mm a ja mam pistky silny 8mm nebude to mit velkou vuli,napis chci si je obednat a chci to vedet presne at prijdou ty spravny,dik za opoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Tak jsem dneska namontoval cervene pruziny SZ8020.16x51 ... mam liftback se zadnim steracem, rok 05 a vysledek vidite na videu...testovano pri 14°C ... zitra zajedu za panem Gorcakem a necham si renovovat vzpery a posilit je o 15% cca... a asi tam pak dam modre pruziny!

jinak to zavirani kufru je trosku pracnejsi, ale neco za neco no...snad to ale nebude vazne nicit ten zamek!

Nezda se vam nekomu, kdo uz pruziny na LIFTBACKU ma, ze se posunulo viko kufru jakoby dozadu? ze je vetsi prechod mezi svetlem a vikem? nebo se mi to jen zda? Koukam, ze tenhle problem mel "milos" .. docela me to trapi, aby do auta treba nezatikalo nebo tak :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdarec.chci si taky udelat tuhle vychytavku ale mam Oct II 06 Ambientku a ta nema otvirani na dalkaci.nechal sem si udelat vystrelovaky a chci to dodelat...co mate za dil(pohon cislo oznaceni)co otvira ten kufr.ja tam mam jen ten microspinac..nikde se mi to nedari sehnat...diky moc.daam modry...snad budou stacit kdyz dodelam kridlo ;) mozna nejakej pohon na plynule otvirani a zavirani..premyslel nekdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...