Přejít na obsah

Oct II. 1.8TSI (nejlépe 4x4) - dlouhodobá provozní spolehlivost


pavproch

Doporučené příspěvky

Je tady někdo, kdo už má nalítáno opravdu hoooodně (víc než 100kkm) kilometrů v Oct. II s přímovstřikovým turbobenzínem 1.8? (a úplně nejlíp 4x4....)

Jak je to se spolehlivostí? Co turbo, drží?

Brzo budu objednávat Skauta s tímhle motorem, určitě si připlatím za 4roky/120kkm ale i tak by mě zajímalo, do čeho jdu....

Prozatím jsem tady našel jen tohle:

mám najeto 106 000 .... Minimálně 60% naježděno po Praze....

Jsem tu nový, proto malé představení:

Bydlím v horách a hodně lyžuju, proto zásadně 4-kolka... aktuálně mám O2 1.9TDi 4x4 MR2007 (vyrobeno 12/2006) , na tachu cca 230kkm a bezproblémů (předtím cca 140kkm za dva a kousek roku v O1 1.8T 4x4, a věčně v servisu)

Bude to druhé auto do firmy, takže si troufnu "uhlídat" nájezd přesně na těch zárukových 30kkm/ročně, preferuju sice rychlou, ale klidnou jízdu (u současné O2 mám celkový průměr 6.21, u předchozí O1 jsem jezdil za 8.02 l/100km), tenhle novej Skaut bude jezdit vše od popojíždění do obchodu ve vedlejší ulici až po cestu ve čtyřech lidech s velrybou na střeše do Francie na lyže) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za chvíli už bude scout s CR naftou, tam by ten kopanec neměl být tolik znát, a motor by měl být tišší. Alespoň se to říká, osobní zkušenost nemám. A proč naftu? Protože má větší kroutící moment i v nižších otáčkách a líp tu čtyřkolku utáhne.

O 1.8 TSI se všude básní, ale třeba mě kultivovaností moc neoslovil, představoval jsem si to trochu jinak (i když mám zatím málo najeto, možná si to časem sedne). A když šlo ve sněhu do tuhýho, tak mu docházel dech. Toť moje prozatimní postřehy, samozřejmě že auto ať si každý vybere podle sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tým točivým momentom si pekne zmasírovaný. Hoci je rozdiel točivých momentov 2,0 TDI / 103 kW a 1,8 TSI / 118 kW až 70 N.m, točivý moment 320 N.m vs. 250 N.m (28% naviac v prospech TDI), treba brať do úvahy aj rozdielne sprevodovanie oboch Octavií, nakoľko TSI má omnoho vyššie maximálne otáčky, a teda aj rozdielne sprevodovanie. A kým výkon sa spravodovaním za ideálnych podmienok (vylúčenie strát) nemení, tak točivý moment sa mení. Takže kým u motorov môže mať TDI navrch tých 28%, tak po sprevodovaní sa ten rozdiel môže pokojne scvrknúť na 7%. A to rozhodne nie je nijako významná hodnota. Kedysi som to počítal pre motory 1,6 MPI / 75 kW a 1,9 TDI / 77 kW a tie rozdiely výkonu a točivého momentu tam po prepočítaní cez rôzne prevodové pomery rozhodne neboli tak závratné, ako to je v technických dátach motorov. A taktiež nie je úplne fér porovnávať benzín a naftu na rovnaký prevodový stupúeň, či pri rovnakých otáčkach. Keď porovnávať, tak pre nejakú rýchlosť pri optimálne zvolenom rýchlostnom stupni. Ak by som mal prevodové pomery, tak viem tie výkony a točivé momenty pre uvedené motorizácie spočítať.

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, asi tuším, na co narážíš. Dám příklad (město, rychlost 50 km/h):

1.8 TSI

Pojedu na trojku, otáčky budou cca 2,4 tis. a motor akutálně dává 250 Nm. Když pojedu na čtyřku, otáčky budou 1,8 tis. a motor taky dává 250 Nm. Jenže v druhým případě musí motor při akceleraci "překonávat" těžší převod, tzn. auto zrychluje pomaleji. Je to tak?

2.0 TDI

Pojedu na trojku, otáčky budou 1,9 tis. (teď si vymýšlím, nemám přesnou představu, jak je to u OII) a motor dává 320 Nm. Oproti benzínu na trojku musí roztahovat těžší převod, ale má k dispozici větší krouťák a k tomu i o něco větší výkon.

Než se tady handrkovat o čísla, tak by asi bylo nejlepší se projet v obou autech a porovnat, co komu víc vyhovuje. Nicméně téma bylo prapůvodně zamýšleno jako sondování poruch a spolehlivosti a tady bych to viděl na 1:1. :) Ale to je opět téma na sáhodlouhou diskuzi, která už se vedla v tématu o jednotlivých motorech.

EDIT: Upravil jsem ty otáčky u benzínu, cestou do práce jsem to očíhnul v reálu, kolik točí.

Editováno: , autor: Woodbine
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U obou prostě podřadím a....

u benzínu otáčky vylezou na cca 2.500, šlápnu na plyn a zrychluju (už bez řazení) třeba až do 5500-6000ot (nebo kde je omezovač) - když už chcu závodit.

Zatímco u chrochtáka podřadím, otáčky vylezou přes 2000, přidám plyn a.... ve 4000 mi to umře a musím řadit znova....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než se tady handrkovat o čísla, tak by asi bylo nejlepší se projet v obou autech a porovnat, co komu víc vyhovuje. Nicméně téma bylo prapůvodně zamýšleno jako sondování poruch a spolehlivosti a tady bych to viděl na 1:1. :) Ale to je opět téma na sáhodlouhou diskuzi, která už se vedla v tématu o jednotlivých motorech.

OK, keby aj pravdepodobnosť poruchy bola 1:1 (hoci si myslím, že 2,0 TDI je najporuchovejší motor v OII, dosť často odchádza hlava resp. tesnenie a čas od času vstrekovače), tak porucha u TDI je o dosť drahšia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co můžu porovnat 4x4 TSi a TDi obouma jezdim celkem pravidelně. A prostě ty čtyřkolky mě přijdou že nejedou ani jedna. Leda 125kW CR v SII to už docela jde. 103 je prostě líná a těžká. Ten motor bude mit o dobrych 20kg víc. Tady je to dané spíš těma převodama. Auto samo o sobě je těžké a ve spojení s dlouhýma převodama (CO2) se občas staně že mu musíš v terénu kouzat spojku. Ale to mluvim třeba to 30% stoupání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...