Přejít na obsah

Problém při výměně brzdových bubnů a čelistí


StandaOctavia2000

Doporučené příspěvky

Tak jsem se dnes pustil do výměny brzdových bubnů a čelistí.

Koupil jsem brzdové bubny a čelisti Zimmermann.Komplet sadu pružin a sadu kluzných podložek.Pak ještě brzdová lana a příchytky lan.

Dělal jsem to protože mi po zatažení ruční brzdy zůstávalo po odbrždění zablokované pravé kolo.

Moje auto má už taky najeto skoro 200. tisíc km.

Teda dělal jsem si takové věci běžně na Formanu, ale Octa mi dala zabrat.

Nejdřív nešel povolit šroubek co drží buben.Za chvíli snahy o povolení se "vyžužlal" a nešlo ho povolit.

Nepomohlo ani několik ran do hlavy šroubku a pomohlo jedině systém šroubovák coby majzlík a kladivo.

Pak už se to nějak vyměnilo.

A teď ten problém :

Když byly vyměněny čelisti a chtěl jsem nasadit buben, nemohl jsem ho tam za žádnou cenu dostat.

Brzd. lano bylo povolené a žádný samostav jsem nenašel.Četl jsem ale že ho Octavia má.Tak to nechápu.Mám ABS třeba to bude tím ?

No snažil jsem se tam ten buben dostat snad dvě hodiny.Vypadalo to jako když jsou pakny silné a buben se tam nevejde.

Různě jsem s nima hýbal nahoru a dolu a pořád zkoušel nasadit buben, někdy se tam zasekl a pak ho byla fuška sundat no a jednu chvíli se tam buben vešel a i když ztěžka šlo to otáčet.

Druhá strana to samé.

Večer jsem jel domů do Prahy a asi po patnácti kilometrech se chtěl podívat na ty bubny no a ten pohled mně vyděsil.

Bubny byly úplně rozpálený, smrděly jako prase spáleninou, no děs. Stál jsem u tý benzínky asi hodinu než zchladly a pak jsem pomalinku dojel domů.To už byly zase rozpálený.

V čem je chyba ? Jak to mám udělat ? Něco jsem asi zvoral , ale co ?

Díky za každou radu. Standa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Tak už je vše hotovo.

Je to neuvěřitelné jak to šlo najednou snadno.

Po opravě jsem udělal ještě asi 20.km zkušební jízdu a bubny se už nerozpálily.

Ale jeden - levý je i tak po jízdě horký zatímco pravý buben je jen studený až vlažný.

Ruční brzda je povolená.

Čím to může být ?

Díky Standa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím mám Octavii I 1.6 55Kw a potřebuji sundat zadní bubny abych zjistil v jakém stavu mám obložení a abych mohl bubny nastříkat barvou,tak jsem se pokusil buben sundat ručku jsem měl povolenou křížoví vrut na bubnu jsem také povolil a sundal ale buben stále drží . Četl jsem zde že se musí nějaký samostav zatlačit nahoru ale já nevím jak ten samostav najdu v jakém otvorovém šroubu a zda tím nemohu něco zkurvit ? Prosím o radu jak sundám a nandám buben.Vůbec nevím stále buben drží.

Předem Děkuji za odpověď S Pozdravem Petr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, musíš zatlačit na samostav. Najdeš ho, když buben natočíš jednou dírou (jakoukoli) do polohy cca 2 nebo 3 hodiny (myslím to tak, když si představíš kde je na hodinách 2 nebo 3 hodina). Tam uvidíš takový klínek a ten musíš šroubovákem podzvednout dovrchu, to se ti potom stáhnou pakny k sobě a ty budeš moct sundat buben. Po složení bubnu se samostav nastaví sám po prvním zmáčknutí brzdy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, musíš zatlačit na samostav. Najdeš ho, když buben natočíš jednou dírou (jakoukoli) do polohy cca 2 nebo 3 hodiny (myslím to tak, když si představíš kde je na hodinách 2 nebo 3 hodina). Tam uvidíš takový klínek a ten musíš šroubovákem podzvednout dovrchu, to se ti potom stáhnou pakny k sobě a ty budeš moct sundat buben. Po složení bubnu se samostav nastaví sám po prvním zmáčknutí brzdy ;)

Děkuji za stručný návod konečně mě někdo poradil jak to mám přesně udělat.Příští týden mám dovolenou tak budu makat na autě sundám bubny a rez a koupím nějakou barvu ještě nevím jakou a natřu je musím se o to auto přece taky starat sám ,a neutrácet za autoservis. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

lidičky prosím vás,já ten samostav našel,ale protože to bylo tak zatuhlý a zarezlí,tak jsme ten jeden buben(pravej) museli sundavat pajcrama,mám tam všechno noví,bubny na obou stranách,prasátka i pakny,ale stejně se to hřeje po ujetí pár kilometrů,jediný co jsem nechal starý tak jsou lanovody na ruční brzdu,protože choděj oba tak jsem zatim nechal starý,nemůže to být třeba tím jak se hřejou i tak že se někde udělala ploška?protože to praví kolo škrtá anebo dře jenom v jednom místě,prosím vás o radu,já jinak nevim čím to může být

Editováno: , autor: Jakub Hanák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...