Přejít na obsah

Čo vznikne z TDI, keď odíde turbo? - SDI?


Doporučené příspěvky

Mám takú laickú otázku - švagor chce kúpiť žene naftovú Fabiu (r.v. cca 2000-2002). Bojí sa však TDI, aby neodišlo turbo a nemal zbytočné náklady (predsa len pri aute s 250.000 km to reálne hrozí). Preto uvažuje nad SDI. Nepotrebuje žiadne žihadlo... Prišiel však na zaujímavú otázku. Keď na TDI odíde turbo, vznikne z neho v podstate SDI??? Inými slovami - keď odíde turbo, dá sa s takýmto motorom ďalej jazdiť (samozrejme výkon pôjde dolu)??? Lebo ak áno, za to rikizko by to stálo... Prosím neriešiť cenu TDI/SDI Fabie, ale len princíp fungovania/nefungovania motora aj bez turba. Ďakujem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked ti odijde turbo na TDIcku tak ziadne SDI z toho nemas, bude to len pokazene TDI ;-). Jazdit s poskodenym turbom je riziko a vodic si koleduje o dalsie tymto vzniknute problemy. V dnesnej dobe je treba brat vymenu turba ako spotrebny material ;-) a musi s tym majitel ratat, nekupuje predsa nove ale ojazdene vozidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pro ženskou raděj SDI.Už kvůli tomu turbu,přijedou ani nenechaj schladit turbo a hned to chcípnou. A pokud odejde u TDI turbo tak z toho SDI nikdy nebude už jen z toho důvodu že většinou odejde tak že přezněj uniká olej do sání,pokud není jen zatuhlé ale ani v tomto případě se bez turba jezdit nedá má to tak nízkej výkon že to je jen na dojetí. Je to prakticky nouzový režim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle mne je ta myšlenka zcestná už od začátku - bojím se koupit TDI, co kdyby odešlo turbo... co když mu na tom SDI odejde vodní pumpa, vstřik, čerpadlo, ABS, praskne pneumatika, a bůhvíco ještě? To radši ať auto nekupuje vůbec, pokud k tomu přistupuje takto, a jezdí hromadnou dopravou.

No a ženské bych v případě TDI neodepisoval, jen stěží tomu bude v běžném provozu některá dávat takovou čočku, aby se muselo turbo dochlazovat, atd.

Radím - koupit TDI a nedělat z komára velblouda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

přečti si co je psáno nad tebou....potento se toho může teoreticky dost, na nouzový dojetí ok...ale jezdit s tím bych neriskoval...nejen že je velká pravděpodobnost poškození mechanicých částí motoru, ale hlavně auto bude v nouzáku, bude to žrát a nepojede to...mít výkon SDíčka bude v tomhle případě tvůj sen :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

možná záleží na tom, co znamená "pokazilo se turbo". pokud je "jen" vylágrováný, tak jezdit může, ale pouští do sání olej. pokud je třeba prasklá hřídelka, tak nevěřím, že se s tím dá normálně a dlouho jezdit. do sání by tekl olej, takže motor by něměl za chvíli čím mazat a taky by si motor mohl ten olej nasát ve větším množství než obvyklém a pak je pravděpodobně úplný konec s ježděním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...