Přejít na obsah

Nouzový režim - Octavia 1.9 TDI 81 kW


ad0da

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Mohu mít velký dotaz....

mám stejný problém, ale s tím rozdílem, že....

... vyměnil jsem hadičky, vyměnil jsem váhu vzduchu, senzor tlaku sání na intercooleru, elektromagnetický ventil N75, vyměnil jsem podtlakový regulátor ovládání klapek turba. rozhýbal jsem zarezlé turbo.

Ale závada pořád stejná, překročena mez plnícího tlaku....

zatížím motor, vytočím ho nad 3 tis. otáček a spadne do nouzáku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pro zajímavost. Turbo šlo ztuha v krajní poloze, takže dávalo moc velký tlak. Ručně jsme trochu rozhýbali lopatky, ale stejně to občas spadlo do nouzáku.

Před týdnem jsem autem absolvoval dvě jízdy, každou cca 1200 km. Auto obsazeno 200kg váhy na sedačkách, plný kufr věcí na dovolenou (cca 80kg), rakev na střeše (50kg naplněná). Plynulá jízda po dálnicích asi při 130 km/h. S každým kilometrem jsem měl pocit že jede lépe a lépe.

Nyní když zkouším zda spadne do nouzového režimu (3 rychlostní stupeň, otáčky 1500, plný plyn a zrychlovat až do 5000 ot/min), což před dovolenou nebyl problém, drží a drží a do nouzáku nespadne. "Plynule" táhne od 1800 ot až do 5000 ot - dříve když náhodou do nouzáku nespadl, byly ve výkonu výkyvy.

Takže - pokud je podezření na zanešené turbo a není to krytické, dlouhá jízda při průměrném zatížení může pomoct.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

padá mi 1,9TDI 81kW,r.v. 05/2004 do nouzáku na 4. rychlostní stupeň při plné zátěži. Logy zde: http://leteckaposta.cz/825495707

Někde je asi zrada v regulaci plnícího tlaku. Rád bych věděl co konkrétně to je, abych neměnil zbytečně. Jinak chybu to hlásí 17965 pokud si to dobře pamatuji, a to je překročení plnícího tlaku. Jenže podle všeho, tlak mám buď malý, nebo když dám kick down, tak je zase vysoký. Tak podle toho soudím na tu poruchu v regulaci plnícího tlaku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je mezi svorkami ventilu N75 a tlakem za turbem. tzn. jestli si chceš být 100% jistý čím to je, tak musíš při jízdě změřit potlak před ventilem N75. Ten by měl být konstantní cca 150mBar absolutně. Potom změřit závislost podtlaku k turbu na střední hodnotě napětí na ventilu N75. Křivky musí být stejné. Pokud i to bude v pořádku, tak zbývá se kouknout na turbo resp. na ovládání lopatek. Za předpokladu, že všechny hadičky podtlaku s sání jsou v pořádku. Z praxe to z 90% bývá přidírání lopatek...

Jinak logy pro test systému přeplňování se dělají z kanálu 3, 8, 11. Je potom vidět i závoslost váhy vzduchu...

Pro fajnšmekry s osciloskopem se stačí napojit na tlakovou sondu na podtlak k turbu, pak na svorky čidla tlaku v sání, na svorky N75 a na váhu vzduchu. Vše za předpokladu že čidlo tlaku a váha jsou OK. To by se pro sichr taky mohlo proměřit, ať se může o něco opřít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Prosím o radu ! Mám podobný problém. Koupil jsem ojetou octu cca před 3 měsíci. Motor stále padal do nouzáku. Diagnostika psala 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation. Bylo to zanešeným turbem. Turbo sem nechal za 3000 vyndat a vyčistit. Skoro 2 měsíce (3500km) sem jezdil naprosto bez problémů a nyní sem opět tam, kde sem byl. Když tomu šlápnu na krk, tak většinou ve 3 někdy ve 4 tisících mi to zase padá do nouzáku :-((( Co s tím ? Přeci nemůžu nechat každý 4000km nechat čistit turbo.... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno ten automechanik neni žádnej lempl, ale nemůžu říct...nebyl sem u toho...Každopádne diagnostika mi teď píše tu samou chybu a chová se to dost podobně. Po konzultaci s nim mi řikal, že nevěří, že to bude zase zanešený a že se mi podívá na ty ventily a váhu vzduchu. Dneska mu to tam odvezu... zase :-( Ale podle toho, jak se to auto chová to vidim na to, že to bude zase zanešený....Co by to mohlo způsobyt ? Už sem tu čet, že tu měl někdo stejný problém...vyčištění vydrželo 4000km a pak zase zanešený...bohužel bez řešení :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě to padalo taky do nouzáku, ale měl jsem vadnou tu baňku na turbu, tak mi jí vyměnili + repas turba a nyní do nouzáku nepadá, ale má mizerný výkon nad 2500ot/min takže asi váha, tu ještě musim otestovat. Takže pokud ho nebudeš mít zanesený, tak to vypadá na tu baňku s ovládáním turba, když mi jí dávali, tak se z ní sypal pěknej bordel a šla z tuha jako nevim co.....

Editováno: , autor: HanyZ
necituj předchozí příspěvky, pak je téma nepřehledné :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bude zadřené turbo a asi i vadná "baňka" na turbu.

To kerow: na tohle stačí dva prsty a cca 30sek. Osciloskop je super věc, ale na tohle zbytečné.Navíc si to napsal tak, že běžný řidič ani nepochopí co jsi napsal.

Editováno: , autor: HanyZ
necituj předchozí příspěvky, pak je téma nepřehledné :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm tak mé nejhorší obavy se naplnily :-( turbo sem měl venku a bylo opět zanešené :-((( Prý už špatně těsní a propouští olej, který se v něm napéká a rychle ho zanáší.... Takže mi asi nezbyde nic jiného, než koupit nové, nebo repas. Nebo nevíte někdo o nějaké firmě v UL, nebo Lib kraji, která ty turba opravuje ? Už sem do tý ojetiny narval hrozný peníze a nejsem ochotnej do toho nacpat dalších 20 000 za nový turbo. Zatracený autobazarníci.....bych ty hajzli střílel už jen z principu !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bude zadřené turbo a asi i vadná "baňka" na turbu.

To kerow: na tohle stačí dva prsty a cca 30sek. Osciloskop je super věc, ale na tohle zbytečné.Navíc si to napsal tak, že běžný řidič ani nepochopí co jsi napsal.

Taky jsem si to myslel, ale už mě to hodněkrát vytrestalo. Od jisté doby spoléhám jenom na osciloskop a mám 100% jistotu.

Chtěl jsem jenom ukázat metodu, které se mi osvědčuje. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dobry den,

Prosim vas ja jsem si nechal na podzim naladit octavii r.v.99 81kW cca na 92-96kW,prosim vsechno frcelo jak melo,az vcera jsem prijel domu a po pul hod jsem odjizdel pryc s tim ze mi to vubec netahlo.zastavil jsem sel jsem neco vybavit a po cca20min jsem odjizdel a auto jelo jako pred tim..prosim vas cim to je,ze se to zase vratilo,na ten vykon s tim ze jsem to zkousel a tocil tesne pred 4000tisici otacek.a vse ok..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

ahoj potreboval bych radu skrz padani auta do nouzaku...dela to treba parkrat za tyden..proste jak kdy. vetsinou to poznam pri predjizdeni ..a kdyz jen tak zkusim vytahnout 3ku aspon do 3500 ot nebo 4ku padne to...podtlak.hadicky jsou nove..banka turba podtlak drzi a lopatky chodi hezky a turbo tlaci udajne taky dobre..diagnostika ukazala chybu senzoru tlaku turba zkrat na plus...po vymene senzoru to spadlo znova s hlaskou regulace turba prekrocena- regulacni odchylka nebo horni mez nebo neco takoveho ted si to presne nepamatuju..uz se da pry vymenit jen vaha vzduchu nebo ventil N75.. tak prosim jestli nekdo vi co by to mohlo delat at napise dik

zde je log 
http://leteckaposta.cz/464340886 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zdravim, mam doma 1.9tdi 81 kw. Auto jsem kupoval od chlapa co taha auta z nemecka. Mam ho asi tri mesice. Byli jsme to s brachou poradne protahnout. Pac autum tolik nerozumim. Turbo tahlo, nepadalo do nouzaku ale pri sepnuti bylo slyset neco jako syceni. Nevim cemu bych to prirovnal. Bracha me rekl at to neresim kdyz nepada do nouzoveho rezimu. Bohuzel po dvou mesicich jezdeni jsem vypozoroval ze me na dvojku turbo ''syci'' a prerazenim na trojku ''syceni'' prestalo, ztratu vykonu jsem nevypozoroval ale motor jsem tocil max do 3000 ot. . Prijde me ze teda turbo asi spadlo do nouzaku. Dneska jsem jel dlouhej tahlej kopec a na trojku jsem se sotva dostal na 3000 ot a bez ''syceni'' takze asi zase v nouzaku. Tak jsem zastavil vypnul motor a znovu nastartoval. Pri rozjezdu jsem opet slysel od 2500 syceni, zaradil jsem trojku a syceni prestalo a vykon zase nic moc. Podle toho co jsme zde cetl si myslim ze bude problem s tlakem, nebo je turbo zasrany. Prosim poradte. Auto dam urcite do servisu, jen doufam ze to neni na repas nebo na vymenu turba. To by me trefil slak :D. Diky Lukas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj obcas se mi ukaze kontrolka motoru vag rika regulace plniciho tlaku regulacni mez překročena sporadicky. Po case to ale zmizelo. Vetsinou se to objevilo kolem 3tis otacek. Bal sem se prave ze to muze byt zanesena regulace turba. Ale muze to byt co sem cet i vemtil n75 mebo neco jineho. Zatim nerrsim kdyz nesviti ale chtel bych znat vas nazor co to muze byt. Jeste dotaz vsude ctu ze je dobre tomu naložit kvuli turbu ale nevim co je idealni. Rikam si ze na 3ku rozjet na 90 musi motor rvat ale zkusil sem to na 3ku na 4tis otacek cca 100kmh a v aute bylo uzasny ticho

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...