Přejít na obsah

Typy motorů Octavia I


SlezY

Doporučené příspěvky

Zdravím. Chtěl bych se zeptat, jaké jsou rozdíly v tipech motorů, co tu popisujete. Píše se tu o AGR, ALH, ASV... V čem se liší?

Budu si kupovat O1 a tak čtu a sosám, ale v tomto ještě nemám jasno.

Kdyby tu někdo rozepsal, např. od kdy do kdy se jaká série vyráběla, co je v tom jiného, jaký mají výkon, možná výhody...

Poněvač bych asi chtěl 66kW a "novější" rok (např. 2004), tak se chci ještě zeptat:

1) Někde jsem tu na fóru viděl napsáno, že se pozdější 66kW motory dělali i s turbem s proměnýma lopatkama? Je to tak?

2) Také se tu psalo, že prý má dvouhmotnostní setrvačník (ale prý nemusí) - je to podle roku výroby nebo podle již zmíněných tipů motoru?

3) Jaká motor by jste doporučili (z těch označení, nebo i výkonově)?

4) V bazarech jsem viděl i 66kW verzi s rokem výroby 2006. Je to pravda a nebo je to jenom rok uvedení do provozu? Kdy se přestali vyrábět?

5) Co říkáte na automatickou převodovku? Jel jsem s tím a zdálo se mi, že to vůbec nejede (66 kW verze). Chtěl jsem si to vyzkoušet, tak jsem byl v autobazaru MAMA car v Praze 4. Je to tím, že má delší rychlostě (má jenom 4)? Nebo taky mohlo být něco špatně... O kolik je větší spotřeba?

Když by jste někdo vypsal nějaké srovnání na jednom místě, určitě by to dost lidem pomohlo ;-)...

Díky.

Editováno: , autor: SlezY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je dobře že hledáš..

O1 se vyrábí doteď pod označením TOUR, takže je to možný, že si to viděl, ovšem já bych asi vzal tu nejsilnější 81 kw, ale to je na tobě a určitě ti poradí jiní a líp, já jsem jako doma u benziňáků, ropu nemusím

Editováno: , autor: brc.majkl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Jj, právě 66 ALH má turbo s proměnnýma lopatkama stejně jako ASV

2) To nevím, já mám ASV a mám dvouhmotnostní

3) Já osobně si myslím, že všechny jsou dobré, teda výborné ať už - AGR,AHF,ALH,ASV... každý odvede svou práci,pokud dostává co má a nemá už svoje odkroucené a stočené tady v ČR a pokud netáhne, tak je určitě něco špatně...

5) V automatu tuším cca o litr větší spotřeba

To jen takové amaterské poznatky, jsou tady podstatně větší odborníci:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je dobře že hledáš..

O1 se vyrábí doteď pod označením TOUR, takže je to možný, že si to viděl, ovšem já bych asi vzal tu nejsilnější 81 kw, ale to je na tobě a určitě ti poradí jiní a líp, já jsem jako doma u benziňáků, ropu nemusím

jj, to vyrábí do teď, ale to jsou už PDčka. Tomu bych se chtěl vyhnout. Právě nevím, kdy končila výroba 66kW a 81 kW. Další věc je, že kolikrát nevíš rok výroby, ale rok uvedení do provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, k tem otazkam,

ad1. Ano (obtokovy turbo meli jen 66kw verze co splnovaly EURO2, vsechny Euro3 maji uz naklapeci lopatky)

ad2. podle me maj dvouhmotu skoro vsechny OI (az na relativne male mnozstvi ze zacatku vyroby)

ad3. podle me jsou vsechny 1.9 povedeny (at uz rotacky nebo PD) sam mam zkusenost s obema, jen neber SDI,

U PD musis pocitat pri stejnem stylu jizdy s vetsi spotrebou (1l) oproti rotaccce a u 81kw verze zase casto blbne regulace tlaku na turbu.

ad4. tezko rict, podle me okolo 2005-2006 se do OI tour zacaly davat jen 74kw PD tak nevim (rozhodne bych byl opatrnej)

ad5. ja bych automat co je v OI nechtel (v OII to uz je jiny kafe), neni moc povedenej a musis pocitat s vyssima narokama na udrzbu, spotrebu bych videl tak o 1-1.5l v neprospech automatu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jenom pro kompletnost:

AGR je motor 66kW s obtokovým turbem (EURO 2)

ALH je motor 66kW s turbem, co má naklápěcí lopatky (EURO 3)

ASV je motor 81kW s turbem, co má naklápěcí lopatky (má EURO 3 od uvedení?)

Ještě nějaký zásadnější rozdíly v označeních?

AHF je co za motor?

Když by někdo měl přehled o všech označeních motoru a jejich rozdíly a napsal to sem, určitě by to bylo ku prospěchu věci...

Existují ještě nějaké jiné verze?

Editováno: , autor: SlezY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

až budeš kupovat auto, tak samo koukni do techničáku, tam r.v. máš jo a kup rotačku, sice má větší turboefekt ale vo tom to sakra je!!! :D

nevěř tacháču, projeď to a nech si to prohlídnout nějakým servicemanem at projede vagem auto a poidívá se na najetý kilometry třeba na abs, tam se to nedá přemazat jako na budíkách

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak zrovna do techničáku se už cca 5 let uvádí rok uvedení do provozu a ne rok výroby.

není nic jednoduššího než zjistit rok výroby z VIN kodu.

Jo a jestli má nějaká sériová rotačka větší turbo efekt než 96kw PD tak to bych se docela divil. (podle mě je to spíš víc poznat u těch PDeček)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak zrovna do techničáku se už cca 5 let uvádí rok uvedení do provozu a ne rok výroby.

není nic jednoduššího než zjistit rok výroby z VIN kodu.

Jo a jestli má nějaká sériová rotačka větší turbo efekt než 96kw PD tak to bych se docela divil. (podle mě je to spíš víc poznat u těch PDeček)

Aha no já mám každopádně v TP uvedený rok výroby

máš akorád silnej motor, jinak kdyby do rotačky hodil vetší vstřiky a upravil soft, dostane se na tu hodnotu taky a potom nemáš šanci ty.. rotačka je na to lepší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na co jako nemám šanci, já jen tvrdím, že při porovnávání neupravených motorů je větší turboefekt u PD než u rotaček (třeba 81kw verze má turboefekt poměrně malej).

Já neříkám, že je jeden nebo druhej lepší měl jsem oba typy a byl jsem spokojenej.

p.s. pokud dokážeš za cca 6000kč dostat z rotačky 170ps a 400NM, tak na tom budeš asi tak na stejno se mnou. lol

Editováno: , autor: stejski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

až budeš kupovat auto, tak samo koukni do techničáku, tam r.v. máš jo a kup rotačku, sice má větší turboefekt ale vo tom to sakra je!!! :D

nevěř tacháču, projeď to a nech si to prohlídnout nějakým servicemanem at projede vagem auto a poidívá se na najetý kilometry třeba na abs, tam se to nedá přemazat jako na budíkách

nemel bys nejaky navod na to vycteni km z ABS, docela by me zajimalo o kolik byla stocena ta moje :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:smich::smich: na tom si byl kde, že je vetší turboefekt u pd než rotačky? Víš, co to turboefekt je?

Tady se nikdo o 6000 nebaví.. bude to stát víc ;) Ale oni jsou lidi, kteří nechtějí PD.. však uvidíš při čištění PD nebo při výměně, to peněženka zaplače.. ;)

Chlapče nestarej se o mou peněženku, nejdřív napíšeš, že do nafty neděláš a pak dle tvých přízpěvků víš všechno nejlíp a meleš stále svoje nesmysly

a když se tě někdo na něco konkrétního zeptá, odpovíš cituji "to nechtěj ani vědět".

Můžu tě uklidnit, že vím co je turboefekt, protože já ho pociťuji pokaždé při překročení 1500ot. (narozdíl od tvojí 1.6RS) a to tak, že si o tom můžou všechny rotačky

leda zdát. Tipuju tě na 20 letýho joudu, pak by se to dalo pochopit, dál už mě unavuje s tebou ztrácet čas.

p.s. Až budeš psát zase nějakou duchaplnou odpověď, nezapomeň přidat alespoň tak 10 smajlíků aby to mělo tu správnou váhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapče nestarej se o mou peněženku, nejdřív napíšeš, že do nafty neděláš a pak dle tvých přízpěvků víš všechno nejlíp a meleš stále svoje nesmysly

a když se tě někdo na něco konkrétního zeptá, odpovíš cituji "to nechtěj ani vědět".

Můžu tě uklidnit, že vím co je turboefekt, protože já ho pociťuji pokaždé při překročení 1500ot. (narozdíl od tvojí 1.6RS) a to tak, že si o tom můžou všechny rotačky

leda zdát. Tipuju tě na 20 letýho joudu, pak by se to dalo pochopit, dál už mě unavuje s tebou ztrácet čas.

p.s. Až budeš psát zase nějakou duchaplnou odpověď, nezapomeň přidat alespoň tak 10 smajlíků aby to mělo tu správnou váhu.

zanech prosím arogance, oslovení typu jouda a chlapče si nech pro důvěryhodnější a tebou známou osobu. Nezesměšňuj můj motor, má pro mě výhody, naftu mít nemohu - resp. nechci. O turboefektu vím svoje (1,8 tsi) takže neurážej. Kdybych tento příspěvek viděl kdekoliv jinde, dám ti za něj napomenutí, dělat to nebudu, protože se to týká mé osoby - aby někdo neřekl, že jsem zaujatý. Emoce do tohoto topicu nepatří. Každopádně máš určitě pravdu, jsem teoretik, ty vycházíš z praxe. To uznávám.

Edit: z abs jde vyčíst reálně najeté km, pokud není měněno - ale do takových detailů už prodejci nezasahují.

Můj názor je, že u koupeného auta je lepší důvěřovat tachometru, ušetříte si tak zklamání. Jinak na výčet km z abs se ptejte fundovanějších - cosbyho, MartinRS, Váše, Rolbaře.

Editováno: , autor: brc.majkl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...