Přejít na obsah

Jaký Motorový olej ?


zzdeny

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Jak olej budete pri vymene davat? mam tam ted helix 5w 30 long live a na pumpe maj litr za 999kc. Coz je darda. Na netu je za 500. No ale i tak. S servise mi rikali, ze na znacce az tak nezalezi. Nemam stim vubec zkusenosti. Co vy? Je tu nejaky odbornik na oleje?

Kdysi jsem četl článek od chlápka z ČVUT,co má na oleje specializaci. Ten řekl,že je to jednoduché-olej musí vyhovovat specifikaci automobilky,čili požadavku automobilky na vlastnosti dle norem. Olej jakékoli značky,co vyhovuje požadavkům tam může být. Často se nabízí zbytečně drahé oleje,které jsou sice vynikající,ale v normálních provozních podmínkách jsou zcela zbytečné. Je rozdíl, jestli závodíš-pak máš úplně jiný olej a měníš ho třeba na každý závod.Tam jsou motory extrémně namáhány a má to smysl. U normálních aut ne. Čili škodovka (v servise to vědí) třeba doporučuje Shell helixy ,ale také Moguly,které tu specifikaci splňují taky a jsou podstatně levnější. Lepší je olej měnit častěji,tak 15 tis. je optimum, ty long life mají lepší mazací schopnosti i v případech,kdy se olej podobá při vypouštění odpadu divné barvy.Ale pro motor je nejlepší olej čistý olej. Cena longlife je násobně vyšší a long life musíš dolévat třeba po 20 tisících-záleží jaký máš motor,ale u PDčka jistě.

Šel by i tento,ale jsou tam i levnější, okolo 200 Kč/l a šly by použít taky. Já používám přesně tyto levnější,motor nemám kde a jak přetěžovat,měním po 15 tis. Longlife jsem odmítl a nechal si přestavit interval v počítači

č.1) MOGUL 5W-40 EXTREME PD /1 345 Kč/l nebo č.2) MOGUL 10W-40 EXTREME /1 181 Kč/l

Skupina: Oleje / Motorové oleje pro moderní benzinové a naftové motory

Popis k č.1) :

Je určen zejména k mazání moderních benzinových a naftových motorů (i přeplňovaných) osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel včetně motorů PDi (čerpadlo - tryska), provozovaných celoročně s pevnými servisními intervaly výměny oleje a s nejvyššími požadavky na výkonnost. Velmi efektivní je jeho aplikace v motorech pracujících při velmi nízkých teplotách a tam, kde se žádá úspora paliva. Je vhodný rovněž pro motory používající jako palivo LPG a pro motory vybavené katalyzátory výfukových plynů včetně filtrů pevných částic.

Variant je samozřejmě víc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Podľa špecifikácie výrobcu je to norma VW 507 00, a tá je z dôvodu výrobného procesu (tuším sa to volá priečne honovanie), proste tie motory sú citlivé a vyžadujú dodržať špecifikáciu.

Ak olej spĺňa túto špecifikáciu, je jedno, od akého je výrobcu. Ja používam Castrol Edge 5W-30, kupujem to z internetu www.eoil.sk alebo to beriem priamo z ich predajne, alebo z AUTOLUMA... ale kľudne tam dám nabudúce aj čokoľvek iné za dobrú cenu (čiže 10€ za liter s DPH). Nezabudnite vždy vymeniť filter oleja a odporúčam vždy vymeniť aj filter vzduchu... každý nový filter je "tuningový".

Osobne odporúčam meniť po 15,000km, interval v riadiacej jednotke môžete dať zmeniť, ale nemusíte. Proste urobíte výmenu uprostred 30,000km cyklu.

Ak dáte zmeniť interval z QG1 (podľa ukazovateľa) na iný (QG0 alebo QG2 - pevné intervaly), asi vám to vypne meranie teploty oleja v palubnom počítači, ako sa to stalo mne. Vrátil som tam teda QG1 a mením sám uprostred intervalu, nie je to nič ťažké. Pri prehliadke v servise po 30,000km to nechám urobiť v servise, ale donesiem im vlastný olej. Nepáči sa im to, ale musia to zo zákona akceptovať. Bodaj by sa im to páčilo, keď ich nákup oleja je povedzme 9€/l a predaj je za 16€/l. Na výmene oleja zarobia cca toľko, ako za ostatnú prehliadku. Nehovorím o značkových servisoch, kde účtujú cca 40€/l. Považujem to za zlatú baňu, ale môžete si to nazvať sami ako chcete, hlavne kto to zaplatí asi nemá všetkých pohromade.

Samozrejme, vyvarujte sa nákupu oleja z aukro.cz, allegro.pl, od súkromných osôb apod., pretože tam ozaj nikto nevie, čo presne dostanete. Na Ukrajine a v Poľsku sa celkom dosť falšoval Castrol, a vraj sa dali vo veľkom kúpiť priamo od výrobcu originálne obaly, takže kto chcel mohol kúpiť najlacnejší olej v 200l sude, doma to do originál obalov načapovať a potom na internete predať...

Ten olej pre PD (Pumpe Duese = čerpadlo tryska) by tam síce asi mohol ísť, je lacnejší, ale neodporúčam to. Hodne som okolo toho študoval a pýtal sa v servisoch, atď., je to vyvinuté pre iné druhy motorov.

Olej je kompromis vlastností pre danú technológiu, a CR nie je PD. Okolo PD existuje nekonečne veľa diskusií, ale toto je iný motor.

Nová norma 507 00 zahŕňa aj starú 505.01 a novšiu 506.01, takže oleje podľa 507 00 môžu ísť do PD... ale nemusí to platiť obrátene. Ako príklad uvediem 10 valec z Tourega, ktorý vyslovene musí iba olej podľa 506.01, inak hrozí jeho zničenie.

Ak dávate motoru zabrať, meňte olej po 10,000km. Ak jazdíte normálne (t.j. bez dlhodobej extrémnej záťaže alebo čisto mestského cyklu), stačí meniť po 15,000km. Poznám mechanika ktorý mení po 20,000km na svojom Touregu, a chlap 30 rokov robí autá, 8 značiek a má samé dobré referencie.

Existujú články, ktoré hovoria o tom, že po cca 17,000km sa vyčerpajú prísady vplyvom síry v našej nafte. Kto verí, mení skôr, kto verí LongLife intervalu, mení podľa ukazovateľa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Nevadí, olej je v pořádku pokud je v originálním balení. Je jedno kam byl určen. Měl by mít klasifikaci 5W-30 nebo 5W-40.

SAE viskozita je dôležitá, ale dôležitejšia je norma/typové schválenie. Pre motory od VW existuje zoznam schválených olejov, dá sa nájsť napríklad na http://www.my-gti.com/2540/ medzi approved oils 507 00.

Výrobcovia niekedy robia viacero olejov s rovnakou viskozitou, pozor na to, aby ste si nekúpili niečo určené do motorov spred 10 rokov čo má rovnakú viskozitu a je o niečo lacnejšie. Bude to tiež mazať ale moderné motory môžu mať nejakú vychytávku ktorá si pýta nejakú prísadu a tá je práve v tom trochu drahšom oleji.

Z tohto zoznamu sa dá použiť všetko, bolo to schválené v VW pre ich motory s normou 507 00.

Určite odrádzam od nákupu oleja ktorý stojí 1000+ CZK/l, preplatíš ho 5x. Radšej kúpiť z internetu od veľkej firmy s dobrou referenciou.

Komentár k longlife olejom: http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=12

Longlife nie je zlá vec v zmysle štatistiky, umožní pohodlie že netreba výmeny, ale osobne mením po 15,000km a prechádzam na 10,000km interval.

Longlife je do značnej miery vec marketingu, kde vám predajú 2x drahšie jednu výmenu po 30,000km, zatiaľ čo normálne by ste išli na 2 výmeny po 15,000km za cca tie isté peniaze.

Väčšina leasingových spoločností mala pred pár rokmi fixný interval 15,000km aj tam, kde bol možný longlife interval, kríza to zmenila, už používajú tiež longlife intervaly, pretože ušetria polovicu nákladov na výmeny a poruchy z nekvalitného mastenia sa na motoroch prejavujú obvykle až po 150,000km, a vtedy je auto už dávno od zákazníka stiahnuté a predané nešťastníkovi, ktorý bude musieť platiť drahé opravy.

Kedysi som mal Opel Astra G 1.4 s 90k, kde sa olej menil prvý raz po 60tis. km. najazdil som 115,000km a auto som stratil z radaru, dovtedy jazdilo ako švajčiarske hodinky. Tým chcem povedať, že možno ten motor vydrží ešte veľa, možno málo km a možno po 150,000km sa zadrie alebo bude chcieť veľké opravy. Na firemných autách je to v zásade jedno, lebo sú majetkom leasingu, alebo firmy, ale keby ste to chceli kúpiť, dobre si to rozmyslite.

Benzínové motory kvôli zriedeniu oleja benzínom sú ešte citlivejšie na interval výmeny oleja ako dieselové. Odporúčaný interval pre benzínové motory je 10,000km (1.2 HTP dokonca 7,500km) a pre dieselové je 15,000km (v našich podmienkach kvôli prašnosti a sírnatej nafte prestáva mazať dostatočne cca okolo 17,000km).

Kto chce mať istotu, že motor je riadne mazaný a nie brúsený brúsnou pastou z prepáleného oleja zmiešaného s karbónom, kremíkom, sírou a inými výbornými brúsnymi materiálmi, nech si zmení olej skôr.

Dôležité je meniť olej po 12 mesiacoch a nie po 24 mesiacoch, pravidelne jazdiť, nenechávať auto mesiace odstavené. Motoru a autu najlepšie robí pravidelné používanie.

Čo sa týka značiek, tak logo Castrol na vás vyskočí z každej konzervy, a tá reklama tiež niečo stojí. V poslednej dobe boli za lepšiu cenu oleje od Q8, Aral, Ravenol.

Radšej kúpiť Ravenol po 10€/l, vymeniť ho po 15,000km ako kupovať Castrol za 14,000€ alebo nebodaj po 30€/l a potom ho tam nechať 30,000km.

Nikomu nevnucujem svoje teórie, kto verí na longlife - rešpektujem to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nedá sa nič iného robiť iba súhlasiť. Tiež som dostal od môjho servisáka podobnú radu..long life olej áno (SHELL 5w30 AV-L long life), ale nie za 33 alebo nebodaj 40,- EUR za liter v oficiálnom servise ale dá sa napr. zohnať v DAMO Slovakia s.r.o. Trenčianske Stankovce liter za 9,20,- EUR s DPH alebo na internete a maximálne najazdiť 20.000km a hneď meniť. To už potom nie je olej ale skutočne brúsna pasta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Nedá sa nič iného robiť iba súhlasiť. Tiež som dostal od môjho servisáka podobnú radu..long life olej áno (SHELL 5w30 AV-L long life), ale nie za 33 alebo nebodaj 40,- EUR za liter v oficiálnom servise ale dá sa napr. zohnať v DAMO Slovakia s.r.o. Trenčianske Stankovce liter za 9,20,- EUR s DPH alebo na internete a maximálne najazdiť 20.000km a hneď meniť. To už potom nie je olej ale skutočne brúsna pasta...

Teď jsem řešil poprvé olej taky.

Mám Yetiho TDI 103 kw. Z výroby tam byl long life,mám 15000 km, jel jsem vyměnit olej, i když bych teoreticky nemusel. Jak se později ukázalo,je to jediná rozumná věc,co může majitel udělat. Dali mi tam long life za 420 Kč/l (Shell 5-30W-plná syntetika). To je relativně velmi dobrá cena.Překvapilo mne,jak výrazně se zklidnil chod motoru a jak auto po výměně lehčeji a čiperněji jede. Vůbec jsem to nečekal a zůstal jsem na to koukat. Protože od automobilky tam je ten long life 507.00 předepsaný a jinou variantu v servisním manuálu nenabízejí,tak to dodržím,ale budu ho měnit po 15 000 km s tím,že si ho budu kupovat u spolehlivého specializovaného prodejce olejů přes internet (dá se i z jejich kamenného obchodu,který nemám daleko). Cena litru je totiž u toho plně syntetického Shellu ultra jen okolo 250 Kč/l. To se mi opravdu líbí. V autorizovaných servisech je to silně předražené- někde i 600-900 Kč/l,to jsem netušil,jak se na tom dá vydělat. No kdo se dá škubat,tak ho oškubají......Myslím,že tohle řešení je opravdu nejlepší. Když se koupí 5 l kanystr,tak tam dají 4,5 l a 0,5 l je na dolití a celé to stojí 1250 Kč+filtr+práce,tak to docela jde ne?

post-57274-0-91719600-1315647814_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Minuly tyzden v pondelok som menil olej po 20.000 km. Dal so tam opat olej, ktory je tam od zaciatku SHELL 5-30w AVL plna syntetika a jednoznacne prechadzam na vymenny interval 15.000km. Jednoducho niet o com.....mam zaujem na tom aute jazdit este hodne hodne dlho....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne si myslím, že tento je lepší Shell Helix Ultra Extra 5W-30: http://maziva.heureka.sk/shell-helix-ultra-extra-5w-30/specifikace/#section

Nesmieme totiž zabúdať, že máme PDF a v popise tohto oleja sa to tam aj uvádza a + má aj čistiace aditíva. Podľa mňa je lepší ako Shell Helix Ultra AV-L 5W30

Netvrdim, ze nie je :palec2: (AV-L je takisto urcene pre motory s DPF)....aj oleje idu dopredu co sa tyka vyvoja. Ale pokial je urcity typ oleja v motore od prvovyroby a motor si s nim rozumie a nepapka ho, tak ho zbytocne nemenit a nerobit si z motora testovacie laboratorium. Clovek sa moze potom dockat nemileho prekvapenia. A dodrzat zasadu nemiesat aj ked je to rovnaky vyrobca, rovnaka viskozita a rovnaka norma vyrobcu automobilov...pokial to motoru vyhovuje tak je to v najlepsom poriadku ked pouzivas taky olej aky pouzivas.... :)

Editováno: , autor: romi68
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servise ti aj tak daju raz Shell inokedy zase Castrol. Ak si to kupujes sam, tak je to len o tom aku znacku preferujes, ono su to z chemickeho hladiska takmer rovnake oleje, kedze splnaju rovnaku OEM normu (napr. VW504 alebo 507). Toto vobec nema zmysel riesit. Treba kupit najlacnejsie v danej norme na trhu a si v pohode. Ak chces mat svedomie ciste, mozes vyberat zo znamych vyrobcov, ale nic navyse tym neziskas ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

V servise ti aj tak daju raz Shell inokedy zase Castrol. Ak si to kupujes sam, tak je to len o tom aku znacku preferujes, ono su to z chemickeho hladiska takmer rovnake oleje, kedze splnaju rovnaku OEM normu (napr. VW504 alebo 507). Toto vobec nema zmysel riesit. Treba kupit najlacnejsie v danej norme na trhu a si v pohode. Ak chces mat svedomie ciste, mozes vyberat zo znamych vyrobcov, ale nic navyse tym neziskas wink.gif

do škody najlepšie castrol edge turbo diesel 5W-40 alebo castrol edge 5W-30. Závisí to podla QG intervalu. Kupujem na www.olejlacno.sk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Nechápu co má za význam tam lejt jiný olej když se stejně mění LL dŕíve a za obyčejný olej ušetříte pár korun. A Castrol Edge tam patří. Už jiná značka oleje stejného typu jako Castrol je úspora max korun. To nepochopím a zvlášť u tohoto motoru. Kdyby to byl nějaký starý krám tak neřeknu i když to jsou koruny ale tohle nikdy nepochopím že se snaží někdo ušetřit pár doslova korun na autě víc než za půl milionu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...