Přejít na obsah

1.4 44kW, 50kW, 55kW


Piticko

Doporučené příspěvky

Ahoj, plánuju koupi Fóbie tak kolem 130 000,- Nejvíce se jich nabízí ve verzi 44kW a nějaké 50kW. 55kW jich asi moc nejezdí.

44kW mi přijde už z principu dost málo, navíc o tomhle motoru jsem toho nikde moc nevyčetl. Byl jsem zvyklý na 68kW (suzuki swift 1.6 16V), což mi bude asi chybět.

Dík za názory hlavně na rozdíl mezi 44 a 50kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no o techto motorech a jejich vzajemnem porovnavani je toho tady uz spousta a nikdy jsme se k nicemu kloudnemu nedostali.... ;)

jelikoz mam 50 kW, tak ti doporucim ten, az prijde nekdo s 44 kW, tak bude vychvalovat ten....

zasadni rozdil mezi nimi je jen v jinem sani a v RJ motoru

jinak za ty penize si myslim, ze poridis slusnej stroj... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozdiely medzi MPI a 16V. MPI motor je ceskej konstrukcie a vychadza so skody MB 1000 len sa postupne modernizoval a dava elektrika a tak vznikol 1,4MPI pouzivany vo fabiach a octaviach. je to 8V technika s rozvodom OHV. motor 16V je nemeckej konstrukcie a s MPI nema nic spolocne. su to uplne odlisne motory. je to 16V technika s rozvodom DOHC. takze ak si bol zvyknuty na japonca tak ti doporucujem 16V. MPI sa nemusi tolko tocit taha v nizssich otackach ale MPI ma jednu nevyhodu ze potom vo vyssich otackach mu dochadza dych oproti 16V ktory sa prave prebudza. takze ak si bol zvyknuty na vyssie otacka tak 16V a pokial si pohodak tak MPI. to mas asi tak vsetko. a este jedna vec tych 16V je podstatne menej a su zamozrejme drahsie. len tak pre porovnanie na 100 MPI pripada tak 5 16V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl mezi 1.4MPI 44Kw a 50Kw je zanedbatel. Rozdíl je mimo jiné i ve vačce.

1.4 16V je mnohem lepší motor, zejména 74Kw verze. Motor má menší spotřebu paliva, kultivovanější chod. Nevýhodou je neštastně zvolené převody. Ve 100km/h točí 3000, ale jestli přesedáš ze sviště, tak ti to ani nepříjdeš

Převodovka MPI sice je český konstrukce, ale je srovnatelná s těma německejma. S Felicii bych ji moc nesrovnával, protože dráhy řazení, lehkost řazení a přesnost řazení je uplně jinde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

44 kW verze byla už v době svého uvedení na trh motoristickými novináři chválena za živý zátah od spodu, což má své výhody hlavně při častém provozu po městě, 50kW verze ožívala až při vyšších otáčkách, což mělo svou výhodu při častějších cestách po dálnicích. Naopak po městě, pokud chceš rychlejší odpych třeba z křižovatky, musíš 50kW verzi trošku víc šlápnout za krk (oproti 44kw). Je to možná trochu paradox, ale je to tak. S pár Fábiemi s těmito motory už jsem měl tu čest se povozit a je to skutečně tak. ;)

Ale jak už tu padlo, při výběru ojetiny se vykašli na motor, to co je za ty peníze k mání, je stejně prašť jak uhoď a tak se spíše zaměř na celkový stav auta, ať v honbě za "vysněným" motorem nekoupíš náhodou nějakou mrdku -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, k rozdílu mezi MPI 50 kW a 16V 55 kW mám myslím co říci. 50 kW mám jako služebák (najeto 100 tis. km), 55 kW jako moje (najeto 50 tis. km). K čemu ne, tj. MPI 44 kW, který neznám, ani nechci znát, ovšem pokud se nemýlím a v předcházejících příspěvkách to nezaznělo, tento motor má snad převodovku proti 50 kW s jinými převody, což zřejmě způsobuje zmiňované lepší pocity při rozjíždění a jízd po městě.

Ale k tomu,, s čím mám zkušenosti. Kultivovanost obou motorů se nedá srovnat. 50 kW je výrazně hlučnější a chod motoru na volnoběh a v nízkých otáčkách takový neuspořádaný. Rozdíl v dlouhodobé průměrné spotřebě (stejný řidič, stejný jízdní styl) je skoro 1 litr ve prospěch 55 kW. Byť česká převodovka s motorem 50 kW v podstatě není špatná (mnohé jiné značky by se od ní mohly učit) s tou, co má 55 kW se nedá vůbec srovnávat. Co je zajímavé, jsou použity rozdílné stálé převody i jednotlivé převodové stupně, ve výsledku však vztah otáček při jednotlivých převodových stupních k rychlosti jsou v podstatě u obou převodovek totožné.

No, a pokud se jedná o zásadní rozdíl, tak ten vyplývá z toho, že motoru se nejlépe „líbí“ v oblasti nejvyššího kroutícího momentu a tady je to naladěno tak, že na pětku 50 kW jede 90 km/hod a 55 kW jede 130 km/hod. Tedy 55 kW je typické „dálniční“ auto, 50 kW „městské a příměstské“. A nejvíc tento rozdíl je znát právě při rychlosti 90 km/hod., kdy oba motory na pětku mají zhruba stejný výkon, ale kroutící moment 50 kW má lepší. V tomto režimu 55 kW chce prostě řadit a řadit a pak je pochopitelně lepší. Nebo vhodně načipovat, ale to už je jiná kapitola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík moc za perfektní info. Samozřejmě že při koupi budu brát hlavně potaz na celkový stav auta, nikoli jen na motor. Ale když bude možnost výběru z více motorů, tak ať vím jakým směrem se ubírat :-) Jinak já jsem spíše "dálniční" jezdec jak tady někdo psal, ale tu 55kW asi neseženu. Tak se budu muset spokojit s tím co bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I s 50-tkou se na dálnici dá celkem rozumě jet. Jen to chce vhodný chip. Vhodný je ten, který posune maximum kroutícího mometu do vyšších otáček, např. www.sportmotor.cz. Mám a jsem totálně spokojený. Bez něj to do kopců, zejména pokud tě nějaký chytrý kamion zbrzdí, chce řadit na čtyřku a rvát to skoro do maximálních otáček, nebo se spokojit s tím, že to prostě nejede. Ale motoru občasné výlety do maximálních otáček jen prospěje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Puvodne jsem nechtel, ale pridam se. Je tady dost nesmyslu.

44kW a 50kW jsou naprosto identicke motory, lisi se sacim potrubim, software v RJ, a drobne rozdily jsou i ve vacce a vyfukovem potrubi. At uz kdokoli, cokoli rika, tak zhruba do 80km/h jedou oba naprosto stejne, pak zacina mit navrch 50kW - je to logicke, ma o 8 koni vic. Co se tyce pocitu z jizdy, tak jde o uplne stejny pocit a pokud ty motory nebudes porovnavat na letisti, pak nikdy nejzjistis, ze mas 44kW nebo 50kW. Dokonce mezi nimi neni ani zadny rozdil v rozjezdu na krizovatce - jak tady nekdo mylne zminoval a uz vubec nemaji rozdilne prevodovky.

55kW je, jak uz tady bylo receno, zcela jiny motor. Kvuli nestastnym prevodum neni moc vhodny do mesta, ale opravdu se probudi ve vyssich otackach. Nicmene je to "jen" 5kW navrch. Osobne bych dneska nevolil ani jeden z techto motoru, ale pri hranici 130 tisic si nevyberes. Rozhodoval bych se spis podle stavu auta nebo vybavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pako: suhlasim ale este doplnim.

musis sa previest s tym autom s motorom 55kW. do 2500ot. to ide velmi lezerne. od 2500ot. to zacina trochu tahat ale zatah zacina od 3000ot. a je do 5000ot. a k tomu ze pri 130km/h to ma 3500ot je pravda. takze na dialnici na 5-ku tych 130-140km/h. max. krutak to ma pri 3800ot. 128Nm. a max. vykon 55kW pri 5000ot. uz pri tych 3800ot. dava motor 50kW takze drzanie v max krutiacom momente je rozumne na dialnici si myslim. moja skusenost je ze to auto v pohode ide 180. len akurat neviem ci ti to niekto napisal ze pri tych 16V sa musia pri 90 000km menit rozvody. MPI ma retaz kdezto 16V ma remen a ten sa nesmie podcenovat. ale uz vymena tych rozvodov nie je az taka draha zalezitost pokial to nedas do znackoveho servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martinoslav: ano mas pravdu je rozdiel iba 5kW ale papierovo vsetci vieme ako je to s tymi motormi a zvast u toho 16V. neviem preco si myslis ze ta 55-ka nie je az taka vhodna do msta. tak netreba s tym jazdit na 4-ke po meste ale na 3-ke a aj ked obiehas niekoho tak ti ta 3-ka postacuje lebo sa da tocit az do 120km/h takze tam je dost rezerva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý Martinoslave, nevím o jakých nesmyslech mluvíš. Pokud vím, tak 44 kW má minimálně rozdílný stálý převod a proto se jízda na první pohled v nižších rychlostech jeví stejně jako u 50 kW. Jestli to má však vliv na rozjezd apod. nevím, motor neznám, ani nechci znát. To, že 55 kW není až tak vhodný do města, já dokonce dodávám i na běžnou silnici sis mohl přečíst v mém příspěvku, kde tvrdím, že to chce řadit a řadit. Ale, lítám s ním již 4 roky po Praze a abych pravdu řekl, nevadí mí to. A to, že to chce úplně jiný motor je taky pravda, bohužel ho však škodovka do Fábií nedodává. Takže jedinou pravdu máš, že za 130 tis. si asi nevybere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mile Pako, neznalost neomlouva a proto ted budu tvrdit ja o nekom, ze je arogantni. 44kW a 50kW NEMAJI rozdilne prevody. Ani jeden jediny. Maji identicke prevodovky. Pokud nebude nekdo rychlejsi, tak vecer, az rpijdu z prace, dam ti sem fotku z "chytre knizky", kde mas pro obe verze prevodove pomery napsane.

Nesmysly vypoustis z ust jedine ty, protoze oba motory jsou do 4500 otacek naprosto stejne, od 4500 vede 50kW, protoze prave ve vyssich otackach ma onen vyssi vykon. Pokud jsi tak liny, ze si neumis ani najit vykonove krivky, pak si laskave odpust prupovidky, ze nekdo placa nesmysly. Dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to houmr: ale to víš, že o rozvodech vím, taky vím, že na rozdíl od 50-tky jsou použity jiné hydroštely, domnívám se, že náročnější na kvalitu oleje. Je toho víc, ale ten motor je generačně někde jinde, to taky vím. Jinak ta „vlažnost motoru“ do cca 3 tis. otáček lze částečně eleminovat vhodných chipem. Pokud je opravdu vhodný, pak není důležitý vrchol výkonu, nýbrž nárůst výkonu a hlavně kroutícího momentu v těchto „hluchých“ otáčkách. A věř mi, že se s tím pak v nižsší rychlostech dá dobře jezdit stejně jako s nachipovanou 50-tkou na dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý Martinoslave, ať čtu své příspěvky jakýmkoliv směrem nevidím v nich ani náznaku arogance, natož nějaké průpovídky o plácání nesmyslů.. Já pochopitelně taky po ruce nemám žádné noty, ale o použití jiného stálého převodu u 44 proti 50 jsem přesvědčený. Pochopitelně, pokud se mýlím, a to já nerad, se ti zde v pondělí tj. 29. tohoto měsíce a roku omluvím. Do té doby budu jaksi mimo připojení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pako: Pojdme to utnout, nema smysl se kvuli takovemu nesmyslu do sebe poustet. CO se tyce prevodu, uz jsme to tu resili. A bylo to naprosto stejne, take tam byl nekdo presvedceny o jinych pomerech, mam tuseni, ze to byl cosby, ale pak nam tam nekdo dal ofocenou tabulku z chytre knihy a bylo vyreseno. Prevodove pomery jsou stejne. To, ze jsou jine, je jen fama. Stejne jako, ze je 44kW v nizsich otackach zivejsi. Neni. Obe vykonove verze jsou na tom do 4500 ot. uplne stejne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...