Přejít na obsah

1.4 44kW, 50kW, 55kW


Piticko

Doporučené příspěvky

Milos - to sprevodovanie nie je u 47 kW HTP ľahšie preto, aby to bolo "jakoby dynamičtější". Prevody sa totiž volia podľa otáčok, v ktorých motor dosahuje maximálny výkon. A keď sa pozrieš napríklad na moju stránku www.railweb.sk tam nájdeš krivky výkonu v jednom grafe a krásne tam vidieť, že 47 kW HTP má maximum výkonu posunuté do vyšších otáčok oproti 40 kW HTP, preto je sprevodovanie ľahšie.

Koukal jsem na ten web, mimochodem velice zajímavej. No a už je mi to jasný jak se to má -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, je mi jasné, že mě teď ukamenujete a z řeči čísel s Vámi plně souhlasím, že to nemůže být k poznání, ale.... projeďte se s těmi dvěma variantami a pak srovnávejte a posuzujte ;) Nejsem žádný fajnšmekr, ale zcela jasně si pamatuji, že když byly Fábie v plenkách a motory 1,4MPI byly základní motorizace, s kterými se Fabie prodávali (r.2000), tak jsem jezdil na firmě dost dlouho s oběma čerstvými motory, jak 44kW tak i 50 kW a rozdíl jsem bez problémů poznal. 44kW byl od spodu o poznání živější a 50kW od spodu letargičtější a ožíval, až ve vyšších otáčkách B)

A myslím, že to obdobně viděli i motorističtí novináři při testování tehdejších "novinek". Dokonce tu 44-tku v té době hodnotili jako lepší motor než silnější 50kW.

Tak třeba tady jeden dobový článek:

http://auto.idnes.cz/auto_testy.asp?r=auto...&c=2000M150Y06C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bobku,

najdi mi tu nějakou mojí malichernost a neplácej, prostě takový rozdíl není k poznání ani běžným řidičem ani odborníkem přes motory, jedinej kdo rozdíl pozná je brzda.

vždyt jsem psal že v praxi to nepoznám ale co je psáno to je dáno

pořád si budu stát za tom že 118 není 120

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, je mi jasné, že mě teď ukamenujete a z řeči čísel s Vámi plně souhlasím, že to nemůže být k poznání, ale.... projeďte se s těmi dvěma variantami a pak srovnávejte a posuzujte ;) Nejsem žádný fajnšmekr, ale zcela jasně si pamatuji, že když byly Fábie v plenkách a motory 1,4MPI byly základní motorizace, s kterými se Fabie prodávali (r.2000), tak jsem jezdil na firmě dost dlouho s oběma čerstvými motory, jak 44kW tak i 50 kW a rozdíl jsem bez problémů poznal. 44kW byl od spodu o poznání živější a 50kW od spodu letargičtější a ožíval, až ve vyšších otáčkách B)

A myslím, že to obdobně viděli i motorističtí novináři při testování tehdejších "novinek". Dokonce tu 44-tku v té době hodnotili jako lepší motor než silnější 50kW.

Tak třeba tady jeden dobový článek:

http://auto.idnes.cz/auto_testy.asp?r=auto...&c=2000M150Y06C

:specool: Najdete-li někdo pěkný článek, hoďte ho sem ! Musíme si pomáhat -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že ak by mal motor v jednom a tom istom aute raz 118 a raz 120 N.m, tak to vodič nepozná. Ale ak bude v jednom a tom istom aute raz motor, ktorý bude mať 118 alebo 120 N.m, ale priebeh krivky a sprevodovanie budú iné, tak ten rozdiel už poznať určite pôjde. A práve o to ide u motorov 1,4 MPI 44 a 50 kW resp. u motorov 1,2 HTP 40 a 47 kW. Jasne, že medzi tými dvojicami je rozdiel spoznateľný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

40 a 47kW HTP je rozdílné od třetího rychlostního stupně, podobně jako 16V 55 a 74kW.

Od noveho MR budou mit sprevodovani stejne az na 5. Budou mit i stejny staly prevod ...zrejme usporne opatreni. To jsem zvedav co to udela s dynamikou a spotrebou slabsiho HTP. Rekl bych ze nic pozitivniho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

40 a 47kW HTP je rozdílné od třetího rychlostního stupně, podobně jako 16V 55 a 74kW.

Od noveho MR budou mit sprevodovani stejne az na 5. Budou mit i stejny staly prevod ...zrejme usporne opatreni. To jsem zvedav co to udela s dynamikou a spotrebou slabsiho HTP. Rekl bych ze nic pozitivniho.

no jestli to bude zpřevodovaný do těžka tak to z HPTčka udělá dálniční vůz :smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych říct, že po zakoupení Fabie 50kW jsem z ní byl na infarkt.Mněl jsem před ní 46kw Favo a musím říct, že co se týče akcelerace tak Fabia by dostala na zadek.Po prostudování TP jsem byl ale v obraze, váha 1070kg mně zamrazila.Těch udýchaných 50kW nemůžou tak těžké auto utáhnout jak se snaží tak se potí.Faktem je, že spotřeba je malá, ale taky to nejede.A tady platí stará pravda;osah ničím nenahradíš.Tady nepomůžou ani tři čipy.Jedinný co mně uklidňuje je že tuto chloubu auto ŠKODA si doma opravím kdykoliv na to přijde což se u takového BMW E60 nedá říct.Jinak jsem s tou tunou na kolech celkem spokojený a za pět let jsem s ní neměl velké problémy což mně udivuje po přečítání některých příspěvků a už jsem několikrát uvažoval o prodeji, abych se nedostal do neřešitelných problémů, ale pak mně to zase přešlo.Jen je mi trochu líto těch, kteří si kupují Fabie s nynější nabídkou motorizace, i když ani těch 74kW není žádná sláva.Motor dává jen ve vyšších otáčkách a s tím ruku v ruce roste spotřeba...Z toho plyne, že Fabia je opravdu ryze rodinné vozítko a ti, kteří požadují výkony by se mněli poohlédnout jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych říct, že po zakoupení Fabie 50kW jsem z ní byl na infarkt.Mněl jsem před ní 46kw Favo a musím říct, že co se týče akcelerace tak Fabia by dostala na zadek.Po prostudování TP jsem byl ale v obraze, váha 1070kg mně zamrazila.Těch udýchaných 50kW nemůžou tak těžké auto utáhnout jak se snaží tak se potí.Faktem je, že spotřeba je malá, ale taky to nejede.A tady platí stará pravda;osah ničím nenahradíš.Tady nepomůžou ani tři čipy.Jedinný co mně uklidňuje je že tuto chloubu auto ŠKODA si doma opravím kdykoliv na to přijde což se u takového BMW E60 nedá říct.Jinak jsem s tou tunou na kolech celkem spokojený a za pět let jsem s ní neměl velké problémy což mně udivuje po přečítání některých příspěvků a už jsem několikrát uvažoval o prodeji, abych se nedostal do neřešitelných problémů, ale pak mně to zase přešlo.Jen je mi trochu líto těch, kteří si kupují Fabie s nynější nabídkou motorizace, i když ani těch 74kW není žádná sláva.Motor dává jen ve vyšších otáčkách a s tím ruku v ruce roste spotřeba...Z toho plyne, že Fabia je opravdu ryze rodinné vozítko a ti, kteří požadují výkony by se mněli poohlédnout jinde.

já jsem taky rodinnej typ :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem jezdil se 40kW motorem, tak si ze mě kamarádi dělali legraci, že prý ta moje Fabča má hrozně chudou výbavu. Já, že jakou chudou výbavu, 2x bag,abs, okna v elektrice, zrcátka v elektrice a dokonce nalakovaná, mlhovky, rádio atd.... to přece není tak špatné? No jo oni na to, ale prý jsem si ve Škodovce zapoměl doobjednat paket "do kopce" obsahující přídavná šlapátka, to když se těch 40kW rozložených do 3 hrnků zděsí prvního kopečku, který Fabča už zdálky uvidí, tak abych to vůbec vyjel.... :D

No ale naštěstí od té doby jsem hodně vyrostl a jsem už velký kluk, dneska už mám pod kapotou 47 kW, to je jiná.... :smich::p-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MrFormat: kameny na tebe... :smich: ...ba né dělám si srandu -_-

Óóóó děkuji, už jsem se bál, že budu chodit s rozbitou hlavou :D-_-

to né ..to by tu musela jedině proběhnout nějaká ta mackovačka :t

Co není, může být, jeden nikdy neví, raději si koupím helmu :D-_-

to nepomůže...správná mackovačka je zezadu ze zálohy a musí bejt soupeř překvapen, a pak helmu na opičáka jsem ještě neviděl :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MrFormat: kameny na tebe... :smich: ...ba né dělám si srandu -_-

Óóóó děkuji, už jsem se bál, že budu chodit s rozbitou hlavou :D-_-

to né ..to by tu musela jedině proběhnout nějaká ta mackovačka :t

Co není, může být, jeden nikdy neví, raději si koupím helmu :D-_-

to nepomůže...správná mackovačka je zezadu ze zálohy a musí bejt soupeř překvapen, a pak helmu na opičáka jsem ještě neviděl :D

:smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...