Přejít na obsah

porovnání kola R 14, R 15, R 16


Vojtaa

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Videli ste už niekto naživo tie 16" disky NOID naživo? Ja som ich teraz našiel v konfigurátore a chcel by som takéto mať na leto namiesto Cometov, ale nenašiel som ich ani v eshope Škodovky, a dokonca ani cez Google. Ani predajcu, ani kvalitnejšiu fotku, ako keby ten disk neexistoval.

 

post-74175-0-30068600-1382986290_thumb.j

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Videli ste už niekto naživo tie 16" disky NOID naživo? Ja som ich teraz našiel v konfigurátore a chcel by som takéto mať na leto namiesto Cometov, ale nenašiel som ich ani v eshope Škodovky, a dokonca ani cez Google. Ani predajcu, ani kvalitnejšiu fotku, ako keby ten disk neexistoval.

 

 

Ani v Etce nejsou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Jak moc se změní komfort a spotřeba při přechodu z 185/55 R15 na 205/45 R16 ... Mám dilema, koupil jsem nyní Fabču II se zimníma 15" kolama, a ted hledám jaký koupit letní..mám rád komfort,jezdím převážně po městě a okrskách... nejsem žádnej tuner-ale ty 16" vypadají na té Fabii fakt hezky :), ale zase bych nerad drncal na každé malé výtluce.

 

Rovněž jak moc se změní spotřeba při zvětšení šírky o 2 cm, je to v rámci ml, nebo dcl...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak máš rád komfort, tak určite ostaň pri 15". Netvrdím, že na 16" sa to nedá vydržať, ale niekedy by som bol radšej keby som mal radšej tie 15". Letné pneu by som na tvojom mieste kúpil 195/55 R15 a tým pádom nemusíš riešiť ani kúpu ďalších diskov. V tejto veľkosti je veľká ponuka pneumatík a zároveň aj ráfik pneumatiky je o ďalší pol centimeter väčší, takže tie pneu budú ešte komfortnejšie, ako tvoje aktuálne 185/55 R15. Ponuka pneumatík 205/45 R16 je zase o dosť slabšia, sú o dosť drahšie a všetky majú posilnené ráfiky, a tým pádom sú aj tvrdšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl chvíli 16" na své FII a popravdě svezení pěkné.. Bylo to tvrdší, ale zase auto drželo při ostřejší jízdě daleké lépe jak teď na 15"..  Co se však týče pohodlí a komfortu, tak jednoznačně 15"...

 

Co se týče spotřeby, tak to byl i jeden z důvodů, proč jsem po 1 měsíci vyměnil letní 16" (205/45) loni za 15", protože mi vzrostla na nich spotřeba o cca 1 litr oproti zimním 15" (185/55) a to mi přišlo jen za vzhled moc. Je pravda, že jsem měl ale sportovní gumy na 16" a tudíž velký valivý odpor... Takže záleží i hodně, jaké pneumatiky koupíš..

 

Teď jezdím na letních 195/55 R15 a jsem spokojený ;)

Editováno: , autor: Galvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám spotřebu na letních 205/45/16 0.3-0.4l vyšší oproti zimním 185/55/15. Musím uznat že na zimákách je to komfortnější ale ty 16" výborně sedí a při náhlém prudkém brždění to zastaví na místě, jinak bych tu srnku asi sejmul a každý rok se těším až tam ty 16" po zimě zase dám. Vypadá to prostě výborně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 8 let později...
On 10/28/2013 at 7:52 PM, e1. said:

Videli ste už niekto naživo tie 16" disky NOID naživo? Ja som ich teraz našiel v konfigurátore a chcel by som takéto mať na leto namiesto Cometov, ale nenašiel som ich ani v eshope Škodovky, a dokonca ani cez Google. Ani predajcu, ani kvalitnejšiu fotku, ako keby ten disk neexistoval.

 

post-74175-0-30068600-1382986290_thumb.j

 

Pro zájemce - Noid R16 (kód 5J0601025AA, jako doplněk se nabízí i pod názvem Rotare R16 5J0071496N, zde navíc i v bíle a černé verzi) vypadají naživo takto:

IMG_0164.jpg

IMG_0166.jpg

IMG_0167.jpg

P.S. za mě nejpovedenější design kol na F2... A navíc velmi raritní - prvně se objevuje v katalogu až z kraje roku 2014, tj. na úplném konci výroby, navíc za příplatek (nikdy nebyl součástí nějaké výbavy nebo akční verze) a ještě si ho musel člověk v ceníku vyloženě vybrat (většinou se po faceliftu jako default pro R16 volila kola Elba). Podle všeho se F2 na těchto kolech prodalo naprosté minimum a najít jen fotku na Googlu dá hodně práce... Já tyto ráfky sháněl skoro půl roku a zatím jsem je na jiném autě naživo viděl jen jednou...

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 3/17/2014 at 12:43 PM, doonio said:

Jak moc se změní komfort a spotřeba při přechodu z 185/55 R15 na 205/45 R16 ... Mám dilema, koupil jsem nyní Fabču II se zimníma 15" kolama, a ted hledám jaký koupit letní..mám rád komfort,jezdím převážně po městě a okrskách... nejsem žádnej tuner-ale ty 16" vypadají na té Fabii fakt hezky :), ale zase bych nerad drncal na každé malé výtluce.

 

Rovněž jak moc se změní spotřeba při zvětšení šírky o 2 cm, je to v rámci ml, nebo dcl...?

Moje zkušenost 195/55 R15 vs 205/45 R16:
Na R16 je auto tvrdší, jsou více cítit nerovnosti, kamínky, prostě všechno... Není to vyloženě žebřiňák, čekal jsem to daleko horší a např. propružení větší nerovnosti (např. příčný práh) mi přijde velmi kultivované, pocitově skoro lepší než na R15, ale celkový pokles komfortu znát prostě je...
Spotřeba mi min. o 0,3l/100km stoupla, ale zase srovnávám pneumatiky s naprosto rozdílným energetickým štítkem (R16 jsem koupil se starými Turanzami ER300 - třída E, které dojíždím)... Až na jaře přezuji na nové Turanzy T005 R16 (třída B), budu moci napřímo srovnat s předchozími Turanzami T005 R15... Očekávám, že rozdíl by se mohl dostat mezi 0,15 - 0,2 l/100km ve prospěch R15, což je za mě v přijatelné...
Jízdní vlastnosti na R16 jsou výrazně lepší. Auto lépe brzdí, trakce je citelně lepší, ASR i ESP už nemá tolik práce ani při ostřejší jízdě. Na suchém asfaltu v zatáčkách R16 skoro nejdou utrhnout, auto drží jako motokára. Na dálnici při vyšších rychlostech (150km/h+) je auto pocitově mnohem stabilnější, méně plave... Ten pocit, že auto už jen honím po silnici, se mi přesunul někde ze 140km/h na 160km/h...
Nevýhodou 205/45 R16 může být i cena, ale zase 195/55 R15 je také trochu atypický rozměr a např. moje aktuální Bridgestone Turanza T005 jsou v 205/45 R16 jen nepatrně dražší než v 195/55 R15...
No a ten hlavní bonus nakonec - auto mnohem lépe vypadá. R15 jsou na dvojkovou Fabii estetické minimum, na R16 už je to i přes disproporční karoserii vcelku koukatelné auto... :)

IMG_0164.jpg

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Miro F. vďaka za info, časom som zistil, že sa volajú Rotare a už ich pár rokov mám na aute. Podľa mňa najlepšie disky na Fabiu v tejto veľkosti, aj keď Comety som mal rád tiež. Čo sa týka pneumatík, ja mám obuté na Fabii Continental PremiumContact 6, vo veľkosti 205/45 R16 a v zákrutách to drží lepšie ako Superb III na Bridgestone Turanza T005 235/45 R18. Nie že by Bridgstone boli zlé pneumatiky, ale T005 sú jednoznačne ladené na komfort a nízku spotrebu. Pri Fabii zase ten nízky profil a pomerne ľahké auto sú jednoducho dobrá kombinácia a ako to tu už odznelo, perfektne to brzdí alebo aj mení smer v tomto rozmere, obzvlášť ak náhodou treba zastaviť na čo najkratšom kuse vozovky. A čo sa týka odtrhnutia zadku, na krátkej Fabii sa to prakticky dá iba s ručnou na snehu, alebo na zľadovatenej ceste. Kolesá v rohu sú kolesá v rohu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Rád bych ještě doplnil předchozí diskusi o mou aktuální zkušenost R15 vs R16. Už přes měsíc jezdím se svou F2 Combi 1.4 16V CGGB na nových pneumatikách Bridgestone Turanza T005 205/45 R16 na ráfcích Noid/Rotare R16. Část minulé sezóny jsem jezdil na stejných ráfcích, ale na starých pneumatikách Bridgestone Turanza ER300. Ještě předtím jsem měl Bridgestone Turanza T005 195/55 R15 na ráfcích Rotare R15.
Rozdíl ve spotřebě R15 vs R16 u stejného typu pneumatik mi zběžně vychází zanedbatelný, cca 0,1-0,2 l/100km ve prospěch R15. T005 jsou komfortnější než staré ER300, auto na nich sice není tak bezprostřední, nicméně když už se opře do zatáčky, drží prakticky stejně. Rozdíl oproti stejným T005 R15 je stále značný, auto na suché silnici v podstatě nejde utrhnout, jízdní stabilita při vyšších rychlostech je citelně lepší než na R15...
A ještě jako bonus - zkoušel jsem T005/R16 i na krátké dvojkové Fabii 1.2 TSI 63kW a tam je zkušenost více než pozitivní. Jednak hatchback nemá tak tuhé odpružení, takže i na R16 je komfortní asi jako kombík na R15 a při přímém srovnání R15 a R16 není tak znát pokles komfortu jako u kombíku. Nicméně rozdíl ve stabilitě je obdobný - na R16 auto jezdí do zatáček jako motokára, vyšší stabilita při rychlostech nad 130 km/h oproti R15 je hodně znát... Spotřebu u TSI jsem nezkoumal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...