Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny , poraďte.

Mám Fabii 1,4 - 50 KW , MPI. Je z roku 12/1999.

Výborně startuje , na škrtnutí, ale po rozjezdu jede jak na půl výkonu, když přidám skoro nezrychlí, najednou jako vyrazí a hned nato zase ztratí výkon, a tak nějak nepravidelně , ale pořád dokola. To samé i do kopce, ale tam je to ještě horší.

Koupil jsem nové svíčky NGK ale nepomohly. Koupil jsem i vzduchový filtr,ale také nepomohlo.

Trochu prdí někde vpředu výfuk, může to mít nějaký vliv ?

Nevíte někdo čím by to mohlo být ?

Co bych měl vyměnit ?

V prvom rade VAG a ďalej podla výpisu.

  • Autor

Zdravím .

Na Vagu jsem to měl a právě to nechápu, neukázalo to žádnou závadu (jen jednu nepodstatnou a to že nejde teploměr venkovní teploty - počítač neukazuje venkovní teplotu).

Standa

Jestli "někde vpředu prdí výfuk", tak to může díky pulsování ve sběrném potrubí prisávat čistý vzduch zvenku do výfukového potrubí a tím to oblbuje lambda-sondu. Průběh "táhne-netáhne" by tomu odpovídal, regulace bohatosti směsi podle signálu lambdy probíhá asi tak s 3-4sekundovou periodou opakování. Vyměň si nebo si nechej vyměnit těsnění "pod parohama" a přitom se musejí ty "parohy" prohlédnout, jestli v nich není díra (i malinká umí udělat dost paseku). Přesně tohle mi dělal Forman ´94 SPi, když jsem měl volné stahovací "štefty" a netěsnilo mi sběrné potrubí k hlavě.

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Tak nechal jsem vyměnit vlnovec (byl děravý) a už to neprdí, zkontrolovat těsnění (jsou dobrý) a vyměnil jsem filtr paliva.

Auto stále netáhne , zato hodně žere , při normální jízdě (žádný honění) mimo město tak 10 l./ 100 km.

Přemýšlím co vyměním dál, zkoušel jsem zapalovací lištu z jiného auta, ale nepomohla.

Do servisu nechci , tam by mně zruinovali.

Poraďte co dál ?

Díky Standa

Tá "nepodstatná" závada nebola náhodou čidlo teploty motora? To by potom RJ dostávala signál,že je mot. studený a snažila sa pridávať palivo.

Ešte skús odmerať kompresné tlaky vo válcoch.

  • Autor

Ne, byl to teploměr venkovní teploty , a ten mi opravdu na počítači nic neukazuje.

Ale to čidlo teploty motoru bych docela vyměnil.

Je to to samé jako čidlo teploty vody ? Nebo to je jiné čidlo ?

Kde to na autě je ?

Díky.

Podobnou závadu řeší kolega na sedanu 1,4Mpi - tomu to zase při přidání plynu cuká. Pokud nepomůže očistit kontakty na konektoru na tělese termostatu (tam to čidlo totiž je), doporučil bych vyměnit celé těleso i s termostatem - v tom pouzdru je zaintegrované čidlo teploty chladicí náplně pro ŘJ.   

  • Autor

Takže čidlo teploty motoru je vlastně čidlo teploty vody ?

A ukazoval mu budík teploty vody dobře ?

Mně řekl bych ukazuje dobře, postupně stoupá až do 90 stupňů celsia a tam to pak sedí.

Je možný že by i tak bylo to čidlo špatný ?

To čidlo jsou "2 in 1" - je dvojité, jeden termistor je pro ŘJ, druhý pro palubovku. Stačí, aby kecal ten pro ŘJ a je na problém zaděláno. Když se vytáhne konektor, jsou tam vidět 4 kontaktní piny - očistit jemným oškrábáním, prostříkat prostředkem na čištění kontaktů, vyzkoušet. Když to nepomůže, udělat diagnostiku na VAGu - mělo by to ukázat, kde je závada, ale myslím že to očistění pomůže, minimálně to vyhodí, že čidlo teploty je KO. 

  • Autor

O.K. Díky.

Zkusím to a pak dám vědět jak to dopadlo.

O.K. Díky.

Zkusím to a pak dám vědět jak to dopadlo.

Tak to jsem zvědavý jak dopadneš.Řeším ten sám problém - studený motor škube,do 2,5tisíc otáček vůbec netáhne,vypadá jak by se zahlcoval.O spotřebě ani nemluvím.

Vyndat svíce a pořádně prohlídnout - blbě pálící svíce bude černá od sazí, dtto při nadměrné dávce paliva. Očistit a zkusit po očištění, co to udělá - a nechat proměřit vstřiky, jestli dávají rovnoměrně a kolik mají v závislosti na poloze škrticí klapky a na otáčkách.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Dobrý den.

Tak jsem se teprve dnes dostal k tomu abych napsal.

Vyndal jsem konektor na tělese topení , ale byly tam jen 2 kontakty (piny).

Očistil jsem je a postříkal kontaktolem.Bohužel nic to nepomohlo.

Ty svíčky , no já nevím, jsou tam nové.

Koupil jsem NGK s třemi kontakty.

Tak to nepomohlo.

  • 1 měsíc později...

ahoj

mam taky Fabii 50 KW a 2000 rok 1.4 MPI a mam to stejne , pri tahu nema silu a je chcipla , vymenil jsem svicky podtlakove trubicky tesneni pod sanim , vycistil klapku, palivovy a vzduchovy filtr, a je to liny seslapnu plyn a proste to jede jako 1.0 obsah. Muze nekdo pomoci , dostal jsem tip ze to muze byt zkroucena hlava nevo ventil , muze to byt????

moc dekuji

  • 3 týdny později...

dnes jsem dostal fabku ze servisu kde se opravovalo predni sklo (spadl mi na to snih,strecha okno v riti-nepodstany), 40 dni to stalo v garazi a jsem na tom uplne stejne.. na trojku 90 a vic to nejede :D nevim co s tim..

Upraveno od prekfest

  • 2 týdny později...

Zdravím všechny , poraďte.

Mám Fabii 1,4 - 50 KW , MPI. Je z roku 12/1999.

Výborně startuje , na škrtnutí, ale po rozjezdu jede jak na půl výkonu, když přidám skoro nezrychlí, najednou jako vyrazí a hned nato zase ztratí výkon, a tak nějak nepravidelně , ale pořád dokola. To samé i do kopce, ale tam je to ještě horší.

Koupil jsem nové svíčky NGK ale nepomohly. Koupil jsem i vzduchový filtr,ale také nepomohlo.

Trochu prdí někde vpředu výfuk, může to mít nějaký vliv ?

Nevíte někdo čím by to mohlo být ?

Co bych měl vyměnit ?

mám to stejný a jediný co k tomu dodat je že je to šrot. VAG byl na hovno,podle něj byla v hajzlu zapalovací lišta,vadný vstřik a ještě bůhví co....a přitom to bylo jen podfouklý těsnění pod sáním....

  • 2 týdny později...

Na vasom mieste by som skontroloval vstrekovace. Mne to netahalo a chod motora bol miestami dost nepravidelny. Nakoniec som zistil, ze to bolo zlym vstrekovacom.

mám to stejný a jediný co k tomu dodat je že je to šrot. VAG byl na hovno,podle něj byla v hajzlu zapalovací lišta,vadný vstřik a ještě bůhví co....a přitom to bylo jen podfouklý těsnění pod sáním....

ja měl stejný problém a byl to ucpaný katalizátor. Po odstranění vnitřku katalizátoru motor šlape jak hodinky,teď meřím spotřebu. :)

Odstraněním katalyzátoru neodstraníš závadu - a navíc budeš mít problémy projít emisní kontrolou, na kterou už dneska může kohokoliv poslat kterákoliv silniční kontrola - ne jen 1x za 2 roky povinná STK.

  • 2 týdny později...

Tak se k vam pridavam, koupil sem Fabii ktera par mesicu stala s K.O baterkou a vubec je to lenora.... Takze resim co s tim, motor na volnobeh lehce pohupuje...Za jizdy auto skube a vynechava. Dal sem novy svicky origo Škoda a trošku sem ji protahnul po dalnici, citelne se to zlepsilo a jede lip ale porad motor houpe a vynechava skoro neznatelne. Projedu to VAGem a uvidim co dal...

EDIT: Tak sem procetl forum a je to normalni :-D tak to asi nebudu moc resit :-P achjo zlaty TDi

Upraveno od Slavisimo

  • 3 týdny později...

Asi mě z toho motoru trefí...Svíčky nové origo škoda, dal sem čistící aditivum do nádrže, jiné vstřiky a pořád to samí s tím že už to aspoň nemá tendenci chcípnout při zařazení 2 rychlosti...Zkoušel sem činnost snímaču a všechny nějak pracují ale odpojil sem lambda-sondu na bežícím motoru a nic se nezměnilo pořád to jakoby vynechává a brblá. Achjo :-( Takže by Lambda?

Nemáte někdo skušenosti s Tabletamy FFi MPG-100 1g na snížení spotřeby automobilu?Našel jsem na netu 10tablet za 500kč.

Jediný kdo bude mít v kapse víc peněz je prodejce toho šlendriánu. Nevěř všemu, co si přečteš - třeba zrovna tohle je naprostá pitomost = žádná pilulka do nádrže ti benzín neušetří. Pokud existuje něco, co se může přidat do benzínu a prokazatelně to zvýší výkon motoru, pak je to klasický NAFTALÍN, co se používá k odpuzování molů - kulička této chemikálie se rozpouští v benzínu a prokazatelně zvyšuje oktanové číslo i výhřevnost benzínu - samozřejmě nic není tak úplně zadarmo, protože směs je agresivní a poškozuje motor, takže zkoušet takové hokus-pokusy se vyplatí jen s úplně starým a téměř vylágrovaným motorem... A stejně je to zloděj a podvodník, protože i v případě, že pokud ve výsledku vhození tablet do nádrže nekecá a skutečně prodává naftalínové tablety (samozřejmě pod jiným názvem), za 10 tablet v drogérii rozhodně pětibábu Němcovou nevyhodíš... Ten naftalín skutečně funguje, mám to osobně ověřeno, druhá věc ale je, co to udělá s motorem - proto BACHA, než se na podobnou nabídku rozhodnete zareagovat...!!!

  • 1 rok později...

mal som ten isty problem so starou fabiou MPI, netahala... nakoniec to bol vadny snimac otacok, ten vymenili a auto jazdilo ako nove...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.