Přejít na obsah

Přehřívání motoru


HanyZ

Doporučené příspěvky

Ahoj, dnes po cestě z Polska jsem chytl fakt brutální bouřku, vody jak .... no prostě mazec. Nebylo vidět na krok. Po vyjetí z téhle bouřky, kdy spadlo asi 35 litrů vody za vteřinu (fakt jsem to ještě nezažil) jsem si všiml, že ručička teploměru je cca o 0,5-1 cm nad polovinou - takže přehřívání. Tak jsem jel v pohodě dál, teplota se ustálila zpět na střed. V koloně nic, pohoda. Jenže při rozjezdu a jízdě po městě či do kopce, kdy jsem fakt tlačil pod plným plynem, teplota zase lezla nahoru. Tak jsem dojel do ČR a když ručička po jízdě cca 2 minuty na plný plyn lezla nahoru zastavil jsem a otevřel kapotu - zjistil jsem, že ventilátor na chladiči se netočí.

Kde mám hledat chybu ?

Termostat měněný před měsícem, čidlo teploty před 3, chladič byl teplý. Co se týče téhle situace, před tím, než jsem vjel do toho lijáku, kde byla voda fakt všude, tak bylo vše ok, ujel jsem předtím asi 150 km pod plným plynem na 5ku a teplota krásný střed, žádný problém. Předpokládám tedy, že to bude mít souvislost s tím deštěm.

Že by nějaká pojistka ? Či kontakty na ventilátoru? Kde případně pojistku hledat (která to na baterce je) ?

Díky moc za rychlé rady. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě ten ventilátor vůbec nesepne, takže podle mě zrada v něm, protože když jedu v pohodě, tak teplota drží, ale jak přišlápnu plyn - začne stoupat.. sundám nohu z plynu a zase je klid. Jak říkám, do té doby, než jsem jel do té bouřky kdy bylo všude vody jak nasr... bylo vše ok... nemohlo se něco zkratovat ?

Jinak termostat - nevím značku, ale stál 500 Kč v sobotu večer :) Každopádně krabička mi byla povědomá, takže asi ok. Tím by to být ale nemělo, když do té vodní pohromy bylo vše ok ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem se na to dneska podíval, rozpojil konektor napajení ventilátoru a napojil napřímo s baterkou. větrák se točil ale zezačátku divně pištěl. tak jsem konektor spojil zpátky, dojel do cca 20 km do Petřvaldu pod plným plynem, zastavil a větrák ? Funguje. Auto se nepřehřívá. Takže si myslím, že to bude vodou v konektoru nebo někde jinde, jak jsem psal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možno by bolo dobre ten vent. vybrať a mrknuť naň lepšie - vyčistiť, namazať, ak má uhlíky, skontrolovať... Inak je pravdepod. že sa to zopakuje. Kontrola termostat. by tiež nebola na škodu (mal by vent spínať pri cca 100st. )

Editováno: , autor: Jessy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

on asi myslel pod pojmem termostat spíš termospínač co spíná ventilátor. tak to vyfoukej vzduchem a nechej to vyschnout. každopádně když promázneš a skontroluješ ventilátor, tak tím nic nezkazíš.

já mám celkem motání po dvoře při zajíždění do garáže a když přijedu v létě a nechám to klapat než otevřu garáž, tak se mi pravidelně sepne. čili bezpečně vím, že funguje a většinou jsem venku z auta takže ani nepiští a nevydává žádné pazvuky.

si ještě vzpomínám jak kvičel ségře na feldě-tak jsme ho rozdělali, promazali a běží jako švýcary

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak došlo na Vaše slova :)

dneska jsem jel zpět do Polska (300 km), celou cestu bez problému, ale při příjezdu do města a zahřátí motoru zase teplota leze nahoru a ventilátor opět mrtvý....

takže co teď ? Vymontovat - stačí teda odpojit napájecí konektor a šrouby na kterých drží, že ? Rozebrat ? jak prosím ? Díky moc za rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- na baterce jsou pojistky, takové plechové osmy, zkus skontrolovat a popř očistit oxidaci

- jesli nemáš klimu tak máš jen jeden ventilátor že? sundáš ho relativně lehce. Povolíš 3 šrouby a odpojíš konektor

- další kam ti asi natekla voda je ŘJ dochlazování, takové velká černá kostka pod baterkou, je tam velky konektor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pojistky na baterce jsem kontroloval, jako nové, mám je přikryté takovým plastovým krytem....

klimu nemám, způsob sundání jsem zjistil, ale pochybuju, že bude chyba ve ventilátoru, když běží "nakrátko" naprosto ok....

tu řídící jednotku dochlazování se pokouším najít :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem hledal, jediný svazek kabelů jde od chladiče a ventilátoru pod držákem baterky k baterce, nikde jsem žádnou jednotku chlazení neviděl....

Jednotka dochlazování = řídící jednotka klimatizace.... to se mě netýká :) klimu nemám....

Editováno: , autor: HanyZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- jednotku dochlazování mají i vozy bez klimatizace

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0919506m-ridici-jednotka-ventilatoru-fabia-fabia-2-roomster-octavia.html

s klimatizaci maji jeden konektor větší

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0919506k-ridici-jednotka-eletrickeho-vetraku-octavia.html

- když koukneš zvrchu na baterku a pojedeš po jejím levým lící dolů tak pod jejím dnem je jednotka uchycená

půjdou k ní dráty od termospínače na chladiči

přikládám fotku od Rolbaře když předělával na klimu tvojí motorizaci

post-6887-078143900 1281452437_thumb.jpg

- stejně teda nevěřím že toho natekla voda ale za pokus to stojí ...

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak na VAGU ani jedna chybička (kromě centrálního zamykání - sporadická chyba v dveřích řidiče)......

stejně tak OK test akčních členů....

takže čidlo by mělo být ok.

FOR KARLOS TDI: ty, já ti fakt nevím, ale na mé 55 kW tam prostě tu jednotku nemám ... koukal jsem na to dneska znova, a svazek kabelů od chladiče a větráku jde pod baterkou v "husím krku" na druhou stranu baterky .... a žádný konektor jsem nenašel...

Editováno: , autor: HanyZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže dnes ještě ověření, zase se ventilátor nespustil:

- na kontekoru čidla na chladiči stálých 12 V - měřeno

- po spojení kontaktů se ventilátor točí a funguje

- občas se ventilátor nespustí, občas ano

- začalo to dělat po dešti

Takže se asi voda dostala opravdu na motor ventilátoru co ? Dá se to nějak rozumně rozebrat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dneska se ventilátor opět nespustil... teplota lezla nahoru... zastavil jsem, vytáhl jsem konektor z čidla - termospínače v chladiči a propojil kabelem... no a ventilátor jel - zastrčil jsem konektor zpátky do čidla a ventilátor se roztočil... takže asi nějaká chyba v termospínači... už mám nový, zítra ho vyměním...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

připadám si tady v tom tématu trošku jako schyzofrenik, který mluví sám se sebou... ale budiž...

no tak koupil jsem nové čidlo, nový ventilátor a nic... a dnes jsem na to kápl.. když se to začne přehřívat, tak nahoře je chladič vařící ale spodní hadice a spodní část chladiče (kde je čidlo), je jen mírně vlažná.... čím to může být ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schizofreniku :) trochu ti od tý schizofrenie odpomůžu:

mno pokud je horní hadice horká a spodní studená a přesto čidlo nesepne a větrák i řídící jsou dobrý, tak voda přes chladič neteče. To by nejspíš mohla být závada v hrdle termostatu, kde se opírá tyčka tělíska termostatu. Podívej se na to jestli není žebro v tom hrdle prasklý nebo jestli otvor pro tyčku není průchozí (má to být samozřejmě slepá díra). Ostatně je to tu někde na fóru zmíněno jako častá závada motoru AEE.

P.S.: mě se tohle stalo v r.2007 v Chorvatsku na cestě zpět. Motor vařil, ale ventilátor nesepnul. Tak jsem termostat vymontoval a dojel domů. Při opravě jsem si pak všiml, že je hrdlo poškozený a tudíž termostat neotevíral, i když tyčka vylejzala a zalejzala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před dvěma měsícema jsem měnil termostat i s přírubou, stalo se to co píšeš - tyčinka prolezla skrz....

termostat jsem však sehnal v sobotu odpoledne jenom nějaký pofidérní, měl jinou tyčinku než původní...

ale fungovla.. každopádně mám koupený už origoš termostat, dneksa ho vyměním a uvidíme....

termospínač ventilátoru nesepne, protože je umístěn ve spodní části chladiče, který je studený... a ten je mimochodem taky nový (termospínač).. takže asi opravdu termostat, zasekává se možná..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci to zakřiknout, ale nejspíš VYŘEŠENO - vyměnil jsem termostat, dal jsem si po Chotěbuzi takovou mírnou rally jízdu a ventilátor funguje, chladič teplý všude stejně a ručička přibitá na středu... jen ten benzín šel dolů :) no, uvidíme, ale snad....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...