Publikováno Srpen 6, 201015 r Ahoj, dnes po cestě z Polska jsem chytl fakt brutální bouřku, vody jak .... no prostě mazec. Nebylo vidět na krok. Po vyjetí z téhle bouřky, kdy spadlo asi 35 litrů vody za vteřinu (fakt jsem to ještě nezažil) jsem si všiml, že ručička teploměru je cca o 0,5-1 cm nad polovinou - takže přehřívání. Tak jsem jel v pohodě dál, teplota se ustálila zpět na střed. V koloně nic, pohoda. Jenže při rozjezdu a jízdě po městě či do kopce, kdy jsem fakt tlačil pod plným plynem, teplota zase lezla nahoru. Tak jsem dojel do ČR a když ručička po jízdě cca 2 minuty na plný plyn lezla nahoru zastavil jsem a otevřel kapotu - zjistil jsem, že ventilátor na chladiči se netočí. Kde mám hledat chybu ? Termostat měněný před měsícem, čidlo teploty před 3, chladič byl teplý. Co se týče téhle situace, před tím, než jsem vjel do toho lijáku, kde byla voda fakt všude, tak bylo vše ok, ujel jsem předtím asi 150 km pod plným plynem na 5ku a teplota krásný střed, žádný problém. Předpokládám tedy, že to bude mít souvislost s tím deštěm. Že by nějaká pojistka ? Či kontakty na ventilátoru? Kde případně pojistku hledat (která to na baterce je) ? Díky moc za rychlé rady.
Srpen 6, 201015 r hmmm ventilator mi spíná i když se ručička ještě drží na středové rysce. takže minimálně prověřit termospínač ventilátoru a případně i zkusit jestli je funkční ventilátor. jaké výroby je ten termostat? něco kvalitnějšího?
Srpen 6, 201015 r Autor no mě ten ventilátor vůbec nesepne, takže podle mě zrada v něm, protože když jedu v pohodě, tak teplota drží, ale jak přišlápnu plyn - začne stoupat.. sundám nohu z plynu a zase je klid. Jak říkám, do té doby, než jsem jel do té bouřky kdy bylo všude vody jak nasr... bylo vše ok... nemohlo se něco zkratovat ? Jinak termostat - nevím značku, ale stál 500 Kč v sobotu večer Každopádně krabička mi byla povědomá, takže asi ok. Tím by to být ale nemělo, když do té vodní pohromy bylo vše ok ne ?
Srpen 7, 201015 r Autor tak jsem se na to dneska podíval, rozpojil konektor napajení ventilátoru a napojil napřímo s baterkou. větrák se točil ale zezačátku divně pištěl. tak jsem konektor spojil zpátky, dojel do cca 20 km do Petřvaldu pod plným plynem, zastavil a větrák ? Funguje. Auto se nepřehřívá. Takže si myslím, že to bude vodou v konektoru nebo někde jinde, jak jsem psal
Srpen 7, 201015 r Možno by bolo dobre ten vent. vybrať a mrknuť naň lepšie - vyčistiť, namazať, ak má uhlíky, skontrolovať... Inak je pravdepod. že sa to zopakuje. Kontrola termostat. by tiež nebola na škodu (mal by vent spínať pri cca 100st. ) Upraveno Srpen 7, 201015 r od Jessy
Srpen 8, 201015 r Autor termostat je nový, ten je OK, okruh otevírá. A když jsem rozpojil konektor napájení ventilátoru (je uložený nejníž) tak z něj kapala voda. Takže uvidíme. Díky za rady Upraveno Srpen 8, 201015 r od HanyZ
Srpen 8, 201015 r on asi myslel pod pojmem termostat spíš termospínač co spíná ventilátor. tak to vyfoukej vzduchem a nechej to vyschnout. každopádně když promázneš a skontroluješ ventilátor, tak tím nic nezkazíš. já mám celkem motání po dvoře při zajíždění do garáže a když přijedu v létě a nechám to klapat než otevřu garáž, tak se mi pravidelně sepne. čili bezpečně vím, že funguje a většinou jsem venku z auta takže ani nepiští a nevydává žádné pazvuky. si ještě vzpomínám jak kvičel ségře na feldě-tak jsme ho rozdělali, promazali a běží jako švýcary
Srpen 8, 201015 r Autor tak došlo na Vaše slova dneska jsem jel zpět do Polska (300 km), celou cestu bez problému, ale při příjezdu do města a zahřátí motoru zase teplota leze nahoru a ventilátor opět mrtvý.... takže co teď ? Vymontovat - stačí teda odpojit napájecí konektor a šrouby na kterých drží, že ? Rozebrat ? jak prosím ? Díky moc za rady...
Srpen 9, 201015 r Autor no tak dnes jsem propojil konektor z čidla na chladiči napřímo a ventilátor jede krásně tiše... zahřál jsem motor na střed a ventilátor spustil. tak fakt nevím, kde hledat závadu.
Srpen 9, 201015 r - na baterce jsou pojistky, takové plechové osmy, zkus skontrolovat a popř očistit oxidaci - jesli nemáš klimu tak máš jen jeden ventilátor že? sundáš ho relativně lehce. Povolíš 3 šrouby a odpojíš konektor - další kam ti asi natekla voda je ŘJ dochlazování, takové velká černá kostka pod baterkou, je tam velky konektor
Srpen 9, 201015 r Autor pojistky na baterce jsem kontroloval, jako nové, mám je přikryté takovým plastovým krytem.... klimu nemám, způsob sundání jsem zjistil, ale pochybuju, že bude chyba ve ventilátoru, když běží "nakrátko" naprosto ok.... tu řídící jednotku dochlazování se pokouším najít
Srpen 9, 201015 r Autor tak jsem hledal, jediný svazek kabelů jde od chladiče a ventilátoru pod držákem baterky k baterce, nikde jsem žádnou jednotku chlazení neviděl.... Jednotka dochlazování = řídící jednotka klimatizace.... to se mě netýká klimu nemám.... Upraveno Srpen 9, 201015 r od HanyZ
Srpen 10, 201015 r - jednotku dochlazování mají i vozy bez klimatizace http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0919506m-ridici-jednotka-ventilatoru-fabia-fabia-2-roomster-octavia.html s klimatizaci maji jeden konektor větší http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0919506k-ridici-jednotka-eletrickeho-vetraku-octavia.html - když koukneš zvrchu na baterku a pojedeš po jejím levým lící dolů tak pod jejím dnem je jednotka uchycená půjdou k ní dráty od termospínače na chladiči přikládám fotku od Rolbaře když předělával na klimu tvojí motorizaci - stejně teda nevěřím že toho natekla voda ale za pokus to stojí ... Upraveno Srpen 10, 201015 r od KarlosTDi
Srpen 10, 201015 r Autor za chvíli kouknu na VAG ... a uvidíme. podle mě spíše jen zoxidované kontektory, dnes bylo již vše v pohodě. Včera jsem kontoxem vystříkal konektor na čidle.
Srpen 10, 201015 r Autor tak na VAGU ani jedna chybička (kromě centrálního zamykání - sporadická chyba v dveřích řidiče)...... stejně tak OK test akčních členů.... takže čidlo by mělo být ok. FOR KARLOS TDI: ty, já ti fakt nevím, ale na mé 55 kW tam prostě tu jednotku nemám ... koukal jsem na to dneska znova, a svazek kabelů od chladiče a větráku jde pod baterkou v "husím krku" na druhou stranu baterky .... a žádný konektor jsem nenašel... Upraveno Srpen 11, 201015 r od HanyZ
Srpen 11, 201015 r - jj taky jsem včera koukal a od termospúínače jde někam pod baterku, možná až pak někde ze svazku to vede do řj dochlazování - je to dost blbě vidět, přesně jak jsem ti to orámoval, pod plechem co podpírá baterku no neva možná se pletu a nemáš to tam ...
Srpen 11, 201015 r Autor to místo je fakt blbě přístupný, takže předpokládám, že tam voda fakt nenatekla. Měl jsem co dělat, abych tam strčil ruku (to zní fakt divně ) a nic jsem nenahmatal ale tam a voda ? pochybuju
Srpen 14, 201015 r Autor takže dnes ještě ověření, zase se ventilátor nespustil: - na kontekoru čidla na chladiči stálých 12 V - měřeno - po spojení kontaktů se ventilátor točí a funguje - občas se ventilátor nespustí, občas ano - začalo to dělat po dešti Takže se asi voda dostala opravdu na motor ventilátoru co ? Dá se to nějak rozumně rozebrat ?
Srpen 17, 201015 r Autor tak dneska se ventilátor opět nespustil... teplota lezla nahoru... zastavil jsem, vytáhl jsem konektor z čidla - termospínače v chladiči a propojil kabelem... no a ventilátor jel - zastrčil jsem konektor zpátky do čidla a ventilátor se roztočil... takže asi nějaká chyba v termospínači... už mám nový, zítra ho vyměním...
Srpen 17, 201015 r Autor tak jsem čidlo vyměnil už dneska.... ale mám dotaz... staré čidlo mělo 2 kontektory (na kabelu jsou však 3), nové čidlo má 3 kontektory.... bude fungovat správně ? Díky za rady..
Srpen 19, 201015 r Autor tak 3 pólový nebyl dobrý, vyměnili mi jej za 2 pólový... bohužel to nepomohlo... motor se zase začal přehřívat, chladič horky a ventilátor ani ťuk..
Srpen 19, 201015 r Autor připadám si tady v tom tématu trošku jako schyzofrenik, který mluví sám se sebou... ale budiž... no tak koupil jsem nové čidlo, nový ventilátor a nic... a dnes jsem na to kápl.. když se to začne přehřívat, tak nahoře je chladič vařící ale spodní hadice a spodní část chladiče (kde je čidlo), je jen mírně vlažná.... čím to může být ?
Srpen 19, 201015 r Schizofreniku trochu ti od tý schizofrenie odpomůžu: mno pokud je horní hadice horká a spodní studená a přesto čidlo nesepne a větrák i řídící jsou dobrý, tak voda přes chladič neteče. To by nejspíš mohla být závada v hrdle termostatu, kde se opírá tyčka tělíska termostatu. Podívej se na to jestli není žebro v tom hrdle prasklý nebo jestli otvor pro tyčku není průchozí (má to být samozřejmě slepá díra). Ostatně je to tu někde na fóru zmíněno jako častá závada motoru AEE. P.S.: mě se tohle stalo v r.2007 v Chorvatsku na cestě zpět. Motor vařil, ale ventilátor nesepnul. Tak jsem termostat vymontoval a dojel domů. Při opravě jsem si pak všiml, že je hrdlo poškozený a tudíž termostat neotevíral, i když tyčka vylejzala a zalejzala.
Srpen 20, 201015 r Autor před dvěma měsícema jsem měnil termostat i s přírubou, stalo se to co píšeš - tyčinka prolezla skrz.... termostat jsem však sehnal v sobotu odpoledne jenom nějaký pofidérní, měl jinou tyčinku než původní... ale fungovla.. každopádně mám koupený už origoš termostat, dneksa ho vyměním a uvidíme.... termospínač ventilátoru nesepne, protože je umístěn ve spodní části chladiče, který je studený... a ten je mimochodem taky nový (termospínač).. takže asi opravdu termostat, zasekává se možná..
Srpen 20, 201015 r Autor nechci to zakřiknout, ale nejspíš VYŘEŠENO - vyměnil jsem termostat, dal jsem si po Chotěbuzi takovou mírnou rally jízdu a ventilátor funguje, chladič teplý všude stejně a ručička přibitá na středu... jen ten benzín šel dolů no, uvidíme, ale snad....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.