Promy Vloženo 11. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2010 Zdravím . Zkoušel jsem hledat ale nenašel .. jezdíte někdo na Natural 98 ? Ve víčku v nádrži mám napsáno jen 95/A . Zajímalo by mě jestli se něco může stát s motorem nebo na něj můžu vklidu jezdit . díky za reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 11. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2010 Na lepší benzin jezdit můžeš, jen jeho potenciál nevyužiješ na 100%. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2010 Promy - BA 95 je normované palivo, které vyžadují zákonná ustanovení pro motorová vozidla v tomto státě. Pokud někdo vyrábí palivo s oktanovým číslem vyšším, je to v zájmu zvýšení výkonu - v softech ŘJ je vloženo, že pokud motoru "naložíš", zkouší ŘJ zvedat předstih tak dlouho, dokud nezačne čidlo klepání hlásit "nepřístojnosti" vyváděné motorem při detonačním spalování. Palivo s vyšším oktanovým číslem dovoluje dosáhnout vyššího předstihu = vyšších otáček, aniž by motor začal "klepat". Tím pádem (podle křivky závislosti výkonu na otáčkách) se dá dosáhnout vyššího výkonu. Motor samozřejmě musí být schopný těchto automatických kroků sám, což vylučuje ze smysluplného využití víceoktanových paliv všechny starší motory, které nebyly běžně řízené elektronikou (samozřejmě pokud už nebyly od základu nastavované na vyšší základní předstih - příklad závodní motory, používající i dříve benzíny s oktanovým číslem kolem 100 nebo motory letadlové, pracující běžně s palivem o o.č. 130). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 14. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2010 Já jsem měl na stejné trase při přibližně stejných podmínkách s 95 průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km a s Vervou 100 (o.č. 98) od Benziny vynikajících 6,8 l/100 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 14. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2010 Nevidím rozdíl mezy N95 za 6,8 litrů a vynikající spotřebou s VERVOU za 6,8 litrů 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 14. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2010 tam bude rozdíl minimálně 2kč/litr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 17. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2010 Nevidím rozdíl mezy N95 za 6,8 litrů a vynikající spotřebou s VERVOU za 6,8 litrů No právě. Žádný rozdíl. Kromě ceny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 17. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2010 motor není dlouhodobě stavěnej na stálé používání N98...a ani škodovka to nedoporučuje....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2010 Marku, fakt je, že se Škodovkami jezdím jako pasažér od neútlejšího dětství a jako řidič za jejich volanty nejméně 30 let. Zde na fóru jsem od března a přímo s fabrikou se snažím o jakous-takous komunikaci od loňska, když mi nebylo jasné cosi na mé poslední akvizici. A za celou tu dobu jsem nezažil, že by Škodofka DOPORUČOVALA nějakou obyčejným dělným lidem vykoumanou úpravu, směřující ke zvýšení výkonů a jízdního komfortu. Ať už se jednalo o záměny karburátorů, instalace elektronických zapalování (motor prokazatelně líp táhnul protože zapalování mělo stabilní jiskru, navíc zapalování měničového typu drželo stálou energii jiskry do mnohem vyšších otáček než původní baterio-cívkové s mechanickým přerušovačem přímo v přívodu k indukční cívce), instalaci 13" kol s bezdušovými pneu na starší typy - prokazatelné snížení neodpružených hmot i zlepšení jízdních vlastností, ... Prostě co nebylo dílem přímo AZNP/Škoda Auto, NEBYLO a NENÍ doporučováno. Je to ze strany výrobce alibismus, protože se tak může vyhnout nejrůznějším výtkám typu "Nalil jsem si do auta 100oct. benzín a zadřel jsem motor - jak je to možné?" - Oni to přece výslovně nedoporučují - i když ty motory to musejí být schopné vydržet i v dlouhodobém provozu a ne že ne. Ovšem s tím jejich vyjádřením je pak veškerá odpovědnost na uživateli, nikoliv na nich jako na výrobci... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 17. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2010 U mého minulého auta byl předepsaný 98 a případně se dal použít i 95, bylo i v návodu psáno, že se zhorší spotřeba, výkon, hluk atd... No jezdil jsem na 95 a když jsem nalil 98 tak to bylo poznat po nějaké době na nižší spotřebě, ale ani tak se to nevyplatilo. Natož lít 98 oktanový do auta, které má předepsaný 95 oktanový benzín. Možná tak 95 oktanový nějaký V-Power pro lepší pocit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 17. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2010 Ekkar_z_Bastlírny: Ok....ale i přes to všechno ať má provdu kdokoliv, se mi zdá drahej luxus cpát tam 98...jak někdo psal......na autě to nepoznáš .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 17. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2010 Poznat se to dá, motor je tišší s "hladším" chodem. Dával jsem to v době, kdy stál o pár halířů víc než 95. Zdálo se mně, že taky mírně klesla spotřeba, to se bavíme o pár deci. Nemá to cenu do auta dávat, když je to dražší o tolik peněz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 18. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2010 U čerpaček,který jsou hlídaný určitou normou,je natural 95 garantován,že nesmí mět pod 95 oktanů.Normálně mívá na stojaně 98-100 a tym čabráním se to sníží,proto se doporučuje brát plnou,když je prázdná. A jak to opakuji,nebrat z ruské ropy-je tam moc síry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 18. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2010 V Čechách je něco, co není z ruské ropy? Nějaké novinky? O tom se chci dozvědět více, zatím jsem žil v tom, že pouze Shell V-Power Racing se dováží z ciziny, zbytek je klasika co rozváží Popilka atd... ten samý benzín, který se jen na jednotlivých benzínkách (Agip, Shell, Benzina...) aditivuje dle jejich norem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.F. Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 Může být, Kralupy zpracovávají i arabskou ropu z IKL, Litvínov pouze ruskou z Družby. Ruská ropa má fakt vyšší podíl síry , ale není problém na hydrogenační jednotce se jí zcela zbavit. A zahraniční benzín není zárukou že nepochází z Družby. Družba se větví celou Evropou až do Německa a k Baltu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 http://forum.skodaho...ost__p__1436546 - co píše Petrumr i jinde. http://forum.skodaho...ost__p__1436641 - co mu tam je odpovídáno. Bohužel, Petrumr zatím neodpověděl, jak by to mínil vyřešit.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 Tvoje odpověď je vyčerpávající a já, jako člověk, který tomu nijak extra moc nerozumí už radši nic psát nebudu, abych se neztrapnil. :-D Ruská ropa je prostě všude, proč by taky ne, je jí hodně a je "levná". Jen poznatek z poslední dovolené, kde jsem tankoval jak to vyšlo - tedy Německo a Rakousko. Zarazily mě dvě věci - nikde neměli nějaké dělení jako u nás na Natural 95, Carrera 95, Carrera 100... prostě měli jen Natural 95, 100 a naftu. Tankoval jsem do svého TSi samozřejmě Natural 95 a při zběžném procházení palubního počítače (ne hned po tankování) mě zarazil dojezd na zbývající palivo - 910 km. Musel jsem si to i vyfotit, to se mi zatím na "český" benzín nepovedlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 Ten dojezd je daný tím, že na dovolené se většinou pohybuješ v oblasti "dálkových přeletů" a pokud v tom režimu jedeš aspoň 100km, auto "se učí" a signalizuje Ti dojezd při režimu jízdy, kterým jsi jel v té poslední době. Pokud ses přitom "držel při zdi" a nešlapal jsi motoru příliš na přasky, mohl ses poměrně v pohodě dostat i na průměrnou spotřebu, která opravňuje PP udat dosažitelný dojezd i v takové hodnotě, jakou popisuješ. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 Samozřejmě vím, jak funguje výpočet dojezdu a že vychází z dat z posledních kilometrů jízdy. Tohle ale nebyla ničím výjimečná jízda, jezdím často trasy Praha - Ostrava, tedy tohle bylo jen o nějakých pár km víc (ještě s okořeněním na dálnici s neomezenou rychlostí...), takže mohu objektivně říct, že na benzín v Německu a Rakousku jsem měl větší dojezd a menší spotřebu, mám s čím porovnávat. :-) Prostě paliva tam jsou kvalitnější, ostatně již před nějakou dobou byl v Autocaru (na .uk stránkách je i video verze testu) test, kdy jeli z Anglie na jih - Lamborghini vs Focus TDCi. Nejde o výsledek, ale i oni, anglická redakce, se pozastavovali nad německým benzínem (naftou). Doslova "netušíme, co do nafty v Německu dávají, ale chceme to i u nás", jízda s Focusem byla hned rychlejší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 ruská ropa není všude.Třeba u nás na kroměřížsku těžíme ropu-tzv bílou-moc jí není,ale je kvalitní pro farmac.atd..když děláš nákladáky,tak poznáš při výměně filtru paliva,co berou za naftu a kde to poznáš pohledem a na prstě,že je to slovnaft.Taktéž poznáš OMV. Na dovolené třeba v itálii ti to pojede jak šlak,budeš se vracet přes slovensko,natankuješ a budeš rád,že se dokodrcáš dom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 http://forum.skodaho...ost__p__1436546 - co píše Petrumr i jinde. http://forum.skodaho...ost__p__1436641 - co mu tam je odpovídáno. Bohužel, Petrumr zatím neodpověděl, jak by to mínil vyřešit.... prominte odpovězeno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Manitou666 Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 motor není dlouhodobě stavěnej na stálé používání N98...a ani škodovka to nedoporučuje....... Třeba u Fabia 1,4/74 KW motor je stavěnej na STÁLÉ používání N98 a škodovka to vyloženě doporučuje. Tak než vložíš nějaké moudro, tak se ujisti, jestli je to pravda, nebo jenom tvoje doměnka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 (editace) Ona to může být pravda, každý motor má uvedeno něco jiného. Někdy dokonce byla postupem času pouze na papíře snížena minimální hodnota, asi se lidé báli toho drahého benzínu (například u 1,4 TSI 90 kW). Tak třeba, pokud vemu současnou produkci, je možnost paliva uvedena jako "91/95" a nebo "min 95", co se týče RS, tak u té bych řekl, že bude mít "min 98". Pokud je uvedeno "91/95" tak motor opravdu víc oktanů nevyužije a je to mrhání peněz, dokonce by snad teoreticky mohl i uškodit. Pokud je uvedeno "min 95", tak se může tankovat Natural 95, ale pokud se natankuje Natural 98 tak dojde k zlepšení vlastností (spotřeba, výkon...). No a tak dále... EDIT: Citace z návodu k obsluze: Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem než předepsaným můžete používat bez omezení. U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem 95/91 okt. použití benzinu s vyšším oktanovým číslem než 95 nepřinese pozorovatelné zvýšení výkonu motoru ani snížení spotřeby paliva. U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem min. 95 okt. může použití benzinu s vyšším oktanovým číslem než 95 přinést zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva. Editováno: 24. Listopad 2010, autor: samurai Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 Třeba u Fabia 1,4/74 KW motor je stavěnej na STÁLÉ používání N98 a škodovka to vyloženě doporučuje. Tak než vložíš nějaké moudro, tak se ujisti, jestli je to pravda, nebo jenom tvoje doměnka. manitou - ale marek reagoval na první příspěvek kde se jedná o HTP,tam N98 asi fakt nemá smysl. No a u té 1.4/74 kW se doslova píše v manuálu: "Pro motory,které vyžadují použití bezolovnatého benzínu N98 okt.,můžete použít rovněž bezolovnatý benzin N95 okt. Může dojít k mírnému snížení výkonu motoru". A dokonce v nouzi lze použít N91 okt. Já jezdím na N95,a rozdíl s N98 je prakticky neznatelný. Mně se spíš osvědčil Carrera N95 od OMW. Přibližně od té doby co ho tankuji (posledního půl roku),se mi snížila spotřeba na dálnici,při stejném spůsobu jízdy a na stejné trase o cca 0.5 - 0.7 l. Jestli je to ovšem tím benzínem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 asi se lidé báli toho drahého benzínu (například u 1,4 TSI 90 kW) To těžko, do 1.4TSI se normálně leje N95. Ostatně to stejný bylo u jejího předchůdce 1.6FSI/85kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.