Přejít na obsah

Filtr pevných částic s aditivem Superb I 2.0 TDI - bliká kontrolka žhavení


passport5

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Jako první zkus šlápnout na brzdu a jestli se rozsvítí světla vzadu - nejčastější . - vadný spínač brzdových světel.

Mně osobně se to stalo nedávno, před 2 týdny, ale motor šel do nouzáku. Po napíchnutí na Vag jsem zjistil toto - regulace plniciho tlaku: regulacniho rozsahu nedosazeno . Nakonec to byla prasklá hadice k turbu, k mému štestí ta nejdražší za 5100...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádná močovina tam není! Aditivum s přísadou železa má u tohoto motoru za úkol snižovat teplotu nutnou ke vzplanutí pevných částic a tím umožnit regeneraci DPF při nižších teplotách výfukových plynů. Zatímco AdBlue (močovina) se přeměňuje na čpavek a reakcí s oxidy dusíku je rozloží na dusík a vodu! A to je dost zásadní rozdíl.

 

Téma o tomto problému je ZDE. Je tedy nutné načíst závadu/y diagnostikou, bez toho se nikam nehne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vole ! Já to nechápu, něco lít do jinýho auta, než tam patří. Nebylo Ti divné, že AD Blue stojí 10Kč za litr? Může dojít k nenávratnému poškození DPF (což už možná došlo). "Keramické sítko DPF filtru je vyrobeno z materiálu zvaného kordierit. Jedná se o směs křemičitanu hliníku a manganu. Z tohoto materiálu mají DPF filtr vozidla, která vycházejí přímo z výrobního pásu. Teplota tání tohoto materiálu je 1200 °C. Nevýhodou je hlavně to, že při výrazném ucpání DPF filtru může dojít k tavení tohoto materiálu"

Tím, že jsi tam nenalil Satacen, mohlo dojít k natavení

Okamžitě odsát a pomodlit se.

Po dlouhé době zase někdo, kdo mě pobavil :kol-47:

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nějaký popis toho systému najdeš v dílenské učební pomůcce.

 

attachicon.gif60 Motor 2,0 TDI 103 kW DPF s aditivem.pdf

 

 

PS: Témata jsem sloučil.

Pawouk, prosimta k Superb 2007 2.0 TDI 103kw DPF PD patri prirucka co si prilozil, alebo cislo 57 Vznětový motor; 2,0 l/103 kW TDI s jednotkami čerpadlo-tryska ?

Editováno: , autor: skydragon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to bys přece měl vědět ty - poznáš to podle kódu motoru. Nicméně obě příručky popisují motory 2,0 TDI PD, přičemž ten s kódem BSS má DPF s aditivem a pouze dva ventily na válec (příručka č.60). Příručka č.57 popisuje motory s kódem BKD a AZV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Dobrý den,

mám zcela totožný problém se Škodou Superb I motorizace 2,0 TDI. Počítač mi hlásí Motor - do dílny. Byl jsem na diagnostice  a řekli mi, že došli aditiva, kdy nádržka má být v místě, kde je rezerva. Následně jsem jel do oficiálního servisu, kde mi sdělili, že aditiva se nedají doplnit (dolít), že se musí koupit celá nádržka, kdy prázdná se vyndá a plná se vloží... Celkem - s doprovodnými opravami, mi to spočítali na 25.000,- Kč. Setkal se někdo s tím, že by nádržka nešla doplnit, ale musela by se kupovat nová?

Děkuji.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Kuba.Jurica napsal:

Dobrý den,

mám zcela totožný problém se Škodou Superb I motorizace 2,0 TDI. Počítač mi hlásí Motor - do dílny. Byl jsem na diagnostice  a řekli mi, že došli aditiva, kdy nádržka má být v místě, kde je rezerva. Následně jsem jel do oficiálního servisu, kde mi sdělili, že aditiva se nedají doplnit (dolít), že se musí koupit celá nádržka, kdy prázdná se vyndá a plná se vloží... Celkem - s doprovodnými opravami, mi to spočítali na 25.000,- Kč. Setkal se někdo s tím, že by nádržka nešla doplnit, ale musela by se kupovat nová?

Děkuji.  

Návod máš v tomto tématu na stránce 2 dole . Dělal jsem to podle něj a dolil 2L .. chce to pomalu stačí malý trychtýř nebo já to mám dojem dělal přez malou injekční stříkačku a pomalu to tam tlačil. Jinak teda docela solidní servis :wacko:...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, vše kolem filtrů pevných částic je v poslední době ožehavé téma v souvislosti s měřením emisí atd. Zrovna včera o tom byla reportáž v telce. Mám Superb 2.0 TDI BSS najeto kolem 200 tis. z čehož tak 70 % jezdím po dálnici a okreskách. Nikdy mi ještě na palubce nevyskočila chyba DPF popř. kontrolka emisí, takže si říkám, že regenecace jak pasivní vzhledem ke stylu jízdy tak aktivní zřejmě probíha v pohodě. A i přesto jsou koncovky výfuku jak havíř po šichtě tak nevím co může být špatně, že by už byl filtr za zenitem životnosti???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...