Přejít na obsah

Ztráta výkonu zahřátého motoru po krátké zastávce


Rybář

Doporučené příspěvky

ŠKODA Fabia 1,4 MPI 50 kW rok výroby 2000, servisní úkony podle servisní knížky, najeto 160000 km.

Když se auto zahřáté na provozní teplotu zastaví na 5 až 45 min, tak při další jízdě motor netáhne a škube. Například jedu-li 3 hodiny po dálnici 130 až 150 km/h a zastavím-li na benzínce, tak mám 100% jistotu, že po odjezdu z odpočívadla motor ztratí výkon, začne vynechávat, škubat a pokud jej nenechám několik hodin úplně vychladnout, tak po zbytek cesty nepojede rychleji než 100 km/h a bude brutálně škubat. Nebo vyjedu-li např. z garáže 10 km na nákup, tak po odjezdu z parkoviště supermarketu motor netáhne a škube jako když mu dochází benzín. To samé nastává např. po 5 minutách čekání na červenou u semaforu a to i s motorem běžícím na volnoběh. Ale vždy, když motor úplně vychladne, tak zase do příští zastávky pracuje perfektně. V chladnějším počasí je to lepší.

V servisu z počítadla auta vždy vyčtou pouze hlášku ve smyslu velká zátěž. Ztráta výkonu zahřátého motor po krátké zastávce trvá již 2 roky cca od 130000 km. Nedávno jsme vyčistili plynovou klapku, vyměnili termostat, čidlo teploty a rozvodová kola včetně řetězu. Kvalitou benzínu to 100% není (po celou dobu zkouším všechny možné pumpy po celé EU). Prosím poraďte co a v jakém pořadí máme dále zkusit vyměnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No covece ja mel podobnej problem po zahrati to skubalo,bylo to neutazene saci potrubi....hazelo to na vagu to same co tobe :D proste si to podfukovalo pod tesnenim a byla chuda smes na pulce motoru....oprava me stala asi 50 kc a par hodin prace,pac mam jeste LPG a ty hadice odstrojit byla sranda....nevidim tu ze bys menil svicky,tak zkus k tomu koupit naky poradny nejlepe Bosch

P.S. jeste to muze foukat pod tesnenim skrtici klapky a mozna i pod gumickama vstriku....proste podle meho hledej netesnost v sacim ustroji :)

Dej vedet jak jsi dopadl ;)

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky. A vůbec ne takový dlouhý.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc děkuji za první radu a názor, který se ještě ke všemu jeví jako smysluplný. Uritě dám vědět zda pomohlo utěsnění sacího potrubí, přetěsnění škrtící klapky, nebo gumiček vstřiků. Svíčky měním ve značkovém servisu pravidelně, těmi to asi nebude. V neděli jsem napustil do nádrže přes 40 litrů V-power 95 a cca 20 km si užíval otáčky motoru přes 4000 ot/min. Ještě jednou díky a těším se na další rady a zkušenosti.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj kolegové, tak jsme přetěsnili vše co jste radili a stále to škude a po krátké zastávce nechce jet. Hodně Vás píše o poškubávání na volnoběh. To neřeším, protože to dělá tento motor od samého začátku. Máte ještě někdo nějakou zkušenost s tím, že motor 1.4 MPI po krátké zastávce, kdy plně nevychladne nechce táhnot? Předem díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kolegové, tak jsme přetěsnili vše co jste radili a stále to škude a po krátké zastávce nechce jet. Hodně Vás píše o poškubávání na volnoběh. To neřeším, protože to dělá tento motor od samého začátku. Máte ještě někdo nějakou zkušenost s tím, že motor 1.4 MPI po krátké zastávce, kdy plně nevychladne nechce táhnot? Předem díky za rady.

Zkousel jsi merit tlaky ve valcich pri zahratem motoru? urco zmerit.....nemely by bejt velke rozdily mezi jednotlivymi valci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za námět. Tlaky jsou na všech válcích za studena přibližně stejné. Do válců jsme nedávno koukali také ze spodu při demontované vaně a jsou jak nové. Tlaky za tepla jsme je neměřili. Proč by mohly být tlaky za tepla na některém z válců menší - čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakou přesně chybu (číslo) přesne diagnostika vyhodila?

Někde jsem četl cosi o snímači otáček, když se zahřeje tak zlobí. Zkusil bych proměřit za studena.

Požadovaná hodnota mezi konektory: 400...640 ohm při 20°C S přibývající teplotou narůstá odpor.

.... podobně bych proměřil i čidlo teploty

Pro teplotu 30 °C je požadovaná hodnota 1500...2000 ohm

Pro teplotu 50 °C je požadovaná hodnota 700...1000 ohm

Pro teplotu 80 °C je požadovaná hodnota 275...375 ohm

Pomocí diagnostiky zkontrolovat naměřené hodnoty snímače vačkového hřídele ve skupine 012 (preposlední a poslední hodnota) nesmí překročit danou mez 25-31 a 85-91

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za námět. Tlaky jsou na všech válcích za studena přibližně stejné. Do válců jsme nedávno koukali také ze spodu při demontované vaně a jsou jak nové. Tlaky za tepla jsme je neměřili. Proč by mohly být tlaky za tepla na některém z válců menší - čím by to mohlo být?

presne tak,netesnost ventilu,ruple tesneni pod hlavou......treba i jen spatne utazena hlava.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
:) Ahoj všem, denně od od 28.9.2009 prohlížím naše společné fórum. Neozývám se proto, že je zima a naše Fabia šlape jako hodinky. Těším se na letní počasí, které miluji, ale naše Škoda Fabia začne zlobit, což mě irituje. Mám od Vás zaznamenáno 17 typů na možné řešení jejích problémů (ztráta výkonu při teplém počasí) a jsem upřímě zvědavý, který to skutečně bude. Jak jsem slíbil, tak Vás budu informovat o výsledku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

;) Ahoj všem, s příchodem teplého počasí začal motor 1,4 MPI (4 válec, 8 ventilů, 50 kW [68 koní]) opět po krátké zastávce při jízdě brutálně ztrácet výkon jako když mu dochází benzín (do 10 st. C byl perfektní). Vyzkoušeli jsme níže uvedený seznam Vašich rad, kterých si velmi vážím:

Čidlo teploty, termostat a svíčky jsou originální, rok nové, těmi to není.

Celé výfukové potrubí jsme přetěsnili a zkontrolovali zda není ucpané – je OK včetně katalyzátoru.

Celé sací potrubí jsme překontrolovali včetně škrtící klapky – vše je OK.

Hlava motoru, její utažení, včetně těsnění pod hlavou je OK.

Těsnost ventilů za studena i za tepla včetně jejich gumiček je OK.

Celý palivový filtr a lambda sondu jsme minulý týden namontovali nové. Ztráta výkonu po krátké zastávce se změnila na občasné cukání za jízdy.

Když motor běží cca 3 minuty na volnoběh, tak je vše OK, pak začne škubat a SUPERVAG hlásí:

17549 Zjištění zátěže a také 16555 Směs je příliš chudá. V tu chvíli klesnou adaptační hodnoty (signál) z lambda sondy na nulu (i když se přidá plyn zůstane signál na nule) a někdy dokonce křivka (když je na nule) změní barvu ze žluté na modrou. Tak to dělá se starou i novou lambda sondou. Když se chybová hlášení v počítači motoru za chodu motoru vymažou, tak se okamžitě motor zklidní a signál lambda sondy naskočí (mnohokrát jsme to ověřili). Protože to není normální, tak prosím o Vaše zkušenosti, rady a doporučení. Předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Včera byla závada s odstraněna. 18.8.2006 mě naráz odešel štít přístrojů. Byl nahrazen jiným starším. Při jeho oživení mechanik nainstaloval programy do štítu přístrojů a také do počítače v motorovém prostoru pro jiný typ motoru (místo SW pro moji 1.4 MPI s 8 ventily nainstaloval programy pro 16 ventilovou 1.4). Když jsme na to přišli a nainstalovali správné programy bylo po závadách. Motor šlape ve všech režimech (i v teplém počasí) jako hodinky a ani při volnoběhu se nechvěje. Pro informaci doplňuji, že používám cca měsíc repliku lambda sondy Siemens za poloviční cenu proti oribinálu Bosch. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...