Přejít na obsah

Otáčky 1.9 TDI PD 77kW


Pavel Knor

Doporučené příspěvky

Zdravím. Asi před 14ti dny jsem si na autě všiml jedné věci, a sice, že se mi při volnoběhu na chvilku zvednou otáčky z 800rpm na 1000rpm, asi půl minutky se drží u tisícovky a pak zničeho nic klesnou zase na osm set. Dneska se mi stalo totéž, z 800rpm na 1000rpm a po cca dvaceti vteřinách opět klesly. Je to normální? Díky za odpovědi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem zatím nic podobnýho nevysledoval. Jasný, pokud natočím studenej motor tak jsou otáčky vyšší

a po chvilce se sklidní.

Jde o to v jakém režimu se Vám to stalo.

Myslím: teplý/studený motor, klima zap./vyp. delší nižžší otáčky (třeba stání na křižovatce) apod.

Příjde mi to jako když nestačí altík a jednotka si pomůže otáčkama... (tedy nedodstatek elektrické energie)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stalo se mi to asi při těchto podmínkách: motor +/- 70°C (ne úplně zahřátý), zaplé topení "AUTO" na 24°C (ventilátor na 3. rychlosti), zaplé autorádio a světla. Taky to tipuji na sitič, nicméně teď budu klidnější, když nejsem jediný, kdo se s tím setkal. Asi opravdu není co řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik mate na tech autech najeto km??? Klidne to muze delat potevreny ( pridreny) EGR ventil ( do motoru jdou spaliny i kdyz jednotka nechce a pak se snazi motor udrzet v otackach, tak zvysi davku paliva) Taky to muze byt signal toho ze nektery vstrikovac je vydřený z naší nekvalitní nafty a nedavkuje tak jak by mel... Chtelo by to zajet na diachnostiku a podivat se na parametry motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik mate na tech autech najeto km??? Klidne to muze delat potevreny ( pridreny) EGR ventil ( do motoru jdou spaliny i kdyz jednotka nechce a pak se snazi motor udrzet v otackach, tak zvysi davku paliva) Taky to muze byt signal toho ze nektery vstrikovac je vydřený z naší nekvalitní nafty a nedavkuje tak jak by mel... Chtelo by to zajet na diachnostiku a podivat se na parametry motoru...

No já mám na koktě teprve pouhých 200 tis. S tou diagnostikou máš asi pravdu. Ale to by chtělo aby zrovna ty otáčky byly zvýšené. Ale fakt se mi to stalo jenom jedinkrát a od té doby zatím nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začalo mi to dělat také teď, když se ochladilo, problém podle mého názoru není na motoru ani nikde jinde. Jde o normální jev, kdy si studený motor "pustí sytič" a když se trochu zahřeje, povolí otáčky... Dělá mi to i 15 let starý Renault, který sice EGR ventil má, ale čerpadlo je dělané, vč. vstřiků i trysek... taky nastartuje, chvíli drží 1000 otáček a pak volnoběh sedá, má tzv. Termosytič, nevím, jestli to takhle má i OII, je to uplně jiný motor :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik mate na tech autech najeto km??? Klidne to muze delat potevreny ( pridreny) EGR ventil ( do motoru jdou spaliny i kdyz jednotka nechce a pak se snazi motor udrzet v otackach, tak zvysi davku paliva) Taky to muze byt signal toho ze nektery vstrikovac je vydřený z naší nekvalitní nafty a nedavkuje tak jak by mel... Chtelo by to zajet na diachnostiku a podivat se na parametry motoru...

Tak já mám 134000 km,ale diagnostiku jsem nedělal.Jen nevím jestli to dát do servisu nebo k někomu kdo to umí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám momentálně najeto 76 000km, a jelikož to začalo dělat až po ochlazení počasí, tak to přikládám sytiči, je to logické a vždycky to tak auta měly, když bylo zima, tak se spustil sytič, dokud se motor trochu nerozběh, tak proč by tohle oktávka neměla? ;) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravim, sytic to nebude!! Me to dela za tepla i studena. Jednou jsem to dal hned na diagnostiku a byla chyba regulace pri zatizeni - jako kdyby mela baterka malo proudu... Cca rok klid a opet znovu! Jedu cca 50km zahrate auto. Jdu na skok do trafiky, nastartuji a po 500m ma vysoke otacky, tak nevim, cim to je:-(. Diagnostika je cista... Vyresil jste nekdo tento problem?? Mam 4 lety auto, 80 tis. Km servis po 15tis. Km a typ motoru BXE

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Haha... Tak mi vysvetli, proc se mi to stalo behem jizdy??? Po 50km...?? Projel jsem v 60km/h velkou kaluzi a vystrelily otacky. Za mesic jsem byl v servisu, kontrola baterie a ta byla v poradku! Ihned pote nastartuji a odjedu a po 500m ten samy problem:-( vysoke otacky lehce nad 1000 a to nemam filtr. Pevnych castic:-) tak v cem teda muze byt problem?? Kdyz je auto bez zavady??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Haha... Tak mi vysvetli, proc se mi to stalo behem jizdy??? Po 50km...?? Projel jsem v 60km/h velkou kaluzi a vystrelily otacky. Za mesic jsem byl v servisu, kontrola baterie a ta byla v poradku! Ihned pote nastartuji a odjedu a po 500m ten samy problem:-( vysoke otacky lehce nad 1000 a to nemam filtr. Pevnych castic:-) tak v cem teda muze byt problem?? Kdyz je auto bez zavady??

pokud jsi v rychlosti 60km/h projel kaluž, tak by zvýšení otáček mohlo znamenat i krátkodobý aquaplaning. Ale to je těžko takhle od stolu posuzovat, když není jasná např. velikost a hloubka kaluže, profil pneu atp.

Po těch 500 metrech jsi stál někde např. na křižovatce s volnoběhem? Může to dělat i alternátor, na který je "požadavek" některého ze spotřebičů. Pak se zvýší zátěž a motor si sám přidá.

Těch příčin může být více, ale pokud jsi měl zapnutý některý ze spotřebičů (přeženu-li to tak např. "vražednou" kombinaci výhřev zadního sklad + výhřev sedaček + výhřev zrcátek + rádio na plný kule + naplno puštěný topení popř. klimatizaci), tak je to běžný jev a ne závada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná máš pravdu, ale výměnu baterie jsem už řešil,...byl to krátkodobý jev!! Navíc je mi divné, že jsem ráno nastartoval v pohodě - v mrazu, ujedu cca. 30-50km,...na benzině po dotankovaní plné nádrže chci nastartovat a ani to neškytlo, otočím znovu a vše ok. Zajedu teda kousek do servisu - na změření baterie - ukazuje, že je ok - 100% dobitá. Ok, odjedu cca. 500 m a na křižovatce se mi zvýší otáčky. Zhruba po 5-10km klesnou na normální hodnotu. V době stoupnutí otáček je motor zahřátý, po zkoušce baterie, neprší. Pokud bych motor vypnul a ihned nastartoval je vše ok. Dneska jsem byl v servisu, zda by to nemohl být snímač otáček, popř. kabely - bylo zjištěno, že jsou nepatrně prodřené, ale dle technika na to nemá nic vliv. Vozilo bylo napíchnuto a je bez závady. Byla provedena jízda se sledováním mezních hodnot + sledování otáček. Technik referoval - tah mdlý, nevýrazný, ale plnící tlak do auta je výborných hodnotách. Vstřiky - normal. Takže čekám, až se závada objeví a doufám, že v blízkosti servisu:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martine, těžko takhle radit od stolu...

 

tah mdlý a nevýrazný... ještě mě tak napadá, nemá to souvislost např. s palivovým filtrem, příp. čerpadlem? Přicpaný filtr může způsobovat i problémy se startem, příp. v tom mohou být ještě zamotaný žhavící svíce. Ale těch neznámých je tam hodně. Zpravidla to bývají maličkosti až hovadiny, které se snadno přehlédnou.

Ale třeba na tebe ta závada "vybafne" znovu a v jiné příležitosti, která by tě mohla navézt i na jiné komponenty.

 

Ještě totálně utopická idea do pléna, kterou někdo možná vyvrátí: nemůže to dělat načatý tandemový čerpadlo s vůlí? Sice by teoreticky někde měla být uložená závada na brzdách či ABSu, že např. poklesl tlak, ale v dnešním světě je možný cokoliv. Moje dedukce: tandem netlakuje tak jak má, proto se zvýší otáčky (tandem je přece spojen s vačkou, ne?), aby se pokles tlaku dohnal. Sice je to utopický scénář, ale napadlo mě to. Je ale fakt, že bys to poznal i na volnoběh, když bys sešlápl pedál brzdy, že by se ty otáčky enormně zvedly a chod pedálu brzdy by taky nebyl "dokonalý".

 

Ale třeba mě (a nejen mě) někdo u tohoto myšlenkového pochodu vyvede z omylu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě taky napadlo čerpadlo nebo váha vzduchu, ale když to nepíše závadu, tak neví, kde má člověk hledat. Žhavící svíčky jsou v pohodě - to by vyběhlo na diagnostice. Je pravda, že mi teďka stalo, že jsem šlápl na plyn a nic se nedělo,...cca po 2 vteřinách motor teprv zabral. Jinak vstřiky by měly být v poho, tankuji jen Vervu diesel sem tam jen Diesel od Benziny...jindy defakto netankuji:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerpadlo paliva by ti nezvyšovalo otáčky, jak to popisuješ, tak kromě startování by to mohla dělal váha. Já se s ní taky potrápil, auto po ránu jako by jelo v nouzovém režimu, ale žádná chyba na diagnostice. Problém byl ve váze, která než se prohřála tak ukazovala malé hodnoty, takže tam jednotka nevstřikovala dostatek paliva a auto nejelo. Taky jsem viděl, jak kolísání otáček dělala prasklina na odvětrávání klikové hřídele na staré 1,8T, jak se klepal motor, tak se trhlinka otvírala a dělala bypass váze (ale to házelo chybu).

 

Ps: Co potenciometr na plynovém pedálu, ten když zahlásí chybu, tak ŘJ nastaví trochu vyšší otáčky, aby šlo s autem trochu hnout?

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...