Přejít na obsah

svítí (problikává) kontrolka dobíjení


mirda328

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

chtěl bych se s Vámi podělit o jeden problém, který se mi začal vyskytovat u vozidla Škoda Roomster 1,4 16V 63kW.

Po nastartování a rozjezdu vozidla mi začne chvilkově problikávat kontrolka dobíjení. Doba svitu kontrolky je max. 1s a rozsvítí se tak pětkrát až desetkrát po sobě s odstupem tak půl minuty. Signalizovat to přestane v podstatě po částečném zahřátí motoru. Při probliknutí kontrolky se sníží intenzita světel.

Tato "závada" se opakuje nepravidelně, tedy třeba měsíc nebo dva to neudělá a potom ano. Vždy je to jen při studeném motoru a je jedno, jestli stojím s vozidlem venku nebo v garáži.

Když jsem volal do servisu, tak mi přijímací technik řekl, že by to mohlo být špatným akumulátorem. Ten mám ale asi měsíc nový a i při něm se to již projevilo. Pak ho napadlo, že by to mohla být špatná dioda v alternátoru. Můj názor je, že pokud by byla špatná, tak by přes ni netekl proud a alternátor by nedobíjel vůbec. Zjištění této závady je podle něho problematické, protože pokud se zrovna neprojeví, tak nelze diagnosticky zjistit.

Nezažil jste někdo něco podobného nebo nenapadá Vás něco, v čem by byl zakopaný pes?

Děkuji za reakce. Zdraví Mirda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Špatná dioda neznamená jen taková, kterou neteče proud - ale může to být i taková, kterou teče proud oběma směry = zkratovaná, proražená. Navíc běžný alternátor je trojfázový a k usměrnění jeho proudu se používá šest diod, ne jenom jedna. Já bych ale příčinu hledal někde jinde - tohle vypadá na nějakou nedotaženou svorku = projdi celé nabíjení počínaje alťasem a akumulátorem a podotahuj všecky šroubovací svorky. Pak se uvidí. 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Ekkare, tak to jsi mě překvapil. Samozřejmě že jo, ale nejsem si jistý, jestli je u TSI. Ale jestli jo, tak to klidně může být. Na minulé Feldě, mě taky jednou z ničeho nic vypadlo nabíjení. A taky otáčkoměr spadl na nulu. Ten bere signál z fáze. Tehdy jsem v altíku prohlédl uhlíky a kroužky a vše bylo jako nové. A dál to jezdilo bez potíží, až do doby, kdy volnoběžka s kvikotem prokluzovala pořád. Asi po více než roce.

Jsem přesvědčený, že tehdy ten krátkodobý výpadek to taky udělala ona.

Navíc jsem se dočetl, že volnoběžka by se měla měnit preventivně, stejně jako rozvoďák. Asi po 90 000.

Ještě přidám odkaz http://www.autoelektrika-praha.cz/alternatory/alternatorova-volnobezka.html

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona se na alťas dává volnoběžka? Odkdy?

Již od prvních modelů Roomstra se dávala v některých případech volnoběžka na alternátor dle obrázku to vypadá , že jen v případě kdy je na alternátoru drážkovaná řemenice, pokud je tam ozubená tak volnoběžka není.

post-67222-0-40752300-1354648767_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....Na minulé Feldě, mě taky jednou z ničeho nic vypadlo nabíjení. A taky otáčkoměr spadl na nulu. Ten bere signál z fáze. ...

Tak tos teda trefil kozla - svorka "W" se z alťasu vyváděla leda tak na starejch ropácích, který neměly elektrický zapalování - u benzínů bez ŘJ se otáčkoměr "bere" z impulsů na primární straně zapalovací cívky (příklad - všecky škodovky až po karburátorovej favorit), auta s motorem řízeným elektronikou mají do palubky vedený signál o otáčkách z ŘJ (počínaje favoritem BMM všecko pozdější).

To platí i pro moderní ropáky - signál pro otáčkoměr produkuje ŘJ motoru. Otáčkoměry odvozený od alternátoru měly možná ještě dehtový golfy první a druhý generace a spousta náklaďáků = motory bez elektroniky, jak je ale na motoru nějaká řídicí elektronika, je úplně jedno jestli je to benzín nebo nafta - alternátor se snímání otáček nezúčastňuje.

Tvoje padnutí dobíjení na feldě spolu s padnutím otáčkoměru mělo příčinu úplně někde jinde - nejspíš v kabelovým svazku k palubní desce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vím že vývod fáze pro otáčkoměr se už dneska nepoužívá, ale to, že mě odpadlo nabíjení a současně i ta fáze mě utvrzuje v tom, že se altik přestal chvíli točit. Ve svazku určitě nic nebylo. Nikdy víc už se to nestalo, až potom volnoběžka odešla úplně napořád.

Jak píšeš ve svazku v palubní desce, to jako že se přerušil vodič fáze a vodič buzení altíku současně? na okamžik?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom kabelovým svazku je jak napájení palubní desky, tak signál od ŘJ pro otáčkoměr. Navíc otáčkoměr je napájenej ze stejnýho bodu, jako celá palubka - a ze stejnýho bodu se odebírá i proud pro buzení altíku přes kontrolku. Je to bod napájenej "přes klíček" před odlehčovacím "X" kontaktem a je naprosto jedno, jestli ta felina byla vstřiková jednobod nebo MPI nebo dokonce výhradně exportní karbec. V tý felině prostě neměla jak "vypadnout fáze" - pokud něco vypadlo, bylo to v kabeláži nebo v samotný palubní desce. Rozhodně to nebyla "fáze" (= myšleno vývod "W" pro otáčkoměr) z alťasu. Tak předpotopní alťas felina vůbec nepoužívala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se dostaneš nějakým způsobem k řemenici a strčíš k ní ruku, měla by být ve středu hřídele díra s tisícihranem. Mělo by jít tím středem (kotvou) otočit doprava. To je ten volný chod.

A nebo je to celé přikryté plastovým krytem. V tom případě volnoběžku nejspíš máš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mal som podobný problém , ako je popísaný v prvom príspevku. V decembri minulého roku mi tiež občas začala preblikovať kontrolka dobíjania. Opakovalo sa to tiež nepravidelne, bol v som v servise a nič nezistili.  Potom bol chvíľu kľud a nakoniec vo februári tohoto roku mi začala kontrolka dobíjania svietiť stále. V servise mi najskôr vraveli, že to bude alternátor. Keď som si prišiel pre auto, povedali mi, že boli "prehnité" káble v káblovom zväzku od motora ku alternátoru. Káble opravili a odvtedy sa porucha nezopakovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 5 let později...

1.4 16V

Po nastartování bliká ikonka baterie. Nepravidelně, když např. přidám plyn, pak zas nic atd.

Občas se baterie nerosviti při otočení klíčkem do polohy I.

Pojistky vypadají ok. Při nastartování motoru nameřim na baterce pouze 11.7V.

Díky za rychlé rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...