Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím všechny,

chtěl bych se s Vámi podělit o jeden problém, který se mi začal vyskytovat u vozidla Škoda Roomster 1,4 16V 63kW.

Po nastartování a rozjezdu vozidla mi začne chvilkově problikávat kontrolka dobíjení. Doba svitu kontrolky je max. 1s a rozsvítí se tak pětkrát až desetkrát po sobě s odstupem tak půl minuty. Signalizovat to přestane v podstatě po částečném zahřátí motoru. Při probliknutí kontrolky se sníží intenzita světel.

Tato "závada" se opakuje nepravidelně, tedy třeba měsíc nebo dva to neudělá a potom ano. Vždy je to jen při studeném motoru a je jedno, jestli stojím s vozidlem venku nebo v garáži.

Když jsem volal do servisu, tak mi přijímací technik řekl, že by to mohlo být špatným akumulátorem. Ten mám ale asi měsíc nový a i při něm se to již projevilo. Pak ho napadlo, že by to mohla být špatná dioda v alternátoru. Můj názor je, že pokud by byla špatná, tak by přes ni netekl proud a alternátor by nedobíjel vůbec. Zjištění této závady je podle něho problematické, protože pokud se zrovna neprojeví, tak nelze diagnosticky zjistit.

Nezažil jste někdo něco podobného nebo nenapadá Vás něco, v čem by byl zakopaný pes?

Děkuji za reakce. Zdraví Mirda

Vloženo (editace)

 Špatná dioda neznamená jen taková, kterou neteče proud - ale může to být i taková, kterou teče proud oběma směry = zkratovaná, proražená. Navíc běžný alternátor je trojfázový a k usměrnění jeho proudu se používá šest diod, ne jenom jedna. Já bych ale příčinu hledal někde jinde - tohle vypadá na nějakou nedotaženou svorku = projdi celé nabíjení počínaje alťasem a akumulátorem a podotahuj všecky šroubovací svorky. Pak se uvidí. 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Vloženo

to taky může být občasný přebíjení. :palec2: Zkontroluj ten drát,co vede z regulátoru na kontrolku.Na polu mně to přebíjelo,kontrolka nesvítila,a byl studenák na jedné fázy za diodou.

Vloženo

Ahoj,

díky oběma za názory, přes víkend se na to podívám a dám vědět, co jsem zjistil. Včera jsem např. jel po 5 dnech a probliknutí kontrolky se neobjevilo. Je to zapeklitá závada :p

  • o 1 rok později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Ekkare, tak to jsi mě překvapil. Samozřejmě že jo, ale nejsem si jistý, jestli je u TSI. Ale jestli jo, tak to klidně může být. Na minulé Feldě, mě taky jednou z ničeho nic vypadlo nabíjení. A taky otáčkoměr spadl na nulu. Ten bere signál z fáze. Tehdy jsem v altíku prohlédl uhlíky a kroužky a vše bylo jako nové. A dál to jezdilo bez potíží, až do doby, kdy volnoběžka s kvikotem prokluzovala pořád. Asi po více než roce.

Jsem přesvědčený, že tehdy ten krátkodobý výpadek to taky udělala ona.

Navíc jsem se dočetl, že volnoběžka by se měla měnit preventivně, stejně jako rozvoďák. Asi po 90 000.

Ještě přidám odkaz http://www.autoelektrika-praha.cz/alternatory/alternatorova-volnobezka.html

Editováno: , autor: jipol57
Vloženo

Ona se na alťas dává volnoběžka? Odkdy?

Již od prvních modelů Roomstra se dávala v některých případech volnoběžka na alternátor dle obrázku to vypadá , že jen v případě kdy je na alternátoru drážkovaná řemenice, pokud je tam ozubená tak volnoběžka není.

post-67222-0-40752300-1354648767_thumb.j

Vloženo

....Na minulé Feldě, mě taky jednou z ničeho nic vypadlo nabíjení. A taky otáčkoměr spadl na nulu. Ten bere signál z fáze. ...

Tak tos teda trefil kozla - svorka "W" se z alťasu vyváděla leda tak na starejch ropácích, který neměly elektrický zapalování - u benzínů bez ŘJ se otáčkoměr "bere" z impulsů na primární straně zapalovací cívky (příklad - všecky škodovky až po karburátorovej favorit), auta s motorem řízeným elektronikou mají do palubky vedený signál o otáčkách z ŘJ (počínaje favoritem BMM všecko pozdější).

To platí i pro moderní ropáky - signál pro otáčkoměr produkuje ŘJ motoru. Otáčkoměry odvozený od alternátoru měly možná ještě dehtový golfy první a druhý generace a spousta náklaďáků = motory bez elektroniky, jak je ale na motoru nějaká řídicí elektronika, je úplně jedno jestli je to benzín nebo nafta - alternátor se snímání otáček nezúčastňuje.

Tvoje padnutí dobíjení na feldě spolu s padnutím otáčkoměru mělo příčinu úplně někde jinde - nejspíš v kabelovým svazku k palubní desce.

Vloženo

To vím že vývod fáze pro otáčkoměr se už dneska nepoužívá, ale to, že mě odpadlo nabíjení a současně i ta fáze mě utvrzuje v tom, že se altik přestal chvíli točit. Ve svazku určitě nic nebylo. Nikdy víc už se to nestalo, až potom volnoběžka odešla úplně napořád.

Jak píšeš ve svazku v palubní desce, to jako že se přerušil vodič fáze a vodič buzení altíku současně? na okamžik?

Vloženo

V tom kabelovým svazku je jak napájení palubní desky, tak signál od ŘJ pro otáčkoměr. Navíc otáčkoměr je napájenej ze stejnýho bodu, jako celá palubka - a ze stejnýho bodu se odebírá i proud pro buzení altíku přes kontrolku. Je to bod napájenej "přes klíček" před odlehčovacím "X" kontaktem a je naprosto jedno, jestli ta felina byla vstřiková jednobod nebo MPI nebo dokonce výhradně exportní karbec. V tý felině prostě neměla jak "vypadnout fáze" - pokud něco vypadlo, bylo to v kabeláži nebo v samotný palubní desce. Rozhodně to nebyla "fáze" (= myšleno vývod "W" pro otáčkoměr) z alťasu. Tak předpotopní alťas felina vůbec nepoužívala.

Vloženo

Asi nevíš o čem mluvím. Samozřejmě že o FELICIA 1.9D. O benziňáka bych se ani neopřel. A vývod W používá taky pro ŘJ. A já jsem si z něho udělal taky automatické rozsvěcování světel. Mimochodem, ty mě taky při tom výpadku zhasly.

Vloženo

a jak se má volnoběžka tocit nebo chovat kdyz budu mit na stolo polozeny altik abych zkusil jestli je ok protoze tet kdyz je chladno tak obcas problikne do doby nez se zahreje pak je vse ok,a zadný zvuk není slyšet takže nevim jestli je přidřená či nikoliv.

Vloženo

Jestli se dostaneš nějakým způsobem k řemenici a strčíš k ní ruku, měla by být ve středu hřídele díra s tisícihranem. Mělo by jít tím středem (kotvou) otočit doprava. To je ten volný chod.

A nebo je to celé přikryté plastovým krytem. V tom případě volnoběžku nejspíš máš.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Mal som podobný problém , ako je popísaný v prvom príspevku. V decembri minulého roku mi tiež občas začala preblikovať kontrolka dobíjania. Opakovalo sa to tiež nepravidelne, bol v som v servise a nič nezistili.  Potom bol chvíľu kľud a nakoniec vo februári tohoto roku mi začala kontrolka dobíjania svietiť stále. V servise mi najskôr vraveli, že to bude alternátor. Keď som si prišiel pre auto, povedali mi, že boli "prehnité" káble v káblovom zväzku od motora ku alternátoru. Káble opravili a odvtedy sa porucha nezopakovala.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

tak jsem celí alternátor rozebrala vše překontroloval a nikde sem nic nenasel,pak vše složil a a od té doby mam zatím klid a nic se už neprojevuju nevím čím to bylo ale už to bude  asi rok a žádná závada se nevrátila a volnoběžku moje auto nemá.

  • o 8 let později...
Vloženo

1.4 16V

Po nastartování bliká ikonka baterie. Nepravidelně, když např. přidám plyn, pak zas nic atd.

Občas se baterie nerosviti při otočení klíčkem do polohy I.

Pojistky vypadají ok. Při nastartování motoru nameřim na baterce pouze 11.7V.

Díky za rychlé rady.

Vloženo

na alternator ukazuje to napeti a poblikavani ..

to, ze se nerozsviti kontrolka bude neco jineho .. nejaky problem v elektrice ..

 

jako prvni bych mrknul na kable na baterce .. jestli fakt drzi ..  

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...