janm Vloženo 24. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2010 Ahojte, sice som vela googlil ale nasiel som vela nazorov, ktore si protirecili. Zaujimali by ma ake su optimalne otacky pre jednotlive prevodove stupne 1-5 na fabia 1.2htp r2007. Pri akych otackach je vhodne preradit na vyssi stupen, v manualy od skody tvrdia pri dosiahnuty 2000-2500 otacok, mne to osobne pride malo. Vopred vdaka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mischo77 Vloženo 24. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2010 podobny problem som tu už riešil..... zaleži od mnoho faktorov....zaťaženia auta,stúpania/klesania.... Ja radím cca na 3.250ot bežne... ale to je rôzne. stáva sa že aj niekedy pri 5400 Určite by som bežne nejazdil a nepreradzoval na 2.000ot.... tých 2.500 by sa ako tak dalo... takže : od 2.500 - 3.500 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurec Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 Presne tak kolem 3tisic a kousek vic neuskodi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 To záleží na konkrétní situaci. Když jedu městem, 60km/h na tachometru, mám tam čtyřku kolem 2000 ot/min, tak tam klidně pětku šoupnu a motor točí něakých 1800 ot/min. A i v takhle nízkých otáčkách když lehce šlápnu na plyn, tak auto v pohodě zrychluje. Ale musí to být po rovině. Samozřejmě do kopce se řadí při vyšších otáčkách, když je třeba, tak ten motor vytočím klidně na 5000ot/min, ono mu to neuškodí, vždyť na dálnici při 140km/h točí 4500ot/min klidně pár hodin v kuse. Nízkých otáček se nemusíme obávat, motor se pak odvděčí velice příjemnou spotřebou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 no tak nízkejch otáček bych se nebál v případě TDI. Jinak teda rozhodně nedoporučuju HTP trápit otáčkama pod 2tis., navíc všeobecně víceventilový motory jsou dělaný na vyšší točky. Navíc v motoru vznikají větší tlaky, víc se namáhá a spotřeba i přes nižší otáčky taky roste. Styl jízdy s co nejmenšíma otáčkama kvůli nižší spotřebě fungoval naposledy v autech s plovákovým karbecem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 No ja sa prikláňam k odpovedi nad tou tvojou HTP,pretože 60km/h som nikdy nejazdil na 5-ku.Ja točím motor cca na 3000 ot/min pri preraďovaní.Jazda v meste pri dodržaní 50km/h tak na 3-ku,pri 60km/h 4-ku a 5-ku radím až keď dosahujem 80km/h.Najprv sa treba trochu rozbehnúť a potom dať 5-ku,nie sa rozbiehať na 5-ke že ťa aj John Deer predbehne.Vážne nechcel by som auto ktoré jazdili na 5-ku v meste. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Braver Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 (editace) Pri zahratem motoru radim trojku pri 3500ot/min, to same 4ku. Ve meste nejdu pod 2000ot/min na trojce, na ctyrce nejdu pod 2500ot/min (to je priblizne 60km/h). Snazim se radit tak, aby po zmene rychlostniho stupne spadly otacky do optimální oblasti, tj. k 3000ot/min. Bezne mimo mesto tocim pres 4000 a neni problem jit i na 5000. K omezovaci to podle me nema vyznam, motor uz nema dostatek kroutaku. Motor je perfektne zivej ve vsech rezimech, ma malou spotrebu a absolutne s nim nejsou zadny problemy. Editováno: 28. Říjen 2010, autor: Braver Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 podle mně se motoru nemůže uškodit, když pojedu na pětku těsně pod 2000 ot/min po rovině stejnou rychlostí. Vždyť ten motor v tomhle režimu má minimální výkon, jenom udržuje rychlost. Na volnoběh točí 800ot/min a taky rozhodně netrpí. Vždyť si to klidně vyzkoušejte, na pětku po rovině, 1800ot/min a když jen lehounce přidáte, tak to okamžitě zrychluje. Je ovšem nutno sledovat tachometr, protože žádné zatlačení do sedaček se nekoná, spolujezdec to možná ani nepostřehne, ale ručička na tachometru jde vzhůru velice ochotně. Když potřebuju rychleji zrychlit, tak samozřejmě podřadím klidně na trojku a jedu, samozřejmě při těch 1800 otáčkách na pětku nedávám plyn na podlahu a nečekám, než se to rozjede :-) Někde tady byl odkaz na článek o nějaké eco rallye, tam se jezdí klidně na 1500 otáček i míň a bylo tam u toho i vyjádření někoho ze škodovky. Ten říkal, že se takhle nízkých otáček u moderních motorů vůbec nemusíme bát, nemá to žádný vliv na životnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 přidám svojí zkušenost.Přesedlal jsem z feldy 1.2 47 kw?,která si vzala i 1700 otáček a motor se nedusil, na fabii HTP 1.2 47 kw.Hned jsem poznal rozdíl,když jsem neměl minimálně 2800,tak to nechtělo jet a při 2000 otáčkách to bylo na hraně.Po městě jsem raději jezdil na 3 , 2800 otáček ,protože jet na 4 2000 otáček bylo jen taktak.Aby to jelo řadil jsem přes 3000 otáček.Teď jsem po čipu a troufnu si jet ty 2000 otáček na 4.Podle mne je důležité,aby motor šel lehce a nedusil seKdyž přišlápnu plyn,tak musím cítit,že motor zrychluje a ne že ho pomalu rozhoupám na větší rychlost.Kámošce,která to moc nechápe říkám,ať si to přirovná ke kolu.Když se nechce nadřít,tak taky nejede na nejtěžší převod ani po rovince.Jo,ušlápne to,ale nadře se.To samé motor,utáhne to,ale dobře mu to určitě nedělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Braver Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 Souhlasim...Toto je prave jeden z duvodu, proc je motor HTP castym cilem kritiky. Ma totiz dost atypicky charakter, znacne se lisici od jinych motoru. Kdo se jen parkrat sveze vetsinou nepozna dobre stranky tehle pohonne jednotky. Nizke otacky proste neznamenaji nizkou spotrebu s tim, ze dynamika je taky spatna. Od 2500ot/min je to ale prijemny spolecnik. Holt se musi vic radit, linym ridicum ho vubec nedoporucuji. Za dobrou praci prave ruky se ale odmeni dobrou dynamikou i spotrebou.l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
82dan82 Vloženo 30. Duben 2023 Sdílet Vloženo 30. Duben 2023 Omlouvám se za reakci na tak starý příspěvek, ale dnes je otázka snížení spotřeby mnohem více na stole, než před skoro 13 lety, kdy tato diskuze zde začala. Já mám Fabia 1.2HTP 40kW (315000 Km), a jezdím s ní velice spoře. Do kopce samozřejmě podle naložení (většinou jezdím jen já sám + max. 8 - 10 kg věcí v kufru) řadím nahoru až na 3500 otáčkách, kdy už auto řve jako kdyby jelo na 5000 otáček, takže do kopce raději jedu třeba jen na trojku ve 3500 otáčkách, než abych řadil na 4. ale když jedu po naprosté rovině, tak nahoru řadím ve 2000 - 2250 otáčkách s jemným plynem (tedy pokud za mnou není kolona auto, to je situace jiná, a při řazení nahoru, jde noha na plynu hlouběji), naopak podřazování na rovince a z kopce (i když z kopce moc lidí nepodřazuje pokud nechce brzdit motorem, a to za použití meziplynu) podřazuji vždy okolo 2000 otáček, a do kopce o něco více když vidím, že auto to do kopce na 4. nedá, tak na 3 řadím už třeba ve 2500 (i více) otáčkách a s trošku více plynu. Nicméně v kostce je můj standard mezi 2000 - 2250 rovina, nad 3250 do kopce, ale jak tady každý uvádí "je to o mnoha parametrech jako naložení auta, teplota motoru apod.". V manuálu na Fabii je, že se má vyšší stupeň řadit ve 2000 - 2500 ot. ovšem o podřazování se tam číselně nikde nezmiňují, jen píší, že nižší převodový stupeň řadíme tehdy, když jízda přestává být plynulá (?). Přiznám se, že tankuji až tehdy, když se rozsvítí kontrolka nízké spotřeby, ale to hned hledám nejbližší Shellku abych dotankoval. Nicméně průměrná spotřeba dlouhodobá je 4,95 l/100 km. Měřím to podle natankovaného benzínu a ujetých Km na tripu PP, který při tankování nuluji. Vždy tankuji okolo 40 - 41 litrů (tak 4 - 5 litrů při tankování v nádrži vždy je), a na těch 40 litrů vždy ujedu okolo 780 - 790 km v zimě, a okolo 820 - 840 km v létě. Je to hodně o stylu jízdy, ale sám jsem tomu nevěřil, proto jsem si pár nádrží změřil přes mapy google ohledně najetých Km, a rozdíl byl jen okolo 6 - 7 km na nádrž, což mne potvrdilo, že PP má celkem přesné údaje v určité toleranci. Jinak soused má to samé auto, a spotřebou se nedostává pod 6,5 litrů, ale říká, že má hodně často nohu na plynu a dálnici jezdí i 140 km/h což já se držím v pravém pruhu na 100 - 110 km/h, respektive skoro na dálnice nejezdím, protože tam ta spotřeba je opravdu už vyšší a okolo 6 L. R. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.