Break Vloženo 29. Říjen 2010 Vloženo 29. Říjen 2010 Zdravím vás, mám feliciu r.v. 96 1.3mpi a chtěl bych se optat jestli je možné aby měl volant cosi společného se spojkou. Při vyšších rychlostech při sešlápnutí spojky volant sebou začne silně škubat do všech stran v rozmezích 5mm zhruba, při stálém sešlápnutí spojky stále cuká až potom kdy tam zařadim pětku a spojku pustim tak to přestane, ale zase to neškube pravidleně. V nižších rychlostech to nedělá. Mohlo by jít o vážnou závadu? Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Říjen 2010 Vloženo 29. Říjen 2010 Uvědom si, že máš "předohrab" - tedy že na přední kola (řízená volantem) se přenáší přes spojku (a potažmo převodovku a diferenciál) výkon motoru. Pokud spojku vyšlápneš, spojení motor - převodovka se přeruší a celé převodové ústrojí až po kola se točí pouze setrvačností (pokud jedeš). Jestliže bez přívodu točivého momentu sebou začne škubat volant jak píšeš "na všecky strany o cca 5mm", může to být způsobené čímkoliv - od vymlácených silentbloků spodních ramen, přes kulové a svislé čepy řízení až po ložiska kol a poloosy. Tohle není jednoduchá závada, bylo by potřeba přímo to auto projet a prohlídnout zespoda na heveru/rampě/jámě, kde jsou jaké vůle a jak se to chová za jízdy. Osobně bych s tím zajel k někomu, kdo předku od Feli rozumí, aby se na tu nápravu podíval - další ježdění v tomto stavu bez určení příčiny nepokládám za bezpečné. Citovat
Luďa Vloženo 29. Říjen 2010 Vloženo 29. Říjen 2010 Co když to není o spojce, ale o přední nápravě. Když vyšlápeš spojku, přestanou kola bejt v záběru a začnou se chvět po přeřazení na 5 zas zaberou a sklidní se. Zkuz dát neutrál a spojku pust-nešlapej na ni a uvidíš, že to bude spíš tím, než zmáčklou spojkou. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.