Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

a když se ti těch 1500kg rozhoupe, umí to RJ ESP ve spolupráci s RJ tažného srovnat tak aby jsi neskončil v příkopě? nebo tam máš levnou sračku jenom proto aby to bylo levné?

Nachápu proč se hádáte,každý má takové tažné jaké chce v učité cenové relaci a vyhovuje mu to. :kol-32:

Milhausek: Jak ŘJ pozná, že mám na kouli 1500kg  vozík nebo 50kg nosič s koly? Doufám, že nijak... Mám TZ origo Škoda z výroby.

snímač příčného a podélného zrychlení pozná jak se auto chová při jízdě.. ESP komunikuje s RJ tažného - pozná zda je nebo není připojen vlek

Musím říct, že jsou zde zajímavé názory na tažné, leč příspěvek o tažném jsem napsal, že jsem s ním za skoro 5 let užívání spokojený a vřele bych ho doporučil (co uživatel, to názor).

 

Reakce na příspěvek níže: totální nesmysl, asi jo, mile rád budu jezdit s tou svou nesmyslnou elekrikou u svého tažného, parkováky nemám (to všechno určitě "nemám"), na co, protože je to moderní? Nic co je napsáno to nedělá a za to jsem rád, jen mi svítí světla na nosiči a vozíku, hromadu věcí odvezu na vozíku a nosič na 4 kola s nimi odvezu v pohodě (již 2x u moře). Mám 1,2 Tsi a nepotřebuji mít tažné, jako když tahám několikatunový náklad, tzn. aby umělo to a to, tam bych možná volil "vytuněnou" elektriku, ale tady to opravdu neřešim, užívám a jezdim.

 

tak to musela být super elektrika za tu cenu - totální nesmysl... vypíná parkováky, spolupracuje s ESP, vypíná mlhovku, hlásí vadné žárovky na vleku.... to všechno určitě máš že?

Milhausek: Nechci rozpoutat flame, ale myslím, že je to blbost. Že ŘJ (všechny, nejen ta od ESP) poznají, že v zásuvce je něco připojeno, je jasné. Ale akcelerometry nemají šanci zjistit, jestli jsou např. příčné kmity způsobeny vlekem, bočním větrem nebo hrby na silnici, to je problém i při testování u strojů oblepených akcelerometry (vím, o čem mluvím, v oboru, ne tedy v autech, se trochu pohybuju). Že se chování ESP mění se zapojením "čehokoliv" na kouli, je možné, nehádám se. Ale vlastnosti (hmotnost,moment setrvačnosti, neřku-li boční plochu) toho "čehokoliv" nemá šanci zjistit. Pokud můžete sdělit něco víc, sem s tím, třeba do SZ.

Tento systém se u škodovek nazývá "Stabilizace jízdní soupravy" TSA a je součástí jednotky ESP, po novu ESC. V učebních pomůckách jsem bohužel nenašel žádné podrobnosti o jeho fungování, je tam jen obecný popis zásahu:

 

Vozidlo s přívěsem se dostane do kritické situace z hlediska dynamiky jízdy mnohem snadněji, protože:
- při rozkývání přívěsu (při nepřiměřené rychlosti nebo vlivem bočního větru) dochází k ovlivnění stability tažného vozidla,
- tažné vozidlo poté svým pohybem zpětně ovlivní rozkývání přívěsu a dochází ke střídavému ovlivňování vozidla a přívěsu, což může vést ke smyku a ztrátě kontroly nad vozidlem.
TSA stabilizuje jízdní soupravu ve dvou krocích:
- nejdříve se střídavým zásahem brzd tažného vozidla stabilizuje přívěs,
- pokud to nepostačuje, provede se stabilizace celkovým zabrzděním všech čtyř kol tažného vozidla a přívěsu pomocí nájezdové brzdy přívěsu, přičemž se automaticky rozsvítí brzdová světla.

  • 2 měsíce později...

Zdravím, nevíte někdo jak má dieselový Yeti Euro 6 , bez rezervy ,uložený tažný (kouli) - v tom původním místě je

nádobka na AdB .

U nás na saloně mají jen s přiobjednanou rezervou.

Tyre fit , sada na opravu pneumatik je tiez len pohodena v kufri, da sa to riesit odkladacou taskou. Pytal som sa v servise a bolo mi povedane yeti ma plnenie ad blue dorabne tak nejak na rychlo preto je plnenie z vnutra kufra a nie zvonku ako u inych modelov kde s tym uz pocitali. Predpokladam ze tazne bude na tom rovnako.

http://skodask-apps.azurewebsites.net/katalogy/skoda_yeti_sop_katalog.pdf

Ano s tím AdB na rychlo to sedí !       Ale je toho víc -  tažné(koule) + šroubovací oko + žárovky + kompresor s tmelem + drátek na poklice a "šroubovák T20"

 

 a třeba ještě adaptér 13/7 .  Tohle se přeci nemůže u nového vozu jen tak válet v kufru.

netvrdím že je to zlé , ale na origo to nemá , a hlavne tú elektriku by som do auta nedal ani zadarmo

Originál z výroby se vyplatí mají to promyšlené, zesílené a vše je propojené i když stojí asi 12100Kč

 

 

 

Tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí

Při objednání tažného zařízení přímo z výroby jsou ve voze automaticky přizpůsobeny všechny potřebné komponenty, např. ventilátory chladicího systému, alternátor a akumulátor. Tyto komponenty disponují vyšším výkonem, a proto dokáží zaručit správnou funkci vozu při tažení přívěsu s maximální povolenou hmotností. Tažné zařízení má odnímatelnou hlavici, pro jejíž odložení je určena prohlubeň v prostoru pro nářadí. 
A také:

• u vozu s připojeným přívěsem nebo jiným zařízením se při zapnutí zadního mlhového světla rozsvítí mlhové světlo pouze u přípojného zařízení a nikoli na voze, což šetří energii a prodlužuje životnost žárovky;
• u vozu se po připojení přívěsu nebo jiného zařízení automaticky deaktivují zadní parkovací senzory.
• řídicí jednotka tažného zařízení umožňuje připojení zařízení s LED světly.

Pro diesel snížený objem zav. prostoru – 310l

Len je trochu skoda ze sa neda objednat s vyroby aj pevne ale zial len ako prislusenstvo dodatocne.

A potom dodatocna montaz original elektrika a tazne  v skode cca 5h prace x 38-39 Euero/hod co robi cirka 200 Euro + material tazne a elektrika dalsich 250 Euro. Cena odnimatelneho  z vyroby stoji necelych 600 euro.

 

cena montáže čo robíme my je cca 110eur /rozobratie polky auta,  káble pekne ku zväzku do poistkovej skrinky , bcm a nakodovanie / , cenu ťažného a elektriky vieš ... 

Stejný typ tažného (2 šrouby) jako Escrito, ale včetně elektriky o něco dráž, je to ale již skoro 5 let. Montováno od tazak.cz, nikdy žádný problém.

  • 4 týdny později...

Kto teraz vyraba prvovyrobu pevneho tazneho pre yeti? EEA 639 001, Prof svar, westfalia alebo bosal? A este kde sa vyrezava najmensia diera do naraznika?

  • 2 týdny později...

Tak len by som sa rad podelil so skusenostou kupy tazneho. Vyrobcovia sa predhanaju v reklame kto ma lepsiu povrchovu upravu, kvalitu, presnost a neviem co este. Tak som vsadil na esop originalnych dielov z prvovyroby objednal a cakal. Doslo az prekvapivo rychlo do 3 dni. Zacal som rozbalovat a nestacil sa divit. Tazne bolo odrane az do cisteho kovu na asi 5 tich miestach. Mam za to ze nebolo mozne aby sa niektore poskodenia udialy pocas prepravy a preto si myslim ze mi bolo zaslane uz poskodene. Riadiaca jednotka aj s kabelazou bola prilepena na taznom. Ked som rozbalil igelit krabica a kabelaz vyzerala akoby po krabici 4 hodiny niekto zurivo dupal, skakal. Zacal som si nadavat preco som to vobec objednaval. Nastastie plati zakonna lehota na vratenie, tak som aj urobil. Doprava spat ma stala 20% tazneho. Obvolal som niekolko dodavatelov taznych a pytal sa ci je to normalne a ako bezne balia tazne, odpoved do igelitu a ze ked chcem tazne typ top tak nech idem priamo do vyroby inak ze mi nikto neda zaruku ze nebude poskodene. Skoncil som u skodovky kde som si ho prezrel a je ok. Uz by som to cez net nekupoval a neodporucam nikomu ak negarantuju normalne zabalenie v kartone.

post-1939-0-65735400-1457457840_thumb.jp

post-1939-0-92935300-1457457858_thumb.jp

post-1939-0-27211900-1457457902_thumb.jp

potom udelej fotky cca po mesici na aute, tech 20% jsi vyhodil oknem

Tažná zařízení jsou nekvalitně barvena u všech výrobců,není tam většinou žádný základ,barva se snadno loupe a za tři roky

je to rezaté.Na trhu je však výrobce který tažná žárově zinkuje,není to choulostivé na odření a dlouhou dobu to vypadá dobře.Cena je

velice příznivá,kdo to chce,tak si to najde,mají dost reklamy i ve zpravodajství.

Celozinok je napríklad Galia , a tiež vyzerá po troch rokoch hrozne , tak neviem ...

  • 5 let později...

mohli by ste sa pls podelit s kodovanim jednotky TZ.

Kupoval som origo jednotku + kabelaz na yetiho a kodovanie vyzera takto:

Coding.jpg

Já mam takhle (Yeti 2.0 103kW 4x4 2009)
SW: 1K0 907 383 E
HW: 1K0 907 383 E
Kódování: 4100000100000000
 

YETI 1.8 TSI 118kW 4x4 2009
SW: 1K0 907 383 F   

HW: 1K0 907 383 F
Kódování: 410D000100000000

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.