Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Ahoj, hledal jsem tenhle problém, ale nejspíš se nic nepodobá tomu co mám já.. Když couvám a mám plnej rejd (pouze při couvání doleva) tak se mi fabka cuka, poskakuje a ztraci vykon. Bude to nejspis diky zvuku, který slyším z přední nápravy jako kdyby se něco uvolnilo a drhlo se to tam o něco nebo nevím..když se sehnu nic nevidím..při normální jízdě rovně se nic neděje, při prudčím zatáčení v normální rychlosti to skřípe..výjimka jen pokud jedu pomalu okolo 20-30 kmh..auto je opravováno po bouračce na levé straně, měněna těhlice, tlumič, kloub a ložisko. Jenže tohle všechno se děje podle zvuků z pravé strany. Jediné co vidím je že auto má kola do A, na geometrii jsem se objednal a doufám, že to pomůže. Trochu jsem se rozepsal , ale děsí mě to a tak vás prosím o pomoc nebo rady, jelikož tyhle auta znáte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 po geometrii dej vědět...ono stačí mít rozhozený řízení a udělá to své - zbytečně autem nejezdi PS: řízení je po bouračce ok, dost často začne téct servokapalina ze střední části řízení (hřeben) mrkni se k manžetám zda nejsoou poblitý od servooleje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) To spíš vypadá na homokinetický kloub (Možná je suchý bez vazelíny)na poloose u kola ale každopádně raděj zkontroluj celou levou poloosu po bouračce může bejt trochu ohnutá pak se to projevuje vším možným jako chvění ,vybrace,klepání a tak všelijak.Okoukni i dotažení šroubů u převodovky i tam by mohl být problém. Zvedni auto na hever a zkus točit levým kolem v plným rejdu kdy se to projevuje tak poznáš jak ten kloub funguje pokud to půjde špatně otáčet tak je jasnej kloub. Editováno: 4. Listopad 2010, autor: acek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) Dneska jsem byl ve škodovce na tý zimní prohlídce..a navíc mi zjsitili vysypaný zadní tlumič. co je tím přesně myšleno? A zadní tlumič nejspíš na tohle mít vliv nebude, že? V autech tak něják začínám a moc se nevyznám, ale chci se učit..problém s otáčením ten nemám vůbec, myslíš, že to bude potřeba zvedat? je to OK, jen ty zvuky vibrace a všelijaký věci no.. Jedu za tři tejdny z Chomutova do Klatov na kompletní servis a potřeboval bych aby tam to auto aspoň dojelo..jinak levá poloosa, ta prý byla v pohodě..těhlice byla natažená a tlumič ohnutej..pak se rozpadl kloub poloosy a to vše je teď nový Editováno: 4. Listopad 2010, autor: Jehla23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 To spíš vypadá na homokinetický kloub homokineták by neudělal kola do "A" ne?.....pokud dostal prdu na kolo, je možný že řízení je KO = pokud má vůle v čepech a samotným řízení, tak by to to áčko udělalo....navíc v malé rychlosti ta zmršená geometrie jde dot cítit "v rukách"....ale těžko říct, možá to možná ono "vysypanej" vyteklej tlumič = tlumič KO = vyměnit, nejlépe oba zadní (cca 800,- kč kus) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Rozpadlej zadní tlumič to je sice hezký ale to může bejt tlumič výfuku nebo tlumič pérování to ti měli říct co tím mysleli (ale to nemá s tím opravdu nic společnýho)a pokud se rozpadl kloub poloosy a dali tam nějkou čínskou náhražku tak už může bejt KO.To je to nejmenší zvednout levý přední kolo a zatočit levý rejd a otáčet s kolem musí to jít lehce pokud to bude klást odpor a při otáčení to občas jako povolí a zase se to bude vzpírat tak to je právě ten špatný kloub poloosy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 víc mi tam nenapsali..to mě pitomce nenapadlo sakra..ale zadní tlumič pérování mi občas vrže když nastupuju. Ještě jednu věc jsem nedodal, pokud jedu rovně a pustím volant, auto táhne doprava..musím to držet aby jelo v rovině, ale tohle by měla geometrie vyřešit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) Zkusím to teda zvednout abych se ujistil..doufám, že kloub to nebude.. Koukal jsem, že kibi je z CV. Tak doufám, že by mohl vědět. Kloub byl kupovanej na Školní ulici v autodílech a stál okolo 700.. Editováno: 4. Listopad 2010, autor: Jehla23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Tak geometrie určitě prozradí jak moc to bylo bouchnutý a jak se to celkově projevilo.Ale určitě je to třeba vždy dobře zkontrolovat a spoustu věcí vyměnit za nový může tam bejt cokoliv ohnutý a na geometrii se to ukáže a pak to nebudou schopni doladit tak buď připraven na nejhorší že budeš muset ještě něco měnit a znova nechat změřit geoškou. Omlouvám se zvedni pravý kolo udělej zkoušku otáčením tam.Když to uděláš na obou tak se taky nic nestane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 No a kloub za sedum kil asi moc značkovej nebude.Tyhle věci je lepší kupovat origo protože kupovat levný věci se nemusí zrovna vyplatit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 no už se tak něják připravuju teď..myslíš zvednout obě kola dohromady? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 nejsem přesně z Chomutova ale za 700,- typuju Starline = china každopádně to skontroluj, zda nezlobí...táhnutí do stran dělá geometrie.....když už budeš koukat na podvozek, tak mrkni na ty manžety na řízení, zda nejsou poblitý od oleje (od tyček řízení pojedeš okem směrem ke středu vozidla, jou tam pryžové manžety;) ) PS: z té zimní prohlídky jsi nedostal protokol?...měla by tam být ta "závada" vypsaná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 důvod byl totiž v tom, že bouračku řešila pojišťovna 50 na 50..a likvidátor neudělal to co měl..zkontorloval jen vnějšek..tzn plasty a to důležitější, na to se vykašlal nebo nevím..musel jsem to nechat doprohlídnout, protože to vážně nas*alo..a ten co mi auto opravoval, tomu jsem řekl, jestli by to šlo co nejlevnější no..ale každopádně se začnu řídit tvojí radou a kupovat origo.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Jo klidně zvedni obě najednou nic tím nezkazíš.Pak by mohli bejt ohnutý právě ty tyčky z řízení co koukaj z těch manžet by to chtělo omrknout pak je taky geometrie uplně jinde než by měla bejt. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Nene protokol jsem nedostal..jen účet a seznam provedených úkonů..zaškrtávaly co je v pořádku, co je nutný opravit a co je nutný opravit ihned. Pod tím pak byla jen kolonka týkající se se nutných oprav a v ní napsáno ,,zadní tlumič - vysypanej,, to je vše. Ale aspoň nějáký věci mám zkontrolovaný..zítra se s kámošem pustím do všeho co jste mi poradili a doufám, že snad najdu závadu, ale ne to nejhorší.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 přímo origo není nutno, ony často kvalitní druhovýroby nejsou zlý (značky jako Feby, Inu, Litens, atd jsou třebas dodavatele do prvovýroby, pouze v jiném balení)...ale prostě nekupovat čepy atd od Starline, Vika, Pride = vše China a nic nevydrží jinak jak píše Acek každopádně ty tyčky a řízení skoukni, vím co vůle v řízení a potažmo geometrie o milimetry až cm udělá PS: po KAŽDÉ "bouračce" na přední kola by se měla měnit převodka řízení (často nárazem začne téct a vzniká právě vůle - neopravitelný, pouze výměnou).....a to držím palce, aby bylo ok, cena je škaredá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Kluci díky moc, nevěděl jsem si rady aspoň vím, že můžu něco dělat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Se pak nediv řekneš udělej to co nejlevnější ve finále je to pak dražší než byl původní plán a dotyčnej se stím asi moc nezaobíral a vyměnil jen to nejhorší a geometrii měl udělat alespoň na hrubo aby to jelo rovně pokud to neumí tak ti to měl oznámit a měl si jet rovnou na geometrii sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) Na geometrii jsem byl pouze na kontrole, levý kolo mělo jiný hodnoty..a ve škodovce mi řekli, že je to těhlicí a kolo pak bylo rovný a volant srovnanej. Na geometrii jedu až za týden právě.. Ona totiž pojišťovna poslala na Fabii, na slušný a poměrně nový auto směšných 7000 korun Editováno: 4. Listopad 2010, autor: Jehla23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 neznám podrobnosti, zda to bylo plněný z havarijky či jinak, jak vypadalo auto po bouračce....ale 7000,- na opravu nárazu do kola takovym způsobem že je těhlice a tlumič KO, je jako plyvnutí do moře Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 No za to musím poděkovat amortizaci a nesplnění povinnosti pojišťovny..havarijní bohužel nemám..mám pouze povinný ručení a zarážející je, že pojištění je na veškerý škody 100 milionu a oni nemuzou vydat nejakych alespon 30000 nebo zaplatit celkovou opravu s servisu. To je smutný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) Tak to je směšný no každopádně uvidíš ale pro příště je třeba otravovat pojišťováka aby si přijel ofotit a dopsat i ta poškození která nejsou vidět a ukážou se až po demontáži.A i na základě vyjádření servisu co je španýho viz ta těhlice a podobně.Dostat z nich co nejvíc nebo je ještě možnost vymáhat doplatek od viníka. Editováno: 4. Listopad 2010, autor: acek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) to je realita modli se aby řízení bylo ok...vše ostatní je celkem za rozumnej peníz (čepy ve stovkách, homokineták cca 1000,-) zbytečně s tím nejezdi... PS: někdy je rozumnější dát auto dovětšího servisu a dát tomuto plnou moc projednní s pojištovnou....převezmeš vozidlo které je pojízdné a navíc máš možnost reklamace práce.....on si to ten servis skrze svý právníky u pojištovny proplatit opravdu dobře nechá Editováno: 4. Listopad 2010, autor: kibi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 no poučil jsem se a získal jsem zkušenost..pokud by se opět něco stalo, budu otravovat tak dlouho, dokud nedostanu to co mám dostat.. jinak škoda byla na nárazníku, celej vyměnit..pak blatník, celej vyměnit + nalakování, nějáký věci co jsou pod nárazníkem, podběh, nádobka na ostřikovače..prostě to co bylo vidět no. Naštěstí jsem byl zrovna na brigádě tak jsem si alespoň něco přispěl.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 4. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 No bohužel krutá realita.. No nebudu raději jezdit, jen zítra musim dojet na tu zahradu.. A modlím se od prvního slyšení těhlě zvuků a vibrací Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.