Přejít na obsah

Přední náprava


Jehla23

Doporučené příspěvky

Ahoj, hledal jsem tenhle problém, ale nejspíš se nic nepodobá tomu co mám já.. Když couvám a mám plnej rejd (pouze při couvání doleva) tak se mi fabka cuka, poskakuje a ztraci vykon. Bude to nejspis diky zvuku, který slyším z přední nápravy jako kdyby se něco uvolnilo a drhlo se to tam o něco nebo nevím..když se sehnu nic nevidím..při normální jízdě rovně se nic neděje, při prudčím zatáčení v normální rychlosti to skřípe..výjimka jen pokud jedu pomalu okolo 20-30 kmh..auto je opravováno po bouračce na levé straně, měněna těhlice, tlumič, kloub a ložisko. Jenže tohle všechno se děje podle zvuků z pravé strany. Jediné co vidím je že auto má kola do A, na geometrii jsem se objednal a doufám, že to pomůže. Trochu jsem se rozepsal :) , ale děsí mě to a tak vás prosím o pomoc nebo rady, jelikož tyhle auta znáte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po geometrii dej vědět...ono stačí mít rozhozený řízení a udělá to své - zbytečně autem nejezdi ;) PS: řízení je po bouračce ok, dost často začne téct servokapalina ze střední části řízení (hřeben) mrkni se k manžetám zda nejsoou poblitý od servooleje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To spíš vypadá na homokinetický kloub (Možná je suchý bez vazelíny)na poloose u kola ale každopádně raděj zkontroluj celou levou poloosu po bouračce může bejt trochu ohnutá pak se to projevuje vším možným jako chvění ,vybrace,klepání a tak všelijak.Okoukni i dotažení šroubů u převodovky i tam by mohl být problém. Zvedni auto na hever a zkus točit levým kolem v plným rejdu kdy se to projevuje tak poznáš jak ten kloub funguje pokud to půjde špatně otáčet tak je jasnej kloub.

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem byl ve škodovce na tý zimní prohlídce..a navíc mi zjsitili vysypaný zadní tlumič. co je tím přesně myšleno? A zadní tlumič nejspíš na tohle mít vliv nebude, že? V autech tak něják začínám a moc se nevyznám, ale chci se učit..problém s otáčením ten nemám vůbec, myslíš, že to bude potřeba zvedat? je to OK, jen ty zvuky vibrace a všelijaký věci no.. :feve: Jedu za tři tejdny z Chomutova do Klatov na kompletní servis a potřeboval bych aby tam to auto aspoň dojelo..jinak levá poloosa, ta prý byla v pohodě..těhlice byla natažená a tlumič ohnutej..pak se rozpadl kloub poloosy a to vše je teď nový

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To spíš vypadá na homokinetický kloub

homokineták by neudělal kola do "A" ne?.....pokud dostal prdu na kolo, je možný že řízení je KO = pokud má vůle v čepech a samotným řízení, tak by to to áčko udělalo....navíc v malé rychlosti ta zmršená geometrie jde dot cítit "v rukách"....ale těžko říct, možá to možná ono :feve:

"vysypanej" vyteklej tlumič = tlumič KO = vyměnit, nejlépe oba zadní (cca 800,- kč kus)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozpadlej zadní tlumič to je sice hezký ale to může bejt tlumič výfuku nebo tlumič pérování to ti měli říct co tím mysleli (ale to nemá s tím opravdu nic společnýho)a pokud se rozpadl kloub poloosy a dali tam nějkou čínskou náhražku tak už může bejt KO.To je to nejmenší zvednout levý přední kolo a zatočit levý rejd a otáčet s kolem musí to jít lehce pokud to bude klást odpor a při otáčení to občas jako povolí a zase se to bude vzpírat tak to je právě ten špatný kloub poloosy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

víc mi tam nenapsali..to mě pitomce nenapadlo sakra..ale zadní tlumič pérování mi občas vrže když nastupuju. Ještě jednu věc jsem nedodal, pokud jedu rovně a pustím volant, auto táhne doprava..musím to držet aby jelo v rovině, ale tohle by měla geometrie vyřešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak geometrie určitě prozradí jak moc to bylo bouchnutý a jak se to celkově projevilo.Ale určitě je to třeba vždy dobře zkontrolovat a spoustu věcí vyměnit za nový může tam bejt cokoliv ohnutý a na geometrii se to ukáže a pak to nebudou schopni doladit tak buď připraven na nejhorší že budeš muset ještě něco měnit a znova nechat změřit geoškou.

Omlouvám se zvedni pravý kolo udělej zkoušku otáčením tam.Když to uděláš na obou tak se taky nic nestane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsem přesně z Chomutova ;) ale za 700,- typuju Starline = china :feve: každopádně to skontroluj, zda nezlobí...táhnutí do stran dělá geometrie.....když už budeš koukat na podvozek, tak mrkni na ty manžety na řízení, zda nejsou poblitý od oleje (od tyček řízení pojedeš okem směrem ke středu vozidla, jou tam pryžové manžety;) )

PS: z té zimní prohlídky jsi nedostal protokol?...měla by tam být ta "závada" vypsaná ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

důvod byl totiž v tom, že bouračku řešila pojišťovna 50 na 50..a likvidátor neudělal to co měl..zkontorloval jen vnějšek..tzn plasty a to důležitější, na to se vykašlal nebo nevím..musel jsem to nechat doprohlídnout, protože to vážně nas*alo..a ten co mi auto opravoval, tomu jsem řekl, jestli by to šlo co nejlevnější no..ale každopádně se začnu řídit tvojí radou a kupovat origo.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene protokol jsem nedostal..jen účet :feve: a seznam provedených úkonů..zaškrtávaly co je v pořádku, co je nutný opravit a co je nutný opravit ihned. Pod tím pak byla jen kolonka týkající se se nutných oprav a v ní napsáno ,,zadní tlumič - vysypanej,, to je vše. Ale aspoň nějáký věci mám zkontrolovaný..zítra se s kámošem pustím do všeho co jste mi poradili a doufám, že snad najdu závadu, ale ne to nejhorší..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přímo origo není nutno, ony často kvalitní druhovýroby nejsou zlý (značky jako Feby, Inu, Litens, atd jsou třebas dodavatele do prvovýroby, pouze v jiném balení)...ale prostě nekupovat čepy atd od Starline, Vika, Pride = vše China a nic nevydrží ;)

jinak jak píše Acek

každopádně ty tyčky a řízení skoukni, vím co vůle v řízení a potažmo geometrie o milimetry až cm udělá ;) PS: po KAŽDÉ "bouračce" na přední kola by se měla měnit převodka řízení (často nárazem začne téct a vzniká právě vůle - neopravitelný, pouze výměnou).....a to držím palce, aby bylo ok, cena je škaredá :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se pak nediv řekneš udělej to co nejlevnější ve finále je to pak dražší než byl původní plán a dotyčnej se stím asi moc nezaobíral a vyměnil jen to nejhorší a geometrii měl udělat alespoň na hrubo aby to jelo rovně pokud to neumí tak ti to měl oznámit a měl si jet rovnou na geometrii sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na geometrii jsem byl pouze na kontrole, levý kolo mělo jiný hodnoty..a ve škodovce mi řekli, že je to těhlicí a kolo pak bylo rovný a volant srovnanej. Na geometrii jedu až za týden právě.. Ona totiž pojišťovna poslala na Fabii, na slušný a poměrně nový auto směšných 7000 korun :kuk:

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No za to musím poděkovat amortizaci a nesplnění povinnosti pojišťovny..havarijní bohužel nemám..mám pouze povinný ručení a zarážející je, že pojištění je na veškerý škody 100 milionu a oni nemuzou vydat nejakych alespon 30000 nebo zaplatit celkovou opravu s servisu. To je smutný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je směšný no každopádně uvidíš ale pro příště je třeba otravovat pojišťováka aby si přijel ofotit a dopsat i ta poškození která nejsou vidět a ukážou se až po demontáži.A i na základě vyjádření servisu co je španýho viz ta těhlice a podobně.Dostat z nich co nejvíc nebo je ještě možnost vymáhat doplatek od viníka.

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je realita :aggressive: modli se aby řízení bylo ok...vše ostatní je celkem za rozumnej peníz (čepy ve stovkách, homokineták cca 1000,-) zbytečně s tím nejezdi...

PS: někdy je rozumnější dát auto dovětšího servisu a dát tomuto plnou moc projednní s pojištovnou....převezmeš vozidlo které je pojízdné a navíc máš možnost reklamace práce.....on si to ten servis skrze svý právníky u pojištovny proplatit opravdu dobře nechá ;)

Editováno: , autor: kibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no poučil jsem se a získal jsem zkušenost..pokud by se opět něco stalo, budu otravovat tak dlouho, dokud nedostanu to co mám dostat.. jinak škoda byla na nárazníku, celej vyměnit..pak blatník, celej vyměnit + nalakování, nějáký věci co jsou pod nárazníkem, podběh, nádobka na ostřikovače..prostě to co bylo vidět no. Naštěstí jsem byl zrovna na brigádě tak jsem si alespoň něco přispěl..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...