Bricktop Vloženo 8. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 Zdravím, mám takový dotaz, už nějakou dobu se mi zdá, že auto má docela vysokou spotřebu. Existuje nějaký způsob, jak spotřebu snížit (aniž bych samozřejmě měnil styl jízdy). Mám na myslí např. výměnu oleje, filtrů apod. Díky všem za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feela Vloženo 8. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 Zkus kouknout jak je na tom vzduchovej filtr, ale nečekej, že to bude o litr, nebo dva míň, otázkou taky je, kolůik je pro tebe velká spotřeba... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 Napiš jakou vlastně tu spotřebu máš,při jakém stylu ježdění (město,dálnice,atd.). Taky nejspíš netankovat někde v "JZD". Filtry,olej,svíčky to bys měl samozřejmě měnit pravidelně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bricktop Vloženo 8. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 Tak jezdím většinou delší trasy mimo město (ne dálnice), cca 90%, zbytek město (Brno). Jezdím převážně sám, auto rozhodně nešetřím, spotřeba se pohybuje 6,9 až 7,2 l, což mi přijde docela hodně. Kapitola sama pro sebe je palubní počítač, který ukazuje průměr cca o 0,7 l míň, než je skutečnost... P.S. V JZD fakt netankuju :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 8. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 Já mám spotřebu většinou do 6l, přes 6 jsem měl jen při plně naloženém autě a s koly na střeše (hodnoty dle PP) reál je cca + 0,5l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 Moji spotřebu vidíš v podpisu. Přes 7 litrů mimo dálnici,tak to jenom když to budu točit a pojedu někde v kopcích. S PP je to zajímavé. Mně ten dlouhodobý ukazuje na desetinu stejně,jako mám spotřebu podle tankování. U toho krátkodobého je to rozptyl 2 - 3 desetiny. Benzín beru jenom u OMW. Přibližně od června jsem začal tankovat u OMW benzin Carrera 95 (z cca 70% tankování). Nevím jetli je to tím benzínem,nebo se něco událo v motoru ,ale na stejné trase Praha-Brno-Blansko a zpět,mi klesla průměrná spotřeba o cca 0.5 - 0.7l/ 100 km. Jezdíval jsem to za něco málo přes sedm litrů,teď se to pohybuje kolem 6.6... Samozřejmě při stejném stylu jízdy (dálnice 140 km/h,mimo do 100 km/h). Zajímavé je,že na spotřebě mimo dálnice,se to nijak neprojevilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 8. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 chlapi nechápu že ještě někoho baví řešit "vysokou" spotřebu typu 7l/100km.....vždyť je to naprosto normální spotřeba, neříkám kdyby to při klidné jízdě bralo 9...ale do 7.5l/100km, když je chladnějš, na zimákách to je na benzín běžný......já osoně s tím co mám v podpisu jezdím cca za 5.5 - 6.5 a příjde mi to akorát...má se využívat celá charakteristika motoru,néé jezdit na spotřebu s obavou, že si to vezme o 2 decky víc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 9. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2010 Tak jezdím většinou delší trasy mimo město (ne dálnice), cca 90%, zbytek město (Brno). Jezdím převážně sám, auto rozhodně nešetřím, spotřeba se pohybuje 6,9 až 7,2 l, což mi přijde docela hodně. Kapitola sama pro sebe je palubní počítač, který ukazuje průměr cca o 0,7 l míň, než je skutečnost... P.S. V JZD fakt netankuju :-) pokud auto nešetříš, tak se není čemu divit, že máš spotřebu kolem 7l, až budeš jezdit s lehkou nohou, budeš schopen se dostat i pod spotřebu kolem 6 l a to i na 16" kolech , jeden čas, jsem jezdil i za 5,5 l a to jsem jezdil sám a svižně, ale je to vždy o umění jezdit a to jsm jezdil kombinovanou cestu - město, dálnice, okresky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feela Vloženo 10. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2010 Já už čekal to magický dvojčíslo a ono 7 litrů, já teda nechápu, co vám na om přijde strašnýho? Normální spotřeba, pak si jedině musíš koupit nějakýho diseláka a tam budeš třeba moct jezdit i za míň... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cputakt Vloženo 6. leden 2011 Sdílet Vloženo 6. leden 2011 Tak to mám asi nějaký problém mám motor BBZ a teď v zimě na R16/195/50 mi to žere 11-12 litrů jezdím krátké trasy tak do 10Km. Filtry svíčky oleje jsou měněné na jaře rozvody jsem dělal v létě.VAG neukazuje žádnou chybu je to normální? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. leden 2011 Sdílet Vloženo 6. leden 2011 Jezdím 3,5km do práce a po směně zase zpátky. Kdo si klepe na čelo, ať vezme v úvahu, že veřejná doprava je u nás slušně řečeno na houby, musel bych skoro o hodinu dřív vstávat a ještě jít skoro půl kiláku pěšky, abych byl v práci na ranní v tu samou hodinu jako autem. Z odpolední mi pro jistotu jede poslední autobus 10 minut dřív, něž "padla". Průměrná spotřeba podle PP je mezi 10 a 12 litry podle toho jak se zadaří - a to mám BXW. Je to prostě o tom, že jedeš se studeným motorem krátkou trasu a motor se vůbec nestačí ohřát. Dlouhá trasa s lechtáním plynu je přitom v létě kolem 6, s průměrným obsazením a přiměřeně svižným tempem do 7 litrů. Jediná cesta, jak snížit náklady je koupit si kolo nebo jezdit s někým jiným a o náklady se dělit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cputakt Vloženo 6. leden 2011 Sdílet Vloženo 6. leden 2011 Tak to jsi mě uklidnil určitě to bude tím že nastartuju potom oškrábu auto ale mám zaplé vyhřívání okna dále topení na plno s uzavřeným okruhem a to po celou jízdu takže to určitě taky něco sežere.Ano přes léto je to v pohodě jen tohle mě vyděsilo je to 100% nárust spotřeby.V létě jsem jel po dálnici 400Km s klimou a sdcerkou a spotřeba byla kolem 6L a to jsem to nešetřil rychlost 130-160Kmh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. leden 2011 Sdílet Vloženo 6. leden 2011 cputakt,myslím,že ta tvoje spotřeba odpovídá tomu co píšeš. Zkus někdy napřed oškrábat okna a pak do toho sedni,nastartuj a jeď. Ono když ti to tam pár minut bublá studený na zvýšený volnoběh,tak se to pak rozpočítá na ujetý km a máš tam těch 11 litrů. Já když už jedu s BBZ ráno za mrazu do práce 8 km,a to přes pár semaforů,tak se většinou vejdu do 8 litrů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. leden 2011 Sdílet Vloženo 6. leden 2011 Přitom všem mám na PP údaj průměrné spotřeby v registru 1 kolem 10l (to je ten, kam se zaznamenává průměr poslední jízdy nebo více jízd s krátkými přestávkami - při delší cestě pak průměr za posledních 50km). V registru 2 mám absolutní průměr kolem 8 litrů ( nepamatuju si to přesně, ale je to tak ±0,2 litru - celkový výpočet průměru). V létě auto natočím, připoutám se a rozjíždím se - PP indikuje okamžitou spotřebu klidně i 99,9l/100km a v daném okamžiku průměrnou kolem 15, ale s ujetou vzdáleností ten průměrný údaj klesá - už po cca 1km to spadne k 10l. Než dojedu těch 3,5km přes město domů, sleze údaj průměrné spotřeby někam do okolí 7l. V zimě auto natočím a jdu odmetat a škrábat - samozřejmě topení, ohřev skla a tak dál - a tím se ten průměr zvýšil na cca 17l těsně po rozjezdu a než dojedu domů, sleze pod 10 litrů - záleží na tom, jak ostře jedu, když to jen šolíchám, dostanu se určitě i pod 8 litrů, když spěchám a "šlápnu autu na krk" (samozřejmě v rámci předpisů po městě, ale jsou tam 3 výjezdy do stoupání), tak jsem rád, když sleze pod 9. Pokud ale vyjedu mimo město, mám po cca 20km i poměrně svižné jízdy průměrnou spotřebu v létě kolem 7 litrů, v zimě samozřejmě o trochu víc. Je to prostě tak, nejhorší žrout paliva je rozjezd, pak už se jen udržuje rychlost a motor jen vyrovnává odpory vzduchu, kol na silnici a gravitační potenciál (nadmořskou výšku). Když pojedeš přískokem vpřed v zácpě od semtamfóru k semtamfóru, zelená jedna-dvě-tři-brzda červená, budeš mít spotřebu i s ohřátým motorem děsivou - klidně 20l/100km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cputakt Vloženo 6. leden 2011 Sdílet Vloženo 6. leden 2011 Taky jsem myslel že palubák lže ale nelže nabral jsem po rosvícení nejdražší kontrolky 10L E85 a vynuloval počítadlo.Když se rosvítila zase ta kontrolka měl jsem najeto 75Km nevěřil jsem vlastním očím a to jsem to opravdu lechtal otáčky nikdy nešly nad 2500 a křižovatek a semaforu moc neprojíždím. Trošku si myslím že je problém jak jsem psal tady http://forum.skodahome.cz/topic/100861-nejde-seridit-skrtici-klapa-14-16v-74kw/ ale zatím mi nikdo neporadil jak to má být. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. leden 2011 Sdílet Vloženo 6. leden 2011 Uvědom si, že u vstřikového motoru spotřebu neřídí klapka, ale ŘJ signálem pro vstřikovače. Ta pak k poloze škrticí klapky "přihlíží" při stanovení doby vstřiku - je ale možné, že pokud zůstává klapka viset, bere to ŘJ jako trvale částečně sešlápnutý plyn = nezavírá vstřiky ani při brždění motorem - a to už by na spotřebu vliv mít mělo!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 7. leden 2011 Sdílet Vloženo 7. leden 2011 Taky jsem myslel že palubák lže ale nelže nabral jsem po rosvícení nejdražší kontrolky 10L E85 a vynuloval počítadlo.Když se rosvítila zase ta kontrolka měl jsem najeto 75Km nevěřil jsem vlastním očím a to jsem to opravdu lechtal otáčky nikdy nešly nad 2500 a křižovatek a semaforu moc neprojíždím. Trošku si myslím že je problém jak jsem psal tady http://forum.skodaho...pa-14-16v-74kw/ ale zatím mi nikdo neporadil jak to má být. ty jsi tankoval Ethanol ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feela Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 No u Ethanolu je to logický, všude se zmiňuje, že je spotřeba vyšší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 no nehledě na to že by motor mě projít nějakou úpravou aby mohl na E85 standardně jezdit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cputakt Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 Jo zkouším etanol a jezdí to v pohodě dokonce se mi zdá že to jde lépe do otáček akorát jsou horší starty když jsou mrazy.v zimě je lepší to ředit 50/50 ale já jezdím na čistý a noproblema. Co jsem četl debatu na seat foru tak tam to taky lidi zkouší a není potřeba žádná úprava pokud má motor MPI u I to ani nezkoušejte. Kolega to teď zkusil na citroen xsara a říkal že mu to dokonce startuje lépe než na benzín ale že se mu zdá že to má nižší výkon ale etanol má vyšší oktanové číslo tak by to mělo jet lépe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 a jak dlouho už na něj jezdíš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 ZDE je článek o Ford Focus Flexi Fuel. Citace z článku: "V palivech samotných sice je rozdíl, ale ne velký. Oktanové číslo, vyjadřující odolnost paliva vůči samovznícení, je u etanolu 107 a u benzínu obvyklých 91 až 98. Výhřevnost benzinu je však vyšší (cca 42,9 MJ/kg) oproti etanolu (26,8 MJ/kg), z čehož plyne vyšší spotřeba alternativního paliva v provozu. Ke spálení kilogramu benzínu je třeba použít 14,7 kg vzduchu, ale pro spálení 1 kg etanolu stačí pouze 9 kg vzduchu,motor má ventilová sedla z odolnějšího materiálu a prvky palivové soustavy jsou vyrobeny z materiálů, které lépe odolávají agresivnějšímu alkoholu". To asi vysvětluje ten nižší výkon u toho Citröena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cputakt Vloženo 13. leden 2011 Sdílet Vloženo 13. leden 2011 Zatím jsem toho moc nenajezdil zhruba 400km ale na seat foru týpek na to už najezdil 7000Km a psal že vše je v pohodě jen začátky dělají trošku problémy než si řídící jednotka upraví dávkování paliva a bohatost směsi.Taky se někdy oběví chyba že je hubena směs ale to je tím že lambda čeká splodiny z benzínu a né z lihu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 13. leden 2011 Sdílet Vloženo 13. leden 2011 ... no i tak bych se bál nějakého dlouhodobého užívání bez úpravy motoru. Nehledě na to že nevidím ani důvod používání ... kolik stojí teď E85 ... 24? Spotřeba 13l/100km ... nevím, nějak mi to ekonomicky nehraje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondraasek Vloženo 22. Únor 2011 Sdílet Vloženo 22. Únor 2011 Já mám 1.4 16V 74 kW Ted přes zimu je to kapánek se spotřebou horší. tady při popojíždění po dědinách je tak 7,2-7,5 l/100km. a dlouhý cesty po dálnici tak 6,5-7,2. Ale v létě zase jede klimatizace, takže ono to vyjde nastejnou jako v zimě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.