sladek Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 zdravím,v různých katalozích je teď nabízen horkovzdušný ventilátor na 12 V do auta.Má mít výkon 150 W,já si půjčil fén na 12 V,který má taky výkon 150 W a zkoušel jsem to v autě,ale přijde mi,že nic moc.Je mi jasné že to nevytopí za 5 minut,ale doufal jsem,že to trochu ohřeje vzduch a že se mi nebudou rosit okna.Má někdo zkušenost s tím ventilátorem?Blíží se jéžíšek,tak ať ví.Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfig Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 Nemam s tim vlastni zkusenost, ale taky jsem o tom uvazoval a chvilku googlil.. a podle zkusenosti jinych, je 150W zbytecne vyhozene penize.. aby to melo smysl chtelo by to podstatne vetsi vykon, coz zase z altiku nepujde vzit.. takze jsem to nakonec zavrhnul. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 4. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2010 No už len ten príkon 150W je smiešny. To nemôže vykúriť nič. Keby tam bolo minimálne 1000W, tak by to bolo už zaujímavé, ale to by pri 12V znamenalo prúd 83A a nechcem si predstaviť, aké by to potom muselo mať prívodné vodiče a kam by sa to napájalo. A ako dlho by to akumulátor a alternátor vydržali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Dehťáky (myšleno škodovky - a obecně také ostattní koncernové typy) to v klimě mají - říká se tomu myslím "PTC", vypadá to jako hustá mřížka a připojuje se to na 12V přes masivní relé po startu motoru. Slouží to k ohřevu vzduchu do kabiny v době, kdy je ještě samotná chladicí náplň motoru studená - a protože je o poznání větší než u benzínů, její ohřátí trvá déle. O stejnou dobu déle by tím pádem trvalo, než by auto začalo topit. Proto i kvůli vyššímu komfortu je vzduch krátkodobě přihříván tím elektrickým topným článkem. Žere to samozřejmě masivně, připojovací kabel má asi tak 5mm v průměru. Montuje se to do stejného krytu klimky, ve kterém je "vodní" výměník - ten kryt je kvůli tomu "elektrickému radiátorku" upravený, má jiné kompletační označení. Můžu upnout foto toho článku. Pro ohřátí motoru před startem nebo interiéru před plánovaným vyjetím po mrazivé noci jsou ale lepší ohřevné články do chlazení nebo topné ventilátory - ale obojí v provedení na 230V a spínané spínacími hodinami, tudíž vhodné jen do garáže nebo aspoň na uzavřený soukromý pozemek - nedovedu si představit prodlužku nataženou k autu u chodníku nebo na nějakém vzdálenějším plácku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Ja to tak. Ja len doplním, že pri tej spotrebe, akú PTC má je potrebný aj poriadny alternátor (nafťáky majú okolo 120-140A) a samozrejme tento silný alternátor aj viac zaťažuje motor, čo do istej miery tiež urýchľuje jeho zahriatie. Ale ak chce niekto mať v aute teplo a to nie len doma, ale aj pri odchode z práce, tak jednoznačne nezávislé kúrenie s diaľkovým ovládaním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 6. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2010 nemám dehťáka (v životě jsem ten blábol neslyšel) ani ropáka a mám taky altík 120A. 1000W na přitápění v autě se mi zdá až dost a rosení oken se dá odstranit i jinak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Motodoctor Vloženo 27. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2010 Zkoušel sem fén 1500w a okna rozmrzly až po 30minutách provozu a i tak v autě byla kosa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 Na 12V to nemuze mit potrebny vykon, kdyz jsem byl ve Finsku, kdo nemel nezavisle topeni, pouzival do interieru tohle: DEFA Moznosti aplikace A to fungovalo velmi dobre. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 8. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 8. leden 2011 to je sice hezký,ale na Žižkově na ulici těžko budu toto používat.A jestliže budu mít v dosahu elektřinu,mohu si pořídit lepší věci.Mě šlo o něco na 12 V aby se to dalo připojit do zapalovače. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 Pokud je podminkou 12V, tak na to zapomen, jsou to vyhozeny penize. Odkazy jsem daval predevsim proto, aby bylo videt, jaka je potreba vykonu, aby se dostavil kyzeny efekt... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 A hlavně nezapomeň, že při odběru nějakých 2000W už po několika minutách sice budeš mít v autě teplo, ale na sériovou baterku ho nenatočíš. Odběr 2kW při 12V je cca 167A - což 44Ah baterku vysosne do mrtě za nějakých 15 minut... A vyšší kapacity na tom nejsou nijak líp - 55Ah asi 19minut, 66Ah asi 23 minut, 72Ah asi 25minut, 90Ah asi 32minut, 125Ah asi 45 minut... Ještě chceš auto vytápět z autobaterie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 9. leden 2011 Sdílet Vloženo 9. leden 2011 A to by to jeste musel napojit natvrdo na baterku vodicem s prurezem tazneho oceloveho lana... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 10. leden 2011 Sdílet Vloženo 10. leden 2011 já nechal na 4h zaplou autoledničku teď na podzim v Polsku a už jsem nenatočil . Naštěstí vozím sebou kabely, takže díky nějakým ostravákům jsme nakonec odjeli ... a to byla jen blbá autolednice na 12V ... co teprve nějaké topítko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 10. leden 2011 Sdílet Vloženo 10. leden 2011 (editace) Vyhrievať na 12V je fakt somárina. Ten 1kW je fakt nevyhnutné minimum a taktiež si treba uvedomiť, že akumulátor najmä v zime nie je s výnimkou dlhej jazdy nabitý na menej než na 100% a okrem toho sa aj zo 100% nabitého akumulátora nedá dostať 100% energie. A to ani keby sa jednalo o malý obdber. Pri takomto veľkom odbere sa bude nezanedbateľná časť energie strácať vplyvom vnútorného odporu akumulátora. Takže ak by sme počítali len s 50% energie na vykurovanie, kým sa akumulátor vybije a už nepôjde naštartovať, tak je to veľa. A časom akumulátor starne a jeho kapacita klesá. Nehovoriac o tom, že životnosť pri takomto nasadení bude max. jednu zimu. A samozrejme po každom takom vykurovaní bude nutné jazdiť niekoľko hodín, aby sa zase akmulátor dobil. A samozrejme večer bude zrejme nutné nechávať auto celú noc na nabíjačke. Jediné rozumné riešenie je nezávislé kúrenie a prípadne by sa ešte dalo zvažovať diaľkové štartovanie. Editováno: 10. leden 2011, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 8. Březen 2016 Sdílet Vloženo 8. Březen 2016 Zkusím toto téma trochu oživit... Často se mi stává, že mám na Fabii čelní sklo dost zamlžené a dlouho dtrvá, než si s tím ventilátor poradí. Myslíte, že by na toto mohl být onen malý (150W) přídavný ventilátorek dostačující? Nejde mi vůbec o vyhřátí interiéru, jde mi jen o urychlení odmlžení čelního skla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Delphin Vloženo 8. Březen 2016 Sdílet Vloženo 8. Březen 2016 Já tuto zimu používám denně horkovzdušný ventilátor a s nastavením na 1 kW okno rozmrazoval celkem pomalu, uvnitř auta taky teplo moc nebylo. Při nastavení na 2 kW v pohodě. Používám napájení 230 V přes dálkově ovládanou zásuvku. Stačí topit 10 - 15 min. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 8. Březen 2016 Sdílet Vloženo 8. Březen 2016 Tak tohle už je spíš na odmražování... Mně jde skutečně jen o urychlení odmlžení čelního skla. Ten ventilátorek se dá sehnat za cca. 300 Kč - není to mnoho, ale i tak bych nerad, aby to byly zbytečně vyhozené peníze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 8. Březen 2016 Sdílet Vloženo 8. Březen 2016 Teorie říká, že ke kondenzaci vody na površích dochází pokud teplota tohoto povrchu klesne pod teplotu rosného bodu. Rosný bod je daný teplotou a relativní vlhkostí. Takže problém se dá řešit buď zvýšením teploty, nebo snížením relativní vlhkosti. Ohřívání vzduchu v autě je samo o sobě k ničemu, neboť je potřeba v první řadě prohřát sklo, na kterém voda kondenzuje. Pokud je venku zima, tak je to běh na poměrně dlouhou trať. Takže další a podstatně jednodušší možností a auto pořádně "vyvětrat", aby se vyrovnala relativní vlhkost v autě a mimo něj. A pak teprve topit. Pokud se vzduch trochu ohřeje (sníží se tím jeho relativní vlhkost a ochotněji opět přijímá vodu zkondenzovanou na sklech), tak zase vyvětrat (tím se voda postupně dostane mimo auto). Pokud venku není extrémě vysoká relativní vlhkost, tak většinou stačí naplno pustit větrák na přední sklo (a je celkem jedno, že topení ještě netopí). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 8. Březen 2016 Autor Sdílet Vloženo 8. Březen 2016 taky jsem skončil u toho, že pustím na plný pecky ventilátor na čelní sklo a i když to fouká studený, tak čelní sklo je za chvíli průhledný ( tak asi za 3 minuty). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 9. Březen 2016 Sdílet Vloženo 9. Březen 2016 ... cestou pak teplo na plno, směr na podlahu, ventilátor na max., pootevřu obě přední okna a nechám na třech pěti kilometrech vyvětrat a nema problema (parkuji už léta venku) ... ostatně jak to tu už odborně popsal Wittmann Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 9. Březen 2016 Sdílet Vloženo 9. Březen 2016 Jinými slovy - na přídavný ventilátor kašlat ;-). OK, děkuji za rady. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 9. Březen 2016 Sdílet Vloženo 9. Březen 2016 asi tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.