honzafi
Uživatel-
Počet příspěvků
23 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení honzafi
Nováček (1/14)
0
Popularita
-
Asi to bude mimo, ale tahle závada mi připomíná situaci, když mi mechanik při výměně zadních silentbloků strhal závit na brzdové trubce, při zpětné montáži nápravy. Dlouho nic, pak začala blikat kontrolka. Diagnostika nic nenašla, brzdovky bylo dost, až najednou bác, zadní okruh bez tlaku...
-
Souhlasím s výše zmíněnými odpověďmi, objem nenahradíš. Vyrůstal jsem na Octávě 1.6, 55kW a když s ní dnes občas jedu, je to utrpení. Jednak že to je benzín, palivo do sekačky a pidiaut, ale hlavně že to nemá žádný objem a zátah. 1.2ka musí být do tak těžkého auta hrůza. Downsizing je prasárna, která znamená konec časům, kdy zejména 66/81 kW agregáty naběhaly přes půl mio bez větších problémů. Bohužel, životnost je to poslední, na čem by měly automobilky zájem, a tak budou bičovat malé objemy a cpát více a více zbytečné elektriky, aby to nevydrželo výrazně déle než záruku a aby člověk s každou blbostí musel do servisu. Jinak OIII vypadá na pohled hezky, ale jelikož jednička slouží k dopravě z bodu A do bodu B dobře, nevidím důvod cpát dobře půl mio do vozu, kde i při slušném zacházení rupne po záruce klikovka, ojnice nebo jiná, zcela nedůležitá část motoru... Bohužel koncern si neuvědomuje, že své dobré pověsti a obliby u zákazníků dostál mj. kvalitou a spolehlivostí vozů, ne tím, že jsou načančané, ale lagricové.
-
Prosím o radu. Často se mi stává, že po odemčení (dálkou centrálu), když nezapnu klíček, ale jen pro něco jdu do auta, rozhouká alarm. Kradené jsem to nekupoval, to vím. Jde o to, kde poznám, jestli je alarm původní a nebo dodělávaný a jaké mohou být příčiny závad. Předpokládám, že i kdyby byl původní, těch 12 let stáří vozu se mohlo někde projevit v el. kontaktech. Elektrice v současných vozech nevládnu, tak se ptám možná trochu blbě, každopádně počíná mě to nemálo štvát. Info: Octavia kombi, r.v. 2000, AGR, elegance. Díky za odpovědi.
-
Silentbloky na zadní nápravě se lisují, že? Jaké jsou na to potřeba přípravky? Kdyžtak jestli je nějaká dílenská příručka, kde bych to našel, byl bych rád. Sice nemám příklon tak markantní jako u Opela, ale časem bych o výměně silentbloků uvažoval.
-
Přidán výsledek, 66 kW traktůrek... Sic ve světě motorů TDI, mraků snímačů elektroniky aj. pořád tápu v důsledku dřívější konzervativnosti stylu - co není v Trabantu, to je zbytečnost, ale přidám se k diskusi. Od 19. listopadu mám s Octou naběháno 1581 km, vesměs pocuky po městě, starty v mrazu, sem tam dálnice a okresky, a ač se nedaří nahánět mimoměstskou spotřebu pod 4,7, jsem s vozem a motorem spokojen (sic uvažuji o chipu). Srdcovka je pro mě Trabant, Tatraplán, Wikov aj, tenhle koráb beru jako spotřební zboží, takže mě zajímá dostat se spolehlivě a za co nejméně z bodu A do bodu B, aniž bych brzdil provoz. Benzín jsem pod tátovo vlivem vyznával taky, ale co jsem před více než rokem začal jezdit s Oplem 1.7 TD, hned jsem otočil, nízká spotřeba, záběr od spodu. Jestli s Octou 55 kW je úspěch jet ve městě za 8, nebo s krapet silnějším traktorem bez problému pod 6, to je rozdíl, o hravém vyjetí kopců na 5ku ani nemluvě. S LPG mám zkušenosti v motorových vozících, na které dělám technické a školení, v jednoduchém traktorovém motoru 1203 je to přínos, ale do vstřikového motoru bych to nedával. Veliká investice, oproti benzínu víc udržby. Toť můj názor.
-
Ten ohřívač vypadá hodně dobře, sic si říkám, že ten předehřev by byl levnější, ale zase dá záhul baterce a asi budou ty 3 žhavičky mít menší účinnost než topná spirála, že? Co z toho bys doporučil?
-
Abych nezakládal kvůli drobnosti nové téma, píšu do podobného. Narazil jsem na předehřev motoru, výrazně levnější než Webasto. Máte s tím někdo zkušenosti? http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/59/91/52/1959915279 Není mi z obrázku moc jasné, jak to napájet a jestli je to zařízení vůbec kompletní. Spekuloval jsem o předehřevu před nastartováním ještě u Opela, ale nechtělo se mi řešit další čerpadlo atd.. Tady to je jen pár hadic a ohřívák, tak to asi rovněž není na zahřátí vody ještě před startem, ale až po nastartování, kdy voda cirkuluje, jest tak?
-
Chci se zeptat, máte někdo zkušenosti s žhavícími svíčkami BERU? Vykoumal jsem jedny za 160 kč/ks. Stávající sice fungují, ale žádná velká sláva to žhavení není, občas motor na poprvé nechytá.
-
A když jsme u otáček, kolik tedy je pro TDI (konkrétně 66kW, to nejspíš vezmu) minimum, aby nebyla řeč o podtáčení? Když jsem jezdit s bráchovo Audi (96kW), chtěl, abych se pohyboval v rozmezí 1500 - 2000.
-
45 je pro 4ku minimum, to je 1500, pod ně zpravidla nechodím, obvykle mám otáčky kolem 2 tis. Když to dusím těžkým kvaltem, tak bez plynu, příp. vyšší volnoběh, nedávám tomu céres.
-
No nepodřazuju, když je slyšet každý plech, spíš když to nechce táhnout. Třeba když při 4ce spadne rychlost lehce pod 45 a otáčky jsou kolem 1300, ještě s mírným plynem to rozjedu na více se 4kou. Tlumič kmitů u 2 hmoty způsobí, že cukání není tak znát, tedy víc to podtáčím, než když je tam 1hmota, o to mi jde.
-
Tak setrvák ani VINka asi řešit nebudu, nejspíš pořídím od tátova známého kombíka s 66kW, r. 2000. Spíš budu řešit rozvody, má to přes 240tkm a rozvody byly dělány v 110 tkm. Jináč s tím podtáčením, když už jsem pod provozními otáčkami, tak obvyke bez plynu či s malým plynem (a vesměs řadím tak, jak říká příručka k Opelu, podřazovat až při cukání, proto hlavně nechci 2hmotu), jinak jezdím k vozidlu co nejšetrněji, bez dlouhého stání na spojce, šetrně k synchronům, když nemusím, za studena auto neženu atd.
-
Abych nezakládal duplicitní téma, navazuji na tohle. Pošilhávám čím dál více po Octavii namísto stávajícího Opela. Sic jsem s tátovo (benzinovou) Octávií toho za poslední 2 roky najezdil celkem dost, chci se zeptat zkušenějších na pár věcí. Dá se vůbec pořídit v relaci kolem 100 tis. pořídit solidní vůz (ideálně kombi) s prokazatelně méně než 200 tkm? Pro upřesnění: chci TDI 81 kW, příp. 66 kW. V pátek jsem obhlížel Octavie v Blansku v jednom bazaru, byl to hnus, vše bez servisek, dovoz z ciziny... Máte kdyžtak někdo možnost zjistit dle VINu kilometry? Mám vyhlídnutý jeden liftback s údajně 170 tkm, zdá se to být i pravda, kromě malých oděrek je vůz v pěkném stavu, motor krásně táhne, rázný účinek brzd mě překvapil. Rok 2002, provozováno v Česku, soukromý profejce, ale serviska není, za kilometry rodejce neručí.... Potom ještě jeden liftback bych rád zjistil spíš ze zájmu (konec roku 2000, čirá světla, RS nárazníky, sedačky aj.). Dle inzerce 180 tkm., na místě dle ukazatele o 100 tkm více a to ještě o tom mám pochybnosti. Oproti předchozí zmíněné Octávce tolik netáhla a vystřídala už více majitelů. Jinak technické dotazy: Dá se u vezre 81 kW vyměnit dvouhmotý setrvačník za jednohmotu? Důvod takového počínání je, žekromě ranního sěchu a myšek jezdím hodně na spotřebu a motory podtáčím. U 2 hmoty to sotva poznám. Dále, kdybych chtěl motor, hlavně pro zátah od spodu, chipnout, příp. měnit vstřiky a třeba i turbo, kam se dá až zajít, aniž by to byla smrt pro motor? Dá se třeba na 66 kW dát turbodmychadlo i ze silnějších verzí než 81? Příp. jsou záměnné vstřiky za vstřiky třeba z 2.5 TDI? Snad se neptám úplně blbě, hrabu se víc ve veteránech a nejmodernější pro mě je ten Opel z 96. roku, tak poplatně tomu do úprav těchto motorů moc nevidím a radšise ptám napřed, než bych po tom sehnal nepasující díl, příp. nadělal více škody, než užitku. Díky za odpovědi.