Přejít na obsah

Motor jen na 3 valce, nulova komprese 2. valce, vymena hlavy ?


omicron

Doporučené příspěvky

Noční můra naplněna - dnes za jízdy přestala řadit DSG, musel jsem přejít na ruční řazení pádly, pocit ztráty výkonu (proto prestala DSG radit v auto rezimu), motor pod 2.500 ot s velkými vibracemi.

 

Dojezd do servisu - hned zjisteno, ze to jede jen na 3 valce. Rychla diagnostika, totalne upalena svicka (pred cca mesicem uplne nove svicky!) na 2. valci, valec ma nulovou kompresi (!). Pravdepodobne podpaleny vyfukovy ventil, mozna i vice.

 

Takovou zavadu pry nemeli, ale sestersky servis stejne firmy pry jiz zakaznikum 2x menil kvuli takove zavade celou hlavu. Pri poctu prodanych 1.8TSi a poctu takovych zavad (odhad 5-10%) v onom autosalone se nemohu ubranit pocitu, ze to je nejaka konstrukcni chyba, neni mozne abych po 100 kkm musel resit takove opravy, cena hlavy bez niceho dalsiho cca 37 tis. bez DPH (!).

 

Mam najeto kolem 100 kkm, pred cca 1 mesicem me skoncila prodlouzena zaruka (do te doby NIKDY zadny problem s agregatem), takze se jen modlim, aby automobilka na to uznala kulanci s nejakou moznou malou spoluucasti, jinak se mam pripravit na opravu za cca 50 kKc (!).

 

Mate nekdo podobnou zkusenost ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

môj tip bude skočený rozvod...dobré by bolo napísať,čo vyhodnotila diagnostika...tvoj nájazd km a pravidelný servis v ŠA by ešte kulancia ako-tak mohla pokryť

 

Rozvod ? Hmmm, to me vubec nenapadlo, ani v servise to nepripustili... Apropo mam udelanou TPI prave na potize s moznym preskokem, delali me to nekdy kolem 80kkm.

Kdyby byl poskoceny rozvod, asi by to nejelo vubec, ci nenastartovalo, ne?

I kdyz spatne spalovani (dusledek by byla asi utavena svicka) - casovani by tomu zase napovidalo. Ale jen u jednoho valce ? Muze se to takto vubec projevit ?

 

Zatim zjistili jen:

- upalena svicka (skoro nova)

- nulova komprese na 2. valci - vubec netesni

- ani me nesvitila zadna cervena, jen ta oranzova EPC, coz je jen upozorneni na nejaky problem s elektronikou motoru

- vysledek jejich diagnostiky zatim neznam, ale myslim, ze nic nezjjistili, rekli, ze budou vedet vice, az sundaji hlavu

 

 

 

Diky, koukal jsem do toho, ale vic jak 2 roky tam nidko neprispival, a myslim, ze charakter zavady je mozna odlisny...

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to fakt naštve, no jo máš po záruce, co si myslíš, auta jsou dělaný na spotřebku.... řeknu ti to tak, autorizák tam vymění půlků věcí, takže se plácneš přes kapsu, takže pokud nedostaneš kulanci, tak bych s tím letěl k nějakému garážníkovi, který se vyzná v motorech a nevadí se mu v tom hrabat(takovych už moc není, všichni ti řeknou at si koupíš jiny auto)....

jinak koukám že máš klasicky interval do 15k km, tak to fakt musí byt nějaká konstrukční vada...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- ani me nesvitila zadna cervena, jen ta oranzova EPC, coz je jen upozorneni na nejaky problem s elektronikou motoru

no práve tá oranžová kontrolka môže dosť napovedať o probléme...ak svietila,tak musí byť v RJ motora zapísaná nejaká závada a nie,že nič nezistili..prenič-zanič nesvietila

rád si počkám,ako tento príbeh bude pokračovať a dúfam,že nás budeš postupne oboznamovať,ako pokračujú v servise

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napsal na oc: 

Podle prvnotnich info ze servisu je podpalene sedlo vyfukoveho ventilu - udajne propalena dira jako detsky malicek (!).
Opakuji najeto 100 kkm, tankovan jen Natural 95 u OMV. 
Minimalne se pry bude menit cela hlava (jen hlava cca 38 kKc bez DPH), nemyslim, ze je to normalni u motoru s takovym najezdem, mesic po zaruce (!) a celou dobu poctive servisovaneho v autor. servisu...
A to nevim, v jakem stavu jcou ostatni valce, mechanik prohlasil, ze nejlepsi by bylo menit cely shortmotor (!)... 
No comment... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, jak me ocitoval "kokta7", jeste jsem to nestihl napsat i sem.

Takze cekam stale na verdikt automobilky, rozhodne se s tim nemohu smirit, pripada me abolutne silene, ze bych po cca 100 kkm a mesic po skonceni zaruky mel pocitat s takrka vymenou motoru (!). To je jak z nejakeho Absurdistanu.

A to jsem se chystal pomalu do nove O3 (opet LK), mozna noveho Suberba...

Musi to byt evidentne nejaky vada ci konstrukcni chyba z vyroby, preci takto to nemuze byt normalni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je pekelná závada, prostě zlaty atmosféry...  mě zajímá čím mě překvapí common rail u škodovky...

Kup si 3.6 superba v L@K a máš to, pokud nemáš tolik financí, tak tam je plno referenčních.... jak kombíci i sedany.

pak ty elektricky kravinky, co logicky prostě odcházejí, stačí aby někde byl unik apod takovych závad je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je fakt peklo, pak dej vedet jak jsi dopad. Nechci strasit, ale uz je vidim, jak ti to hodi na hlavu s tim, ze jsi jezdil prilis akcne, pouzival blby benzin nebo podobnou ptakovinou. Jak se k tomu servis zatim stavi?

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim benzinem to jiz pry v automobilce rikali. Mam ale schovane vsechny ucty odpovidajici kilometrum, k tomu perfektne vedenou evidenci nakupu benzinu a DASku na auto. V servise jsem je jiz pomerne dlouho (jeste pred mesicem jsem mel zaruku!) upozornoval na zvysenou spotrebu oleje, z automobilky jim tehdy doporucili jen to jejich normovane zvazeni a rekli, ze to je v norme, nyni pripustili, ze to asi melo souvislost. Hlaseno v dobe zaruky.

Samozrejme chci, aby prevzali odpovednost a vzali to na kulanci, ale v tuto chvili se jen modlim a doufam ve zdravy rozum...

 

O Superb v 3.6ce jsem take premyslel, a trochu si s nim i zajezdil. Pak to trochu odsunul, chtel jsem CCcko opet s 1.8TSi. Byl jsem s timto motorem nadmiru spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posledni vyvoj  - automobilka priznala 100% kulanci na material (cca 80 kKc !), ale opravu (odhad cca do 10 kKc) musim hradit sam.

 

Pote co jsem vec konzultoval, byla pry evidentne souvislost mezi nahle zvetsenou spotrebou oleje a naslednou havarii motoru. Ja to osobne samozrejme nemam jak prokazat, ale servis to ma evidovane, konzultovali to tehdy primo s fabrikou. Udajne (domnenka) se olej (asi pres spatne krouzky) dostal do spalov. prostoru, jeho zbytky se usazovaly v prostoru vyfuk. ventilu, kde to postupne zpusobilo to, co se tomu nakonec stalo.

 

Jsem moc rad za to, ze to materialove pokryji, myslim si ale (trochu asi nevdecne), ze to mohli vzit kompletne i s naklady na opravu, prestoze to jiz nyni je po zaruce. Tu souvislost se zvysenou spotrebou potvrzuji vsichni. Udajne ruzne uspory na materialech krouzku atd... Jen se divim, ze treba v dobe, kdy jsem reklamoval zvysenou spotrebu oleje nenaridili vedle jen te vahove zkousky i napr. zmereni komprese valcu, to uz preci mohlo neco napovedet.

 

V patek snad budu mit auto jiz k dispozici do noveho zabehu :-)

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak po 12 dnech jiz opet zase jezdim, motor slape jako novy...

A par fotek, jak to vlastne po tom pruseru vypadalo.

 

Zadny pistni krouzek poskozen NEbyl, takze olej se do spalovaciho prostoru dostaval vinou asi spatne konstrukce, materialu ci nejakou unavou, nikdo oficialne nevi. Nicmene to, ze si v automobilce nevyzadali vymenu motoru formou "shortmotoru" (aby to treba zkoumali, nebot o zadne takove zavade oficialne nevi), jaksi napovida, ze asi ve fabrice naopka dobre vedi oc se jedna a neni co zkoumat. Tomu napomaha i fakt, ze nove pisty vypadaji jaksi jinak (?!).

 

Jeste k tem obrazkum :
foceno mobilem a umyslne v postprocesu zesvetleno, aby bylo dobre videt to cernocerne, jak ta propalena dira, tak ten neuveritelny zapeceny sajrajt (ktery tam nema co delat) na zdvihatku, ktery zpusobil, ze se ventil postupne prestal zavirat. Nebylo to spravne chlazene a postupne to prohorelo do takove ďuzny. Samozrejme doprovazeno masivni spotrebou oleje, kterou jsem marne a jeste v zaruce nekolikrat reklamoval.

 

Myslim, ze tak ani nezklamal motor (i kdyz neco napovida spatne konstrukci pistu ci krouzku, ale mohlo to byt jeste pred havarii motoru stale resitelne pro zakaznika prijatelneji ), jako spise reklamacni rozhodovaci proces nekde v automobilce, kde v zajmu kdoviceho (lenost, zjednoduceni prace, zachovani dobre povesti ci ceho jeste) nekdo rozhodl, ze je spotreba oleje v nejake norme a nic vic s tim neudelali a nezajimali se, a to presto, ze ja osobne jsem presvedcen, ze o tomto problemu dobre vedi. Techto motoru zase tak moc nejezdi, takze statisticky se takova prihoda stane malokrat, a to neni videt, jako nejaka napr. preventivni akce...

Nicmene jsem moc rad, ze to materialove slo pres kulanci, ackoliv kolem prace to jeste stale neni doreseno :-) Jinak bych se se z toho asi poxral.

post-1470-0-53902000-1378996913_thumb.jp

post-1470-0-17182600-1378996928_thumb.jp

post-1470-0-64699600-1378996940_thumb.jp

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši , ono sa to kecá , ale výmena shortmotoru je ideálna záležitosť pri ktorej sa dá auto nadalej užívať . Rôzne opravy sa dnes prevádzať nedajú - nie sú potrebné ND , prípravky , nedajú sa dosiahnuť tolerancie a pod . Niekto to síce takto amatérsky porieši ale väčšinou je to na rýchly predaj lebo zakrátko je to horšie ako bolo ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...