Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, zvažuji LPG a chci se zeptat, jestli nový STAG umí také upravovat mapy tak jako BRC?

  • Autor

Opravdu nikdo nevíte? Karle, jestli si to prosím čteš, řekneš mi jak to je? Dík

No sklamu tě asi, ale moje to neumí, i když před montáží mi tvrdili, že mezi brc a stagem není žádný rozdíl, je to úplně něco jiného:(

Upraveno od WLK111

A neřekli ti tohle náhodou ve Strakonicích? Já teď řeším úplně stejné dilema, jestli se objednat ke Karlovi, tam to mám 130 km, nebo to udělat ve Strakonicích. Jenže ve Strakonicích nechtějí o BRC ani slyšet, jediná správná volba je STAG, a to jsem je ještě musel ukecávat jestli by mi tam nedali STAG Premium, který by měl teoreticky umět to samé co BRC Plug@Drive (autoadaptaci). Zašlo to tak daleko, že mi tvrdí, že Plug@Drive nebude umět komunikovat s OBD v mojí Octě a že STAG Premium to dokáže a bude fungovat mnohem, líp než BRC. Zní mi až podezřele, že dovozce BRC očerňuje BRC a mermomocí mi cpe levnější polskou variantu. Jsem z toho jelen, Karel.lpg na mě působí velmi důvěryhodně a dost mě zviklal. Reference tady na fóru má výborné. Ke STAGu se nikdo moc nechlubí se zkušenostmi.

Ale jednu věc jsem se dočet na netu hodně zajímavou. Na své vlastní stránce výrobce systému STAG hrdě prohlašuje, že nová generace vstřikovačů vydrží až 50 000 km. Karel.lpg říká, že dá na BRC střiky 100 000 km záruku. To mě fakt dost přesvědčuje. Ale zatím jsem nerozhodl.

Nn řekli mi to ve Zlíně. Já mám Stag a sem s ním spokojený, za cca 110000km sem byl jednou v servise na roční prohlídce, a měnili mi filtr a to je vše:) Ted tam pojedu podruhé budu mít předpokládám najeto cca 120tis. a asi mi toho vymění víc:) ptal sem se i tady na foru jak se poznají ty vstřiky, že odcházejí, protože ty moje už taky asi nebudou úplně ok, zdá se mi sice, že to jezdí pořád stejně dobře jak na začátku,ale zase jak je to investice cca2000 jak tu někdo psal, tak bych to nechal preventivně předělat, aby z toho potom nebyl nějaký problém. Jinak jestli budu dávat LPG i do druhého auta, určitě to bude BRC od Karla, mám to k němu o hodně dál než ty, ale za ten den času mi to stojí:) Přece jenom motor je technicky někde jinde než Mpi a myslím si ,že i na spotřebě by mělo jít poznat to upravování mapy. A při mém nájezdu je ten rozdíl v ceně docela malý:)

ptal sem se i tady na foru jak se poznají ty vstřiky, že odcházejí, protože ty moje už taky asi nebudou úplně ok

Přijeď a já ti ukážu prstem, který je aktuálně špatný :palec2: k nám to zase až tak daleko nemáš a já tě bezpečně vycinkám z peněz :smich:

Nicméně, pokud jsou třeba 2 nebo 3 špatné, nabízím automaticky zákazníkovi variantu všechny čtyři. Důvod je jednoduchý....ty zbylé dva odejdou třeba za 7-10tis.KM.

Zlejsek - Stag-300 jsem začínal. Originál Valteky vstřiky, paráda, systém celkem držák. Pak vyšla éra GIAC a už se to vezlo. Zdá se mi, že i SW v těch posledních sadách stojí za ...

Pořídil sem si auto, Karel.LPG mě lákal do BRC. Pro rozšíření BRC v našem okolí Hodonínska,Kyjovska, Veselska jsem do toho šel. Zvolil sem slabší variantu SQ24MY07-finance, (Plug&Drive má rozdíl pouze v software+EOBD, mechanické komponenty stejné). Auto jsem si namontoval sám, pak udělal výlet s mou přítelkyní do Mor.Budějovic, kde mě to Karel.LPG naučil a naladil. Čekal jsem trochu menší spotřebu, jezdím teď v průměru za 8L, v zimě 8,5, léto čekám snad možná 7,5L.

Teď mě svítí check, závadou jest: 16514 - rada 1 -sonda 1 El.zavada v obvodu

Takže pravděpodobně v <> lambda. Jenže lambda stojí 2500kč.

Auto jede na LPG pěkně, i když otevřu koním krky. Jsem spíše perfekcionistický pesimista.

Nevím kolik ty vstřiky vydrží, to fakt nevím, časem se pozná...

Já momentálně razím myšlenku: Pokud auto je nové nebo 5 roků staré a podporuje EOBD+pidy, pokud zákazník najede ročně více než 15-18-20tisKM a víc, doporučuju spíše BRC, případně LR. Pokud to bude nějaký Ford Mondeo z 1998 roku, které najezdí ročně 8-10tisKM doporučuju Stag300, na přání Stag300Premium. Všechno je to ovšem o penězích, kolik dá zákazník a taky o pravidelném servisu.

Stag je softwareově celkem zdařilý(Premium ještě víc) oproti BRC, BRC je zase silné v mechanice a pravděpodobně chytřejší SW algoritmy(rychlejší naladění).

Zajímavostí jsou dvě auta stejný kód motoru, moje s BRC a zákazníka se Stag300. Mě to nikdy nevyhodilo chybu se směsí, jemu po 2500km od montáže...při montáži to bylo naladěno tak na 98%.

Dneska trošku píšu proti STAG300, protože mě nasrala ta Octavia, kterou jsem s ním nedávno montoval!!!

Upraveno od PauLofWoCC

  • 3 týdny později...

Opravdu nikdo nevíte? Karle, jestli si to prosím čteš, řekneš mi jak to je? Dík

Dotaz je sice pochopitelný, ale abych ti odpověděl, spíš bych se zeptal, do jakého auta (motor, RV) to chceš? Píšeš BRC, ale tento italský výrobce nabízí u nás systémy Seq24MY07 a Plug&Drive. Tyto systémy se drobně liší. Zrovna tak AC nabízí aktuálně zařízení SDtag 4, 300Plus a 300Premium. I ty mají své odlišnosti, Stag 4 a 300Premium jsou skoro jako Felicia monomotronic a Octavia L&K.

Napiš, odpovím...

Čest

A neřekli ti tohle náhodou ve Strakonicích? Já teď řeším úplně stejné dilema, jestli se objednat ke Karlovi, tam to mám 130 km, nebo to udělat ve Strakonicích. Jenže ve Strakonicích nechtějí o BRC ani slyšet, jediná správná volba je STAG, a to jsem je ještě musel ukecávat jestli by mi tam nedali STAG Premium, který by měl teoreticky umět to samé co BRC Plug@Drive (autoadaptaci). Zašlo to tak daleko, že mi tvrdí, že Plug@Drive nebude umět komunikovat s OBD v mojí Octě a že STAG Premium to dokáže a bude fungovat mnohem, líp než BRC. Zní mi až podezřele, že dovozce BRC očerňuje BRC a mermomocí mi cpe levnější polskou variantu. Jsem z toho jelen, Karel.lpg na mě působí velmi důvěryhodně a dost mě zviklal. Reference tady na fóru má výborné. Ke STAGu se nikdo moc nechlubí se zkušenostmi.

Ale jednu věc jsem se dočet na netu hodně zajímavou. Na své vlastní stránce výrobce systému STAG hrdě prohlašuje, že nová generace vstřikovačů vydrží až 50 000 km. Karel.lpg říká, že dá na BRC střiky 100 000 km záruku. To mě fakt dost přesvědčuje. Ale zatím jsem nerozhodl.

Obávám se, že Strakonická doporučení nebudou diktována technikou a tím, co které zařízení nabízí, ale obchodní politikou. Ve svém Volvu 850Turbo jsem měl BRC ještě ve verzi Seq Fast (tenkrát jako novinku), nyní již dva roky v Oct 1,8T mám BRC Seq Plug&Drive(opět asi první v republice). Dneska bych si ale do auta klidně nechal Stag300Premium (nebo 300Plus). Ve Strakonicích asi nebudou mít tolik zkušeností s BRC (SW nastavení jsou poměrně komplikovaná, SW je pouze v anglištině), ale asi mají poměrně dost v malíku Stagy. Tam je SW česky, a poměrně jednoduchej (né že by nic neuměl, v posledních verzích mi přijde dost dobrej), ale je intuitivní a dobře se s nim dělá. Myslim že s BRC rozhodně neprohloupíš, ale na dnešní Stagy (ne Stag4) to pojede taky bez problémů. Pravda je, že původní vstřiky Valtec 30 (ve Stagu 4 a 300, 300+) nic moc s přesností dávky a životností. A nový vstřikovače Valtec 34 se dovážej od podzima, takže životnost pouze deklaruje výrobce, v reálu to vyzkoušený neni.Jinak vypadaj pěkně, a osobně jim věřim. Ale i původní BRC vstřiky měly v prvních dodávkách před cca6 lety problémy s životností,(u Volva jsem měnil po cca dvou měsících postupně tři z pěti). Od jistý doby používaj jiný gumičky (vitonový), a od tý doby mam klid.

Čest

Je pravda to, že kdysi mělo BRC problém se vstřikama, ale to už dávno vyřešilo, taky první reduktory Genius, tam bylo mezi vodou a plynem jen gumové těsnění, dnes mají nové, oddělené/jedna strana voda, druhá plyn/, takže je po problémech, zato mají na membránách přefukový ventil, když se vypne motor a teplotou se zvedne ještě tlak, aby nedošlo k poškození čidel, membrán, hadicových spon, tak si reduktor při vysokém tlaku"odfoukne", a je po problému, toto má i Landi. Když vezmu pči montáži cca 40-60 vstřiků měsíčně, tak jsem měl 1 reklamaci za posledních 12 měsíců,vstřik byl vadný z výroby- po cca 5000km vynechával, ostatní vstřiky byly studené a tento ještě vřelý/pravděpodobně mezizávitový zkrat/, takže není co řešit, nemusí se nic vrtat,najíždět, mamontujem, spojíme se s jednotkou, 5 minut ladění a je hotovo...dnes Suzuki SX4 s Plug@Drive, otázka 5 minut ladění a majitel může jet, zbytek se doladí a načte samo....ano STAG 300 Premium to taky umí, ale co se dívám do statistik montáží, propaguje se jak hrom, ale nikdo ho nemontuje....je to asi jak Elpigaz, v Novém Městě ho dokonce vydávají za italské zařízení, ale opak je pravdou, je to polák jak vymalovanej, lidi mu to žerou a ještě chválí, viděl jsem montáže, nebudu to komentovat...takže je to přesně o té finanční politice, o ničem jiném....

... mamontujem, spojíme se s jednotkou, 5 minut ladění a je hotovo...dnes Suzuki SX4 s Plug@Drive, otázka 5 minut ladění a majitel může jet, zbytek se doladí a načte samo....

.......No... BRC Plug&Drive má připojení na OBD rozhraní... Ale pokud mne paměť nešálí, jedná se pouze o pasivní čtení hodnot dlouhodobých a krátkodobýchh adaptací benzinové jednotky. Ale že by si LPG jednotka při provozu upravovala přepočet dávky plynu na základě adaptací které provádí BA jednotka - to si myslim že nedělá... Ale to nic nemění na tom, že si myslím, že vnitřní algoritmy SW Plug&Drive jsou asi fakt geniální, po autokalibraci již je málokdy potřeba upravovat parametry za jízdy. Pouze u mých přeplňovaných motorů to potřeba bylo...

Váňo Váňo Ivane....vítám tě tady...

Je to hezká funkce s těma korekcema, ale má to svoje proti.

Určo z praxe/montáží víš, že některé auto je na korekcích klidné a některé je poblázněné, a procenta skáčou jak cigán v erteplích. Povolením korekcí u klidného auta nevidím problém. Jenomže co ty neklidná auta, a že jich existuje...

V momentě skočí do -10, LPG ubere, pak skočí do +15, LPG přidá...přitom se jedná třeba o softwarové řešení benzínové jednotky na nějakou činnost a ta je na to zvyklá, že v určitý moment prostě musí mít např. -15. A nevidím jako nejchytřejší volbu nastavit LPG jednotku tak, aby srovnávala korekce do 0. U takových aut raděj online korekce ne. :)

Pouze u mých přeplňovaných motorů to potřeba bylo... //slyšel sem, že reakce "turbo vs. dávkování" je u každého motoru trochu odlišná

Akorát nechápu co máš proti Stag4? Je to verze mezi Stag300 a Stag300+.

Já ti něco řeknu...Stag4+kvalitní reduktor+kvalitní vstřikovače=systém držák, klidně i bez checku. Hold politika je taková, že najdeš za rozumnou cenu v sadě někdy reduktor zmrd, o GIAC už nemluvím.

Někdy bych zkusil jiný vstřiky-Magic Jet apod, ale to bude zase cena mimo mísu.

Jinak sem slyšel, že česká konkurence LPG ukončuje svůj provoz a výzkum - HL Propan. Takže minutu ticha pro všechny :feve:

Upraveno od PauLofWoCC

Samozřejmě je to tak, žádný systém co vím, nečte on-line data od benzínu aby automaticky dolaďoval korekce... to by byla revoluce v plynu, to jsme řešili s italama už dávno....to by se vozidlo namontovalo a dali klíčky majitelia jak by jezdil, auto by se samo naladilo, na to si musíme ještě počkat, PD čko se umí samo naladit při napojení v programu, najedeš volnoběh, pak se projedeš a autem a pěkně vidíš jak se naladí podle benzínu, pak se nemůže stát, že se ani po 150 000 km na plyn nerozsvěcuje elektronika mororu...

Zdravím pánové,

minulý týden jsem objednal OI Tour s 1,6/75kW s tím, že po mírném zajetí (cca 1000km) by šla na přestavbu na LPG, ročně najezdím cca 15000km a doteť vlastním Feldu Combi LPG - bez problémů 135000km, párkrát za těch 15 let škubání v tahu - většinou pomohla výměna svíček, jednou zap. kabely. Teď trochu váhám jestli to ještě nezměnit na 1,9Tdi/74kW. Cenově to vyjde prakticky na stejno, LPG možná ještě o cca 2tis. dráž. Podle příspěvků tady na fóru jsem došel, že to bude mít reálnou spotřebu cca 8l/100km LPG a asi tak 0,5l/100km BA. Což je při současných cenách (15Kč/1l LPG) cca do 1,4Kč/1km. U TDi počítám spotřebu cca 5 - 5,5l/100km což je 1,5 - 1,7Kč/1km.

Minusy u LPG - zásah do motoru a ztráta záruky, rezerva v kufru(sprej někdy nepomůže) - až tolik nevadí, octa má kufr veliký, nutnost každoroční kontroly a v případě vícenásobného ladění na počátku cesta 200km do Morav. Bud. a 200km zpět (jinde bych to montovat nedával), to samé v případě nějakého problému, ne úplně integrovaná zástavba - palubní PC nebude ukazovat přesně(drobnost, ale jsem svým způsobem perfekcionista), a již zde na fóru zmiňovaná zastaralá převodovka u 1,6/75, parkování v podzemních gar..

Plusy - Při současném poměru cen v mém případě roční úspora cca 5000Kč, nižší povinné o 1tis. - cca nuluje roční kontrola, kultivovanější akustika v interiéru, možná menší návnada pro potencionální zloděje než TDi.

Minulý týden jsem jezdil s OII LPG EU5, která naběhne v 45k.t.(dělám v ŠA), tam je již komunikace mezi ŘJ LPG a BA, nový sdružeňák s odděleným ukazatelem paliva BA a LPG a počítáním průměrné spotřeby LPG příp BA podle toho na co motor aktuálně jede, sání je již z výroby se zabudovanými nátrubky na připojení hadic od LPG vstřikovačů. Jízda zcela bez připomínek, uvnitř vozu jen mírně slyšet cvrlikání vstřikovačů LPG na volnoběh (venku silně slyšitelné). Jako větší minus považuji přepnutí na LPG po splnění tří podmínek - teplota, zvýšené otáčky a zřejmě určitá ujetá vzdálenost, neboť i zahřátý motor se na místě po přidání plynu nepřepne a je potřeba ujet určitou vzdálenost, což navýší dle mě spotřebu BA při startech (na Feldě, kde přepímám takřka hned po rozjezdu cca 0,3l/100km BA).

Děkuji za věcné připomínky.

Jirka

Tak se asi nedozvím, jestli STAG umí to co BRC, protože oba dva zároveň nenamontujem :-) Vyhrálo pohodlí, moji drahou OI 1,6 jsem svěřil do Starkonic do AGC k operaci.

Systém STAG300 Premium

Vstřikovače Valtek 34

Reduktor Tomasetto Alaska

Nádrž toroid 53 litrů

Namontováno v pondělí, prvních 120 km, první dojmy veskrze pozitivní. Auti jede jak má, nic necuká nic nepříjemného neprovádí. Přepnutí na plyn není poznat ani v tahu do kopce. Sem si nejdřív myslel, že to nepřepíná ale asi jo, páč benzín neubývá a plyn jo :-) Auto jede pěkně, mám pocit že se na plyn trochu pružněji sbírá z hodně nízkých otáček (takové to pomalé najetí do křižovatky na dvojku). Jediný rozdíl je subjektivně jiná potřeba práce se spojkou když jedu na plyn ale vždycky se mi to zdá jen na první křižovatce.

Jinak kvalita montáže je fajnová, vše přichycené pevně, žádné volné káble, všechny držáčky (reduktor, vstřiky) jsou upravené pro moje autí, všechny díry do auta pečlivě opatlané antikorozním neřádem. Co mi není jasné, jak se jim vešel reduktor do toho chumlu hadic od chlazení ale vešel :-) Docela by mě zajímalo jestli by nějaký jiný Octavín mohl vystavit fota montáže, kde co je v motoru, jsem zvědavý na porovnání. Zítra nablýskám to moje.

Plynu zdar :-)

Upraveno od Zlejsek

Jirka: no ono to bude asi prast jak uhod, co se nakladu na provoz tyka. Je zcela realny predpoklad, ze v zime LPG vyleze pekne nahoru, u LPG davas do auta dalsi system, ktery se muze posrat, ztracis zaruku, nejaky ty omezeni ve forme cerpacek, zakazu vjezdu... U dizlu mas zase turbo, u benzinu 1.6 mizernou prevodovku, kterou ani na vrakaci nesezenes, pac az tak je poruchova, ze se po ni hned zaprasi. A dalo by se pokracovat jeste hodne dlouho.

Ja byt na tvym miste, beru naftu.

[Gratuluju, Premium dobrý. Vstřiky Valtec 34 vypadaj taky kvalitně. Ale dlouhodobý zkušenosti z provozu zatím chybějí, podle mě se nabízejí od podzima 2009, takže ohledně životnosti na český plyn zatím pouze dobrozdání výrobce... SW možnosti individuálního nastavení jednotky Stag Premium jsou větší než u jednotky BRC Seq24My07, oproti BRC SeqP&D bych už fakt posuzovat nechtěl - každá má jine možnosti, a navíc BRC podle mě geniální vnitřní algoritmus autokalibrace a přepoštů. Jinak řečeno, BRC u naprosté většiny aut není potřeba po autokalibraci příliš upravovat, naproti tomu u Stagu s autokalibrací nevystačím ani nádodou. A přesto by mě zajímalo, zda dělali při nastavení po montáži podstanější úpravy v 3D mapě a zapnuli adaptace OBD... Jinak OctI by měla jezdit bez problémů i na Stag300Plus, jízdně bys neměl poznat rozdíl jestli to jede na BA nebo LPG (vyjma nepatrně nižšího výkonu) Ale to bys musel mít naježděnej kopec, kde jedeš skutečně na max výkon - plný plyn a otáčky se již nezvyšují ani neklesají. Tam by to asi na LPG jelo o něco méně. Pokud píšeš že to nepozn¨áš, je to OK. A stále diskutované - co je lepší - myslím, že BRC i Stag v tomto autě budou jezdit se stejným výkonem i spotřebou (pokud bude provedena dobře montáž a nastavení).

Jak píšeš, ře reduktor Tomasetto umístili poměrně schovaně mezi vodní hadice - je to sice dobře, že je uklizenej a neni vidět, ale na něm je těleso filtru kapalné fáze LPG a to se bude jednou za čas měnit - tak aby to nebylo na úkor možnosti kvalitní údržby... Ale kam si ho dali, tam ho budou servisovat...

Pánové, sem to sice nepatří, ale mám taky 75kW a subjektivní problémy s převodovkou.

Nevíte čím to je, že někdy zařadit jde bez problému, někdy nejde vůbec, někdy s problémem? Když nejde řadit vůbec, povolím a sešlápnu spojku a pak to de...důvod nevím, nevíte i někdo z vás? Napadli mě synchrony...ale jsem teoretik...

Jinak polemika a dilema, co je lepší? Říkám že nic...!!!

Když budete oživovat auto, které LPG již má, má kvalitní vstřikovače i reduktor, jenom elektronika je v háji, ještě budete např. Stag4 líbat ruce, aby ste auto zprovoznili, díky jeho univerzálnosti, jednoduššímu ladění a přizpůsobení, což BRC nezvládne.

Když budete mít namontovat auto, které ročně najede 45-50tisKM, pravděpodobně vám vytrhne trn z paty BRC, v jakékoliv verzi SQ24MY07 nebo P&D. Rovněž, když budete mít montovat citlivější V3.

Jeden systém má to, druhý má něco jiného. Podle mě je blbost, říct co je lepší systém, je vždy potřeba vědět, do jakého auta jde, jaké na něj budou kladeny nároky, co se od něj bude čekat. :aggressive:

Do jednoho auta bude vhodnější BRC, do druhého auta Stag.

Upraveno od PauLofWoCC

Zdravím,

jak staré je to auto a kolik má najeto? Obecně platí, že v 1,6/75 v OI je použita stará převodovka s tyčovým řazením, u OII a té samé motorizace je nová převodovka s lanovým řazením. Pokud se jedná o nový vůz , tak by se to mělo časem zlepšovat. Pokud je auto v záruce, tak reklamovat u prodejce ať se snaží to seřídit, ale obecně s tím nejde nic moc dělat.

Ještě jedna poznámka mimo téma...

Auto není nové, je to 6/2002, najeto (prej na tachometru) za chvilku 134000km.

A mám si to představovat tak, že jako zuby dosedají na zuby, když to nejde zařadit? Ono to totiž někdy zařadit jde, to jako kdyby se zrovna to ozubení zastavilo na místě, kde mezi sebe ty zuby bez problémů sednou. Jinak si to fakt nedokážu představit no...

Jinak jsem ale předělával samé auto na LPG akorát rok 2009...Octavia 1 Tour, nicméně, jako řadit šlo vždy, ale třebas ta dvojka tam šla tak trochu na tuho-pomalejc než u mě.

To řazeni u jedničkove Octy 1.6 je tim pověstne že jde hodně špatně a je to dano pravě tim blbym tyčovym řazenim.Trošku jse tomu da pomoct tim že jse vyměni převodovy olej ale pouze original!!!Převodovka je na to hodně hakliva!!Ale samozřejmně ani to neni všelek ale aspon u mne jse to krapet zlepšilo.Hlavně za studena ;).Jinak jsem jel s 1.8 t a tam je převodovka a hlavně řazeni :palec2:

vidím, že se nám debata BRC versus Stag dostal až převodovkám..... takže ještě jednou a naposled se k tomuto tématu vyjádřím- rozdíl mezi nimi je v rozbalení krabice- BRC a jeho kabeláže ukončené pro všechny čidla vodotěsnými konektory,kromě drátů ke vstřikům,otáčkám, a napětí/klíček,baterie/,u Staga jsou sice konektory na vsřiky, ale u některých vozidel se musí přepinovat, u japonců ustřihnout a stejně letovat, některá čidla letovat, což to je snesitelé...po montáži se napojí ŘJ BRC na jednotku, nastaví se jaký motor, obsah, počet válců atd-cca 5 minut, pak se spustí autokalibrace, cca dalších 5 minut, potom se kalibrace "naleje" do jednotky a auto může opustit dílnu, troufnu si říct, že pokud je kalibrace v pohodě, může si auto zákazník auto vzít a i když si sním bude jezdit jak chce, bude "chodit" jak má.....Stag po montáži spustí autokalibraci a pokud ji zdárně ukončí- na vstřicích jsou kalibrovatelné trysky/mají v základu 1.5mm/, když napíše trysky malé, musí se vymontovat, o 0.1 se převrtají, znovu kalibrace, znovu vrtání,montáž, demontáž tak dlouho, až jednotka hlásí- trysky ok, najeďte křivky na silnici, s autem je najede křivka benzínu-nejideálnější trasu cca 20 km/město, zatáčky, stoupání atd./,- pak se vrátím na začátek a znovu na té samé trase se najíždí plyn,průběžně se dolaďuje,až se křivky překrývají....já jen tvrdím, že když nás pojede 10 v jednom autě, každý najede jinou křivku....pak mi zákazník přijede, že jsem mu udělal Volvo XC 90 a že mu při rychlosti 220 po dálnici pocukává, já jsem ho najížděl tak max do 180 a to je o papíry, s BRCem může jezdit jak chce, problém to nemá..... takže závěrem, poskytl jsem dost obsáhlé info, z toho si můžete udělat obrázek o tom, co je lepší/to nemluvím o vstřicích- na BRC dávám 100 000 záruku, u Stagu se dají za tu dobu párkrát za pár? kaček opravit.....

vidím, že se nám debata BRC versus Stag dostal až převodovkám..... takže ještě jednou a naposled se k tomuto tématu vyjádřím- rozdíl mezi nimi je v rozbalení krabice- BRC a jeho kabeláže ukončené pro všechny čidla vodotěsnými konektory,kromě drátů ke vstřikům,otáčkám, a napětí/klíček,baterie/,u Staga jsou sice konektory na vsřiky, ale u některých vozidel se musí přepinovat, u japonců ustřihnout a stejně letovat, některá čidla letovat, což to je snesitelé...po montáži se napojí ŘJ BRC na jednotku, nastaví se jaký motor, obsah, počet válců atd-cca 5 minut, pak se spustí autokalibrace, cca dalších 5 minut, potom se kalibrace "naleje" do jednotky a auto může opustit dílnu, troufnu si říct, že pokud je kalibrace v pohodě, může si auto zákazník auto vzít a i když si sním bude jezdit jak chce, bude "chodit" jak má.....Stag po montáži spustí autokalibraci a pokud ji zdárně ukončí- na vstřicích jsou kalibrovatelné trysky/mají v základu 1.5mm/, když napíše trysky malé, musí se vymontovat, o 0.1 se převrtají, znovu kalibrace, znovu vrtání,montáž, demontáž tak dlouho, až jednotka hlásí- trysky ok, najeďte křivky na silnici, s autem je najede křivka benzínu-nejideálnější trasu cca 20 km/město, zatáčky, stoupání atd./,- pak se vrátím na začátek a znovu na té samé trase se najíždí plyn,průběžně se dolaďuje,až se křivky překrývají....já jen tvrdím, že když nás pojede 10 v jednom autě, každý najede jinou křivku....pak mi zákazník přijede, že jsem mu udělal Volvo XC 90 a že mu při rychlosti 220 po dálnici pocukává, já jsem ho najížděl tak max do 180 a to je o papíry, s BRCem může jezdit jak chce, problém to nemá..... takže závěrem, poskytl jsem dost obsáhlé info, z toho si můžete udělat obrázek o tom, co je lepší/to nemluvím o vstřicích- na BRC dávám 100 000 záruku, u Stagu se dají za tu dobu párkrát za pár? kaček opravit.....

Naprostej souhlas, autokalibrace u BRC je jedinečná, funguje skvěle. Potřeba dodatečných úprav minimální. Program je umožňuje, ale v drtivé většině nejsou potřeba (i proto je málokdo pořádně umí, a proto se občas šíří názor, že Stag "toho umí více". U Staga (lhostejno zda 4, 300+ nebo Premium) to bez úprav po autokalibraci nejde (i hláška o velikosti vstřikovačů může "lhát"). A proto kdo dělá Staga, má tyto úpravy (včetně 3D mapy, dvojvstřiků, deceleračních režimů, Open Loop režimu...) v malíku, a tak může tvrdit, ře Stag je lepší. Pravda neexistuje, každý systém má svoje. A přesnost, stálost a životnost vstřikovačů BRC x ValTec type30 - netřeba rozebírat, jednoznačně BRC. Ohledně vstřikovačů ValTec 34 (ze Staga 300Premium)bych tak kategorickej nebyl - zkušenosti od podzima, takže zatím nijak rozsáhlé a dlouhodobé. Když je rozeberu, vypadaj pěkně, a mohli by dlouho dobře fungovat. Ale odolnost proti úsadám - nechci hádat dopředu. To se teprve uvidí...

Takže dost, chce-li někdo osvědčenou kvalitu, patří mu BRC. Chce-li někdo "šetřit", může Staga. Jezdit to bude stejně, troufám si říct se stejnou spotřebou i výkonem (za předpokladu dobrého provedené montáže i nastavení) ale za cenu většího "úsilí při nastavování i průběžného servisu.

vidím, že se nám debata BRC versus Stag dostal až převodovkám..... takže ještě jednou a naposled se k tomuto tématu vyjádřím- rozdíl mezi nimi je v rozbalení krabice- BRC a jeho kabeláže ukončené pro všechny čidla vodotěsnými konektory,kromě drátů ke vstřikům,otáčkám, a napětí/klíček,baterie/,u Staga jsou sice konektory na vsřiky, ale u některých vozidel se musí přepinovat, u japonců ustřihnout a stejně letovat, některá čidla letovat, což to je snesitelé...po montáži se napojí ŘJ BRC na jednotku, nastaví se jaký motor, obsah, počet válců atd-cca 5 minut, pak se spustí autokalibrace, cca dalších 5 minut, potom se kalibrace "naleje" do jednotky a auto může opustit dílnu, troufnu si říct, že pokud je kalibrace v pohodě, může si auto zákazník auto vzít a i když si sním bude jezdit jak chce, bude "chodit" jak má.....Stag po montáži spustí autokalibraci a pokud ji zdárně ukončí- na vstřicích jsou kalibrovatelné trysky/mají v základu 1.5mm/, když napíše trysky malé, musí se vymontovat, o 0.1 se převrtají, znovu kalibrace, znovu vrtání,montáž, demontáž tak dlouho, až jednotka hlásí- trysky ok, najeďte křivky na silnici, s autem je najede křivka benzínu-nejideálnější trasu cca 20 km/město, zatáčky, stoupání atd./,- pak se vrátím na začátek a znovu na té samé trase se najíždí plyn,průběžně se dolaďuje,až se křivky překrývají....já jen tvrdím, že když nás pojede 10 v jednom autě, každý najede jinou křivku....pak mi zákazník přijede, že jsem mu udělal Volvo XC 90 a že mu při rychlosti 220 po dálnici pocukává, já jsem ho najížděl tak max do 180 a to je o papíry, s BRCem může jezdit jak chce, problém to nemá..... takže závěrem, poskytl jsem dost obsáhlé info, z toho si můžete udělat obrázek o tom, co je lepší/to nemluvím o vstřicích- na BRC dávám 100 000 záruku, u Stagu se dají za tu dobu párkrát za pár? kaček opravit.....

Takže do silného vozu (170kw) se kterým rád jezdím rychle můžu na zařízení STAG rovnou zapomenout, nebo je možnost že to bude fungovat jak má ?

Tak výkon známe 170kW, dál potřebujeme počet válců a jestli to má turbo. Jako doplňové info co je to za auto;model;objem a kód motoru.

Jako každý systém má svoje-ovšem zvládne pochytit hodně aut/motorů, ale vesměs záleží pak na detailech, aby to stíhy komponenty a nebyl s nima problém, případně jaký to bude mít nájezd km, kolik jste do toho schopný investovat a co od toho budete očekávat apod.

Jako za každou cenu STAGa je špatná teorie a za každou cenu cokoliv jiného než STAGa je taky špatná teorie. Chce to info o autě a motoru a pak přemýšlet a udělat nějaký rozumný kompromis. ;)

To je stejně legrace když to takhle čtu. Je to snad diskuse, ne? Tak proč se pokoušet ukončit podle mě zajímavou diskusi nad porovnáváním dvou blízce konkurenčních systémů takovými hláškami typu už jsem toho řekl dost :)

Mě by třeba zajímalo, jak si BRC systém autokalibrací poradí s tím co řeší STAG změnami průměru trysek. Protože to trochu fyzika. to kolik plynu se dostane a jak rychle do sání je průměrem trysek ovlivněné, pokud BRC nemá proměnný zdvih vstřiků nebo realtime elektronickou regulaci výstupního tlaku reduktoru, tak mi pořád jedna veličina chybí. Kdyby to STAG tryskami "přiškrcoval" tak to nemůže přece fungovat, protože trysky jsou až za vstřikama.

Jinak STAG 300Prem zatím jezdí OK :-) ale máme jen ca. 600 km. Výkon supr, po městě zatím vypadá spotřeba kolem 10-11 litrů, což se mi zdá až moc dobrý. Včera jsem četl diagnostiku a byla tam jen jedna chyba, kterou jsem měl několikrát i na benzín, jmenuje se "zpětné vedení spalin - regulační odchylka" a ani to nerozsvěcí kontrolku.

U sousedů v Německu je STAG hodně rozšířený, docela spokojenost. Jinak co jsem u mě viděl, všude těsné konektory ála automotive, jednotka v hliníkovém pouzdře, Bosch konektory na vstřiky ... od pohledu mě to tak strašná nekvalita nepřipadá, uvidíme jak v provozu. Cenový rozdíl oproti nejlevnější BRC P&D nabídce byl 7500 Kč, tedy 30% navrch. Uvidíme zda se oplatí.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.