Přejít na obsah


  • Aktuální příspěvky

    • Tohle je moje řešení: https://burteq.com/cs/products/octavia-4-pametovy-modul Dal jsem do toho cca 4 měsíce fulltime vývoje a testování, není to jednoduchá sranda, hlavně automotive elektrické specifikace. Jsem si téměř jistý, že kabel z Ali shoří (v lepším případě jen pojistka) při tzv. load dumpu, ke kterému dojde např. během odpojení baterie při běžícím motoru. Nehledě na x desítek dalších možných stavů popsaných v normě ISO 16750-2 nebo normě VW80000.  Dále je potřeba mít na paměti, že se ten kabel zapojuje přímo do gateway J533 a defacto nahrazuje původní kabeláž (slouží jako prodlužka). Gateway spojuje všechny CAN sběrnice v autě (krom jiného) a hraje naprosto zásadní roli ve fungování auta, včetně např. správné funkce airbagů, světel, ESP, e-callu apod. Pokud se uvolní byť jediný terminál v tom čínském konektoru, může to jednoduše způsobit autonehodu nebo jiný problém. Je to jeden z nejdůležitějších kabelových svazků v autě a kvalita by tomu měla odpovídat. Ideální je použít kabelový svazek sestavený z OEM komponent. VW (resp Škoda) kupuje terminály i housingy od Tyco Electronics (TE Connectivity). Jsou násobně dražší, než čínské kopie, ale nic jiného bych nedoporučoval. U svazku je taky důležité si ověřit, že jsou kabely od CAN sběrnice (je jich tam 18) vedené jako kroucená dvojlinka, aby se zabránilo rušení. Nic takového u čínských svazků neuvidíte. Co se týče rizik zapojení externího zařízení na CAN sběrnici, je potřeba vzít v potaz zda má zapojené zařízení správný ukončovací odpor, aby se zabránilo "ozvěnám", které mohou vést k chybovým stavům. Typicky se používá 120 ohmů, ale VW je v tomto specifický. Dále je potřeba si být jist, že při selhání externího zařízení bude CAN sběrnice dále fungovat. Může se stát, že se zařízení rozbije a zaspamuje sběrnici zprávami, které defacto zablokují ostatní legitimní komunikaci, což je opět riziko pro správné fungování auta. Byť se to může zdát jednoduché, s těmito moduly je spojena řada rizik, na která vás nikdo neupozorní. Na toto téma někdy sepíšu pořádný blog post, zatím jsem popsal tak 15 % problematiky. TLDR: Nezapojujte si na CAN bus elektroniku z Ali   
    • Ahoj, a funguje někomu S23, S24 na starší jednotce MIB roku 2019-2021. Tam se oficiálně nesmí verze SW 1800 instalovat. Poslední verze je zde SW 0742. Tu mi nyní nainstalovali, ale samozřejmě to na S23 nefunguje. Zkoušel někdo SW 1800 instalovat na starší MIB nebo to nemám ani zkoušet. Údajně je tam změna v komunikací s Virtual Cockpit (nějaká blokace), což nemám, tak by to nevadilo. Pak se prý ještě musí aktualizovat SW jednotky OCU (jednotka nouzového volání). A nejde bez aktivace FOD WLAN, což nepotřebuji, stačí mi drátové připojení. Je to někdo schopný aktualizovat nebo má někdo k tomu nějaké informace? 
    • potvrzuji, ze 370 mapy na columbusu (2.5) jedou .. byl jsem vzhledem k te velikosti skepticky ... ale vse ok. pak nerozumim, proc to neudelali uz davno. ta polovicni velikost souboru ke stazeni je hodne rozdil ...
    • No tak to je smutné, ale mal by tam byť ventilátor 🤔
    • tak to som nevedel sorry
×
×
  • Vytvořit nový...