Přejít na obsah


  • Aktuální příspěvky

    • Zdravím,potřeboval bych poradit motor TDI 135kw kód motoru cupa v Octavii rs,při výměně oleje mě čekalo nemilé překvapení když jsem v oleji našel 2 kousky z jehlickoveho ložiska.potřebuji poradit s čeho by to mohlo byt.Diky moc
    • Tak práce a starostí bylo dost a teď to lepší.   Vylepšil jsem parkovací stání pro Roomstera a to nízkou opěrnou zídkou od vstupní branky. Dříve tam byly jen kůly a prkna které držely svah, tak jsme to už koupili a věděl jsem že to jednou budu muset vyřešit lépe. Mám to trochu materiálově nevyvážené protože na boku stání mám zídku ze štípaných pískovcových bloků a na zahradě z toho samého materiálu dalších 22 metrů ještě vyšší okrasné opěrné zídky. Celkem pěkných pár tun materiálu a mé ruční práce. Ale dělat s bloky cca 25kg těžkými které se musí opracovat aby sedly na své místo jsem už odmítl a tyto poslední 4 metry zídky jsem udělal z okrasných bloků štípaných plotovek. To byla mnohem menší dřina.   Takhle to vypadalo dříve A teď Důvodem výběru jiného materiálu byla zkušenost s mnoha tunami pískovce a tu už jsem si nechtěl zopakovat. Tohle byla velká dřina Ale to nepatří k tématu Roomster.   Letos jsme si s ním dali zase Slovensko a druhý den zpět a byla z toho pěkná spotřeba. Cestu tam jsem jel docela svižně, zpět byl silný provoz a tak se to trochu vleklo. Výsledek mě příjemně překvapil. Za 6 litrů na 100km, 707km, průměr 59km/h se mi líbí. Cesta byla mimo dálnice, jen v městských tranzitních okruzích vždy kousek dálnice bylo.    Letos jsem Roomstera trochu zanedbával, na myčce byl jen jednou po zimě a pak už nic. Tak jsem to teď zase dohnal. Omyl a naleštil Indičtí běžci na mě stále dávají  pozor jestli to dělám pořádně.   Myslím že se to celkem povedlo.   S Roomsterem se pořád pěkně jezdí a máme ho rádi i když starostí s ním trochu přibývá. Do práce manželku vozí spolehlivě bez zaváhání.  Tak uvidíme co bude dál.          
    • Zvláštní,at zadam u prodejcu nejvýkonnější motorizaci u supa nebo passatu,tak mi nevypadne na predek vic jak 25 mm. Tak kde muzou majitele passatu, arteonu koupit stabilizator silnejsi nez u superba?
    • Tak Roomster stále dobře slouží i když už kvůli pokročilejšímu věku (přes 16 let) už bohužel vyžaduje trochu více servisních prací. Těžko hodnotit zda je to ještě v normě nebo už ne ale ceny za opravy jsou zatím relativně nízké.   V roce 2024: Jsem měnil krabičku ŘJ ventilátoru chladiče a i samotný ventilátor chladiče, diagnostika ukazovala chybu 2C2. Výměnu jsem si provedl sám, cena dílů cca 1600kč a chyba po vymazání již nenaskočila.  Klima servis, klimatizace fungovala spíše náhodně a na delších trasách se většinou rozběhla, na krátkých trasách ani náhodou, ventilátor na některé nastavení odmítal foukat. Odzkoušena těsnost systému vodíkem (prý OK), znovu naplněno, vydezinfikováno a provedena diagnostika s výsledkem chyba 4F9. Vadný ventilátor nebo jeho ŘJ.  Na opravě chyby 4F9 jsme se nedohodli protože chtěli 7 až 9 500kč podle toho co vše by se měnilo, cena za klima servis tak byla 3000kč.   Opravoval jsem rez v prostoru SPZ pátých dveří.  A do osvětlení SPZ jsem dal LED žárovky      Protože auto začalo při přejezdu hrbolů lehce klepat nakoupil jsem "kosti" a lůžka tyče stabilizátoru, vyměnil jsem sám a hned bylo po klepání. Cenu dílů už ani nevím ale bylo to méně než 1000kč.   Koupil jsem také brusku na rozleštění laku a hned pořádně vyzkoušel. I když jezdím na myčky tak stejně mám rád pořádnou ruční práci s leštěnkou. Výsledek je pak parádní. Dřina je to ale velká. Bruska to sice může zlepšit ale je potřeba sehnat leštěnku která se dá rozleštit bez šmouh a na to jsem ještě štěstí neměl. Takže stejně dodělávám ručně.    Rok 2025 Nezačal úplně dobře, Roomster nám po cestě Polskem hlásil úbytek chladící kapaliny. Celkem překvapil, neměli jsme do té doby nikdy žádný problém.  Bohužel se ukázalo že teče chladič, naštěstí pomalu, takže se dalo jezdit a doplňovat kapalinu a mezitím dohodnout opravu.  Oprava byla velmi levná, cena práce i chladiče dohromady 2500kč. Mechanik na mé stesky že bych chtěl nějaký značkový chladič (dražší) neslyšel a řekl že za něj ručí že bude OK.      Ale hned jsem se s ním domluvil že výhledově opraví chybu 4F9 (sundá palubku) a tam už si koupím díly podle sebe. Koupil jsem na doporučení ŘJ VEMO cca 1600kč a ventilátor FEBI cca 2090kč.  Výměna proběhla nedávno, cena práce cca 2500kč a vše funguje tak jak má. Chyba 4F9 je pryč , ventilátor konečně fouká tak jak má a klimatizace funguje okamžitě po zapnutí, dříve třeba až po ujetí 10km a spoleh na ni nebyl.       Celkem toho bylo dost. Uvidíme co přijde dále. Při mytí a leštění jsem si všiml malých puchýřků na barvě na pár místech. Tak na to se netěším, flekování moc neumím je to blbá práce.       
    • Väčšia šírka znamená aj trochu väčší priemer kolesa, konkrétne vyšší bočnicu. Ak si to nevieš zapísať do TP, tak by som do toho určite nešiel. Nestojí to za to aby ťa za to vyhodili zo STK, o možných problémoch pri prípadnej nehode ani nehovoriac.
×
×
  • Vytvořit nový...