Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Historie vyráběných modelů

  1. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Sport nebo Škoda 1100 Sport (typ 996) byl závodní automobil vyrobený roku 1949 v československé automobilce Škoda. Základ vozu byl převzat ze sériově vyráběného automobilu Škoda 1101 (Tudor). Karoserie byla otevřená dvousedadlová a byla vyrobena z hliníku. Vzhledem přední části se velice podobal sériovým vozům Tudor. Rám vozu se skládal z centrální roury a několika na ní navařených ocelových tyčí. Byly vyrobeny dva vozy. Oba automobily byly průběžně upravovány a byly do nich montovány různé motory. Bez přeplňování byl výkon 37 – 66 kW (závisí na konkrétním motoru), při využití přeplňování výkon stoupl na 49 – 132 kW. Objem válců byl 1089 cm³ nebo 1221 cm. Maximální…

    • 0 odpovědí
    • 2,6tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 1102 byl osobní automobil vyráběný firmou Škoda v letech 1948 - 1952. Škoda 1102 v roce 1948 nahradila populární model 1101 Tudor. Tento model nebyl jen dvoudveřové kupé jako 1101 ale byl k dostání i jako např. sedan, kabriolet, roadster nebo kombi. Výrobce Škoda Roky produkce 1948 - 1952 Předchůdce Škoda 1101 Nástupce Škoda 1200 Třída střední třída

    • 0 odpovědí
    • 3,8tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda MOŽ-2 byl prototyp obojživelného vozidla s pohonem všech čtyř kol. Automobil byl navržen v roce 1951. Pohonnou jednotkou byl řadový čtyřválec chlazený vodou s objemem 1221 cm³ o výkonu 45 koní (33 kW). Některá vozidla měla větší motor o objemu 1491 cm³ s výkonem 52 koní (38 kW). Prototyp se nikdy nedostal do sériové výroby. Výrobce Škoda Další jména Škoda 942 Roky produkce 1951 - 1952 Technické údaje Délka 4520 mm Šířka 1735 mm Výška 1770 mm Hmotnost 1350 kg Motor OHV 1221 cm³ 33,1 kW OHV 1491 cm³ 38,3 kW Specifikace Rozměry Délka: 4520 mm Šířka: 1735 mm Výška: 1770 mm [*]Hmotnost vozidla: 1350 kg [*]Maximální zatížení 450 kg [*]Maximální ryc…

    • 1 odpověď
    • 4,6tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem Standis,

    Výrobce Tatra Roky produkce 1953 - 1960 Místa výroby Československo, Kopřivnice, Plzeň, Praha Tatra 805 – výsadkářská verze a valník Motor T603A Tatra 805, rádiovůz Tatra 805 je lehký terénní nákladní automobil vyráběný automobilkou Tatra (později Závody V.I.Lenina Plzeň a Avia Praha) v letech 1953 až 1960. Byl vyvinut především pro potřeby armády na základě speciálního zadání. Armáda požadovala automobil schopný jízdy v těžkém terénu a s vysokou tažnou silou. Podvozek T 805 konstrukčně navazoval na podvozky předešlých prototypů speciálních terénních automobilů T 803 a T 804; využito bylo všech jejich předností. Hlavním rozdílem však bylo použití trambusové ka…

    • 3 odpovědi
    • 9,3tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 440 (lidově nazývaná Spartak, jak se nazýval původní prototyp) se začala vyrábět v roce 1955, kdy navázala na vůz Škoda 1200, v roce 1957 se začaly vyrábět také vozy se silnějším motorem a označením Škoda 445. Roku 1958 přibyla nová karosářská verze, kabriolet Škoda 450. V roce 1959 došlo k modernizaci přední nápravy a drobným úpravám karoserie a vůz od té doby nesl označení Škoda Octavia, silnější verze Škoda Octavia Super a otevřená verze se vyráběla pod označením Škoda Felicia. Výrobce Škoda, Mladá Boleslav Koncern Škoda, s.p. Roky produkce 1955–1959 Místa výroby Československá republika Předchůdce Škoda 1200 Nástupce Škoda Octavia (1959) Karoserie 2dv…

    • 1 odpověď
    • 4,5tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 450 (typ 984) - model automobilu, který byl produkován společností České Škoda v Mladé Boleslavi od roku 1957 do roku 1959 auto založené na populárním modelu 440 Spartak Auto těla byla objevena dvoudveřové kupé. V roce 1959, změny v modelu - nástupce modelu Škoda Felicia byla 450. Výrobce Škoda Auto Výrobní období 1957 - 1959 Místo Mladé Boleslavy nástupce Škoda Felicia motor, 4-cyl., OHV, 1089 ccm, 36,8 kW (50 koní) při 5500 ot. / Min délka 4065 mm šířka 1600 mm výška 1380 mm Hmotnost 1230 kg Související Škoda 440 Škoda 445 volně přeloženo

    • 1 odpověď
    • 2,5tis zobrazení
  7. Vůz Škoda Octavia se začal vyrábět v roce 1959. Vznikl modernizací vozů Škoda 440 respektive Škoda 445 též známý pod názvem Spartak. Octavií se dohromady vyrobilo 279 724. Výrobce Škoda, s.p., Mladá Boleslav Roky produkce 1959–1971 Místa výroby Československo Předchůdce Škoda 440 Nástupce Škoda 1000 MB Příbuzné vozy Škoda Felicia (1959) Karoserie sedan, kombi Třída střední Historie Po úspěšném modelu Škoda 440, který zaznamenal ohlas i v zahraničí, se vedení automobilky Škoda rozhodlo pokračovat vozidlem postaveným na jeho základu. Vznikla tak Škoda Octavia. Vůz byl na první pohled velmi podobný svému předchůdci, protože karosérie zůstala až na určité detaily,…

    • 1 odpověď
    • 7,2tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem Standis,

    Vůz Škoda Octavia se začal vyrábět v roce 1959. Vznikl modernizací vozů Škoda 440 respektive Škoda 445 též známý pod názvem Spartak. Octavií se dohromady vyrobilo 279 724. Výrobce Škoda, s.p., Mladá Boleslav Roky produkce 1959–1971 Místa výroby Československo Předchůdce Škoda 440 Nástupce Škoda 1000 MB Příbuzné vozy Škoda Felicia (1959) Karoserie sedan, kombi Třída střední Historie Po úspěšném modelu Škoda 440, který zaznamenal ohlas i v zahraničí, se vedení automobilky Škoda rozhodlo pokračovat vozidlem postaveným na jeho základu. Vznikla tak Škoda Octavia. Vůz byl na první pohled velmi podobný svému předchůdci, protože karosérie zůstala až na určité detaily,…

    • 0 odpovědí
    • 6,1tis zobrazení
  9. Vůz Škoda Octavia se začal vyrábět v roce 1959. Vznikl modernizací vozů Škoda 440 respektive Škoda 445 též známý pod názvem Spartak. Octavií se dohromady vyrobilo 279 724. Výrobce Škoda, s.p., Mladá Boleslav Roky produkce 1959–1971 Místa výroby Československo Předchůdce Škoda 440 Nástupce Škoda 1000 MB Příbuzné vozy Škoda Felicia (1959) Karoserie sedan, kombi Třída střední Historie Po úspěšném modelu Škoda 440, který zaznamenal ohlas i v zahraničí, se vedení automobilky Škoda rozhodlo pokračovat vozidlem postaveným na jeho základu. Vznikla tak Škoda Octavia. Vůz byl na první pohled velmi podobný svému předchůdci, protože karosérie zůstala až na určité detaily,…

    • 1 odpověď
    • 10tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Felicia je model automobilu vyráběný československou automobilkou Škoda v letech 1959–1964. Automobil Škoda Felicia byl jediný sériově vyráběný kabriolet automobilky Škoda. Jeho předchůdcem byla Škoda 450, která se lišila přední nápravou s listovými pružinami. Škoda Felicia sa vyráběla v závodě Kvasiny. Bylo jich vyrobeno 14 852 kusů + 1 010 starších Škoda 450. Ve výrobě procházely modely mírnými změnami. Při přechodu ze Škody 450 na Škodu Felicii bylo nejviditelnější změnou pojmenování a modernizace přední nápravy z listového na vinuté odpružení. Změnou prošla i palubní deska. Od modelu 1961 se řazení přesunulo zpod volantu na podlahu a maska „žralok“ byla nahraze…

    • 0 odpovědí
    • 4,6tis zobrazení
  11. Škoda F3 (typ 992) - závodní automobil postavený v roce 1964 v Československu, Škoda továrny navrženy tak, aby soutěžil ve Formuli 3 V roce 1964 čeští inženýři vyvinuli model pro závodní auto soutěžit v závodě s formulí 3 série. Během dvou let byly postaveny tři vozy. Motor umístěn podélně před řízené zadní nápravy, čtyřválcovým motorem OHV o objemu 998 ccm a výkonem 76 koní při 7550 ot. / Min 90 kW při 8600 ot. / Min vůz akceleruje na maximální rychlost 210 km / h Jiná jména pro typ 992 výrobce Škoda Výroba v roce 1964 Místo původu Československa specifikace Segment závodního vozu R4 motory 998 ccm OHV 76 až 90 hp Délka 3790 mm Šířka 1490 mm Výška 800 mm …

    • 1 odpověď
    • 4,7tis zobrazení
  12. Škoda 1000 MBG de Luxe Výrobce Škoda Auto Výrobní období 1966 - 1968 Místo původu Československa, Mladá Boleslav specifikace Karoserie: 4-dveřový sedan R4 OHV Benzínové motory 998 ccm, 52 kW - typ 990 T Převodovka 4-stupňová manuální Pohon typu Zadní Délka 4170 mm Šířka 1620 mm Výška 1390 mm Škoda 1000 MBX de Luxe Výrobce Škoda Auto Výrobní období 1966 - 1968 Místo původu Československa, Kvasiny Nástupce Škoda v roce 1100 MBX de Luxe specifikace Karoserie: kupé 2-dveře R4 OHV Benzínové motory 998 ccm, 52 kW - typ 990 T Převodovka 4-stupňová manuální Pohon typu Zadní Délka 4170 mm Šířka 1620 mm Výška 1390 mm

    • 0 odpovědí
    • 1,9tis zobrazení
  13. Škoda 720 byl prototyp vozu střední třídy s klasickým uspořádáním pohonu (motor uložený vpředu podélně, pohon zadních kol), který se vyvíjel v letech 1967–72 v automobilce AZNP v Mladé Boleslavi a který měl přijít do sériové výroby v roce 1973. Škoda 720 s karoserií kupé Výrobce AZNP Mladá Boleslav Roky produkce pouze prototypy 1967–72 Místa výroby Československo Karoserie 2, 4, 5 Třída střední Technické údaje Délka sedan: 4373 kombi: 4420 kupé: 4360 mm Šířka 1653 mm Výška 1465 mm Rozvor 2550 mm Objem zavaz. prostoru sedan: 360 l Hmotnost pohotovostní kupé: 1061 kombi: 1065 celková sedan: 1525 kg Motor řadový čtyřválec OHC Převodovka 4 Zač…

    • 2 odpovědi
    • 6tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 1203 (lidově zvaná „dvanáctsettrojka“ nebo též posměšně „dvanáctsettroska“) je první a dosud jediný český, resp. československý sériově vyráběný malý užitkový automobil se samonosnou bezkapotovou karosérií. Zároveň jde o poslední automobil značky Škoda klasické koncepce (motor s převodovkou vpředu, pohon zadních kol). Škoda 1203 se stala jedním z nejrozšířenějších malých užitkových vozidel. Mezi klady tohoto automobilu patří velký užitný prostor a jeho variabilní využití, naopak velmi nepříznivě byl hodnocen slabý a přehřívající se motor, problémy s řazením, mizerné jízdní vlastnosti bez zátěže atd. Přes tyto neustálé stesky uživatelů a zoufalou strnulost techniky …

    • 3 odpovědi
    • 10,6tis zobrazení
  15. Škoda 100 a Škoda 110 jsou téměř identické osobní automobily, vyráběné československou automobilkou AZNP v letech 1969–1977. Nahradily vozy Škoda 1000 MB a Škoda 1100 MB, celkem jich bylo vyrobeno 1 079 708 kusů. Výrobce AZNP Další jména Škoda 110 Roky produkce 1969 – 1977 Místa výroby Československo Modernizace 1972, 1973 Předchůdce Škoda 1000 MB Nástupce Škoda 742 Příbuzné vozy Škoda 110 R Karoserie čtyřdveřový sedan Koncepce pohonu motor vzadu, pohon zadních kol Třída nižší střední Technické údaje Délka 4 155 mm Šířka 1 620 mm Výška 1 380 mm Rozvor 2 400 mm Pohotovostní hmotnost 820 kg Motor zážehový s rozvodem OHV Objem 0,998 nebo 1,107 l Počet vá…

    • 0 odpovědí
    • 9,5tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 110 R je osobní automobil – kupé, odvozený od sedanu Škoda 110 a vyráběný v letech 1970 až 1980 československou automobilkou AZNP v závodě Kvasiny. Výrobce AZNP Kvasiny Roky produkce 1970–1980 Místa výroby Československo Nástupce Škoda Garde Příbuzné vozy Škoda 110 Karoserie dvoudveřové kupé Třída sportovní Rozvor 2 400 mm mm Objem nádrže 32 l Motor 1 107 cm3 / 46 kW Převodovka manuální 4+1 Popis vozu Vůz Škoda 110 R je poháněn kapalinou chlazeným řadovým čtyřtaktním čtyřválcem, umístěným za zadní nápravou. Zdvihový objem motoru činí 1 107 cm³ a dosahuje výkonu 45,6 kW při 5 250 ot/min, což relativně aerodynamickému vozu stačí na dosažení rychlosti pře…

    • 1 odpověď
    • 6,2tis zobrazení
  17. Škoda 120 S Škoda 120 S (typ 728) vznikl jako soutěžní automobil odvozený od modelů Škody 100/110 malosériově se vyráběl v létech 1971 – 1974. Soutěžní varianta Škoda 120S Rallye je čtyřdveřový dvoumístný závodní vůz s čtyřválcovým motorem OHV o objemu 1298 cm³ umístěným za zadní nápravou. Motor má vrtání 75,8 mm zdvih 72 mm, dva dvojité karburátory Weber kompresi 11,5 a točivý moment 127 Nm při 6000 ot/min. Výkon byl 88 kW (120 koní) při 7250 ot/min závodní okruhové vozy měly výkon až 135 koní. Převodovka měla čtyři stupně, rozvor byl 2400 mm, hmotnost závodního vozu byla 750 kg. Maximální rychlost závisela na převodech a mohla být až 200 km/h, zrychlení 0-100 km/h t…

    • 1 odpověď
    • 6,1tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 200 RS Výrobce AZNP Roky produkce 1974 Místa výroby Československo Předchůdce Škoda 110 R Nástupce Škoda 130 RS Příbuzné vozy Škoda 110 Konkurence Renault Alpine A 110 Karoserie dvoudveřové kupé Třída sportovní Technické údaje Délka 4 000 mm Šířka 1 680 mm Výška 1 190 mm Rozvor 2 400 mm Hmotnost 805 (180 RS) 850 (200 RS) kg Objem nádrže 55 l Motor 1 771 cm3 OHC, 114 kW; 1 997 cm3 OHC, 120 kW Převodovka manuální 5+1

    • 0 odpovědí
    • 2,7tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 130 RS Škoda 130 RS na trati Rallye Šumava 2011 Skelet karoserie byl shodný se sériovým typem 110 R, pouze měl rozšířené blatníky. Vůz dosahoval výkonu okolo 103 kW. V rallye vozy získaly mnoho úspěchů na soutěžích mistrovství světa i mistrovství Evropy. Továrními jezdci byli Svatopluk Kvaizar, John Haugland, Ladislav Křeček, Šedivý a Horsák. Vůz byl také úspěšný na okruzích. Automobil zvítězil v mistrovství evropy cestovních vozů. Továrními jezdci byli Zdeněk Vojtěch, Břetislav Enge a Jan Šenkýř.

    • 4 odpovědi
    • 3,8tis zobrazení
  20. Škoda 742 je řada osobních automobilů, vyráběná automobilkou AZNP Mladá Boleslav v druhé polovině 70. let a v 80. letech 20. století. Obchodní označení vozů je Škoda 105, Škoda 120, Škoda 125, Škoda 130, Škoda 135, Škoda 136 – liší se především motorem a úrovní výbavy. Předchůdcem této řady byly vozy Škoda 100 a 110, následovníkem byla Škoda Favorit a odvozeným typem kupé Škoda Garde, po modernizaci přejmenované na Škoda Rapid. Za necelých 14 let sériové výroby vznikly více než dva miliony těchto čtyřdveřových sedanů. Ještě v roce 2002 (tj. dvanáct let po ukončení výroby!) byly podle statistik registrovaných vozů nejpočetněji zastoupeným typem osobního automobilu na česk…

    • 11 odpovědí
    • 21,4tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 743, pojmenovaná Garde a její přímý nástupce Škoda Rapid byly sportovně laděné osobní automobily vyráběné v letech 1981 až 1990 československou firmou AZNP v Kvasinách, respektive v Bratislavských automobilových závodech. Interní číselné označení výrobce bylo Škoda 743 (pro typy Garde, Rapid a Rapid 130) nebo Škoda 747 (typy Rapid 135 a Rapid 136). Automobil byl odvozen od čtyřdveřového sedanu Škoda 742 (obchodní označení typů Škoda 120 LS, Škoda 130 L, Škoda 135 GL a Škoda 136 GL), lišil se výrazně aerodynamičtější tvarem. Přední část vozu byla stejná jako u sedanů, ale čelní sklo bylo více skloněné, střecha snížená a přecházela plynule do šikmo zkosené zádě. Samo…

    • 1 odpověď
    • 9,9tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem Standis,

    105S, 105L, 105SP, 105GL, 120L, 120GL, 120LS, 120GLS, 120LX, 125L, 130 LR, 130 L, 130 GL, 135 L, 136 L, 135 GL,135 GLi, 136 GL (745), 120, 130 L, 130 GL , 135 L, 136 L, 135 GL, 135GLi, 136 GL

    • 0 odpovědí
    • 1,9tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Favorit je osobní automobil nižší střední třídy, vyráběný automobilkou Škoda od roku 1988 do roku 1995. Automobil byl poprvé představen v roce 1987 na strojírenském veletrhu v Brně, během výroby prošel dvakrát modernizací. Byl k dispozici v několika stupních výbavy a také v několika limitovaných verzích. Favorit byl základním typem, kromě řady nerealizovaných prototypů, bylo odvozeno i několik úspěšných variant: odvozené kombi se jmenovalo Škoda Forman, užitkové verze nesly označení Škoda Favorit Praktik, Škoda Forman Praktik, Škoda Pick-up a Škoda Forman Plus. Společnost Metalex vyráběla odvozený kabriolet MTX Roadster a užitkový MTX Pick-up D. C. určený pro expor…

    • 3 odpovědi
    • 19,5tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Felicia je osobní automobil, který v letech 1994–2001 vyráběla automobilka Škoda Auto. Automobil se vyráběl jako pětidveřový hatchback, pětidveřové kombi, užitkový pick-up, větší užitkový Vanplus a vůz Felicia FUN, vyráběný spolu s pickupem ve Vrchlabí, který byl určen pro volný čas. Jednalo se o model, na kterém se velmi projevilo začlenění automobilky do koncernu Volkswagen, např. zavedením výrobních specifikací, definovaných bázovým modelem a systémem indexů mimořádných výbav. Koncepčně vůz vycházel z předchozího modelu Škoda Favorit, jeho design byl však pokročilejší, vůz byl osazován různými typy motorů a byl výrazně spolehlivější. Oproti modelu Favorit byly z…

    • 2 odpovědi
    • 14,9tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Felicia je osobní automobil, který v letech 1994–2001 vyráběla automobilka Škoda Auto. Automobil se vyráběl jako pětidveřový hatchback, pětidveřové kombi, užitkový pick-up, větší užitkový Vanplus a vůz Felicia FUN, vyráběný spolu s pickupem ve Vrchlabí, který byl určen pro volný čas. Jednalo se o model, na kterém se velmi projevilo začlenění automobilky do koncernu Volkswagen, např. zavedením výrobních specifikací, definovaných bázovým modelem a systémem indexů mimořádných výbav. Koncepčně vůz vycházel z předchozího modelu Škoda Favorit, jeho design byl však pokročilejší, vůz byl osazován různými typy motorů a byl výrazně spolehlivější. Oproti modelu Favorit byly z…

    • 2 odpovědi
    • 7tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.