Přejít na obsah

1971 – Škoda 120 S, 120 S Rallye (728), Škoda 110 Super Sport


Doporučené příspěvky

Škoda 120 S

post-8682-0-20248500-1339501956_thumb.jp

Škoda 120 S (typ 728) vznikl jako soutěžní automobil odvozený od modelů Škody 100/110 malosériově se vyráběl v létech 1971 – 1974.

Soutěžní varianta Škoda 120S Rallye je čtyřdveřový dvoumístný závodní vůz s čtyřválcovým motorem OHV o objemu 1298 cm³ umístěným za zadní nápravou. Motor má vrtání 75,8 mm zdvih 72 mm, dva dvojité karburátory Weber kompresi 11,5 a točivý moment 127 Nm při 6000 ot/min. Výkon byl 88 kW (120 koní) při 7250 ot/min závodní okruhové vozy měly výkon až 135 koní. Převodovka měla čtyři stupně, rozvor byl 2400 mm, hmotnost závodního vozu byla 750 kg. Maximální rychlost závisela na převodech a mohla být až 200 km/h, zrychlení 0-100 km/h trvalo 8 – 10 s.

Škoda 120 S je civilní verzí Škody 120 S Rally postavená kvůli potřebné homologaci. Karoserie je čtyřdveřová až pětimístná s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Vůz měl náporový chladič v předním zavazadlovém prostoru. Motor je řadový čtyřválec s rozvodem OHV, měl objem 1172 cm³, vrtání 72 mm a zdvih také 72 mm. Vůz měl jeden dvojitý karburátor Jikov, výkon byl 47 kW (64 koní) při 5250 ot/min, komprese 9,4, točivý moment 89 Nm při 4000 ot/min., zrychlení z 0 na 100 km/h za 19,4 s a maximální rychlost rychlost 150 km/h. Převodovka byla čtyřstupňová. Vůz měl rozvor 2400 mm. Automobil je homologován s i bez nárazníků, s nárazníky byl dlouhý 4155 mm, široký 1620 mm a vysoký 1380 mm. Vážil 795 až 860 kg.

Aby Škoda 120 S Rally mohla být homologována, muselo by se vyrobit 1000 vozů série, Škodovka ale tohoto modelu vyrobila pouze 100 kusů. Aby jí komisaři mezinárodní automobilové federace tento model schválili, tvrdila automobilka, že neexistujících 900 vozů slouží u bezpečnostních složek tehdejší policie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 110 Super Sport (typ 724) byl prototyp sportovního automobilu, vývoj probíhal v letech 1969-1971 a v roce 1971 byl vyroben prototyp. Vůz se nikdy nedostal do sériové výroby, objevil se ale ve filmu Upír z Feratu - díky němuž je známý jako „Ferat“.

post-8682-0-06805700-1339501994_thumb.jp

Škoda Super Sport v muzeu Škoda

Výrobce Škoda Mladá Boleslav

Roky produkce 1971

Místa výroby Československo

Příbuzné vozy ÚVMV 1100 GT

Karoserie 1 dveřová (otevirá se celá střecha a čelní sklo)

Třída sportovní

Technické údaje

Délka 4060 mm

Šířka 1640 mm

Výška 1120 mm

Rozvor 2500 mm

Hmotnost 898 kg

Objem nádrže 70 l Motor OHV 1,1 l Převodovka 4stupňová

Vůz měl aerodynamickou karoserii vyrobenou ze sklolaminátu, vpředu byla šestice vyklápěcích světlometů, za ní se nacházel prostor pro zavazadla a rezervní kolo. Dveře se vyklápěly nahoru spolu s čelním sklem a střechou.

V zadní části vozu byl umístěn motor – řadový čtyřválecze Škody 110 L Rallye. Ten měl objem 1107 cm³, výkon 55 kW(75 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 15 sekund, přičemž nejvyšší rychlost mohla být 180 km/h. Kvůli testování byl do auta dočasně namontován silnější motor o obsahu 1147 cm³, (76 kW, 212 km/h) se kterým jel až 211,5 Km/h a s vyklopenými světlomety 196 Km/h. Na zadním čele bylo 16 kulatých světel, 6 v horní řadě u kraje po třech a 10 v dolní řadě po celé šírce vozu.

Byl vyroben jediný exemplář, který měl bílou barvu. Byl představen roku 1972 na autosalonu v Bruselu. I přes zájem veřejnosti se nedostal do sériové výroby. V roce 1981 byl přelakován na černo (s červenými linkami kolem hran) a dostal nové přední a zadní čelo, vpředu zmizela výklopná světla a místo nich byly dvě sdružená do obdélníku, mezi nimi byla mřížka chladiče; zadní světla byla převzata z budoucí Škoda 742 M a dostal nové masivní křídlo. Autorem tohoto Faceliftu byl Theodor Pištěk. Takto upravený vůz hrál hlavní roli ve filmu Upír z Feratu.

Kritika

V Československu bylo auto kritizováno pro příliš hranaté tvary avšak na západě v magazínu Road and Track byla Škoda 110 Supersport hodnocena lépe než prototyp Aston Martinu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...