Přejít na obsah


  • Aktuální příspěvky

    • Tak update: Víkend byl teplý, byť nijak nadměrně. Každopádně jsem neváhal a zajel do servisu. Tam si to šel poslechnout sám přijímací technik a "nějaký" manager, takže to slyšeli dva páry uší, plus jsem poté při následné rezervaci termínu zaslal technikovi video které jsem natočil (to co je zde na forum) a jsem objednaný na servis na 8.7, týden před cestou na dovolenou, takže dám pak vědět. Dle nich kdy poslouchali v motorovém prostoru se shodli, že to bude nejspíše vadný klimakompresor.
    • Spíš krátké trasy nežli malá zátěž. Jak jsi popsal GPF se vypaluje hlavně když dáš nohu z plynu, zátěžní motoru teoreticky k lepšímu vypalování nevede, nicméně mohlo by to být vysvětlení vyšší spotřeby:     Samočisticí proces u GPF filtrů 1. Pasivní regenerace: - Vysoké teploty výfukových plynů: Benzínové motory přirozeně produkují výfukové plyny s vyšší teplotou, což usnadňuje spalování částic sazí v GPF filtru. Během běžné jízdy, zejména při vyšších rychlostech nebo zatížení motoru, dochází k přirozenému spálení sazí. - Oxygenace při deceleraci: Když řidič uvolní plynový pedál (decelerace), výfukový systém nasává více kyslíku. Tento zvýšený průtok kyslíku přes GPF filtr zvyšuje teplotu filtru a podporuje spalování nahromaděných sazí. Tento proces je efektivní a většinou postačuje k udržení čistoty filtru bez potřeby dalších zásahů. 2. Monitorování stavu filtru: - Senzory tlaku a teploty: ECU (řídicí jednotka motoru) sleduje stav filtru pomocí senzorů tlaku a teploty, které monitorují úroveň sazí a teplotu ve filtru. Na základě těchto údajů je řízen proces regenerace. 3. Optimalizace spalování: - Úprava směsi paliva a vzduchu: V některých případech může ECU upravit směs paliva a vzduchu nebo časování zapalování, aby podpořila vyšší teploty výfukových plynů. Tato úprava je však méně častá a není tak důležitá jako u DPF. Hlavní rozdíly oproti DPF: - Nižší nároky na aktivní zásahy: Na rozdíl od DPF, kde je často nutné aktivní zvýšení teploty výfukových plynů (například dodatečným vstřikováním paliva), GPF využívá přirozeně vyšších teplot benzínového motoru a decelerace k dosažení potřebných teplot pro regeneraci. - Plynulá integrace do běžné jízdy: Proces regenerace GPF je více integrován do běžného provozu a méně náročný na specifické jízdní podmínky.  Shrnutí: Samočisticí proces GPF u TSI motorů je tedy skutečně méně závislý na aktivních opatřeních a více využívá přirozeně vyšších teplot výfukových plynů a průtoku kyslíku během decelerace. Tento proces je účinný a obvykle nevyžaduje zásah řidiče ani speciální jízdní podmínky.
    • Taky může jednoduše auto špatně spalovat a zanášet emisní systém mnohem víc než je standard, dvojnásob to platí při krátkých cestách. 
    • Jestli jezdíš couračky a zanáší se ti egr tak budeš měnit dokolečka dokola. Případně může být problém taky úplně někde jinde a egr už to jen hlásí. Regenerace dpfka probíhá normálně? Kabeláž je cajk? Už jsme několikrát řešili že byl švihnutej kabel a občas tot akhle začalo blbnout.
    • Ahoj, mám problém s EGR ventilem na mé Octavii 2 - 1.6TDI. Před 2lety jsem v servisu nechal dát nový, po roce a půl se ze dne na den auto hodilo do nouzáku a rozsvítila se kontrolka žhavení. Na diagnostice byla chyba zase s EGR ventilem. Měl jsem ještě půl roku záruku, tak byly v servise féroví a dali mi tak úplně nový EGR na záruku. Mám ho cca 6-7měsíců najeto cca 6tisic a auto se mi zase hodilo do nouzáku a diagnostika píše EGR ventil… Už mi 2x spadla do nouzáku za poslední měsíc. Když ale vypnu motor a znovu nastartuji, tak auto jede normláně a nic nesvítí. Máte prosím někdo zkušenost ? V servise mi řekli, že jestli to bude ještě zlobit, tak ten egr jedině vypnout softwarově, ale to mi nepřijde jako řešení a hlavně na STK mě pošlou do háje…
×
×
  • Vytvořit nový...